بررسی گوشی موتورولا Edge 50 Ultra


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img
جدیدترین گوشی هوشمند موتورلا با نام Edge 50 Ultra به تازگی وارد عرصه رقابت گوشی‌های هوشمند شده است. در این مقاله به بررسی گوشی اج 50 اولترا می‌پردازیم.

موتورلا شرکتی است که گوشی‌های هوشمند آن به خاص بودن معروفند. در گذشته محصولات این برند جز غول‌های بازار گوشی بودند اما چند سالی است که زیاد از آن اسمی به میان نمی‌آید. اما هم اکنون، موتورلا در تاریخ 15 می 2024 با رونمایی از گوشی Edge 50 Ultra بار دیگر پا به میدان گذاشته است. در این مقاله به بررسی گوشی اج 50 اولترا موتورلا می‌پردازیم. آیا این برند بار دیگر می‌تواند در رقابت با اپل و سامسونگ برنده شود!

قیمت گوشی موبایل

طراحی و ساختار گوشی Motorola Edge 50 Ultra

گوشی موتورلا Edge 50 Ultra، مانند دیگر گوشی‌های ساخته شده توسط این برند از شکل و شمایل متفاوتی با دیگر گوشی‌های موجود در بازار دارد. این گوشی در سه رنگ خاکستری، سبز و هلویی عرضه شد که هر کدام از این رنگ‌ها حس خاص بودن را القا می‌کنند. هر سه رنگ گوشی اج 50 اولترا در پنل جلویی از شیشه با محافظ Gorilla Glass Victus و فریمی آلومینیومی استفاده می‌کنند که مقاومت گوشی را در برابر ضربه و ایجاد خط و خش افزایش می‌دهند.

طراحی و ساختار گوشی Motorola Edge 50 Ultra

نکته قابل توجه در ساختار این گوشی تغییر جنس پنل پشتی بر اساس رنگ آن است. پنل پشتی رنگ خاکستری (Forest Grey) و هلویی (Peach Fuzz) گوشی اج 50 Ultra از جنس چرم مصنوعی است و در ساخت رنگ چوب نوردیک (Nordic Wood) از چوب واقعی استفاده شده که این خلاقیت را در کمتر گوشی هوشمند می‌توان یافت.
موتورلا اج 50 اولترا گوشی به نسبت ظریفی است و با ضخامت 8.6 میلی‌متر جز باریک‌ترین گوشی‌های هوشمند قرار می‌گیرد و همچنین با 197 گرم وزن، تقریبا سبک محسوب می‌شود.

صفحه نمایش گوشی موتورلا Edge 50 Ultra

Motorola Edge 50 Ultra دارای یک صفحه نمایش P-OLED با سایز 6.7 اینچ است. نسبت ابعاد صفحه نمایش به بدنه 92.1 درصد است که این گوشی را در زمره کم حاشیه‌ترین گوشی‌های هوشمند قرار می‌دهد. این گوشی با نرخ به روز رسانی 144 هرتزی گزینه مناسبی برای گیمینگ محسوب می‌شود و بازی‌ها را بدون لگ و تاری می‌تواند پخش کند.
رزولوشن صفحه نمایش گوشی موتورلا اج 50 اولترا 1220 در 2712 پیکسل است و تراکم پیکسلی 446 را ارائه می‌دهد که ترکیب آن با 1 میلیارد رنگ پشتیباننی شده توسط این گوشی هوشمند باعث می‌شود صفحه نمایشی روان با رنگ‌های زنده داشته باشد.

صفحه نمایش گوشی موتورلا Edge 50 Ultra
از دیگر ویژگی‌های صفحه نمایش Motorola Edge 50 Ultra می‌توان به پشتیانی آن از استاندارد HDR10+ اشاره کرد. در خصوص میزان روشنایی صفحه نمایش این گوشی جدید موورلا باید بگوییم که موتورلا اج 50 اولترا دارای بیشینه‌ی روشنایی 2500 نیت است. شما به راحتی می‌توانید از این گوشی هوشمند در هوای آفتابی استفاده کنید.

دوربین گوشی موتورلا اج 50 اولترا

در پنل پشتی گوشی موتورلا Edge 50 Ultra سه ماژول دوربین تعبیه شده است. دوربین اول یک لنز عریض 50 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.6 است که از فوکوس خودکار تشخیص فاز چندگانه (multi-directional PDAF) پشتیبانی می‌کند و دارای لرزشگیر تصویر اپتیکال (OIS) می‌باشد.
دوربین دیگر گوشی Motorola Edge 50 Ultra یک لنز پریسکوپ تله فوتو 6 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.4 است که از فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) و لرزشگیر تصویر اپتیکال (OIS) پشتیبانی می‌کند. یکی از ویژگی‌های مهم این لنز قابلیت زوم اپتیکال 3 برابری آن است.
ماژول دوربین دیگر گوشی Motorola Edge 50 Ultra لنز فوق عرسض 50 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0 است که از قابلیت فوکوس خودکار بهره می‌برد.

دوربین گوشی موتورلا اج 50 اولترا
Motorola Edge 50 Ultra دارای فلش LED دوگانه است و شما با استفاده از آن در نورکم نیز می‌توانید تصاویر خوب و باکیفیتی را ثبت کنید. از دیگر ویژگی‌های این گوشی جدید موتورلا می‌توان به قابلیت عکاسی HDR و پانوراما اشاره کرد. گوشی موتورلا Edge 50 اولترا قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K و سرعت 60 فریم بر ثانیه را دارد و از لرزشگیر الکترونیکی مبتنی بر ژیروسکوپ (gyro-EIS) و استاندارد  HDR10+با عمق رنگی 10 بیت استفاده می‌کند.
دوربین سلفی گوشی Motorola Edge 50 Ultra یک لنز عریض 50 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم  f/1.9 است و برای افزایش زیبایی عکس از HDR استفاده می‌کند. دوربین سلفی این گوشی علاوه بر عکسبرداری، از HDR در فیلمبرداری نیز استفاده می‌کند. کیفیت فیلمبرداری با دوربین سلفی، رزولوشن 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه است.

این مطلب را هم بخوانید:
بهترین گوشی مناعسب عکاسی

سخت افزار و نرم افزار گوشی  Edge 50 Ultraموتورلا

تراشه گوشی موبایل اج 50 اولترا، اسنپدارگون 8s نسل 3 است که از معماری 4 نانومتری استفاده می‌کند. پردازنده مرکزی این تراشه از 1 هسته (Cortex-X4) با سرعت 3.0 گیگاهرتز، 4 هسته (Cortex-A720) با سرعت 2.8 گیگاهرتز و 3 هسته (Cortex-A520) با سرعت 2.0 گیگاهرتز تشکیل شده است و در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 735 برای گیمینگ مناسب است.
گوشی موتورلا  Edge 50 Ultraدارای ظرفیت‌های مختلفی است. این گوشی در سه نسخه مختلف عرضه شده است که نسخه پایه آن دارای 512 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 4.0 و 12 گیگابایت حافظه رم است. دو نسخه‌ی دیگر این گوشی جدید موتورلا در کنار یک رم 16 گیگابایتی، دارای حافظه داخلی 512 گیگابایت و 1 ترابایتی هستند. با توجه به این ظرفیت‌ها شما دیگر نیاز نیست نگران پر شدم حافظه گوشی خود باشید و فقدان اسلات کارت حافظه جانبی جبران شده است.

سخت افزار و نرم افزار گوشی  Edge 50 Ultraموتورلا
در خصوص شبکه‌های ارتباطی این گوشی در بالاترین حالت قرار دارد. گوشی موتورلا اج 50 اولترا از یک سیم کارت نانو استفاده کرده و از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند. اطلاعات دیگر شبکه‌های ارتباطی این گوشی را در جدول زیر برای شما آورده‌ایم.

مشخصه مقدار
بلوتوث     نسخه 5.4
شبکه بی سیم وای فای Wi-Fi 7
فناوری مکان یابی  GPS, GLONASS, GALILEO, BDS, NavIC
NFC دارد

خروجی صدا و درگاه ارتباطی موتورلا اج 50 Ultra از نوع USB Type-C استاندارد 3.1 نسل دوم است که قابلیت اتصال OTG دارد. : پورت USB-C این گوشی می‌تواند داده‌ها را تا سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه انتقال دهد و همچنین با DisplayPort استاندارد 1.4 سازگار است؛ بنابراین می‌توانید به راحتی مانیتورهای خارجی را به آن متصل کنید. همچنین قابلیت شارژ گوشی از این درگاه انجام خواهد شد.

سیستم عامل گوشی Motorola Edge 50 Ultra اندروید 14 است که از 3 آپدیت اصلی اندروید (تا اندروید 17) پشتیبانی می‌کند.

باتری گوشی موتورلا اج 50 Ultra

گوشی پرچمدار Motorola Edge 50 Ultra دارای یک باتری غیرقابل تعویض 4500 میلی‌آمپر ساعتی است که از شارژ با سیم 125 واتی پشتیبانی می‌کند. یکی از نکات مثبت این دستگاه تلفن همراه قابلیت پشتیبانی از شارژ بی سیم 50 واتی است که به نسبت عدد بالایی دارد. علاوه بر این،   Edge 50 Ultraموتورلا از شارژ بی سیم معکوس 10 واتی جهت شارژ هندزفری و سایر گجت‌های هوشمند دارای این قابلیت استفاده می‌کند.

باتری گوشی موتورلا اج 50 Ultra
باتری باتری گوشی موتورلا اج 50 Ultra به نسبت ظرفیت کمی دارد اما با این حال، در حالت استفاده عادی می‌تواند تا یک روز کامل دوام بیاورد. اگر از وای فای استفاده کنید و نت گردی کنید احتمالا برای شما 15 الی 16 ساعت شارژدهی داشته باشد. نکته منفی این گوشی در قسمت باتری در زمان گیمینگ است؛ شما احتمالا پس از 4 ساعت بازی کردن با گوشی مجبور می‌شوید گوشی خود را دوباره به شارژ بزنید.

قیمت موتورلا اج 50 اولترا

گوشی Motorola Edge 50 Ultra در زمان عرضه چیزی حدود 1000 یورو قیمت داشت. قیمت این گوشی در ایران حدود 81 الی 85 میلیون است. اگر به دنبال بهترین گوشی گیمینگ هستید، این گوشی گزینه مناسبی است.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی گوشی اج 50 اولترا پرداختیم. این گوشی از بهبودهای فراوانی نسبت به گوشی‌های قبلی موتورلا برخوردار است. اما با وجود این بهبودها ضعف‌هایی نیز دارد. به نظر شما موتورلا می‌تواند جایگاه قبلی خود را در بازار پس بگیرد؟

پرسش‌های متداول

1. قیمت گوشی اج 50 اولترا چقدر است؟

این گوشی هوشمند چیزی در حدود 81 الی 85 میلیون تومان قیمت دارد.

2. حافظه گوشی Edge 50 Ultra چقدر است؟

گوشی Edge 50 Ultra دارای ظرفیت حافظه داخلی 512 گیگابایت و 1 ترابایت است و حافظه رم 12 و 16 گیگابایتی دارد.

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.