معرفی بهترین ساعت های هوشمند ورزشی


زهرا آریایی
نظرات 0
content-main-img
در این مقاله به معرفی ۷ مدل از بهترین ساعت های هوشمند ورزشی و مزایای استفاده از این گجت‌ها پرداختیم.

بهترین ساعت های هوشمند ورزشی چه ویژگی‌هایی دارند؟ ساعت های هوشمند به یکی از گجت‌های کاربردی و جذاب برای زندگی روزمره تبدیل شده‌اند. این ساعت‌ها علاوه بر نمایش زمان، قابلیت‌ها و ویژگی‌های مختلف دیگری هم دارند که زندگی روزمره و ورزش را برای شما راحت می‌کنند.

 

قیمت انواع مدل های ساعت هوشمند

 

بهترین ساعت های هوشمند ورزشی در طی تمرین‌های مختلف یا پیاده‌روی شما را همراهی می‌کنند تا بهترین عملکرد را در حفظ سلامت جسمی خود داشته باشید. در ادامه این مقاله به معرفی بهترین ساعت های هوشمند ورزشی در بازار و مزایای استفاده از این گجت‌ها اشاره می‌کنیم.

چرا به یک ساعت هوشمند ورزشی نیاز دارید؟

انواع ساعت هوشمند به‌عنوان پوشیدنی‌های دیجیتالی و مدرن بخش قابل توجهی از بازار را سهم خود کرده‌اند. با ساعت‌های هوشمند به‌عنوان یکی از لوازم جانبی کاربردی، می‌توانید اعلان‌ها را مدیریت کنید، از نقشه‌ها استفاده کنید و در برخی از مدل‌ها، تماس‌ها را مستقیما از طریق آن برقرار کنید.

بیش از هر مدل دیگری، ساعت های هوشمند ورزشی طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. در واقع این ساعت های هوشمند با امکانات و ویژگی‌های مختلفی که دارند در طول فعالیت ورزشکاران، به آن‌ها کمک می‌کنند تا بهترین عملکرد را داشته باشند. اما سوالی که پیش می‌آید این است که بهترین ساعت‌های هوشمند ورزشی چطور به ورزشکاران حین فعالیتشان کمک می‌کنند؟

۱. اعلان تماس‌ها و پیام‌ها را مدیریت کنید

در بین همه ویژگی‌هایی که ساعت های هوشمند ورزشی دارند، این بهترین آن‌ها محسوب می‌شود. ساعت‌های هوشمند ورزشی با پشتیبانی از قابلیت بلوتوث، به گوشی همراه وصل می‌شوند تا از اعلان‌های برنامه Telegram، Instagram، Whats App و سایر موارد باخبر شوید.

علاوه بر آن اگر معمولا در حین ورزش، گوشی شما زنگ می‌خورد می‌توانید از قابلیت ساعت های هوشمند مکالمه دار استفاده کنید. این نوع ساعت های هوشمند به میکروفون و بلندگو مجهز شده‌اند تا به‌راحتی مکالمه داشته باشید.

اگر بخواهیم یک قابلیت پیشرفته‌تر را در نظر بگیریم، می‌توانید ساعت های هوشمند دارای اسلات سیم کارت را انتخاب کنید. با این قابلیت‌ها می‌توانید با خیال راحت ورزش کنید و بدون نیاز به گوشی همراه با دوستانتان تماس بگیرید.

۲. بر ضربان قلب خود نظارت داشته باشید

همه ساعت‌های هوشمند، به سنسور ضربان قلب مجهز شده‌اند. این سنسور در قسمت پشتی قرار گرفته است و با استفاده از LED شمارش دقیق ضربان قلب را انجام می‌دهد. با استفاده از این قابلیت می‌توانید در حین ورزش و تمرین ارزیابی کنید که چه زمان‌هایی چربی‌سوزی دارید. این ویژگی، خصوصا برای کسانی که برای لاغر شدن برنامه ورزشی دارند، مناسب خواهد بود.

نظارت بر ضربان قلب با ساعت هوشمند

۳. فعالیت‌های خود را زیر نظر بگیرید

با استفاده از شمارشگر قدم‌های ساعت های هوشمند ورزشی می‌توانید حساب تعداد گام‌هایی که در طول روز برداشتید، داشته باشید. علاوه بر آن می‌توانید اهدافی برای گام‌های روزانه در نظر بگیرید و در روزهای کم‌تحرک اعلان‌هایی دریافت کنید.

تقریبا همه ساعت های هوشمند ورزشی این قابلیت را دارند که متناسب با مسافت طی‌شده، میزان کالری سوزانده‌شده، ضربان قلب و سایر فاکتورها مربوط به سلامت را تخمین بزنند. در مجموع استفاده از بهترین ساعت های هوشمند ورزشی راهی عالی برای شروع یک سبک زندگی سالم و پرتحرک است.

۴. بر تمرینات ورزشی خود نظارت داشته باشید

یکی از ویژگی‌هایی که ورزشکاران را به ساعت های هوشمند ورزشی جذب کرده است، نظارت بر جلسات تمرین آن‌هاست. متناسب با مدل ساعت هوشمند می‌توانید ورزش‌های مختلفی از جمله شنا، دویدن، پیاده‌روی سریع و سایر موارد را انتخاب کنید. پس از آن ساعت هوشمند می‌تواند همه داده‌ها را طی تمرین‌ها جمع‌آوری کند تا به‌راحتی پیشرفت خود را در طول زمان بررسی کنید.

۵. در طی ورزش به موسیقی گوش کنید

چه کسی دوست ندارد که در طول ورزش به موسیقی گوش ندهد؟ با استفاده از ساعت های هوشمند ورزشی می‌توانید پس از اتصال به گوشی همراه، پخش موسیقی را مدیریت کنید. در بعضی از مدل‌های پیشرفته ساعت هوشمند، یک حافظه داخلی وجود دارد که می‌توانید موسیقی‌های مورد علاقه خود را در آن ذخیره کنید. به این ترتیب به حمل گوشی همراه در زمان تمرین برای پخش موسیقی نیازی نیست.

با ویژگی‌هایی که درباره بهترین ساعت های هوشمند ورزشی ذکر کردیم، دیگر محصولی صرفا برای خواندن زمان نیست. به یاد داشته باشید که برای استفاده از قابلیت‌های ساعت هوشمند، مدل مورد نظرتان از ورزش تخصصی شما پشتیبانی می‌کند.

بهترین ساعت های هوشمند ورزشی

همانطور که گفتیم هر یک از ساعت های هوشمند برای کاربرد خاصی طراحی شده‌اند که یکی از آن‌ها کاربرد ورزشی است. ساعت های هوشمند ورزشی باید ویژگی‌های خاصی مثل صفحه نمایش باکیفیت، امکان پخش موسیقی، امکان پیگیری سلامت و سایر موارد را داشته باشند. در ادامه به چند مورد از بهترین ساعت های هوشمند ورزشی موجود در بازار اشاره می‌کنیم.

۱. اپل واچ SE 2023 مدل 44mm

اپل واچ SE 2023 مدل 44mm

اولین محصول در لیست بهترین ساعت های هوشمند، از برند محبوب اپل است. اپل واچ SE 2023 مدل 44mm از ترکیب سیلیکون در قسمت بند و آلومینیوم در قسمت بدنه تشکیل شده است. صفحه نمایش لمسی این محصول، رنگی و با مدل Retina LTPO OLED طراحی و تولید شده است. در صورت تمایل می‌توانید نحوه چسباندن گلس ساعت هوشمند را یاد بگیرید تا از آن محافظت بیشتری به عمل آورید.

قیمت اپل واچ SE 2023 مدل 44mm

به طور کلی این صفحه نمایش با مقاومتی که در برابر ضربه و خط‌وخش دارد، برای استفاده روزانه و ورزش یک انتخاب ایده‌آل محسوب می‌شود. این ساعت از سیستم‌عامل WatchOS 9.0 و پردازنده Apple S8 پشتیبانی می‌کند. ظرفیت باتری لیتیوم یونی آن ۲۹۶ میلی‌آمپر ساعت است و تا ۱۸ ساعت قابلیت شارژدهی را دارد. در ضمن با وجود میکروفون و بلندگویی که روی Apple Watch وجود دارد، به‌راحتی می‌توانید در حین ورزش و تمرین تماس برقرار کنید.

۲. ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch6 SM-R930 40mm

ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy watch6 sm-r930 40mm

یکی از جذاب‌ترین محصولات در لیست بهترین ساعت های هوشمند ورزشی، Galaxy Watch6 SM-R930 است. یکی از ویژگی‌های خاص در این ساعت هوشمند، جنس کریستال یاقوت کبود صفحه آن است که علاوه بر زیبایی، مقاومت خوبی در برابر پارگی و سایش از خود نشان می‌دهد.

به طور کلی این محصول با استاندارد IP68 در برابر ضربه و گردوغبار مقاومت خوبی دارد. این ساعت را روی مچ خود ببندید و به گوشی موبایل وصل کنید تا بتوانید در زمان مناسب، به‌راحتی عکس و فیلم بگیرید. در ضمن با قابلیت‌هایی مثل بررسی ضربان قلب، شمارش گام‌ها و بررسی میزان تمرین می‌توانید در زمان ورزش کردن، آن را همراه خود داشته باشید.

قیمت ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch6 SM-R930 40mm

با وجود قابلیت‌های میکروفون و بلندگو در این محصول سامسونگ، می‌توانید در حین ورزش و پیاده‌روی تماس برقرار کنید. ردیابی دقیق خواب، ردیابی چرخه قاعدگی، قابلیت تشخیص سقوط، قابلیت اندازه‌گیری اکسیژن خون و بررسی دمای بدن از دیگر امکاناتی است که در این محصول وجود دارد. ظرفیت ۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی سامسونگ Galaxy Watch6 SM-R930 قابلیت شارژدهی تا ۴۰ ساعت را دارد. در ضمن قابلیت شارژ سریع در این محصول سبب می‌شود تا در عرض ۳۰ دقیقه ۴۵ درصد شارژ شود.

۳. ساعت هوشمند شیائومی Amazfit GTS 4

ساعت هوشمند شیائومی amazfit GTS 4

ساعت هوشمند شیائومی مدل Amazfit GTS 4 ترکیبی از قاب آلومینیومی، کیفیت ساخت عالی، صفحه نمایش OLED با روشنایی بالا و قیمت مناسب برای روزهای ورزشی شماست. یکی از ویژگی‌های مهم بدنه، وزن سبک ۴۸ گرمی آن است که بدون بند فقط ۲۹ گرم وزن دارد.

عرض بند آن ۲۰ سانتیمتر است و به‌راحتی امکان تعویض آن بدون نیاز به ابزار جداگانه وجود دارد. دو طرف ساعت هوشمند، یک میکروفون و سمت چپ آن یک بلندگو قرار گرفته است که امکان برقراری تماس و مکالمه را در هر جایی فراهم می‌کند. ساعت هوشمند شیائومی Amazfit GTS 4 بدنه‌ای محکم دارد که در برابر آب تا عمق ۵۰ متر به‌خوبی مقاومت خواهد کرد.

قیمت ساعت هوشمند شیائومی Amazfit GTS4

با این ساعت هوشمند یک صفحه نمایش لمسی و رنگی از نوع AMOLED خواهید داشت که تصاویر را با کیفیت عالی برای شما نمایش می‌دهد. از ویژگی‌های این صفحه نمایش می‌توانیم به وضوح بالای تصویر، قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن و پوشش ضد اثر انگشت اشاره کنیم. حسگرهای شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما، سنجش سطح اکسیژن خون، پشتیبانی از دستیار هوشمند Alexa، قابلیت سنجش میزان استرس، یادآوری چرخه قاعدگی و حسگر ضربان قلب از دیگر امکاناتی است که می‌توانید در این ساعت پیدا کنید.

باتری ۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این SmartWatch حداکثر تا ۲ ساعت شارژ می‌شود. میزان شارژدهی آن هم در حالت عادی ۸ روز، در حالت سنگین ۴ روز، در صورت استفاده از جی‌پی‌اس ۲۸ ساعت و در حالت Screen Saver تا ۱۶ روز خواهد بود. اگر به دنبال بهترین ساعت های هوشمند ورزشی هستید، این محصول برای شماست؛ زیرا از ۱۵۴ حالت ورزشی پشتیبانی می‌کند و ۳۳ حرکت ورزشی سنگین را تشخیص می‌دهد.

۴. ساعت هوشمند شیائومی Mibro Watch T2 مدل XPAW012

ساعت هوشمند شیائومی Mibro Watch T2 مدل XPAW012

یکی دیگر از بهترین ساعت های هوشمند ورزشی در بازار را با مدل XPAW012 از برند شیائومی معرفی می‌کنیم. این ست هوشمند مستطیلی، با یک دکمه چرخان فیزیکی و وزن ۳۷.۹ گرم برای استفاده در حین تمرینات ورزشی مناسب است.

صفحه نمایش رنگی این محصول با فرمان‌های لمسی قابل کنترل است. نوع این صفحه نمایش AMOLED با کیفیت 390 در 450 پیکسل در نظر گرفته شده است که تصاویر را با کیفیت بالایی نمایش می‌دهد. در ضمن نمایش طیف رنگی گسترده و قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن از دیگر ویژگی‌هایی است که برای این محصول می‌توان نام برد. امکان پخش موسیقی و مکالمه در این ساعت هوشمند، ورزش و تمرین را در طول روز راحت و لذت‌بخش می‌کند.

قیمت ساعت هوشمند شیائومی Mibro Watch T2 مدل XPAW012

در این ساعت هوشمند شیائومی پشتیبانی از ۱۰۵ حالت ورزشی، بررسی وضعیت خواب، بررسی میزان استرس و تمرینات تنفسی برای حفظ و زیر نظر گرفتن سلامت جسمانی شما کارآمد خواهند بود. در ضمن با وجود قابلیت بلوتوث در این محصول، علاوه بر تماس تلفنی و مکالمه می‌توانید دوربین گوشی همراه را برای عکسبرداری و فیلمبرداری کنترل کنید. یک باتری ۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در این محصول به کار رفته است که تا ۴۵ روز در حالت آماده به کار و تا ۱۰ روز در حالت عادی، امکان شارژدهی را خواهد داشت.

۵. ساعت هوشمند کیکسلکت مدل Calling Watch Ks

ساعت هوشمند کیکسلت مدل calling watch ks

ساعت هوشمند Calling Watch KS یکی از ارزان ترین ساعت های هوشمند در بازار است. این اسمارت واچ اقتصادی با داشتن استاندارد IP68 در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. برای کار کردن با این ساعت هوشمند باید به صورت لمسی فرمان‌های لازم را به آن بدهید.

این صفحه نمایش رنگی از نوع AMOLED است که با رزولوشن 368 در 558 پیکسل، تصاویر را نمایش می‌دهد. پس از اینکه ساعت کیکسلکت مدل Calling Watch KS را به گوشی هوشمند متصل کردید، امکان پخش موسیقی و البته تماس تلفنی را هم خواهید داشت. باتری ۳۳۰ میلی‌آمپر ساعتی این محصول در حالت آماده به کار تا ۱۰ روز، در حالت عادی تا ۶.۵ روز و در حالت استفاده سنگین تا ۴.۵ روز امکان شارژدهی را دارد.

قیمت ساعت هوشمند Calling Watch Ks

برای اینکه ساعت هوشمند کیکسلکت را شارژ کنید، فقط به ۲ ساعت زمان نیاز خواهید داشت. از امکانات مهمی که در این ساعت هوشمند وجود دارد، می‌توان به قابلیت اجرای بازی، ذخیره ۱۰۰ مخاطب در حافظه ساعت، پشتیبانی از ۱۰۰ حالت ورزشی، پشتیبانی از ۱۴ زبان مختلف و دستیار صوتی هوشمند اشاره کرد. در ضمن دفترچه راهنما، کابل شارژ مغناطیسی و بند سیلیکونی، اقلامی هستند که به همراه ساعت هوشمند به شما تعلق می‌گیرند. در مجله کالاتیک می‌توانید نحوه تعویض بند ساعت هوشمند را یاد بگیرید.

۶. ساعت هوشمند گلوریمی مدل Glorimi M2 Pro

ساعت هوشمند گلوریمی glorimi m2 pro

در نهایت در لیست بهترین ساعت های هوشمند ورزشی در بازار، به سراغ Glorimi M2 Pro Smart Watch می‌رویم. این ساعت هوشمند با بدنه فلزی از جنس آلیاژ روی از استاندارد IP68 پشتیبانی می‌کند و در برابر گردوغبار مقاومت بالایی دارد.

صفحه نمایش رنگی این محصول به‌صورت لمسی قابل کنترل و از نوع Ultra-Clear AMOLED است که امکان پشتیبانی از صفحه نمایش همیشه روشن را هم دارد. رزولوشن تصویر این محصول 466 در 466 پیکسل با تراکم 460 پیکسل در هر اینچ در نظر گرفته شده است.

در زمان ورزش و تمرین می‌توانید ساعت را به گوشی همراه متصل کنید و از امکانات میکروفون و بلندگو برای مکالمه استفاده کنید. ویژگی‌های مختلفی مثل سنجش ضربان قلب ۲۴ ساعته، پایش خواب، بررسی میزان استرس، پایش تنفس، سنجش سطح اکسیژن خون و پایش چرخه قاعدگی بانوان در این ساعت هوشمند وجود دارد که برای حفظ کیفیت سلامت بدن به شما کمک می‌کند.

قیمت ساعت هوشمند Glorimi M2 Pro

نکته مهم درباره این محصول پشتیبانی از ۱۷ زبان از جمله فارسی است. در ضمن ۱۰۰ حالت ورزشی مختلف در این SmartWatch وجود دارد که به احتمال زیاد می‌توانید ورزش تخصصی خود را در بین آن‌ها پیدا کنید. علاوه بر منوهای متنوع، بیش از ۱۰۰ Watch Face برای این ساعت در نظر گرفته شده که می‌توانید متناسب با سلیقه خود هر یک از آن‌ها را انتخاب کنید.

در نهایت باید به باتری ساعت هوشمند Glorimi M2 Pro اشاره کنیم که با ۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت، تا ۱۵ روز در حالت آماده به کار و تا ۵ روز در حالت عادی امکان شارژدهی را دارد. برای اینکه باتری این ساعت هوشمند را شارژ کنید، فقط به ۲ ساعت زمان نیاز دارید.

۷. ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch5 SM-R900

ساعت هوشمند سامسونگ galaxy watch5 sm-r900

آخرین مدل در لیست بهترین ساعت های هوشمند ورزشی در بازار، با مدل Galaxy Watch5 SM-R900 از برند سامسونگ است. این محصول با بدنه آلومینیومی تا عمق ۵۰ متر در برابر آب مقاوم خواهد بود. صفحه نمایش Super AMOLED و لمسی این ساعت هوشمند سامسونگ، اندازه‌ای به ابعاد ۱.۲ اینچ دارد و تصاویر را با رزولوشن 396 در 396 نمایش می‌دهد. شیشه کریستال یاقوت کبود در SmartWatch Galaxy Watch SM-R900 مقاومت خوبی در برابر ضربه و آسیب دارد.

قیمت ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch5 SM-R900

با وجود قابلیت‌های میکروفون و بلندگو در این ساعت، می‌توانید در زمان ورزش به‌راحتی با دوستانتان مکالمه داشته باشید. در ضمن انواع طرح‌های Watch Face برای ساعت هوشمند Galaxy Watch5 SM-R900 وجود دارد که تجربه استفاده از آن را برای شما لذت‌بخش‌تر خواهد کرد. یک باتری ۲۸۴ میلی‌آمپر ساعتی هم برای آن در نظر گرفته شده است که در عرض ۳۰ دقیقه تا ۴۵ درصد شارژ می‌شود.

سخن آخر

در این مقاله به معرفی ۷ مدل از بهترین ساعت های هوشمند ورزشی در بازار پرداختیم. هر یک از این ساعت‌ها برای همراهی شما در زمان ورزش طراحی شده‌اند و امکانات کاربردی متنوعی را در این راستا ارائه می‌کنند. به نظر شما جای کدام یک از مدل‌ها در لیست بهترین ساعت های هوشمند ورزشی خالی است؟

پرسش‌های متداول

منظور از استاندارد IP68 در ساعت هوشمند چیست؟

این استاندارد به معنای مقاومت ساعت هوشمند در برابر گردوغبار و آب است.

در گوشی هوشمند ورزشی چه ویژگی‌هایی اهمیت دارد؟

یک گوشی هوشمند ورزشی باید دارای قابلیت‌هایی مثل باتری قوی، صفحه نمایش باکیفیت، امکانات ورزشی و سلامتی باشد.خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.