راهنمای خرید ساعت هوشمند اپل واچ


کالاتیک
نظرات 1
content-main-img
در مقاله راهنمای خرید ساعت هوشمند اپل واچ قصد داریم به معرفی بهترین Apple Watch بازار بپردازیم. اگر قصد خرید این مدل ساعت هوشمند را دارید، بتوانید از میان آن‌ها بهترین انتخاب را انجام دهید.

پیش از اینکه کمپانی محبوب اپل بخواهد مدل‌های متفاوت اپل‌واچ را عرضه کند، تنها نیاز بود تا از میان اندازه‌های 40 و 44 میلی‌متری، یک گزینه را انتخاب کرده که این امر، چندان دشوار به نظر نمی‌رسید؛ اما در سال 2020، اپل ساعت مقرون‌به‌صرفه‌تر یعنی اپل واچ SE را معرفی کرد و سال گذشته برای اولین‌بار از اپل واچ اولترا در کنار سری 8 و نسل دوم SE رونمایی کرد که ممکن است کمی کاربران را حین خرید به چالش بکشد.

خرید و مشاهده لیست قیمت اپل واچ در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

ازآنجایی‌که ساعت هوشمند اپل یکی محبوب‌ترین ساعت‌های هوشمند بازار محسوب می‌شود، نیاز است تا پیش از خرید اطلاعات لازم و کافی را درباره مدل‌های مختلف آن کسب کنید. در راهنمای خرید اپل واچ به شما هر آنچه که باید در این باره بدانید را به‌صورت جامع مطرح خواهیم کرد.

راهنمای خرید ساعت اپل واچ

اپل واچ مجموعه‌ای از عملکردهای اساسی موردنیاز هر کاربر را ارائه می‌دهد که برای کاربران گوشی‌های آیفون بسیار کارآمد خواهد بود؛ به همین منظور اپل‌واچ را می‌توان همراه با گوشی آیفون و برای انجام کارهای مختلف استفاده کرد. از جمله کارهایی که دسترسی و انجام آن‌ها با اپل‌واچ آسان‌تر می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

راهنمای خرید اپل واچ

پاسخ دادن به تماس‌های ورودی و برقراری تماس

 خواندن و ارسال پیامک

 گوش دادن به موسیقی یا پادکست

دریافت نوتیفیکیشن‌های مربوط به برنامه‌های iPhone و Apple Watch

استفاده از اپلیکیشن‌های کاربردیMaps  جهت مسیریابی، ماشین حساب یا قطب نما

ردیابی سلامت و تناسب اندام

نمایش تاریخ و زمان

خواندن و ارسال ایمیل

استفاده از چراغ‌قوه

ردیابی کیفیت خواب

ارسال اعلان جهت پیدا کردن گوش

علاوه بر دانستن موارد فوق، مؤلفه‌هایی وجود دارد که خوب است پیش از خرید اپل‌واچ با آن‌ها تا حدودی آشنایی داشته باشید. در ادامه به معرفی هر یک از این مؤلفه‌ها خواهیم پرداخت.

سایزهای مختلف انواع اپل واچ

کاربران باتوجه‌به نیاز خود می‌توانند میان یکی از سایزهای ساعت هوشمند اپل که 38، 40، 41، 42، 44 و 45 میلی‌متری هستند، انتخاب کنند. البته همان‌طور که اشاره شد این موضوع سلیقه‌ای بوده و کاملاً به نظر شخصی هر فرد باز می‌گردد. به‌عنوان‌مثال جدیدترین ساعت هوشمند اپل تحت عنوان اپل‌واچ اولترا در سایز 49 میلی‌متری به بازار عرضه شده است.

سایزهای مختلف انواع اپل واچ

کیفیت ساخت اپل واچ

اپل برای ساخت ساعت‌های هوشمند خود از متریال‌های متفاوتی استفاده می‌کند که به‌طورکلی می‌توان آن‌ها را به سه دسته آلومینیوم، فولاد ضدزنگ و تیتانیوم تقسیم‌بندی کرد. ارزان‌ترین اپل‌واچ‌های این کمپانی از جنس آلومینیوم ساخته می‌شوند که می‌توان به مدل‌های SE و اپل‌واچ سری 3 اشاره کرد.

از فولاد ضدزنگ نیز برای ساخت اپل‌واچ سری 7 استفاده کرده که آن را به یکی از گران‌قیمت‌ترین ساعت‌های اپل تبدیل می‌کند. یکی از جدیدترین و گران‌ترین ساعت هوشمند اپل که جنس بدنه تیتانیومی دارد، اپل‌واچ سری 8 محسوب می‌شود که در حال حاضر با قیمت پایه 749 دلار به فروش می‌رسد و از ارزش خرید بالایی نیز برخوردار است.

رنگ بدنه و تعویض بند اپل واچ

درگذشته اپل تنها از رنگ‌هایی مانند خاکستری، طلایی و نقره‌ای برای تولید اپل‌واچ‌های خود استفاده می‌کرد؛ اما از سری 7 به بعد شاهد تغییر رنگ بدنه ساعت‌های هوشمند آن بوده‌ایم و در حال حاضر می‌توانید از میان رنگ‌های آبی، سبز، سفید، سیاه و قرمز بر اساس سلیقه خود یک مورد را انتخاب کنید. در طرف دیگر نیز امکان تعویض بند ساعت هوشمند اپل وجود دارد و شما قادر به عوض کردن آن با هر رنگ بند مدنظرتان خواهید بود.

رنگ بدنه و تعویض بند اپل واچ

قابلیت ضد آب بودن ساعت هوشمند اپل

اپل از سال 2015 به تولید و عرضه ساعت هوشمند مشغول است که از محبوبیت بالایی میان کاربران برخوردار است. نکته‌ای که درباره سری‌های مختلف آن باید در نظر داشته باشید این است که نسخه‌های اولیه اپل‌واچ در برابر آب مقاومتی را از خود نشان نمی‌دهند؛ اما از سری 6 به بعدازاین قابلیت برخوردار بوده و مقاومت مطلوبی در برابر آب از خود نشان می‌دهند.

آیا اپل واچ به گوشی اندروید وصل می شود؟

در جواب این سؤال که آیا ساعت هوشمند اپل به گوشی‌های اندرویدی متصل می‌شود یا خیر؛ باید بگوییم که اپل‌واچ را نمی‌توان به‌صورت مستقیم به گوشی‌های اندروید متصل کرد. همچنین این گجت صرفاً برای گوشی‌های آیفون ساخته شده و احتمال نمی‌رود که در آینده شاهد تغییری در این روند باشیم. البته امکان اتصال در صورت آن لاک بودن گوشی و اپل‌واچ به دستگاه‌های اندرویدی وجود دارد؛ اما نمی‌توانید از تمامی قابلیت‌های این ساعت به طور کامل بهره ببرید.

آیا اپل واچ به گوشی اندروید وصل می شود؟

دوام باتری اپل واچ

یکی از عواملی که باعث ضعف ساعت‌های هوشمند اپل می‌شود، دوام باتری آن‌ها است که نسبت به سایر برندهای دیگر مانند سامسونگ، شیائومی یا هوآوی عملکرد نسبتاً پایین‌تری را دارا هستند؛ به‌عنوان‌مثال اپل‌واچ سری 8 و 7 به گفته شرکت سازنده در صورت استفاده معمولی تنها 18 ساعت می‌تواند شما را همراهی کنند.

البته اپل در تلاش است تا بتواند این مشکل را رفع کند و تا حدودی نیز موفق بوده است. در نهایت شما نیز می‌توانید با انجام کارهایی مانند مدیریت برنامه‌ها، محدودکردن دسترسی آپدیت‌های برنامه‌ها و تنظیم میزان نور ساعت تا حدودی به بالابردن دوام باتری اپل‌واچ کمک کنید.

مقاله مرتبط : آموزش راه اندازی اپل واچ

معرفی بهترین اپل واچ بازار

پیش‌تر به‌صورت جامع سعی کرده‌ایم تمامی مواردی که قبل از خرید ساعت هوشمند اپل باید بدانید را برای مطرح کنیم. در ادامه قصد داریم چند مدل از بهترین Apple Wtachهای موجود در بازار را که می‌توانید نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنید را به شما معرفی کنیم.

نام ساعت هوشمند اپل اپل واچ اولترا اپل واچ سری 8 اپل واچ SE 2022 اپل واچ سری 7
تراشه پردازنده دو هسته‌ای 64 بیتی S8 پردازنده دو هسته‌ای 64 بیتی S8 پردازنده دو هسته‌ای 64 بیتی S8 پردازنده دو هسته‌ای 64 بیتی S7
U1 (اتصال با پهنای باند وسیع)
فضای ذخیره‌سازی 32 گیگابایت 32 گیگابایت 32 گیگابایت 32 گیگابایت
ابعاد 49 میلی‌متری 45 میلی‌متر و 41 میلی‌متر 44 میلی‌متر و 40 میلی‌متر 45 میلی‌متر و 41 میلی‌متر
ابعاد صفحه نمایش 1.99 اینچ 20 درصد بزرگتر از سری 6 30 درصد بزرگتر از سری 3 20 درصد بزرگتر از سری 6
قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن X
قابلیت نوار قلب ECG X
پایش سطح اکسیژن خون X
هشدار ضربان قلب نامنظم
مقاومت در برابر آب عمق 100 متری    عمق 50 متری    عمق 50 متری    عمق 50 متری   
پایش خواب
هشدار سقوط + حسگر تصادف خودرو + حسگر تصادف خودرو + حسگر تصادف خودرو
تماس اضطراری در مواقع اورژانسی + آژیر خطر
دوام باتری تا 36 ساعت تا 18 ساعت تا 18 ساعت تا 18 ساعت
سرعت شارژ 0 تا 80 درصد طی 45 دقیقه
8 دقیقه شارژ = 8 ساعت پایش خواب
0 تا 80 درصد طی 45 دقیقه
8 دقیقه شارژ = 8 ساعت پایش خواب
0 تا 80 درصد طی 60 دقیقه    0 تا 80 درصد طی 45 دقیقه
8 دقیقه شارژ = 8 ساعت پایش خواب

اپل واچ سری 8 - بهترین اپل واچ موجود در بازار

اپل واچ سری 8 را می‌توان یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند موجود در بازار معرفی کرد که برای اکثر کاربران مورد مناسبی به نظر می‌رسد. جدیدترین ساعت هوشمند اپل در دو سایز 40 و 44 میلی‌متر و در دو جنس استیل و آلومینیوم ساخته و به بازار عرضه شده است. کمپانی محبوب اپل همراه با سری 8 از ویژگی‌هایی رونمایی کرد که عمر باتری، ردیابی سلامت بدن، تناسب‌اندام و ایمنی را تا حد زیادی نسبت به نسخه پیشین بهبود می‌بخشد.

اپل واچ سری 8 - بهترین اپل واچ موجود در بازار

از ویژگی‌های متعدد و متنوع این ساعت می‌توان به سنسورهای سلامتی برای نظارت بر ECG، پایش اکسیژن خون، پایش ضربان قلب و یک سنسور دما که برای ردیابی بهتر اپل واچ سری 8 اضافه شده‌ می‌‌توان اشاره کرد. قطب‌نما، GPS، ارتفاع‌سنج همیشه روشن، تشخیص سقوط داخلی، مقاومت در برابر آب تا عمق 50 متر و تمام ویژگی‌های مربوط به ردیابی تناسب‌اندام که در نسخه‌های پیشین نیز مشاهده می شود؛ به ارزش خرید اپل واچ سری 8 اضافه کرده است.

اپل تلاش کرده تا عمر باتری اپل واچ را در این نسخه تاحدامکان افزایش بدهد؛ اما آن طور که باید موفق نبوده و همچنان یکی از نقاط ضعیف این گجت‌های محبوب محسوب می‌شود؛ به این صورت که اضافه‌شدن قابلیت حالت کم‌مصرف می‌تواند به طور مؤثری عمر باتری شما را تا 36 ساعت (حدود دو روز استفاده) در مقابل 18 ساعت (یک روز) نسخه گذشته افزایش دهد و همچنین پشتیبانی شارژ سریع یکی از ویژگی‌های برتر Apple Watch Series 8 محسوب می‌شود.

خرید اپل واچ سری 8 از کالاتیک

اپل واچ SE 2022 - اپل واچ اقتصادی

سال 2020 شاهد عرضه ساعت‌های هوشمندی اقتصادی اپل تحت عنوان SE بوده‌ایم که مجموعه‌ای از ویژگی‌های برجسته نسخه‌های اصلی این ساعت را در خود جای‌داده و با قیمتی مقرون‌به‌صرفه‌تر به فروش می‌رسد. از همین رو اپل واچ SE از ارزش خرید بالایی به‌خصوص در بازار ایران برخوردار شده است.

اپل واچ SE 2022 - اپل واچ اقتصادی

اپل واچ SE 2022 شباهت ظاهری بالایی به نسخه 6 ساعت‌های هوشمند اپل دارد و درعین‌حال به جدیدترین تراشه S8 مجهز شده که در سری 8 نشان از آن بهره برده شده است. همچنین ویژگی‌های جدید ساعت هوشمند اپل مانند تشخیص تصادف و برقراری تماس اضطراری با مخاطب و امدادگران در صورت تصادف رانندگی و عدم پاسخگویی به مدت 10 ثانیه در Apple Watch SE 2022 مشاهده می‌شود.

از جمله قابلیت‌هایی که در اپل واچ اس ای 2022  مشاهده نمی‌شود حسگر ECG، نظارت بر اکسیژن خون و سنسور دما هستند؛ اما همچنان حسگر ضربان قلب موردنیاز، ارتفاع‌سنج همیشه روشن، قطب‌نما و تشخیص سقوط برای اهداف مختلف تناسب‌اندام و ایمنی برای شما در دسترس خواهد بود.

در مقایسه با اپل واچ سری 8 که در کمتر از یک ساعت به شارژ کامل می‌رسد، اپل واچ اس ای با سرعت کمتری نسبت به سری 6 و نسل‌های قدیمی‌تر شارژ می‌شود و شارژ کامل آن حدود دو ساعت و نیم به طول می‌انجامد.

خرید اپل واچ SE 2022 از کالاتیک

اپل واچ اولترا - اپل واچ مناسب ورزشکاران

یکی از بهترین و گران‌قیمت‌ترین ساعت هوشمند اپل که می‌تواند همراه بسیار خوبی برای ورزشکاران از کوه‌ها تا عمیق‌ترین بخش اقیانوس باشد، اپل واچ اولترا محسوب می‌شود که قیمت آن حدود 2 برابر بیشتر از سری 8 است. قاب 49 میلی‌متری آن از جنس تیتانیوم و مقاوم در برابر ضربه است که صفحه‌نمایشی تخت از جنس کریستال یاقوت کبود و از نوع Retina LTPO OLED آن را همراهی می‌کند.

اپل واچ اولترا - اپل واچ مناسب ورزشکاران

از جمله ویژگی‌های برجسته اپل واچ اولترا می‌توان به برخورداری از استاندارد MIL-STD-810H، مجهز به دکمه action جهت فعال‌سازی آژیر 86 دسی‌بلی، GPS دقیق به همراه سیگنال‌های L1 و L5، کامپیوتر غواصی با گواهی EN13319 و تمامی سنسورهای موجود برای سلامتی اشاره کرد. افزون بر موارد فوق دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های ناوبری تخصصی است. به‌عنوان‌مثال یک برنامه قطب‌نمای دیجیتال آنالوگ که این امکان را به شما می‌دهد نقاط بین راه خود را در نقشه تنظیم کنید.

اپل برای ساعت هوشمند Apple Watch Ultra سه نوع بند Ocean band، Loop alpine و Loop trail با اندازه‌های مختلف در نظر گرفته که کاربران بتوانند باتوجه‌به اندازه مچ دستشان از میان آن‌ها انتخاب کنند. هر دو بندهای لوپ تریل و لوپ آلپاین باتوجه‌به وزن سبک و استحکام بالایی که دارد، مناسب برای استفاده روزمره و ورزش‌کردن هستند؛ اما درصورتی‌که شناگر هستید به دلیل وزن بیشتر بند اوشن باید به سراغ آن بروید. در نهایت عمر باتری 2.5 روزه اپل واچ Ultra برای اپل واچ‌ها یک قابلیت استثنایی محسوب می‌شود.

خرید اپل واچ اولترا از کالاتیک

اپل واچ سری 7 - اول واچ قیمت مناسب

اپل واچ سری 7 به‌عنوان بهترین ساعت‌ اسپرت موجود در بازار محسوب می‌شود؛ به همین منظور اگر بتوانید در حال حاضر آن را با قیمت مطلوبی تهیه کنید، جزو اپل‌واچ‌هایی با ارزش خرید بالا به‌حساب آمده که نسبت به نسخه‌های پیشین مقاومت بهتری در برابر آب و گردوغبار دارد و از الگوریتم‌های به‌روزتری برخوردار شده است.

اپل واچ سری 7 - اول واچ قیمت مناسب

تفاوت در اندازه و میزان روشنایی صفحه‌نمایش سری 7 و 8 بسیار ناچیز است. همچنین از دیگر ویژگی‌های Apple Wtach Series 7 می‌توان به صفحه‌نمایش همیشه روشن، مجموعه کاملی از ویژگی‌های سلامتی از جمله هشدارهای ضربان قلب نامنظم، ثبات راه‌رفتن، EKG، تشخیص سقوط و تماس اضطراری اشاره کرد.

خرید اپل واچ سری 7 از کالاتیک

سخن آخر

در مقاله راهنمای خرید ساعت هوشمند اپل واچ تلاش کرده‌ایم لیستی از بهترین Apple Watch بازار را به شما معرفی کنیم. همچنین پیشنهاد می‌شود پیش از خرید اپل‌واچ مؤلفه‌هایی که پیش از معرفی مدل‌ها به آن‌ها اشاره شد را مطالعه کرده تا بتوانید بهترین انتخاب را بر اساس نیاز و بودجه خود داشته باشید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد؛ به نظر شما بهترین اپل‌واچ موجود در بازار چه مدلی است و شما کدام مدل را برای خرید ترجیح می‌دهید؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

بهترین مدل اپل واچ موجود در بازار چیست؟

بهترین ساعت هوشمند بازار که در حال حاضر می‌توانید آن را در سبد خرید خود قرار دهید، اپل واچ سری 8 است.

برای خرید اپل واچ چه مواردی را باید در نظر داشت؟

برای اینکه بخواهید نسبت به خرید اپل واچ اقدام کنید، باید مؤلفه‌هایی را در نظر داشته باشید که پیش‌تر به‌صورت جامع به آن‌ها پرداخته شد.

ارزش خرید اپل واچ چقدر است؟

اگر از کاربران گوشی آیفون هستید، باید بگوییم که اپل واچ ارزش خرید بسیار بالایی دارد و به‌عنوان یکی از محبوب ترین گجت های پوشیدنی اپل محسوب می‌شود.

بهترین اپل واچ برای ورزشکاران چه مدلی است؟

یکی از بهترین ساعت های هوشمند اپل که به صورت تخصصی برای ورزشکاران طراحی و ساخته شده است اپل واچ اولترا نام دارد.

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (1)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
علی ناظمی | میهمان
20 آبان 1402
من خیلی وقته می‌خوام اپل واچ بخرم ولی هرکی رو می‌بینم که خریده می‌گه اصلا استفاده نمی‌کنه و انداخته کنار. ولی الا وسوسه شدم اپل واچ سری 7 رو بخرم.