بهترین ساعت هوشمند | راهنمای خرید


نازنین شفایی
نظرات 0
content-main-img
ساعت‌های هوشمند جزو گجت‌های پوشیدنی لاکچری هستند و بهترین کارایی را در مدل‌های بالارده دارند. بنابراین اگر در فکر خرید یکی از این ساعت‌ها هستید بهتر است سراغ بهترین ساعت هوشمند بروید و وقت‌تان را با مدل‌های پایین‌رده تلف نکنید.

ساعت‌های هوشمند جزو گجت‌های پوشیدنی لاکچری هستند و بهترین کارایی را در مدل‌های بالارده دارند. بنابراین اگر در فکر خرید یکی از این ساعت‌ها هستید بهتر است سراغ بهترین ساعت هوشمند بروید و وقت‌تان را با مدل‌های پایین‌رده تلف نکنید. اپل و سامسونگ جزو برندهای معروف این حوزه بوده و در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی در بهبود طراحی و عمر باتری داشته‌اند. با این حال اگر دنبال ساعتی هستید که قابلیت‌های واقعی در اختیارتان بگذارد و با باتری‌های قوی شگفت‌زده‌تان کند، باید برند گارمین را بررسی کنید. در ادامه ۱۰ مدل از بهترین ساعت های هوشمند را به تفکیک قابلیت به شما معرفی می‌کنیم تا از مدل‌های درجه یک سال‌های اخیر جا نمانید.

قیمت ساعت هوشمند

معرفی ۱۰ مدل بهترین ساعت هوشمند براساس نوع استفاده

درست‌ترین روش برای انتخاب بهترین ساعت هوشمند توجه به قابلیت‌های برجسته آن است. از این رو در لیست زیر ۱۰ مورد از ساعت‌های هوشمند اندرویدی و اپلی را به شما معرفی کرده‌ایم که بر روی نیاز و کاربرد شما تمرکز دارند. هر کدام از مدل‌های زیر دارای نقاط قوت و ضعف مشخصی هستند که توجه به آن‌ها خرید اسمارت‌واچ را برای‌تان راحت‌تر می‌کند.

1. بهترین ساعت هوشمند اندروید؛ Samsung Galaxy Watch 6

سامسونگ از جایی به بعد تصمیم گرفت که طراحی واچ‌اکتیو و کارایی سامسونگ‌واچ را با هم تلفیق کرده و یک محصول جدید در اختیار کاربرانش بگذارد. ساعت هوشمند گلکسی واچ 6 جدیدترین مدل از همین نسل ساعت‌ها بوده و به جرأت می‌توان گفت یکی از جذاب‌ترین ساعت‌های هوشمند دایره‌ای بازار است. نمایشگر Super AMOLED و 2000 نیتی این ساعت با بدنه آلومینیومی و زیبایش روی مچ دست شما می‌درخشد. روشنایی بالای این صفحه حتی زیر نور مستقیم خورشید هم بهترین عملکرد را دارد و محتوای اسکرین را به خوبی نمایش می‌دهد. به جای بزل‌های مکانیکی نسخه کلاسیک، گلکسی واچ ۶ به بزل لمسی مجهز شده تا به راحتی بین منوها جابه‌جا شوید و مجبور نباشید روی تک تک گزینه‌ها کلیک کنید. سیستم‌عامل استفاده شده در این پرچم‌دار سامسونگ Wear OS 4 با پوسته اختصاصی One UI Watch 5 است که دسترسی شما به تمام برنامه‌های استاندارد گوگل مانند گوگل اسیستنت، مپ و پلی‌استور را فراهم می‌کند.

سامسونگ واچ ۶
بررسی کامل گلکسی واچ 6 به ما نشان می‌دهد که این مدل از نظر قابلیت‌های هوشمند دارای چند ویژگی منحصربه‌فرد است که در هیچ اپل‌واچ یا پیکسل‌واچی پیدا نمی‌کنیم؛ امکاناتی مثل ردیابی خروپف و بادی کامپوزیشن دو نمونه از این قابلیت‌های ویژه هستند که به لطف پردازنده Exynos W930 به این ساعت اضافه شده‌اند. این ساعت هوشمند سامسونگ منحصراً برای گوشی‌های اندروید ساخته شده و کاربران اپلی نمی‌توانند گوشی‌شان را به آن وصل کنند. حتی گوشی اندرویدی شما هم باید از سیستم‌عامل ۱۰ به بالا پشتیبانی کند تا قابلیت ساپورت این ساعت را داشته باشد.

مزایا معایب
نمایشگر بزرگ و روشن تنها یک روز شارژدهی
دارای بزل لمسی عدم پشتیبانی از آیفون
قابلیت تماس بلوتوثی  
سنسور حرارت پوست  
ردیابی ورزشی دقیق  

 

2. بهترین ساعت هوشمند آیفون؛ Apple Watch Series 9

مشخصات اپل واچ سری ۹ مشخص می‌‌کند که این مدل بهترین ساعت هوشمند میان‌رده اپل بوده  و در جایگاهی بین مدل ارزان‌قیمت SE و گران‌قیمت Ultra قرار می‌گیرد. این ساعت از WatchOS 10 بهره‌مند شده و تمام قابلیت‌هایی را که در اپل واچ اولترا نیاز داشتید در اختیارتان می‌گذارد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اضافه‌شده به سری ۹ قابلیت لمس دوتایی یا Double Tap است. با فعال کردن این ویژگی، دو بار لمس انگشت‌های اشاره و شست می‌تواند بعضی از فرمان‌های لمسی ساعت را برای‌تان اجرا کند. این قابلیت جالب برای زمان‌هایی که نمی‌توانید نمایشگر را لمس کنید بسیار کارآمد بوده و محصول تراشه S9 اپل است. این پردازنده قابلیت‌های دیگری مثل On Device Siri و Crash Detection را هم برای ساعت فراهم کرده که اپل واچ ۹ را به بهترین انتخاب برای اپلی‌ها تبدیل می‌کند.

خرید ساعت اپل واچ سری ۹

اپل واچ سری ۹

اپل واچ سری ۹ تقریباً همه قابلیت‌های واچ اولترا ۲ به غیر از امکانات ورزشی‌اش را دارد و نسخه‌ای ظریف‌تر و به‌صرفه‌تر از آن محسوب می‌شود.

این ساعت در ابعاد 41 میلی‌متری و 45 میلی‌متری با بدنه آلومینیوم و استیل وارد بازار شده و فقط با iOS 17 به بالا سازگار است.

مزایا معایب
تراشه S9 با فرمان‌های جدید شارژدهی متوسط باتری 
نمایشگر بزرگ و OLED تفاوت‌های اندک با Watch 8
مقاومت در برابر آب تا ۵۰ متر عدم پشتیبانی از اندروید
پاسخ به تماس با Double Tap  

 

3. بهترین ساعت هوشمند اقتصادی اپل؛ Apple Watch SE 2

اپل‌واچ SE نسل دوم در حال حاضر ارزان‌ترین و کوچک‌ترین ساعت هوشمند اپل است که دو سال بعد از نسخه اولیه و با قیمت پایین‌تر عرضه شد. این مدل بهترین ساعت هوشمند برای افرادیست که می‌خواهند با بودجه محدودتر برند اپل را دور مچ‌شان داشته باشند و از قابلیت‌های سری ۸ بهره‌مند شوند. تراشه به کار رفته در این نسخه S8 است که نسبت به پردازنده قبلی ۲۰ درصد سریع‌تر عمل می‌کند. علاوه بر این، امکان تشخیص تصادف یا Crash Detection نیز در این ساعت فعال شده که در شرایط اضطراری به طور خودکار با اورژانس یا مخاطبین خاص تماس برقرار می‌کند. اپل برای کاهش قیمت واچ اس‌ای ۲ از قابلیت‌های مهمی مثل نمایشگر همواره روشن AOD و سنسور سلامتی SpO2 صرف‌ نظر کرده، اما بقیه ویژگی‌های ساعت را در حد واچ‌های سری ۸ نگه‌داشته است.

خرید اپل واچ SE 2

اپل واچ SE نسل دو

امکانات سلامتی این ساعت قابلیت‌هایی مثل تشخیص سقوط، ردیابی ضربان قلب نامنظم و یادآوری شستن دست را برای‌تان فراهم می‌کنند. 

 

مزایا معایب
طراحی سبک و راحت حذف سنسورهای ECG و SpO2
شارژدهی خوب نسبت به قیمت نداشتن قابلیت AOD
برخورداری از پردازنده سریع S8  
قابلیت تماس بلوتوثی  

 

4. بهترین ساعت هوشمند اقتصادی اندروید؛ Amazfit GTR 4

انتخاب یک ساعت اقتصادی اندرویدی که بتواند در لیست بهترین ساعت هوشمند جا بگیرد، کار چالش‌برانگیزی بود. با این حال شیائومی با طیف گسترده ساعت‌هایش نشان داده که در زمینه ساعت‌های اقتصادی دستی بر آتش دارد. امیزفیت GTR 4 با طراحی دایره‌ای و نمایشگر OLED نمره خوبی در کیفیت طراحی می‌گیرد و ظاهری کلاسیک برای‌تان فراهم می‌کند. این اسمارت‌واچ به GPS دو بانده مجهز شده که حتی برندهای اپل و گارمین هم تا همین اواخر در ساعت‌های‌شان استفاده نمی‌کردند! Amazfit GTR 4 به شما اجازه می‌دهد تا مسیرهای مدنظرتان را داخل ساعت وارد کرده و هنگام دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی از روی ساعت مسیریابی کنید.

خرید ساعت امیزفیت GTR 4

ساعت هوشمند امیزفیت GTR 4
این ساعت از قابلیت تماس بلوتوثی بهره‌مند شده که خیلی از اسمارت‌واچ‌های میان‌رده و پایین‌رده به آن نزدیک هم نمی‌شوند!

مزایا معایب
دارای میکروفون برای تماس بلوتوثی عدم برخورداری از سیستم‌عامل
نمایشگر OLED و باکیفیت مشاهده برخی مشکلات در اپلیکیشن
دارای جی‌پی‌اس دوبانده  
قابلیت تماس بلوتوثی  

 

5. بهترین ساعت هوشمند با طراحی جذاب؛ Google Pixel Watch 2

برای خرید ساعت هوشمند معمولاً فقط دو گزینه پیش روی‌تان است؛ یا باید به سراغ مدل‌های دایره‌ای سامسونگ بروید و یا استایل مستطیلی اپل را انتخاب کنید. حتی برندهایی مثل شیائومی که هر جفت این ساعت‌ها را تولید می‌کنند نیز ویژگی ظاهری جذاب‌تری به بدنه یا بند اضافه نکرده‌اند. البته در این میان یک استثنا وجود دارد و آن ساعت Pixel Watch 2 گوگل است. این مدل به جرأت بهترین ساعت هوشمند از نظر طراحی ظاهری است و با نمایشگر برجسته و قطره‌مانندش دل خیلی از کاربران را بدست آورده است. هرچند تنها نقطه قوت این اسمارت‌واچ ظاهرش نیست و برخورداری از سیستم ‌عامل اندرویدی WearOS 4 که توسط خود گوگل توسعه یافته، خرید این ساعت را در صدر لیست خیلی از ما قرار می‌دهد. در این ساعت همه برنامه‌های پیش‌فرضی که از یک اسمارت‌واچ بالارده انتظار می‌رود را پیدا می‌کنید و با داشتن Play Store به برنامه‌های جدید هم دسترسی دارید. با بررسی گوگل پیکسل ۲ می‌بینیم که کاملاً با فیت‌بیت هماهنگ است و در کنار سنسورهای حرارت پوست و استرس به خوبی فعالیت‌های ورزشی و سلامتی‌تان را ردیابی می‌کند.

گوگل پیکسل واچ ۲
این ساعت با همه گوشی‌های اندرویدی ۹ به بالا سازگار است و نیاز به نصب اپلیکیشن Google Pixel Watch دارد. برخلاف سامسونگ که بعضی از قابلیت‌های ویژه ساعت‌هایش را برای دارندگان گوشی‌های گلکسی حفظ کرده، پیکسل چنین محدودیتی برای کاربرانش ایجاد نکرده و دسترسی به امکانات را برای همه گوشی‌های اندروید فراهم می‌کند.

مزایا معایب
باتری بهبود‌یافته قیمت بالا
عملکرد ریسپانسیو دارای پرداخت‌ داخلی
استاندارد ضدآب IP68 نداشتن قطب‌نما
قابلیت تماس بلوتوثی  

 

6. بهترین ساعت هوشمند با باتری قوی؛ Garmin Venu Sq 2

در دنیای اسمارت‌واچ‌ها ساعت‌های گارمین به کاربردی بودن‌شان معروفند. نمایشگر بزرگ و AMOLED این ساعت با طراحی مستطیلی‌اش نسبت به مدل‌های دایره‌ای برای خواندن پیام راحت‌تر است. اما نقطه قوت اصلی ساعت Venu Sq 2 باتری قدرتمندش است که در تست‌های انجام‌شده ثابت کرده که می‌تواند با استفاده سبک تا ۹ روز شارژدهی کند. تمرکز این ساعت بیشتر روی قابلیت‌های ورزشی و فیتنس است اما اینطور نیست که کاملاً از بخش‌های لایف‌استایل غافل شده باشد. در گارمین Venu Sq 2 برنامه‌های پیش‌فرضی هم‌چون تقویم، آب‌وهوا، آلارم و نوتیفیکیشن مشاهده می‌شود که برای استفاده روزمره لازم به نظر می‌رسند. بنابراین اگر به دنبال بهترین ساعت هوشمند از نظر باتری هستید که تمرکز زیادی روی امکانات ورزشی داشته باشد، Garmin Venu Sq 2 را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

باتری ساعت Garmin Venu Sq 2
این ساعت با آی‌اواس ۱۵ به بالا و اندروید ۷ به بعد سازگار است و نیاز به نصب اپلیکیشن Connect دارد.

مزایا معایب
نمایشگر بزرگ AMOLED قابلیت‌های لایف‌استایل محدود
باتری قدرتمند با شارژدهی 9 روزه قابلیت‌های ورزشی بدون انیمیشن
برخورداری از GPS  

 

7. بهترین ساعت هوشمند ورزشی؛ Fitbit Versa 4

وقتی از بهترین ساعت هوشمند ورزشی حرف می‌زنیم، سری‌های فیت‌بیت جایی برای مدل‌های دیگر باقی نمی‌گذارند. Fitbit Versa 4 نسبت به نسل قبلی خود از طراحی باریک‌تر و یک کلید فیزیکی برخوردار شده و قابلیت‌های لمسی‌اش را هم بهبود بخشیده است. علاوه بر این، ورسا ۴ حالا تا ۴۰ تمرین ورزشی را شناسایی و پایش می‌کند که نسبت به مدل‌های قبلی افزایش قابل‌توجهی محسوب می‌شود. یکی از ویژگی‌هایی که استفاده ما از ساعت‌های ورزشی را راحت‌تر می‌کند برخورداری از عمر باتری قابل‌ قبول است. Versa 4 در تست‌های انجام‌شده نشان داد که می‌تواند با وجود نمایشگر همواره روشن و روشنایی صفحه ماکزیمم تا ۴ روز بی‌وقفه شارژدهی کند. بنابراین این ساعت خیال‌تان را برای روزها راحت نگه می‌دارد تا ورزش‌های‌تان را پایش کرده و از قابلیت‌های فیتنس بهره‌مند شوید.

ساعت ورزشی Versa 4
مانند اکثر ساعت‌های ورزشی، این مدل هم در قسمت لایف‌استایل خیلی قوی عمل نکرده و به جز برنامه‌های پیش‌فرضی چون گوگل مپ، الکسا و گوگل پی امکان دانلود اپلیکیشن‌های دیگر را ندارد. این ساعت به قابلیت‌های لاکچری مدل‌های بالارده مجهز نیست و با ساده نگه‌داشتن همه چیز سعی داشته عمر باتری را برای فعالیت‌های ورزشی حفظ کند. Versa 4 با گوشی‌های اندرویدی ۹ به بالا و iOS نسخه ۱۵ به بعد سازگار است و نیاز به نصب اپلیکیشن FitBit دارد.

مزایا معایب
عملکرد لمسی بهبود‌یافته نداشتن سیستم‌عامل
دارای 40 حالت ورزشی قابل پایش نداشتن امکانات لایف‌استایل
باتری قوی نداشتن سنسورهای استرس و ECG

 

8. بهترین ساعت هوشمند ضدآب؛ Apple Watch Ultra 2

اپل این ساعت را با عنوان بهترین ساعت هوشمند مناسب ماجراجویی و فعالیت‌های Outdoor به بازار عرضه کرد. اما این ادعا در واقعیت برای برند ظریف و نمایشی اپل کمی غیرمنطقی بوده و نیازمند کنار زدن غول‌هایی مثل Garmin است که اپل از پسش برنمی‌آید. به همین دلیل با با بررسی اپل واچ اولترا ۲ تصمیم گرفتیم آن را به خاطر یکی دیگر از قالبیت‌های برجسته‌اش در این لیست قرار دهیم و آن قابلیت ضدآب است. این ساعت دارای IP مقاومت در برابر آب تا ۱۰۰ متر، استاندارد عمق‌سنج و سنسور دمای آب است که آن را به بهترین گزینه برای شناگران تبدیل می‌کند.

اپل واچ اولترا ۲ ضد آب

پردازنده استفاده شده در واچ الترا ۲ اپل S9 بوده که عملکرد سریع ساعت و استفاده از قابلیت Double Tap را در این مدل تضمین می‌کند. با وجود اینکه این اسمارت‌واچ اپل به سطح استانداردهای بالای ساعت‌های Outdoor نمی‌رسد اما تلاش خود را کرده تا با طراحی بدنه ضخیم، نمایشگر تخت قدرتمند، روشنایی صفحه ۳۰۰۰ نیت، برخورداری از سوت دوربرد و GPS فوق‌العاده به قابلیت‌های مورد انتظار کاربران نزدیک‌تر شود. با این حال واچ اولترا ۲ هم‌چنان در بخش باتری کم‌ آورده و با شارژدهی ۳۶ ساعته‌اش نمی‌تواند برای ماجراجویی‌های بیرون از خانه خیلی کاربردی باشد. 

مزایا معایب
مناسب ورزش‌های آبی بسیار گران‌قیمت
سیستم GPS قدرتمند ابعاد بزرگ و ضخیم
روشنایی صفحه بالا عملکرد ضعیف باتری

 

9. بهترین ساعت هوشمند برای مسیریابی؛ Garmin Enduro 2

ساعت‌های پرچم‌دار گارمین جزو بهترین ساعت‌های هوشمند بیرون از خانه هستند. فاکتورهای مهمی که برای این نوع ساعت‌ها نیاز داریم عمر باتری بالا، بدنه محکم، مقاومت در برابر آب، شارژ خورشیدی و مسیریابی دقیق است که Enduro 2 همه این گزینه‌ها را برای ما فراهم می‌کند. سیستم چندبانده مسیریابی گارمین به ماهواره‌های GLONASS، Galileo و SatlQ مجهز شده که کمک می‌کنند فقط سیگنال‌های قوی جی‌پی‌اس را شناسایی کنید و باتری را هدر ندهید. قدرت باتری این ساعت به قدری شگفت‌انگیز است که در حالت عادی تا ۴۶ روز برای‌تان شارژدهی می‌کند و در حالت GPS فعال نیز ۱۵۰ ساعت روشن می‌ماند. البته گارمین به این میزان راضی نشده و برای تضمین شارژدهی در بدترین شرایط از قابلیت Power Glass در اسمارت‌واچش استفاده کرده است؛ با این قابلیت گلس ساعت Garmin Enduro 2 از امکان شارژ خورشیدی برخوردار می‌شود و می‌تواند در روزهای آفتابی بدون نیاز به هیچ پریزی خودش را شارژ کند.

ساعت هوشمند کوهنوردی Garmin Enduro 2
استحکام و دوام ساعت هم جای بحث ندارد و با برخورداری از گلس لنز Power Sapphire و بدنه تیتانیومی خیال شما را از بابت هر نوع ضربه و خراشی راحت می‌کند. در آخر نیز گارمین با بکارگیری نقشه‌های توپوگرافیک آفلاین امکان دسترسی شما به نقشه را حتی در زمان‌هایی که آنتن و اینترنت ندارید فراهم کرده است.

مزایا معایب
باتری فوق‌العاده قوی ابعاد خیلی بزرگ و ضخیم
سیستم GPS چندبانده و بهینه  
نقشه توپوگرافیک آفلاین  
امکان شارژ خورشیدی  

 

10. بهترین ساعت هوشمند برای خانم‌ها؛ Garmin Lily

یکی از چالش‌هایی که خیلی از ما با ساعت‌های هوشمند داریم ابعاد بزرگ بدنه است. برخلاف ساعت‌های آنالوگ که در اندازه‌های متفاوت ساخته می‌شدند، اسمارت‌واچ‌ها به دلیل استفاده از سخت‌افزار حجیم، نمی‌توانند ابعاد خیلی ظریفی داشته باشند. از طرفی هر چه ساعت حرفه‌ای‌تر باشد، قطعات الکترونیکی به‌کاررفته در بدنه‌اش هم بیشتر بوده و حجیم‌تر می‌شود. این مشکل می‌تواند استفاده از ساعت‌های هوشمند را برای کاربرانی که مچ‌های ظریفی دارند دچار مشکل کند. از این رو در انتهای لیست می‌خواهیم به بهترین ساعت هوشمند برای خانم‌ها اشاره کنیم که توسط برند گارمین ساخته شده است.

ساعت هوشمند زنانه Garmin Lily
گارمین با طراحی مدل لیلی تصورات شما را نسبت به ساعت‌های غول‌پیکر و جی‌پی‌اس‌داری که از این برند سراغ دارید عوض می‌کند! اگر تا الان فکر می‌کردید که این شرکت قادر به تولید ساعت‌های ظریف نیست، پس حتماً باید با Garmin Lily آشنا شوید. این ساعت از لحاظ عملکردی به پای مدل‌های بالارده این برند نمی‌رسد، اما برای افرادی که از ساعت‌های کلاسیک خسته شده و به دنبال مدل‌های هوشمند ظریف می‌گردند مناسب است. قطر نمایشگر دایره‌ای این ساعت تنها ۳۴ میلی‌متر بوده و از بندهای باریک با محل اتصال کوچک برخوردار شده است. خانم‌های علاقه‌مند به گارمین لیلی می‌توانند از قابلیت‌هایی هم‌چون پایش چرخه قاعدگی و حاملگی بهره‌مند شوند و یک دستیار هوشمند برای سلامتی‌شان داشته باشند.

مزایا معایب
استایل زیبا و ظریف عدم برخورداری از GPS
نمایشگر عالی  
برنامه پایش حاملگی  

 

بهترین ساعت هوشمند باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

همانطور که در لیست بالا دیدیم انتخاب بهترین ساعت هوشمند به فاکتورهای متنوعی مانند قطعات سخت‌افزاری، نرم‌افزارها، کیفیت نمایشگر، عمر باتری و امکانات ورزشی وابسته است. مثلاً اگر به ورزش‌های آبی علاقه‌ای ندارید و حتی نزدیک استخر نمی‌شوید، خریدن ساعت‌هایی که قابلیت‌های ضدآب درجه یک دارند، فقط برای‌تان هزینه می‌تراشد. علاوه بر این، باید امکانات هوشمندی را که از ساعت می‌خواهید بشناسید تا بعد از خرید از انتخاب‌تان پشیمان نشوید. در ادامه چند ویژگی مهم در ساعت‌های هوشمند را بررسی می‌کنیم که باید حتماً به آن‌ها توجه داشته باشید.

سازگاری با سیستم‌عامل

سیستم عامل ساعت هوشمند

ساعت‌های هوشمند دارای دو سیستم عامل اندرویدی WearOS و اپلی WatchOS هستند که استفاده از آن‌ها برای دستگاه‌های متفاوت محدود می‌کند. بنابراین اگر گوشی آیفون دارید انتخاب ساعت‌های اندرویدی فایده‌ای برای‌تان نخواهد داشت و برعکس این موضوع هم برای گوشی‌های اندروید صادق است. علاوه‌بر این همه ساعت‌ها دارای OS نیستند و این قابلیت را فقط در مدل‌های بالارده می‌توانید ببینید. لازم است بدانید که اسمارت‌واچ‌های بدون سیستم‌عامل از نصب برنامه روی ساعت و خیلی از امکانات درجه یک برخوردار نمی‌شوند. بنابراین حتماً قبل از خرید به سیستم‌عامل ساعت مد نظرتان دقت کنید.

داشتن پردازنده قوی

پردازنده قوی حرکت بین منوهای ساعت و اجرای برنامه‌ها و قابلیت‌های هوشمند را سریع‌تر می‌کند و امکاناتی در اختیارتان می‌گذارد که در پردازنده‌های معمولی نخواهید داشت. به طور مثال اپل در تراشه جدیدی که معرفی کرده (S9) از قابلیت هوشمند Double Tap استفاده می‌کند که در پردازنده‌های قبلی وجود نداشت. بنابراین حتماً قبل از خرید مزایا و معایب پردازنده ساعت را بررسی کنید تا بهترین ساعت هوشمند را انتخاب کنید.

امکان مکالمه بلوتوثی

تماس بلوتوثی ساعت‌ هوشمند اپل

اگر می‌خواهید ساعت‌تان از مکالمه بلوتوثی برخوردار شود باید به دنبال میکروفون در مشخصاتش بگردید. از آنجایی که داشتن این ویژگی بر قیمت ساعت تأثیر می‌گذارد، معمولاً ساعت‌های هوشمند میان‌رده از این قابلیت برخوردار نیستند. البته خیلی از ساعت‌ها امکان اتصال به هندزفری بلوتوثی و مکالمه را فراهم می‌کنند اما برای مکالمه مستقیم با ساعت باید مدل‌های بالارده را دنبال کنید.

قابلیت‌های هوشمند

دو دسته از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که در ساعت‌های هوشمند وجود دارد، امکانات لایف‌استایل و پایش ورزش است. ساعت‌های فیت‌نس نیاز شما را از نظر ردیابی ورزش‌ها پوشش می‌دهند اما ممکن است در بخش سبک ‌زندگی عملکرد خوبی نداشته باشند. از طرفی اگر به کوهنوردی و فعالیت‌های خارج از خانه علاقه‌مند هستید، بهترین ساعت هوشمند برای‌تان مدل‌های دارای GPS است. بعضی از ساعت‌ها نیز به برنامه‌های پیش‌فرض سلامتی بانوان مجهز شده‌اند و امکانات هوشمندی در این زمینه در اختیارتان می‌گذارند.

عمر باتری بالا

هیچ‌کس به باتری قوی و بادوام نه نمی‌گوید، اما باید قیمت ساعت را هم در نظر بگیرید. بعضی از ساعت‌های هوشمند حرفه‌ای تا چندین روز شارژدهی می‌کنند و بعضی دیگر هم برای یک روز دوام می‌آورند. هر دوی این مدل‌ها می‌توانند جزو اسمارت‌واچ‌های بالارده باشند، اما نوع استفاده‌شان با هم متفاوت است. اگر نیازتان به ساعت در حد پایش ورزش، دریافت نوتیفیکیشن و لذت بردن از قابلیت‌های هوشمند است، باتری‌های معمولی هم کارتان را راه می‌اندازند. اما اگر وابستگی زیاد به سیستم مسیریابی دارید باید به دنبال باتری‌های خیلی قوی باشید.

نمایشگر و طراحی کلی

نمایشگر دایره یا مستطیلی ساعت هوشمند

اول از همه باید تصمیم بگیرید که ساعت دایره‌ای می‌خواهید یا طرفدار مدل‌های مستطیلی هستید. ویژگی‌های دیگری مانند میزان روشنایی، استحکام و وضوح تصویر نمایشگر نیز کیفیت ساعت را چندین پله جابه‌جا می‌کنند. صفحه‌نمایش قوی استفاده از ساعت و خواندن متن‌ها را راحت‌تر می‌کند و رابط کاربری بهتری در اختیارتان می‌گذارد. علاوه بر این ساعت‌های هوشمند به ابعاد بزرگ و طراحی‌های ضخیم‌شان معروفند؛ بنابراین بهتر است مدلی را انتخاب کنید که برای مچ دست‌تان مناسب باشد. 

سخن آخر

در آخر یادتان باشد باید ساعتی را انتخاب کنید که با گوشی‌تان سازگاری داشته باشد. تمام قابلیت‌های اصلی ساعت در زمان اتصال به موبایل در دسترس قرار می‌‌گیرند و استفاده در حالت Standalone فایده زیادی برای‌تان نخواهد داشت.

سوالات متداول

بهترین ساعت هوشمند چقدر شارژدهی می‌کند؟

ساعت‌های جی‌پی‌اس داری که به طور اختصاصی برای ماندگاری بالا طراحی شده‌اند بیشترین دوام باتری دارند. به طور ماثل مدل گارمین Endure 2 در حالت GPS خاموش تا ۴۶ روز روشن می‌ماند.

بهترین ساعت هوشمند اندرویدی کدام است؟

اگر گوشی اندروید دارید انتخاب پرچم‌داران سامسونگ مثل Galaxy Watch 6 بهترین گزینه برای‌تان خواهد بود.

بهترین ساعت هوشمند از لحاظ ظاهری کدام است؟

استفاده از نمایشگر و بدنه زیبا می‌تواند تأثیر زیادی در استایل ساعت بگذارد. گوگل پیکسل ۲ در حال حاضر یکی از منحصر‌به‌فردترین طراحی‌های ممکن بین ساعت‌های اندرویدی را دارد.
 

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.