اسنپدراگون ۸ نسل ۴، برای نابودی قوی ترین تراشه اپل می آید!


مینو زمانی
نظرات 0
content-main-img
براساس نتایج منتشر شده، احتمال می‌رود که جدیدترین نسل تراشه پرچمدار کوالکام به نام اسنپدراگون ۸ نسل ۴، با سرعت قابل‌توجه خود بتواند رقیب سرسختی برای چیپ M3 اپل باشد.

نسل جدید تراشه کوالکام با قدرتی شگفت‌انگیز در راه است و خبر از پایان روزهای برتری آیفون را می‌دهد. اسنپدراگون ۸، نسل ۴ با سرعت بالای خود قابلیت نابود کردن قوی‌ترین چیپست اپل را دارد و می‌تواند به عنوان قوی‌ترین تراشه در دنیای موبایل شناخته شود.
برای اثبات این ادعا، عملکرد اسنپدراگون ۸ نسل ۴ که توسط بنچمارک گیک‌بنچ ۶ مورد ارزیابی قرار گرفت را با هم بررسی می‌کنیم.

قیمت روز گوشی موبایل

قدرت نمایی کوالکام با اسنپدراگون ۸ نسل ۴

با انتشار اولین بنچمارک تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ خواهیم دانست که این تراشه اولین چیپستی است که از هسته‌های اختصاصی اوریون (Oryon) استفاده می‌کند و می‌تواند با کسب امتیاز امتیاز ۲۸۴۵ و ۱۰۶۲۸ در آزمون تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای عنوان قوی‌ترین تراشه را از آن خود کند.
با نگاهی به امتیاز تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ که در گوشی Galaxy S24 Ultra استفاده شده است، به بهینه شدن و افزایش سرعت تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ نسبت به نسل قبل پی می‌بریم که سبب می‌شود تا این چیپست عملکردی فوق‌العاده را از خود به نمایش بگذارد.
‌بر اساس بنچمارک گرفته شده از تراشه A17 Pro و کسب امتیاز ۲۹۶۰ در آزمون تک هسته‌ای و امتیاز ۷۳۳۹ در آزمون چند هسته‌ای متوجه این موضوع خواهیم شد که با قدرتمندتر شدن ۴۴ درصدی تراشه Snapdragon 8 Gen 4 در بخش چندهسته‌ای، این تراشه نسل جدید عملکردی فوق‌العاده را در مقابل چیپست A17 Pro از خود به نمایش خواهد گذاشت.

بنچمارک اسنپدراگون ۸ نسل ۴
اما باز هم تاکنون اپل در بخش تک هسته‌ای همچنان حرف اول را در بازار می‌زند و هیچ شرکتی نتوانسته در این بخش، جایگاه این برند را از آن خود کند.
شنیده‌ها حاکی از آن است که تراشه Snapdragon 8 Gen 4 فاقد هسته‌های کم‌مصرف خواهد بود که با افزایش انرژی این تراشه انتظار می‌رود که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ عملکرد بسیار قدرتمندی را نسبت به تراشه‌های نسل قبل از خود به نمایش بگذارد.
البته لازم به ذکر است که به لطف بهره‌مندی از فناوری N3E در ساخت تراشه Snapdragon 8 Gen 4، راندمان این چیپست بهبود یافته و تا حد زیادی در جبران اثرات منفی افزایش انرژی تاثیر گذار خواهد بود.
نکته جالب این است که احتمالا تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ توسط شرکت TSMC که سازنده تراشه‌های اپل نیز است، تولید خواهد شد که این موضوع رقابت این تراشه با تراشه‌های اپل را جذاب‌تر خواهد کرد.

تراشه

GeekBench 6 (Single/Multi)

Snapdargon 8 Gen 4

۲٬۸۴۵

۱۰٬۶۲۸

Apple A17 Pro

۲٬۹۶۰

۷٬۳۳۹

Snapdragon 8 Gen 3 For Galaxy

۲٬۲۶۲

۷٬۰۰۵


با توجه به اینکه تا معرفی رسمی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ حدود یک سال فاصله داریم، نمی‌توانیم با قطعیت در مورد این تراشه و ویژگی‌های آن صحبت کنیم و فعلا در حد گزارش‌های منتشر شده از بنچمارک‌ها، به این اطلاعات بسنده می‌کنیم.

همچنین می‌توانید اخبار جدید اسنپدراگون 8S نسل 3؛ اژدهای قدرتمند کوالکام را در مجله کالاتیک مطالعه کنید.

پرسش های متداول

از تراشه اسنپدراگون نسل ۸ چه زمانی رونمایی می‌شود؟

دان مک‌گوایر (مدیر ارشد بازاریابی شرکت کوالکام) اعلام کرده که تراشه Snapdragon 8 Gen 4 در ماه اکتبر (مهر و آبان) در طی رویداد Snapdragon Summit معرفی خواهد شد.
خرید لوازم دیجیتال با قیمت ارزان

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.