بررسی تبلت پیکسل گوگل


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

معرفی تبلت پیکسل که در ابتدای سال گذشته انجام شده بود، سرانجام تحت عنوان گوگل پیکسل تبلت در رویداد Google I/O 2023 رونمایی شد و به‌زودی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. این دستگاه را می‌توان اولین تبلت مجهز به تراشه Tensor G2 گوگل و اولین تبلت دارای تراشه امنیتی Titan M2 دانست که ترکیب آن با داک اسپیکر می‌تواند آن را به یک دستگاه مناسب کار و بازی و نمایشگر هوشمند شبیه به دستگاه‌های Nest Hub گوگل تبدیل کند.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، تبلت گوگل پیکسل اینجاست تا بازار تبلت‌های اندرویدی را تکان دهد؛ چرا که با توجه به گفته‌ها این دستگاه عملکردی فراتر از تبلت را ارائه می‌دهد و ممکن است از هر تبلت دیگری در بازار پیشی بگیرد. از همین رو در ادامه قصد داریم Google Pixel Tablet را زیر ذره‌بین برده و هر آنچه باید درباره گوگل پیکسل تبلت بدانید را برای شما مطرح کنیم. با کالاتیک همراه باشید.

خرید و مشاهده لیست قیمت تبلت در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

هر آنچه باید درباره گوگل پیکسل تبلت بدانید

در ابتدای این مطلب به سراغ جدول مشخصات فنی Google Pixel Tablet خواهیم رفت و نگاهی کلی به قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن خواهیم داشت و سپس به سراغ نقد و بررسی تبلت گوگل پیکسل خواهیم رفت.

مشخصات فنی Google Pixel Tablet

مشخصات

Google Pixel Tablet

صفحه نمایش

10.95 اینچ IPS LCD

رزولوشن 2560 × 1600 پیکسل

ابعاد و وزن

8.1 × 169× 258 میلی‌متر

493 گرم

رم

8 گیگابایت

حافظه ذخیره‌سازی

128 و 256 گیگابایت

UFS 3.1

دوربین سلفی

8 مگاپیکسل واید با دریچه دیافراگم f/2.0،0، فاصله کانونی 24 میلی‌متر، سایز سنسور 1.14 اینچ و سایز پیکسل 1.12 میکرومتر

قابلیت‌های دوربین سلفی: عکاسی HDR و پانوراما

حداکثر کیفیت ویدئو: 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه

دوربین اصلی 8 مگاپیکسل واید با دریچه دیافراگم f/2.0،0، فاصله کانونی 24 میلی‌متر، سایز سنسور 1.14 اینچ و سایز پیکسل 1.12 میکرومتر

قابلیت‌های دوربین: عکاسی HDR و پانوراما

حداکثر کیفیت ویدئو: 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه

تراشه

Google Tensor G2
(5 نانومتری)

 GPU: Mali-G710 MP7

سیستم عامل

اندروید 13

باتری باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 37 وات‌ساعت
سرعت شارژ

شارژ بی‌سیم 15 وات

گواهی IP

-

قیمت تبلت پیکسل گوگل

کاربرانی که قصد خرید تبلت Google Pixel را دارند می‌توانند آن را در مدل پایه با حافظه ذخیره‌سازی 128 گیگابایت همراه با داک اسپیکر شارژر با قیمت 499 دلار بخرند. همچنین حافظه 256 گیگابایت با قیمت 599 دلار در دسترس کاربران قرار می‌گیرد که می‌توانند نسبت به خرید آن اقدام کنند.

گوگل قاب این تبلت را که از جنس پلاستیک است، به‌صورت جداگانه با قیمت 79 دلار به فروش می‌رساند. این کیس محافظ به‌صورت یکپارچه است و به یک حلقه بیضی‌شکل مجهز شده که علاوه بر استفاده از آن به‌جای پایه می‌توان به‌عنوان راهنما جهت اتصال صحیح به داک شارژ‌ر اسپیکر از آن بهره برد.

در مجموع شما می‌توانید از در ایالات متحده و 10 کشور دیگر ازجمله کانادا، دانمارک و سوئد برای پیش سفارش تبلت پیکسل اقدام کنید که 20 ژوئن 2023 معادل 30 خرداد 1402 به دست شما خواهد رسید.

طراحی و کیفیت ساخت تبلت پیکسل گوگل

طراحی و کیفیت ساخت تبلت پیکسل گوگل

گوگل پیکسل در ابعاد 258 در 169 میلی‌متر با ضخامت 8.1 میلی‌متر به همراه وزن 493 گرمی به بازار عرضه شده که طراحی آن بسیار به دستگاه‌های دستیار صوتی گوگل یعنی Nest Hubشباهت دارد. بدنه آلومینیومی تبلت با روکش نانو سرامیک منحصر به فرد گوگل پوشانده شده است که علاوه بر بالا رفتن کیفیت باعث می‌شود تا میزان کمی از اثر انگشت را به خود جذب کند. همچنین نسبت به سایر تبلت‌های موجود در بازار که جنس فلزی دارند باعث می‌شود تا حین لمس آن احساس نزدیک‌تری به ظروف چنینی یا مرمری داشته باشید.

لبه‌های این تبلت دارای انحنایی خفیفی هستند که در دست گرفتن آن را برای کاربران آسان می‌کند. به‌علاوه نحوه استفاده از Google Pixel Tablet به‌صورت افقی یا Landscape است. در قسمت‌های کناری تبلت برش‌هایی تعبیه شده‌اند که میزبانی اسپیکرهای تبلت را بر عهده دارند و درگاه USB Type-c نیز در این قسمت مشاهده می‌شود. در قسمت لبه بالایی آن نیز دکمه‌های ولوم و حسگر اثر انگشت ادغام شده با دکمه پاور قرار گرفته است که از دقت و سرعت قابل قبولی برخوردار است.

در پنل پشتی جدیدترین تبلت گوگل تنها یک دوربین و اتصال پین چهارتایی مغناطیسی مشاهده می‌شود که امکان اتصال Google Pixel Tablet را به داک اسپیکر شارژر مخصوص فراهم می‌کند. از جمله نکات مثبتی که می‌توان در تبلت گوگل پیکسل به آن اشاره کرد سازگاری آن با قلم استایلوس USI 2.0 شرکت‌های ثالث است.

در نهایت تبلت پیکسل در سه‌رنگ کرمی، سبز و رز گلد که تنها به ایالات متحده محدود می‌شود، عرضه خواهد شد. دو رنگ کرم و رز گلد این دستگاه از حاشیه‌های سفید رنگ برخوردار شده‌اند که یادآور طراحی دستگاه‌های دستیار صوتی Nest Hub هستند؛ اما در طرف دیگر رنگ سبز آن حاشیه به رنگ مشکی دارد. علاوه بر تبلت داک اسپیکر شارژر تنها در دو رنگ کرم و سبز وارد بازار می‌شود و اثری از رنگ رز گلد میان رنگ‌ها مشاهده نمی‌شود.

صفحه نمایش تبلت گوگل پیکسل

صفحه نمایش تبلت گوکل پیکسل

گوگل برای صفحه نمایش 10.95 اینچی تبلت پیکسل خود به سراغ پنل IPS LCD با رزولوشن 1600 در 2560 پیکسل رفته است. این صفحه نمایش حدود 79.7 درصد از پنل جلویی را به خود اختصاص می‌دهد و قادر به نمایش 276 پیکسل در هر اینچ خواهد بود. در نتیجه صفحه نمایش جدیدترین تبلت گوگل کاملاً مناسب برای وب‌گردی، تماشای فیلم و حتی بازی است و قادر به ارائه عملکرد مطلوبی در نمایش محتوای در حال پخش به کاربران خواهد بود.

نرم افزار Google Pixel Tablet

نرم افزار Google Pixel Tablet

تبلت پیکسل گوگل با اندروید 13 به همراه رابط کاربری Google's Material You از جعبه خارج می‌شود. از جمله قابلیت‌های آن این است که رنگ فضای دستگاه را بر اساس تصویر زمینه سفارشی می‌کند و همچنین انتظار می‌رود Google Pixel Tablet جزو اولین تبلت‌هایی باشد که اندروید 14 را در اواخر سال جاری دریافت خواهد کرد.

طبق ادعای کمپانی سازنده بیش از 50 برنامه بهینه‌سازی شده Google Workspace مانندGoogle Slides، Docs، و Sheets و همچنین Google Drive برای تبلت پیکسل در نظر گرفته شده است. البته بخش نرم‌افزار تنها به برنامه‌ها محدود نمی‌شود و گوگل بسیاری از ویژگی‌های گوشی‌های پرچم‌دار سری پیکسل 7 را نیز به جدیدترین تبلت خود اضافه کرده است. این قابلیت‌ها شامل پاک‌کن جادویی، قابلیت رفع تاری عکس و ترجمه و نوشتن با فناوری Pixel Speech Google می‌شود.

مانند اکثر تبلت‌های اندرویدی داخل بازار، تبلت پیکسل گوگل از قابلیت مولتی تسکینگ پشتیبانی می‌کند و این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا چندین برنامه را در کنار یکدیگر اجرا کنید و بهره‌وری را هنگام استفاده از تبلت افزایش دهید. به‌عنوان مثال می‌توانید عکس دلخواه خود را مستقیماً از Google Photos بگیرید و در ایمیل موردنظر خود رها کنید. در نهایت شرکت گوگل نیز دعا می‌کند که برنامه‌هایی مانند Disney+ و Spotify با نمایشگر بزرگ تبلت پیکسل نیز به‌خوبی به نمایش در می‌آیند.

سخت افزار تبلت پیکسل گوگل

سخت افزار تبلت پیکسل گوگل

Google Pixel Tablet را می‌توان اولین تبلتی نامید که به تراشه Google Tensor G2 یعنی همان تراشه‌ای سری Pixel 7 از آن قدرت می‌گیرد مجهز شده است. همچنین اولین تبلتی است که از پردازنده امنیتی Titan M2 استفاده می‌کند که باعث بالارفتن امنیت آن می‌شود.
 تراشه Tensor G2 از هوش مصنوعی گوگل بهره می‌برد و این اجازه را به تبلت می‌دهد تا عملکردی نرم و روان، تماس‌های ویدئویی با کیفیت بالا و واضح و موارد دیگر را ارائه دهد. همچنین قابلیت‌های ویرایش عکس Magic Eraser یا Photo Unblur را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

گوگل تبلت پیکسل خود را تنها در دو حافظه 128 و 256 گیگابایت با رم 8 گیگابایت به همراه UFS 3.1 به بازار عرضه کرده که امکان افزایش فضای داخلی با کارت حافظه نیز برای آن وجود ندارد.

مقالات مرتبط:

مقایسه پیکسل 7a با پیکسل 7

هر آنچه باید در مورد پیکسل 7A گوگل بدانید

داک اسپیکر شارژ گوگل پیکسل تبلت

داک اسپیکر شارژ گوگل پیکسل تبلت

جدیدترین تبلت گوگل به یک داک شبیه به آنچه در دستگاه Google Nest Hub Max مشاهده شده بود، متصل می‌شود. با استفاده از این پایه تبلت پیکسل به دستگاهی فراتر از یک تبلت تبدیل می‌شود و می‌توان از آن به‌عنوان بلندگو، کنترلر خانگی هوشمند، قاب عکس دیجیتال و یک دستگاه برای کنفرانس‌های ویدئویی استفاده کرد. همچنین علاوه بر آن می‌توان با استفاده از این داک نسبت به شارژ تبلت اقدام کرد.

زمانی که از دستیار Google Assistant تبلت پیکسل استفاده می‌کنید تنها می‌توانید با بیان درخواست خود هر موسیقی یا پادکستی را که مدنظرتان است با چهار برابر باس بیشتر و صدایی قوی‌ پخش کنید. همچنین وقتی این دستگاه روی حالت Hub قرار داده می‌گیرد تجربه قاب عکس دیجیتالی را که توسط Google Photos اجرا می‌شود، در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

افزون بر این، حالت هاب به یک ویژگی تن تطبیقی مجهز شده است که به طور خودکار روشنایی و رنگ صفحه را با نور محیط مطابقت می‌دهد. در نهایت Google Pixel Tablet در حالت هاب به یک پنل یا کنترلر خانگی هوشمند تبدیل می‌شود که می‌توان با کمک آن دستگاه‌های سازگار با Google Home و سایر دستگاه‌های هوشمند را کنترل کرد.

دوربین تبلت Google Pixel

دوربین تبلت Google Pixel

گوگل برای دوربین اصلی و سلفی پیکسل تبلت دو سنسور 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و فاصله کانونی 24 میلی‌متر، سایز سنسور 1.14 اینچ و سایز پیکسل 1.12 میکرومتر در نظر گرفته است. این دو دوربین از قابلیت‌های HDR و پانوراما برخوردار شده‌اند و دوربین سلفی آن ویژگی‌هایی مانند حالت پرتره برای تماس‌های ویدئویی بهتر بهینه‌سازی شده است.
هر دو دوربین‌های فوق امکان فیلم‌برداری با کیفیت 1080p و نرخ فریم 30 فریم بر ثانیه را دارا هستند، اما از حسگر امنیتی Face Unlock در این تبلت پشتیبانی نمی‌شود.

باتری تبلت پیکسل گوگل

باتری تبلت پیکسل گوگل

تبلت پیکسل گوگل به یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 37 وات‌ساعت مجهز شده که قادر است تا 12 ساعت استریم ویدئو انجام دهد. افزون بر این داک اسپیکر شارژر گوگل از قابلیت شارژ‌ سریع 15 وات نیز پشتیبانی می‌کند.

سخن آخر

در مطلب فوق به‌صورت جامع هر آنچه باید درباره گوگل پیکسل تبلت بدانید را برای شما مطرح کردیم تا اگر قصد خرید گوگل پیکسل تبلت را دارید بتوانید تصمیم درستی را در این باره بگیرید. جدیدترین تبلت گوگل حتی زمانی که از آن استفاده نمی‌شود، یک هدف کاربردی یا تا حدودی محیطی دارد و قابلیت‌هایی فراتر از سایر تبلت‌های موجود در بازار را دارا است.

با این حال به نظر می‌رسد با توجه به مشخصات فنی مرتبط به این تبلت، قادر است تا عملکرد مطلوبی را به کاربران ارائه دهد؛ اما تا زمانی که Google Pixel Tablet به طور کامل منتشر نشده و مورد بررسی قرار نگرفته نمی‌توان نظر قطعی درباره آن داد. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. نظرات خود را درباره گوگل پیکسل تبلت با ما به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

آیا گوگل پیکسل تبلت ارزش خرید دارد؟

با توجه به مشخصات فنی موجود و قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که جدیدترین تبلت گوگل ارائه می‌دهد، گوگل پیکسل تبلت می‌تواند از ارزش خرید بالایی برخوردار باشد؛ اما باید منتظر عرضه آن ماند تا بتوان نظر قطعی را اعلام کرد.

قیمت تبلت Google Pixel Tablet چقدر است؟

قیمت پیکسل تبلت گوگل با حافظه ذخیره‌سازی 128 گیگابایت به همراه داک اسپیکر شارژر، 499 دلار و حافظه 256 گیگابایت به همراه داک اسپیکر شارژر با قیمت 599 دلار در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

تبلت گوگل پیکسل در چه تاریخی عرضه می‌شود؟

تاریخ عرضه Google Pixel Tablet 20 ژوئن 2023 معادل 30 خرداد 1402 است.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.