بهترین ساعت هوشمند ضد آب


زهرا آریایی
نظرات 0
content-main-img
در این مقاله به مزایا و مدل‌های مختلف ساعت‌های هوشمند ضد آب می‌پردازیم.

بهترین ساعت هوشمند ضد آب چیست؟ ساعت هوشمند برای بسیاری از افراد یکی از ملزومات روزانه به حساب می‌آید. هر یک از مدل‌های این گجت هوشمند، قابلیت‌ها و امکانات مختلفی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. یکی از ویژگی‌های مهم در ساعت هوشمند، ضد آب بودن آن است. با این ویژگی می‌توانید از ساعت هوشمند خود در سفر، ورزش یا زندگی روزمره استفاده کنید. در ادامه این مقاله به صورت مفصل ساعت هوشمند ضد آب و مزایای آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا از اهمیت و ویژگی‌های آن بیشتر آگاه شوید.

مزایای ساعت هوشمند ضد آب

ساعت‌های هوشمند، با ویژگی‌های مختلفی طراحی و به بازار عرضه می‌شوند. هر یک از آن‌ها با قابلیت‌های مختلفی که دارند برای کاربران خاصی مناسب هستند. یکی از این ویژگی‌ها که در برخی از بهترین ساعت‌های هوشمند دیده می‌شود، ضد آب بودن آن‌هاست. این ساعت‌ها سطوح مختلفی از مقاومت در برابر آب دارند و این نکته به طراحی و مشخصات برند آن‌ها بستگی دارد. در ادامه به مزایای استفاده از یک ساعت هوشمند ضد آب اشاره می‌کنیم تا با اهمیت این نکته پی ببرید.

برای ورزش و تناسب اندام مناسب است

یکی از فعالیت‌هایی که با استفاده از ساعت هوشمند می‌توانید آن را بهتر انجام دهید، ورزش و تناسب اندام است. معمولا بهترین ساعت‌های هوشمند ورزشی از ویژگی ضد آب بودن برخوردار هستند. با استفاده از این ساعت‌ها، امکان ردیابی فعالیت‌های تناسب اندام از جمله شنا یا ورزش‌های آبی برای شما فراهم می‌شود.

بهترین ساعت هوشمند ضد آب

در هر فعالیتی همراه شماست

هر کسی در طول روز فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌دهد. برخی از این فعالیت‌ها می‌تواند به گجت‌های پوشیدنی مثل ساعت هوشمند آسیب وارد کند. با استفاده از یک ساعت هوشمند ضد آب نیازی به درآوردن این گجت پوشیدنی نیست و می‌توانید حین شستن دست، دوش گرفتن یا هر فعالیت دیگری با آب، آن را همراه خود داشته باشید.

در هر محیطی قابل استفاده است

وقتی در فضای باز یا باشگاه حضور دارید، ساعت هوشمند در معرض آسیب‌های زیادی قرار می‌گیرد. در صورتی که ساعت شما ویژگی ضد آب بودن را داشته باشد، با خیال راحت می‌توانید در هر فضایی و در حین هر فعالیتی از پیاده‌روی تا دویدن و شنا آن را همراه خود داشته باشید.

دوام و طول عمر بالایی دارد

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در یک ساعت هوشمند مورد توجه قرار می‌گیرد، دوام آن است. دوام ساعت هوشمند تا حد زیادی به برند و مواد اولیه آن بستگی دارد. ساعت هوشمند ضد آب در برابر رطوبت، تعریق و پاشیدن تصادفی آب، مقاومت کافی را دارد و مدت زمان قابل توجهی سالم می‌ماند.

این موارد بخشی از مزایای استفاده از یک ساعت هوشمند ضد آب به حساب می‌آید که با خرید آن می‌توانید در طولانی مدت سرمایه‌گذاری کنید.

فاکتورهای قابل بررسی برای انتخاب بهترین ساعت هوشمند ضد آب

وقتی صحبت از خرید یک ساعت هوشمند ضد آب می‌شود، فاکتورهای مهمی وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر بگیرید. به این ترتیب می‌توانید ساعتی انتخاب کنید که عملکرد خوبی داشته باشد. در ادامه این فاکتورها را به صورت مفصل بررسی می‌کنیم.

رتبه‌بندی درجه مقاومت ساعت هوشمند در برابر آب

هر کسی از ساعت هوشمند در مکان‌ها و موقعیت‌های مختلفی استفاده می‌کند و متناسب با مکان استفاده از آن، به مقاومت خاصی در برابر آب نیاز دارد. معمولا این درجه مقاومت در ساعت‌های هوشمند بر حسب ATM (اتمسفر) یا متر اندازه‌گیری می‌شود. هر چقدر این امتیاز بالاتر باشد، میزان مقاومت ساعت در برابر آب هم افزایش پیدا می‌کند. به طور کلی باید میزان مقاومت ساعت هوشمند را متناسب با فعالیت‌های مرتبط خود انتخاب کنید. به‌عنوان مثال برای فعالیتی مثل شنا به مقاومت بالاتری در برابر آب نیاز است و باید درجه مقاومت ساعت را بر این اساس در نظر بگیرید.

ویژگی‌های ردیابی شنا

همانطور که اشاره کردیم، برخی از ساعت‌های هوشمند دارای ویژگی‌هایی برای ورزش و سلامتی هستند. اگر قصد دارید از ساعت هوشمند ضد آب خود در موقعیت‌هایی مثل شنا استفاده کنید، باید مطمئن شوید که ویژگی‌های ردیابی این ورزش را دارد. این ویژگی‌ها شامل شمارش دور، تشخیص ضربه و اندازه‌گیری طول استخر است.

بهترین ساعت هوشمند ضد آب

طراحی و راحتی

ساعت هوشمند در طول روز ساعات زیادی روی مچ دست قرار می‌گیرد؛ از همین رو باید راحت و مطمئن باشد. برای اینکه از راحتی یک ساعت هوشمند مطمئن شوید، باید به جنس بدنه، طراحی گیره و وزن کلی آن توجه داشته باشید؛ خصوصا اگر بخواهید آن را برای مدت طولانی به مچ دستتان ببندید.

عمر باتری

عمر باتری ساعت هوشمند ضد آب یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید در زمان خرید این محصول به آن توجه داشته باشید. در موقعیت‌هایی که مدت زمان زیادی را بیرون از خانه می‌گذرانید و دسترسی به پریز برق ندارید، باتری ساعت هوشمند اهمیت زیادی پیدا می‌کند. در مجموع باید به دنبال ساعت هوشمندی باشید که عمر باتری مناسبی داشته باشد.

سازگاری با گوشی هوشمند

برندهای مختلف گوشی هوشمند، محصولات خود را به سیستم‌عامل خاصی تجهیز می‌کنند. پیش از خرید ساعت هوشمند، باید مطمئن شوید که با سیستم‌عامل گوشی موبایل شما سازگاری دارد. برخی ازمدل‌های ساعت هوشمند با سیستم‌عامل خاصی مثل Android یا iOS کار می‌کنند.

صفحه نمایش ساعت هوشمند

صفحه نمایش ساعت هوشمند ضد آب فاکتور مهم دیگری است که باید در زمان خرید مورد بررسی قرار دهید. به عنوان مثال برخی از ساعت‌های هوشمند، دارای ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن هستند یا از فناوری OLED و AMOLED استفاده می‌کنند که کیفیت بهتری هم دارند.

سنسورها و ویژگی‌های ردیابی

ساعت‌های هوشمند دارای ویژگی‌های مختلفی برای ورزش و سلامتی هستند که هر کدام از آن‌ها در طول شبانه‌روز مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای اینکه بهترین استفاده را از ساعت هوشمند داشته باشید، حتما حسگرها و ویژگی‌های ردیابی آن را مورد بررسی قرار دهید. ویژگی‌هایی مثل نظارت بر ضربان قلب، GPS، فشارسنج، ارتفاع سنج، ردیاب خواب از جمله مواردی است که باید در نظر بگیرید.

بهترین ساعت هوشمند ضد آب

قیمت ساعت هوشمند

بهترن کار برای انتخاب یک ساعت هوشمند ضد آب مشخص کردن بودجه است. قیمت یک ساعت هوشمند باید متناسب با ویژگی‌ها و امکاناتش مطابقت داشته باشد. هر چقدر امکانات این ساعت بیشتر باشد، هزینه بیشتری هم بابت آن باید بپردازید.

قابلیت مکالمه

همانطور که گفتیم استفاده از ساعت هوشمند ضد آب در موقعیت‌های مختلفی مثل ورزش و پیاده‌روی بسیار کاربردی خواهد بود. برخی از ارزان ترین ساعت های هوشمند مکالمه‌دار هم در برابر آب مقاومت خوبی دارند و در زمان ورزش و پیاده‌روی کاربردی هستند.

معرفی چند مدل از بهترین ساعت‌ هوشمند ضد آب

ساعت هوشمند از گجت‌هایی است که تنوع نسبتا خوبی در بازار دارد و توسط برندها با مدل‌های متنوعی طراحی و تولید می‌شود. یکی از ویژگی‌های این گجت هوشمند، مقاومت آن در برابر آب است. اگر به یک ساعت هوشمند ضد آب نیاز دارید، در ادامه چند مدل از بهترین‌های آن در بازار را معرفی می‌کنیم.

اپل واچ سری 9 مدل 45mm

اپل واچ سری 9 اولین محصول از لیست ساعت‌های هوشمند ضد آب است که تا عمق 50 متر در برابر آب، از خود مقاومت نشان می‌دهد. با این اوصاف اگر به یک ساعت هوشمند لوکس و شیک نیاز دارید که در آب کم‌عمق استخر یا دریا دوام آورد، اپل واچ سری 9 بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

علاوه بر آن، ساعت هوشمند اپل واچ سری 9 یک شیشه مقاوم در برابر ضربه و خش دارد که اندازه آن 1.9 اینچ است. حسگرهایی که اپل برای این ساعت هوشمند ضد آب در نظر گرفته، شامل سنجش سطح میزان اکسیژن خون، حسگر الکتریکی ضربان قلب، ژیروسکوپ، شتاب‌سنج و قطب‌نما می‌شود.

بهترین ساعت هوشمند ضد آب

در ضمن این ساعت هوشمند به یک باتری 308 میلی‌آمپر ساعتی تجهیز شده که برای 36 ساعت در حالت استفاده سبک و برای 18 ساعت در حالت استفاده عادی روشن می‌ماند. میکروفون و اسپیکر ویژگی مهم دیگری در این ساعت هوشمند ضد آب است که آن را برای مکالمه و برقراری تماس تلفنی مناسب می‌کند.

قیمت ساعت هوشمند Apple Watch 9 45mm

اپل واچ سری SE 2 (2023) مدل 40mm

یکی از راحت‌ترین و شیک ترین ساعت های هوشمند ضد آب، اپل واچ سری SE 2 (2023) مدل 40mm است که برای ورزش، موقعیت‌های رسمی و روزمره یک انتخاب ایده‌آل محسوب می‌شود. این ساعت هوشمند در برابر آب تا عمق 50 متر مقاومت دارد و برای استفاده در حین ورزش شنا، گزینه خوبی به نظر می‌رسد.

صفحه نمایش Retina LTPO OLED آن در برابر خطوخش و ضربه مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. ظرفیت باتری لیتیوم یونی آن 245 میلی‌آمپر ساعت است که در حالت استفاده معمول، 2 روز دوام می‌آورد.

بهترین ساعت هوشمند ضد آب

حسگرهایی که اپل برای این ساعت هوشمند در نظر گرفته شامل شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما، فشارسنج، ارتفاع‌سنج و سنجش ضربان قلب است. با توجه به اینکه در طراحی این محصول از میکروفون و اسپیکر استفاده شده، قابلیت مکالمه و پخش موسیقی را هم دارد.

قیمت ساعت هوشمند Apple Watch SE2

ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 5 Pro SM-R920 (45mm)

یکی دیگر از بهترین ساعت‌های هوشمند ضد آب، گلکسی واچ پرو SM-R920 45mm با بدنه تیتانیومی است. این محصول، بهترین ساعت هوشمند سامسونگ برای ثبت ضربان قلب، فشار خون، سطح اکسیژن خون و سایر فاکتورهای سلامتی است. یک قاب برجسته، روی صفحه نمایش این ساعت هوشمند را پوشانده که از آن در برابر ضربه محافظت می‌کند.

بهترین ساعت هوشمند ضد آب

این صفحه نمایش Super AMOLED در سایز 1.4 اینچ، تصاویر را با رزولوشن 450 در 450 پیکسل نمایش می‌دهد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که درباره ساعت هوشمند Galaxy Watch 5 Pro SM-R920 وجود دارد، استاندارد IP68 است. این استاندارد مقاومت ساعت هوشمند را در برابر گردوغبار و نفوذ آب اثبات می‌کند.

این ساعت هوشمند نسبت به مدل قبلی خود یعنی گلکسی واچ 5 طراحی شیک‌تر، مقاوم‌تر و سبک‌تری دارد. در مقایسه با مدل قبلی، سامسونگ ساعت هوشمند گلکسی واچ 5 پرو را با یک باتری بزرگ‌تر 590 میلی‌آمپر ساعتی عرضه کرده است. حسگرهایی که این ساعت هوشمند به آن مجهز شده شامل شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، فشارسنج، روشنایی، دماسنج، سنجش ضربان قلب و تشخیص تناسب اندام می‌شود.

قیمت ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 5 Pro SM-R920

ساعت هوشمند شیائومی Redmi Watch 3

ساعت هوشمند شیائومی ردمی واچ 3 با یک صفحه نمایش بزرگ AMOLED 1.75 اینچی فوق شفاف تولید شده که به شما اجازه می‌دهد زیر نور آفتاب هم به راحتی از آن استفاده کنید. استاندارد 5ATM در این محصول به این معناست که تا عمق 50 متر آب برای 10 دقیقه به راحتی دوام می‌آورد و از بهترین ساعت هوشمند ضد آب محسوب می‌شود.

ساعت هوشمند شیائومی Redmi Watch 3 دارای 121 حالت ورزشی مختلف است که برای ورزش و تمرین روزانه بسیار کاربردی خواهد بود. علاوه بر ورزش، سنسورهایی که در این ساعت هوشمند شیائومی وجود دارند با نظارت دقیق بر ضربان قلب، مصرف کالری و مدت زمان تمرین شما را برای یک روتین سلامتی عالی آماده می‌کنند.

بهترین ساعت هوشمند ضد آب

ظرفیت باتری آن 289 میلی‌آمپر ساعت است که برای 12 روز در حالت استفاده معمولی روشن باقی می‌ماند. شیائومی سازگاری این ساعت هوشمند را با سیستم‌عامل Android 6.0 یا بالاتر و iOS 12.0 یا بالاتر را تضمین می‌کند. در آخر باید به میکروفون و اسپیکر آن اشاره کنیم که قابلیت اتصال به گوشی موبایل و مکالمه را برای شما فراهم می‌کند.

قیمت ساعت هوشمند شیائومی Redmi Watch 3

ساعت هوشمند کیسلکت مدل Calling Watch KS

کیسلکت Calling Watch KS با استاندارد IP68 در برابر آب و گردوغبار مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. 100 حالت ورزشی برای این ساعت هوشمند تعریف شده که برای تمرین کردن در طول روز بسیار مناسب است. دو دکمه معمولی و چرخان کنار بدنه ساعت قرار دارد که برای تنظیمات آن به کارتان می‌آید.

صفحه نمایش رنگی کیسلکت Calling Watch KS اندازه 1.78 اینچی دارد و از نوع AMOLED است. این صفحه نمایش با رزولوشن 368 در 448 پیکسل تصاویر را نمایش می‌دهد. اگر گوشی شما از سیستم‌عامل اندروید 4.4 و بالاتر یا iOS 9 و بالاتر پشتیبانی می‌کند، می‌توانید از ساعت هوشمند مورد بحث استفاده کنید.

با استفاده از کیسلکت Calling Watch KS می‌توانید به گوشی همراه خود متصل شوید و در حین ورزش و کار مکالمه داشته باشید. ظرفیت باتری این ساعت هوشمند 330 میلی‌آمپر ساعت است که در حالت آماده به کار 10 روز دوام می‌آورد.

علاوه بر آن در حالت عادی، 3.5 تا 6.5 روز و در حالت استفاده سنگین، 2.5 تا 4.5 روز می‌توانید از آن استفاده کنید. میکروفون و اسپیکری که در طراحی این محصول وجود دارد برای برقراری مکالمه در حین کار و ورزش مناسب خواهد بود.

قیمت ساعت هوشمند کیسلکت Calling Watch KS

سخن آخر

در این مقاله از کالاتیک به مزایا و فاکتورهای مهم در یک ساعت هوشمند ضد آب پرداختیم و در نهایت چند مدل از بهترین ساعت های هوشمند ضد آب را معرفی کردیم. انواع ساعت هوشمند ضد آب در درجه‌بندی‌های مختلف در برابر آب یا تعریق از خود مقاومت نشان می‌دهند. این ساعت‌ها برای استفاده در حین سفر یا ورزش کردن یک گزینه ایده‌آل محسوب می‌شوند. آیا تا به حال از این ساعت‌های هوشمند استفاده کرده‌اید؟

پرسش‌های متداول

آیا امکان برقراری تماس با ساعت هوشمند وجود دارد؟

بله؛ بعضی از مدل‎های ساعت هوشمند دارای اسپیکر و میکروفون قابلیت اتصال به گوشی و مکالمه را دارند.

ساعت هوشمند ضد آب برای چه کسانی مناسب است؟

ساعت هوشمند ضد آب برای ورزشکاران، طبیعت‌گردان و کاربران عادی مناسب است.

خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.