بررسی گوشی Realme GT5 Pro


مینو زمانی
نظرات 0
content-main-img
Realme GT5 Pro یکی از جدیدترین گوشی‌‌های برند شیائومی است که با بهره‌مندی از سخت‌افزاری قدرتمند و ظاهری زیبا؛ می‌تواند توجه افراد با سلیقه‌های مختلف را به خود جلب کند. در این مقاله با ویژگی‌های فنی و ظاهری این گوشی هوشمند آشنا خواهید شد.

برند ریلمی با رونمایی از مدل‌های جدید گوشی مجهز به امکانات پیشرفته و کاربردی، توانسته در بازار موبایل خودنمایی کرده و توجه خریداران بسیاری را به خود جلب کند. این برند نام‌آشنا در شهریور ماه امسال بود که از جدیدترین مدل گوشی خود یعنی Realme GT5 رونمایی کرد و حال قرار است مدل پرو این گوشی یعنی Realme GT5 Pro را وارد بازار کند.

ریلمی GT5 Pro با توجه به ویژگی‌های برتر و قابل‌توجهی که به کاربران ارائه می‌دهد، از قیمت مناسبی برخوردار بوده و می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای طرفداران گوشی‌های هوشمند حرفه‌ای به شمار رود.

قیمت گوشی های ریلمی

مشخصات گوشی ریلمی GT5 Pro

گوشی Realme GT5 Pro نسخه پرو ریلمی GT5 است که وارد بازار خواهد شد. وجود تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۳، پردازنده گرافیکی Adreno 750، حافظه داخلی بالا و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز در این گوشی هوشمند سبب می‌شود تا برنامه‌های حرفه‌ای و خاص، به آسانی در آن اجرا شده و تجربه کاربری مناسبی را به خریدار ارائه دهد. حال در ادامه به توضیح بیشتری در مورد خصوصیات گوشی ریلمی GT5 Pro خواهیم پرداخت.

طراحی و ساخت گوشی ریلمی GT5 Pro

طراحی گوشی‌های ریلمی همیشه از نقاط عطف آن‌ها بوده‌اند؛ از استخدام طراح گوچی گرفته تا طراحی‌های ساختارشکنانه و متفاوت در مقایسه با دیگر برندها، ریلمی همیشه در این زمینه پیشتاز بوده و این بار هم فرقی نمی‌کند.

در پشت گوشی شاهد یک ماژول دایره‌ای شکل هستید که سنسورهای دوربین سه‌گانه و نور فلش LED را در خود جای داده است. ماژول دوربین این گوشی بسیار شبیه به ماژول دایره‌ای پشت گوشی Realme 11 Pro Plus است؛ اما در جزئیات تفاوت‌های ملموسی دارد. دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور نیز در لبه سمت راست گوشی قرار گرفته و قابل دسترسی هستند.

طبق سنت همیشگی ساختار گوشی‌‌های ریلمی، دکمه تنظیم صدا و پاور در سمت راست لبه خمیده این گوشی قرار گرفته‌اند. در گوشی ریلمی GT5 Pro، سازندگان این قابلیت را در اختیار کاربرها قرار داده‌اند که از یک اسلات سیم‌کارت دوگانه استفاده کنند و هر دو سیم در حالت آماده‌باش قرار دارند.

طراحی گوشی ریلمی GT5 PRO

با نگاه و یک لمس ساده به بدنه پشتی این گوشی، متوجه می‌شویم که جنس آن پلاستیکی بوده و با توجه به سابقه ریلمی در تولید گوشی‌های مقاوم، انتظار داریم که این بدنه پلاستیکی هم مقاومت بالایی در برابر ضربه و شکستگی از خود نشان دهد. Realme GT5 Pro با داشتن گواهی استاندارد IP68، خیال ما را از بابت نفوذ آب در عمق 1.5 متر به مدت ۳۰ دقیقه راحت می‌کند؛ گواهی IP68 حتی در گوشی‌های پرچمدار هم استفاده شده و ریلمی این ویژگی جذاب را از GT5 Pro دریغ نکرده است.

طبق گفته‌های ریملی، صفحه‌نمایش گوشی ریلمی جی تی ۵ پرو از بیشینه روشنایی ۴۵۰۰ نیت برخوردار خواهد بود و باید عنوان کرد که ۴۵۰۰ نیت در یک گوشی هوشمند در نوع خود بسیار نادر و کمیاب است. این گوشی احتمالا به سیستم خنک‌کنندگی قدرتمندی مجهز خواهد شد که می‌تواند در استفاده طولانی مدت و انجام وظیفه‌های سنگین مثل گیمینگ یا تولید محتوا، راندمان کلی را بالا نگه‌ دارد.

صفحه نمایش گوشی Realme GT5 Pro

در گوشی Realme GT5 Pro شاهد صفحه‌نمایش ۶.۷۸ اینچی با لبه‌های خمیده خواهید بود؛ صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی استاندارد کلی بازی گوشی‌های هوشمند است و ریلمی هم در خلاف جهت این جریان حرکت نکرده است. این گوشی به صفحه‌نمایشی از نوع AMOLED و تراکم ۴۵۰ پیکسل در هر اینچ مجهز بوده و می‌تواند محتوا را با کیفیت +HDR10 به نمایش درآورد.

صفحه‌نمایش ریلمی جی تی ۵ پرو از محافظ Panda Glass برخوردار بوده و از شکستگی، خط و خش در امان است. گوشی Realme GT5 Pro با داشتن وضوح تصویر ۱۲۶۴ × ۲۷۸۰ پیکسل، تصاویر را با کیفیت بسیار خوب به همراه جزئیات دقیق به کاربران ارائه می‌دهد.

صفحه نمایش گوشی ریلمی جی تی ۵ پرو

سخت افزار گوشی ریلمی GT5 Pro

گوشی Realme GT5 Pro به تراشه Qualcomm SM8650-AB Snapdragon 8 Gen 3 مجهز شده است که شامل یک پردازنده هشت هسته‌ای (1×3.3 گیگاهرتز Cortex-X4 و 5×3.2 گیگاهرتز Cortex-A720 و 2×2.3 گیگاهرتز Cortex-A520) و پردازنده گرافیکی Adreno 750 می‌شود. بهره‌مندی از این سخت‌افزار سبب می‌شود تا کاربران بتوانند به آسانی اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مختلف را روی آن بدون هیچ مشکلی نصب و اجرا کنند.

در بخش حافظه هم ریلمی برای GT5 Pro از دو ظرفیت حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت در کنار حافظه رم ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی استفاده کرده و بستر مناسبی را برای نصب برنامه‌های سنگین و حرفه‌ای فراهم می‌کند.

دوربین های گوشی موبایل Realme GT5 Pro

ریلمی GT5 Pro اولین گوشی هوشمند برند Realme است که سنسور دوربین اصلی آن ۵۰ مگاپیکسل بوده و می‌تواند تصاویر را با کیفیت قابل قبولی ثبت کند. همچنین وجود سنسور تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال ۲.۷ برابر و سنسور اولتراواید ۸ مگاپیکسلی با قابلیت پوشش ۱۱۲ درجه در پشت گوشی Realme GT5 Pro، این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند تا بتواند در شرایط نوری مناسب، تصاویر قابل قبولی گرفته و آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد.

دوربین های گوشی ریلمی جی تی ۵ پرو

علاوه بر دوربین‌های متعدد پشت گوشی، یکی از ویژگی‌های قابل توجه این مدل، وجود سنسوری قوی و با کیفیت برای دوربین سلفی است. قرار گرفتن سنسور ۳۲ مگاپیکسلی برای دوربین سلفی و ارائه کیفیت فیلم‌برداری 4k، این شرایط را فراهم می‌کند تا افراد بتوانند با کیفیت بسیار بالایی لحظات به یادماندنی خود را ثبت کنند.

با توجه به اینکه در بخش نرم افزاری مجهز به سیستم‌عامل اندروید ۱۴ با رابط کاربری Realme UI 5.0 است، می‌توان این گوشی را یک دستگاه کاملا به‌روز در نظر داشت. المان‌ها و انیمیشن‌های رابط کاربری اختصاصی ریلمی، بسیار نرم و روان هستند و از تجربه آن خسته نخواهید شد.

باتری گوشی ریلمی GT5 Pro

باتری گوشی Realme GT5 Pro از نوع لیتیوم‌پلیمری با ظرفیت ۵۲۶۰ میلی‌آمپر ساعت و غیر قابل جابجایی است. این گوشی از توان 240 وات برای شارژ شدن برخودار است و می‌تواند در کمتر از ۴۰ دقیقه به صورت کامل شارژ شود. همچنین این گوشی از امکاناتی چون شارژ بی‌سیم ۵۰ وات و شارژ معکوس ۱۵ وات برخوردار بوده و می‌توانید در مواقع ضروری از آن استفاده کنید.

باتری گوشی Realme GT5 Pro

معرفی ویژگی های گوشی Realme GT5 Pro

سیستم‌عامل

اندروید ۱۴

رابط کاربری

Realme UI 5.0

سیم‌کارت

دو سیم‌کارت

فناوری شبکه

GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G

سرعت شبکه

HSPA / LTE-A / 5G

وزن

۲۲۰ گرم

ابعاد

۹.۲ × ۷۵.۱ × ۱۶۱.۶ میلی‌متر

جنس بدنه

جلو شیشه‌ای، قاب پلاستیکی، پشت پلاستیکی

پردازنده

Qualcomm SM8650-AB Snapdragon 8 Gen 3

فرآیند ساخت

۴ نانومتری

تعداد هسته‌ها

Octa-core (1 x 3.3 GHz Cortex-X4 & 5x3.2 GHz Cortex-A720 & 2x2.3 GHz Cortex-A520)

پردازنده گرافیکی

Adreno 750

حافظه داخلی

۵۱۲ گیگابایت
۱ ترابایت

حافظه رم

۱۲ گیگابایت
۱۶ گیگابایت

نوع حافظه ذخیره‌سازی

UFS 4.0

نوع صفحه‌نمایش

AMOLED

اندازه صفحه‌نمایش

۶.۷۸ اینچ

ابعاد

۱۱۱.۷ سانتی‌مترمربع

تراکم پیکسلی

450ppi در هر اینچ

رزولوشن

۱۲۶۴ × ۲۷۸۰ پیکسل

میزان روشنایی

محتوای معمولی: ۱۶۰۰ نیت |‌ محتوای اچ‌دی‌آر (HDR): ۴۵۰۰ نیت

نرخ نوسازی

۱۴۴ هرتز

محافظ نمایشگر

Panda Glass

کیفیت دوربین پشت

50MP + 50 MP + 8 MP

کیفیت دوربین سلفی

32 MP

حداکثر کیفیت فیلم‌برداری

4K

شبکه بی‌سیم Wi-Fi

Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6/7

نسخه بلوتوث

نسخه ۵.۳

نوع درگاه ارتباطی

USB Type-C 2.0

نوع باتری

لیتیوم پلیمری

ظرفیت باتری

۵۲۶۰ میلی‌آمپرساعت

توان شارژ

۲۴۰ وات

مدت زمان شارژ

۵۰ درصد در ۱۹ دقیقه

حسگر اثر انگشت

زیر نمایشگر، اپتیکال

سنسورها

حسگرهای اثر انگشت، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب‌نما

گوشی Realme GT5 Pro در چه تاریخی عرضه می‌شود؟

بر اساس اعلام شرکت ریلمی، گوشی موبایل Realme GT5 Pro در تاریخ 7 دسامبر معرفی می‌شود. این گوشی با برخورداری از تراشه قوی و هشت هسته‌ای می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای استفاده روزمره و انجام بازی‌های ویدیویی باشد. با خرید گوشی Realme GT5 Pro می‌توانید با خیال راحت برنامه‌های مدنظر خود را روی آن نصب کرده و بدون هیچ مشکلی آنها را با سرعتی استثنایی اجرا کنید.

سخن پایانی

طبق تیزرها و ادعاهای شرکت ریلمی، گوشی ریلمی GT5 Pro یکی از قدرتمندترین گوشی‌های این برند است که می‌تواند تجربه‌ای عالی را برای کاربران رقم بزند. با توجه به ویژگی‌های منتشر شده از آن، به نظر می‌رسد که امکاناتی فراتر از حد انتظار را به کاربران ارائه دهد و بتواند به یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های این برند تبدیل شود. به‌هرحال، باید صبر کنیم و ببینیم که خروجی این گوشی چه می‌شود و چقدر ادعاهای شرکت ریلمی در مورد قابلیت‌های گوشی Realme GT5 Pro به حقیقت می‌پیوندد.

سوالات متداول

مزایای گوشی Realme GT5 Pro چیست؟

از مزیت‌های قابل توجه این گوشی می‌توان به صفحه‌نمایش با کیفیت، نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی، ظرفیت بالای باتری، دوربین قابل قبول، پردازنده مرکزی و واحد پردازش گرافیکی قوی اشاره کرد.

آیا گوشی ریلمی GT5 Pro برای گیمینگ مناسب است؟

بله؛ این گوشی با برخورداری از پردازنده گرافیکی Adreno 750 و تراشه کوالکام SM8650-AB اسنپدراگون ۸ نسل ۳، می‌تواند گوشی مناسب بازی‌های ویدیویی باشد.

قیمت گوشی Realme GT5 Pro چقدر است؟

گوشی ریلمی GT5 Pro احتمالا با قیمتی معادل ۴۹۰ دلار معرفی خواهد شد.

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.