آموزش جلوگیری از بسته شدن برنامه‌ های پس‌زمینه در اندروید


سارا میرشریف
نظرات 0
content-main-img
خیلی از کاربران به دنبال جلوگیری از بسته شدن برنامه های پس زمینه در گوشی‌های اندرویدی هستند؛ با توجه به این موضوع ما در این مقاله به شما روش جلوگیری از بسته شدن برنامه‌ های پس زمینه درگوشی‌های اندرویدی را آموزش خواهیم داد.

یکی از چالش‌های اصلی کمپانی‌های تولید کننده گوشی موبایل، افزایش عمر باتری و بهینه سازی عملکرد باتری گوشی است. برخی از کمپانی‌ها بسته شدن برنامه‌های پس زمینه را یکی از راه‌حل‌های مفید برای افزایش طول عمر باتری گوشی می‌دانند.

مشاهده لیست قیمت روز گوشی موبایل در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

چگونه از بسته شدن برنامه‌ های پس زمینه در گوشی جلوگیری کنیم؟

روش‌های مختلفی برای جلوگیری از بسته شدن برنامه‌ های پس زمینه گوشی های اندرویدی وجود دارد؛ شما می‌توانید به راحتی و با انجام روش‌های زیر اجرای برنامه‌های پس زمینه را مدیریت کنید:

جلوگیری از بسته شدن برنامه های پس زمینه در گوشی

1. گزینه Don't Optimize گوشی را تنظیم کنید

یکی از روش‌های بسیار آسان برای جلوگیری از بسته شدن برنامه پس زمینه در اندروید، تنظیم Don't Optimize گوشی است. برای این کار تنها باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

وارد Settings گوشی موبایل خود شوید.

به پایین صفحه بروید و "Apps" را پیدا کنید.

برنامه‌ای را که قصد جلوگیری از بسته شدن آن را دارید انتخاب کنید.

به پایین صفحه بروید و از صفحه اطلاعات برنامه «Battery» یا «App Battery Usage» را انتخاب کنید.

در این قسمت سه گزینه Unrestricted ،Optimized و Restricted را مشاهده خواهید کرد که برای غیرفعال‌کردن بسته شدن اپلیکیشن، باید گزینه «Unrestricted» را انتخاب کنید.

2. استفاده از ویژگی Battery & Performance

در برخی گوشی‌های اندرویدی، گزینه Battery & Performance به کاربر این امکان را می‌دهد که انتخاب کند، آیا می‌خواهد برنامه در پس زمینه اجرا شود یا خیر. برای کمک گرفتن از این قابلیت، وارد تنظیمات دستگاه خود شوید و قسمت باتری و بهره‌وری Battery & Performance را پیدا کنید و پس از ورود به این قسمت، به اپلیکیشن‌های موردنظرتان مجوز فعالت در پس زمینه گوشی‌ را بدهید.

استفاده از ویژگی Battery & Performance

3. بهبود تنظیمات برنامه

برخی برنامه‌ها اجازه اجرای مداوم در پس‌زمینه ندارند و توسط سیستم اندروید به صورت خودکار بسته می‌شوند. در تنظیمات برنامه‌های اندرویدی، ممکن است گزینه‌های مربوط به "Battery optimization" یا "Battery management" وجود داشته باشد که می‌توانید در این قسمت، به برنامه خود مجوز فعالیت و اجرا در پس زمینه را بدهید.

4. استفاده از ویژگی‌ های Permissions

برخی برنامه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای اجرا در پس زمینه به مجوزهای خاصی نیاز دارند؛ برای مجوز به این برنامه‌ها ابتدا وارد تنظیمات دستگاه خود شوید و گزینه "Allow access to applications" را فعال کنید.

5. استفاده از برنامه‌ های بهینه‌سازی

برخی برنامه‌های بهینه‌سازی مانند "Greenify" به شما کمک می‌کنند تا کنترل بیشتری روی برنامه‌های پس‌زمینه داشته باشید و اجرای آن‌ها را روی صفحه نمایش مدیریت کنید.

چگونه می‌ توان بدون بسته شدن برنامه‌ ها عمر باتری گوشی را افزایش داد؟

برای افزایش عمر باتری پس از جلوگیری از بسته شدن برنامه‌های اندرویدی، شما می‌توانید ویژگی باتری تطبیقی یا همان Adaptive Battery را در گوشی فعال کنید.

چگونه می‌ توان بدون بسته شدن برنامه‌ ها عمر باتری گوشی را افزایش داد؟

برای فعال کردن این ویژگی، وارد تنظیمات دستگاه شوید و روی گزینه battery ضربه بزنید.

حال Adaptive Battery را فعال کنید. این ویژگی باعث افزایش دوام باتری گوشی شما می‌شود.

چرا اندروید برنامه‌ های پس زمینه را به صورت اتوماتیک می‌ بندد؟

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، بسته شدن خودکار برنامه‌های پس‌زمینه در اندروید، یک روش برای صرفه‌جویی در باتری است. یکی دیگر از دلایل بسته شدن برنامه‌های پس زمینه در اندروید، افزایش سرعت و بهبود عملکرد دستگاه است. به غیر از کاهش عمر باتری، اجرای بیش از حد برنامه‌ها می‌تواند حافظه گوشی شما را اشغال کند و باعث کند شدن گوشی شود.

چرا اندروید برنامه‌ های پس زمینه را به صورت اتوماتیک می‌ بندد؟

سخن آخر

در مقاله‌ بالا به آموزش جلوگیری از بسته شدن برنامه‌های پس‌زمینه در دستگاه‌های اندروید پرداختیم. این مسئله می‌تواند برای کاربران اندرویدی آزاردهنده باشد، اما با انجام کارهایی که در این مقاله اشاره کرده‌ایم، می‌توانید از بسته شدن برنامه‌های گوشی‌تان جلوگیری کنید.

پرسش‌های متداول

چگونه یک برنامه را به طور دائم در پس زمینه اندروید اجرا کنیم؟

برای این کار وارد قسمت battery شوید، در این بخش به قسمت Background usage restrictions بروید. در این قسمت لیستی از برنامه‌هایی که مدیریت انرژی روی آنها اعمال شده است را مشاهده خواهید کرد. برای مشاهده لیست برنامه‌هایی که مجاز به اجرا در پس زمینه با کمترین محدودیت ممکن هستند، روی Never Sleep Apps ضربه بزنید.

چرا برنامه‌های من در پس زمینه اندروید به طور خودکار بسته می‌شوند؟

با وجود انجام اقدامات گفته شده، اگر برنامه‌های شما همچنان در پس زمینه اندروید بسته می‌شوند، می‌تواند به این دلیل باشد که فضای ذخیره‌سازی کافی برای همه کارهایی که برنامه‌های شما باید انجام دهند، در گوشی وجود نداشته باشد.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.