هرآنچه باید در مورد ریلمی مدل Realme Narzo 50 بدانید


کالاتیک
نظرات 1
content-main-img
اگر می‌خواهید از همه مشخصات گوشی Realme Narzo 50 مطلع شوید با ادامه این مطلب همراه باشید.

با اینکه مدت زمان طولانی از ورود برند ریلمی به بازار محصولات هوشمند نمی‌گذرد؛ اما این برند چینی در مدت‌زمان کوتاهی توانست توجه کاربران زیادی را به خود جلب کند. کمپانی ریلمی در ادامه استراتژی به کار گرفته خود مبنی بر تولید گوشی‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه و ارائه برنامه مشخص جهت عرضه محصولات، این بار با معرفی گوشی Realme Narzo 50 توانست سهم قابل توجه‌ای از فروش گوشی موبایل در بازار محصولات هوشمند را به انحصار خود درآورد. در ادامه مقاله همراه کالاتیک باشید تا هرآنچه باید در مورد گوشی ریلمی مدل Realme Narzo 50 بدانید را در اختیارتان قرار دهیم.

مشاهده لیست قیمت گوشی ریلمی در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

بررسی مشخصات فنی ریلمی مدل Realme Narzo 50

مشخصات  ریلمی Narzo 50
صفحه نمایش

6.6 اینچ IPS LCD 

120 هرتز

رزولوشن 2412 × 1080 پیکسل

ابعاد و وزن

8.5 × 75.5 × 164.1 میلی‌متر

194 گرم

رم

4/6 گیگابایت

حافظه ذخیره‌سازی

 

64/128 گیگابایت

UFS 2.1

دوربین سلفی

32 مگاپیکسل عریض با f/2.0 f

32 مگاپیکسل اولتراواید

حداکثر کیفیت ویدئو: 4K با 30 فریم بر ثانیه

دوربین اصلی

50 مگاپیکسل دوربین اصلی عریض با f/1.8 

2 مگاپیکسل اولتراواید f/2.4

2 مگاپیکسل تشخیص عمق f/2.4

حداکثر کیفیت ویدئو: 1080 مگاپیکسل با سرعت 30 فریم بر ثانیه

تراشه

مدیاتک Helio G96
سیستم عامل

اندروید 11 

Realme UI 2.0

باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت
سرعت شارژ شارژ سریع 33 وات، 100 درصد در 90 دقیقه 


طراحی و کیفیت ساخت گوشی موبایل Narzo 50 ریلمی 2022

در قسمت بررسی طراحی و کیفیت ساخت این گوشی می‌توان اشاره کرد که کمپانی ریلمی برای ساخت گوشی ریلمی مدل Narzo 50 از پنل پشتی و بدنه کناری از جنس پلاستیک مرغوب و مستحکم استفاده می‌کند؛ همچنین با توجه به استفاده از پلی کربنات در ساخت پنل پشتی گوشی ریلمی احساس صاف و مات بودن به کاربر منتقل می‌شود و در عین حال باید توجه داشت که اثر انگشت را نیز تا حدودی جذب خودش می‌کند که برای رهایی از این معضل می‌توانید استفاده از قاب‌های شیشه‌ای و شفاف را به منظور دوام بیشتر و تمیز ماندن سطح بیرونی امتحان کنید تا دستگاهتان در نهایت سلامت و تمیزی مدت زمان بیشتری عمر کند. طراحی جدیدترین گوشی ریلمی همانند دیگر گوشی‌های سری Narzo است با چند تفاوت جزئی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

بررسی طراحی گوشی ریلمی narzo 50

در گوشی ریلمی Narzo 50 شاهد ادغام حسگر اثر انگشت با دکمه پاور هستیم؛ همچنین در قسمت پایینی جک 3.5 میلی‌متری هدفون و محفظه بلندگو قابل دسترس شما خواهد بود. با چرخش گوشی در دستانتان دکمه تنظیم صدا و اسلات سیم کارت را در سمت چپ و دکمه پاور را در قسمت راست گوشی شاهد خواهید بود. در قسمت پشت گوشی دوربین‌های سه‌گانه و ماژول فلش LED را داریم و در حالی که ماژول دوربین با شاسی هم‌سطح است مشکلی در جهت قرار گیری گوشی بر سطح صاف یا حتی در هنگام دست گرفتن گوشی به مدت طولانی نخواهید داشت.

در بررسی وزن گوشی می‌توان گفت گوشی Narzo 50 ریلمی دارای وزن حدودی 194 گرمی است که با توجه به توزیع مساوی جرم گوشی در سراسر قسمت‌های مختلف دستگاه، هنگام دست گرفتن آن  طراحی ارگونومی و احساس راحتی را تجربه خواهید کرد. هنگام خرید گوشی جدید ریلمی تنوع رنگی بسیار زیادی را پیش رو نخواهید داشت؛ زیرا رنگ‌بندی در گوشی ریلمی مدل Realme Narzo 50 در دو رنگ مشکی و آبی خلاصه می‌شود. در ادامه مقاله همراه باشید تا با ارائه مشخصات فنی گوشی ریلمی مدل Narzo 50 ارزش خرید این گوشی را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

صفحه نمایش گوشی Realme Narzo 50

کمپانی ریلمی در ساخت گوشی Narzo 50 از یک پنل 6.6 اینچی از نوع IPS LCD با وضوح تصویر Full HD به همراه نرخ نوسازی 120 هرتز استفاده می‌کند. برای علاقه‌مندان به گوشی‌های با صفحه نمایش نسبتا بزرگ خرید گوشی ریلمی Narzo 50 می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

بررسی صفحه نمایش گوشی realme narzo 50

این گوشی دارای حداکثر روشنایی 480 نیت به همراه نسبت صفحه نمایش به بدنه 84.6 درصد است که در نگاه اول به کاربر صفحه نمایشی باکیفیت استاندارد و روشنایی مطلوب را نوید می‌دهد. علاوه بر مشخصات ذکر شده وجود تراکم پیکسلی 400 پیکسل در هر اینچ باعث شده تا محتوای بصری برای کاربران بسیار واضح نمایش داده شود.

نرم افزار گوشی موبایل ریلمی مدل Narzo 50

مانند اکثر گوشی‌های هوشمند تولید شده کمپانی ریلمی، گوشی Narzo 50 نیز با رابط کاربری از نوع Realme UI 3.0 و با پایه اندروید 11 اجرا می‌شود. جالب است بدانید که این شرکت چینی محصولات خود را تا چهار سال پشتیبانی می‌کند و این اقدام شامل دریافت 3 آپدیت اندروید و 4 سال به‌روزرسانی امنیتی خواهد بود. مهم است بدانید که یک سری برنامه پس از راه اندازی به صورت خودکار روی دستگاه  وجود دارد؛ اما خبر خوب این است که در صورت عدم تمایل می‌توانید آن‌ها را حذف کنید که این برنامه‌ها شامل Facebook، Josh، Dailyhunt، Moj، Snapchat، PhonePe، LinkedIn Amazon و برخی از برنامه‌های اختصاصی کمپانی realme می‌شود.

سخت افزار گوشی هوشمند ریلمی 2022 مدل Narzo 50

از نظر سخت‌افزاری، گوشی‌های کمپانی ریلمی و اختصاصا سری Narzo همیشه با عنوان گوشی‌هایی عملکرد محور با سخت افزار بسیار قدرتمند به عموم معرفی می‌شدند. شرکت ریلمی بار دیگر با ارائه پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و تراشه مدیاتک مدل Helios G96 با فناوری ساخت 12 نانومتری که در گوشی Realme 8i نیز شاهد آن بودیم، مجدد به همان الگو مشابه در ساخت گوشی‌های سری پیشین خود بازگشته است.

 ظرفیت حافظه که برای این گوشی در نظر گرفته شده در دو حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایت به همراه 4 و 6 گیگابایت حافظه رم خلاصه می‌شود که با توجه به نیاز و بودجه خود می‌توانید گوشی ریلمی Narzo 50 را با یکی از این حافظه های مذکور خریداری کنید. علاوه بر این گوشی هوشمند Narzo 50 دارای تنظیمات حالت بازی است که به شما امکان می‌دهد سبک‌ها و تنظیمات اعلان را برای بازی‌های خود انتخاب کنید. بازی‌های با گرافیک سنگین به‌راحتی روی دستگاه اجرا می‌شوند و شما شاهد هیچ گونه تأخیری در اجرا یا گرم شدن بیش‌ از اندازه گوشی نخواهید بود.

بررسی سخت افزار و نرم افزار گوشی realme narzo 50

ترکیب تراشه Helio G96 و رابط کاربری Realme UI 3.0 عملکرد قابل قبولی را در گوشی ریلمی Narzo 50 ارائه می‌دهد که برای اثبات آن ما در اینجا نتایج برخی از تست‌های بنچمارکی که شامل تست‌های Geekbench 5، 3D Mark، Throttle Test و Gfx bench می‌شود را قرار دادیم. در مجموع عملکرد گوشی Narzo 50 را می‌توان قابل قبول در نظر گرفت؛ زیرا وظایف روزانه و معمول مانند شرکت در تماس‌ها، مرور ویدیوها، دسترسی به اینترنت و حتی بازی را به خوبی انجام می‌دهد.

تست بنچمارک گوشی ریلمی narzo 50

بررسی دوربین گوشی ریلمی Narzo 50

در ادامه به بررسی دوربین گوشی ریلمی Narzo 50 خواهیم پرداخت و به ارائه مشخصات دقیق دوربین و کیفیت لنز‌های آن اشاره می‌کنیم. گوشی ریلمی Narzo 50 مجهز به دوربین سه‌گانه در پنل پشتی است که این مجموعه دوربین شامل لنز اصلی 50 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8 به همراه زوم 4 برابری می‌شود. گوشی پیش‌رو علاوه بر لنز اصلی، دارای یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی و همچنین یک لنز 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق برای تنوع در گزینه‌های عکاسی بیشتر است.

در قسمت پنل جلویی شاهد یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی هستیم که می‌تواند ویدیوهایی به کیفیت 1080 پیکسل و با سرعت 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند؛ همچنین از قابلیت‌های دیگر‌ دوربین می‌توان به ویژگی‌هایی مانند حالت پرتره، عکاسی در حالت پاناروما و عکاسی به صورت فوق ماکرو اشاره کرد. شواهد از این قرار است که عکس‌هایی که توسط دوربین Narzo 50 در طول روز و نور شدید خورشید نیز گرفته شده‌اند کیفیت قابل قبولی را به افراد ارائه می‌کنند؛ همچنین چیزی که بیش از همه در دوربین گوشی نارزو 50 توجه کاربران را به خود جلب کرده حالت پرتره دوربین است؛ زیرا می‌تواند عکس‌هایی با تشخیص سوژه دقیق و کیفیت قابل قبول را ارائه کند.

بررسی دوربین گوشی هوشمند realme narzo 50

تنها ایرادی که در بخش دوربین احساس می‌شود این است که کمپانی ریلمی می‌توانست به جای قرار دادن دو لنز 2 مگاپیکسلی، یک سنسور فوق عریض را در بین لنز‌های دوربین خود جای دهد؛ زیرا لنزهای اولتراواید زمانی که به میدان دید بزرگ‌تری نیاز داشته باشید مفید خواهند بود و با توجه به مشخصات با گوشی Narzo 50 این امکان عملا وجود ندارد.

باتری گوشی Realme Narzo 50

گوشی Realme Narzo 50 از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی 33 وات تشکیل شده است که این یک منبع انرژی بسیار عالی و استاندارد برای یک گوشی هوشمند در این رنج قیمتی محسوب می‌شود. عملکرد عالی باتری گوشی Narzo 50 باعث شده ارزش خرید این گوشی دو چندان شود و کاربرانی که در طول روز استفاده مستمر از گوشی‌شان دارند به خرید این گوشی از کمپانی ریلمی ترغیب شوند.

قیمت گوشی ریلمی narzo 50

سخن آخر

به نظر می‌رسد گوشی موبایل Realme Narzo 50 به نسبت گوشی هوشمندی است که با قیمت حدودی 500 دلار عرضه می‌شوند دارای ویژگی‌های عالی و استاندارد قابل قبول است. طراحی ارگونومی مناسب، پردازنده قدرتمند، باتری با دوام و صفحه نمایش با نرخ نو سازی قابل توجه باعث شده این گوشی برای هر کاربری و با هر نوع استفاده‌ روزانه‌ای از گوشی موبایل مناسب ترین گزینه برای انتخاب و خرید باشد. نکته قابل توجه در مورد عملکرد دوربین این است که دوربین به کار رفته کیفیت متوسطی را ارائه می‌دهد و به همان نسبت کیفیت صدای خوبی نیز ندارد؛ اما در هنگام اجرای بازی این دستگاه تجربه مناسب و قابل قبولی را به گیمر‌ها ارائه می‌کند. در مجموع اگر جز افرادی نیستید که به دوربین در سطح حرفه‌ای و اتصال 5G نیاز داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم خرید گوشی موبایل Realme Narzo 50 را با توجه به این بازه‌ قیمتی مناسب حتما در سبد خرید خود قرار دهید.

پرسش‌های متداول

1. آیا گوشی ریلمی مدل Realme Narzo 50 ارزش خرید دارد؟

با توجه به مشخصات محصول و نقد و بررسی‌های صورت گرفته در بخش فنی و ظاهری گوشی Realme Narzo 50 می‌توان توصیه کرد برای افرادی که علاقه‌مند به گوشی‌هایی با قیمت مناسب، ظاهری شیک و ارگونومی، باتری با دوام و دوربینی با کیفیت مناسب هستند خرید گوشی ریلمی مدل Narzo 50 ارزش خرید بالایی خواهد داشت.

2. قیمت گوشی ریلمی Narzo 50 چقدر است؟

عوامل متعددی از جمله گارانتی و میزان حافظه بر قیمت نهایی محصولات هوشمند اثر گذار است با این وجود قیمت گوشی ریلمی Narzo 50 حدود 509 دلار در بازار جهانی محاسبه می‌شود.

3. گوشی هوشمند ریلمی مدل Narzo 50 را از کجا بخریم؟

برای خرید گوشی Narzo 50 از برند ریلمی می‌توانید به سایت فروشگاهی کالاتیک مراجعه کرده و پس از انتخاب محصول مورد نظر و ثبت سفارش کالای ثبت شده خود را در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت و خدمات دریافت کنید.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (1)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
آرش | میهمان
20 آبان 1402
گوشی فوق العاده خوبیه با توجه به قیمتش نقص نداره. شما نوشتین 509 دلار عرضه شده ولی من به قیمت 100 دلار خریداری کردم. درضمن به اندروید 13 و UI4 آپدیت شد. بازی آسفالت 9 رو با بالاترین کیفیت روش اجرا میکنم بدون لگ و داغی بیش از حد.