مقایسه لپ تاپ مایکروسافت با ایسوس


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img
در این مطلب ما قصد داریم با مقایسه لپ تاپ مایکروسافت با ایسوس، دریابیم کدام یک از این دو برند ارزش خرید بالاتری دارد و از سویی دیگر ببینیم هر یک از برندهای مایکروسافت و ایسوس برای کدام گروه از کاربران مناسب‌تر خواهد بود. برای شناخت بهتر لپ تاپ‌های این دو برند محبوب با کالاتیک تا انتهای مطلب همراه باشید.

از سال 2012 مایکروسافت با معرفی لپ تاپ‌های هیبریدی یا همان 2 در 1 خود، با نام سرفیس وارد بازار رقابتی لپ تاپ شد. این لپ تاپ‌ها با نمایشگر تمام لمسی به‌سرعت طرفداران زیادی پیدا کرده و به یکی از رقبای سرسخت برندهای دیگر نظیر ایسوس تبدیل شده است.

از سویی دیگر ایسوس نیز به‌عنوان رقیب کهنه‌کاری برای مایکروسافت محسوب می‌شود. این کمپانی با بهره‌بری از سخت‌افزار قدرتمند و طراحی زیبا و نمایشگرهای درخشان برای لپ تاپ‌های خود، توانسته نظر مثبت کاربران زیادی را به خود جلب کند.

خرید و مشاهده قیمت لپ تاپ در فروشگاه کالاتیک

سرفیس‌های مایکروسافت با ابعاد جمع‌وجور، وزن بسیار کم و پشتیبانی از قلم نوری به یکی از گزینه‌های برتر طراحان و تصویرگران تبدیل شده است و ایسوس نیز باتوجه‌به نمایشگر فوق‌العاده درخشان و عملکرد قوی پردازنده، یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای مهندسین و دانشجویان رشته‌های مهندسی است.

مقایسه بهترین لپ تاپ مایکروسافت با بهترین لپ تاپ ایسوس

برای شناخت بهتر لپ تاپ‌های برند مایکروسافت و ایسوس و درک بهتر تفاوت‌ها و کارایی‌های هر یک، لازم است سراغ بهترین مدل‌های این دو برند برویم. هر یک از این برندها سعی کرده است تا برای جدیدترین و بهترین لپ تاپ خود از طراحی خاص، نمایشگر درخشان، سخت‌افزار و باتری قدرتمندی استفاده کند تا ارزش خرید محصول خود را بالا ببرد.

ما برای مقایسه لپ تاپ مایکروسافت با ایسوس سراغ ZenBook 17 Fold UX9702AA DH از برند ایسوس و Surface Pro 9 از برند مایکروسافت رفته‌ایم. هر دو به‌عنوان بهترین لپ تاپ های این برندها، از سخت‌افزار، نمایشگر و طراحی جذابی برخوردار هستند؛ اما چه چیزی موجب شده تا قیمت لپ تاپ ایسوس بیش از دوبرابر لپ تاپ مایکروسافت باشد؟ در ادامه با مقایسه بهترین لپ تاپ مایکروسافت با بهترین لپ تاپ ایسوس به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

طراحی لپ تاپ ایسوس بهتر است یا مایکروسافت

مقایسه طرای لپ تاپ ایسوس با مایکروسافت

ایسوس برای لپ تاپ 17 اینچی Zenbook Fold خود از طراحی تاشدنی در گوشی‌های هوشمند استفاده کرده است. طراحی متفاوت و نوآوری این کمپانی سبب شده تا کاربران با یک نگاه این لپ تاپ را از سایر برندها تمایز دهند. علی‌رغم نمایشگر تا شدنی این لپ تاپ، شاهد پیوستگی مناسبی هستیم. مایکروسافت نیز همان‌طور که می‌دانید سرفیس‌های خود را در قالب لپ تاپ هیبریدی عرضه کرده است که می‌توان از آن به‌عنوان تبلت نیز استفاده کرد.

ایسوس ZenBook 17 Fold UX9702AA DH به‌عنوان دستگاه منعطفی با قابلیت تا شدن، به‌نوعی یک دستگاه جدید محسوب شده و این اولین تلاش ایسوس برای تغییر آینده طراحی لپ تاپ‌ها است که می‌توان گفت تا کنون به هدف خود رسیده است. بااین‌حال نمی‌توان طراحی مدرن سرفیس‌های مایکروسافت را نادیده گرفت.

لپ تاپ Surface Pro 9 با ضخامت 9.3 میلی‌متر و وزن 879 گرم، یکی از سبک‌ترین و قابل حمل‌ترین لپ تاپ‌های موجود در بازار است. درحالی‌که Zenbook Fold ایسوس با 1.6 کیلوگرم وزن، به‌مراتب سنگین‌تر بوده و به دلیل تا شدنی بودن نمایشگر، ضخامت آن به 11 میلی‌متر می‌رسد که کمی بیش‌تر از سرفیس پرو 9 مایکروسافت است.

ایسوس در ساخت بدنه ZenBook 17 Fold از ترکیب متریال چرم و فلز استفاده کرده و در رنگ مشکی به فروش می‌رساند. ترکیب این متریال با رنگ مشکی سبب شده تا هنگامی که این محصول را در دست می‌گیرید حس و حال یک لپ تاپ گران و به‌اصطلاح پریمیوم را داشته باشد. مایکروسافت اما بدنه تمام‌فلزی آلومینیومی برای سرفیس پرو 9 خود در نظر گرفته است که با رنگ نقره‌ای خود حس و حالی مدرن به کاربر القا می‌کند.

لپ تاپ ZenBook 17 Fold UX9702AA DH یک لپ تاپ هیبریدی تاشدنی است و برای باز کردن لولای مقاوم آن نیاز به‌صرف کمی فشار و انرژی است. از سویی دیگر در سرفیس 9 پرو از نمایشگر Fold خبری نیست و در نتیجه شما با یک لپ تاپ هیبریدی معمولی روبه‌رو هستید که برای استفاده از آن نیازی نیست آن را باز کنید.

مقایسه طراحی لپ تاپ ایسوس با مایکروسافت

در بخش کیبورد به‌طوری کلی عملکرد این دو لپ تاپ هیبریدی متفاوت است. سرفیس پرو 9 از کیبورد اختصاصی Signature این محصول پشتیبانی می‌کند که از دقت و سرعت بالایی برخوردار است. این کیبورد از نوع مکانیکال بوده و تجربه تایپ نرم و راحتی را به ارمغان می‌آورد.

درحالی‌که کیبورد سرفیس پرو 9 به‌صورت مگنتی به این لپ تاپ متصل می‌شود، ‌ اما اتصال صفحه‌کلید ZenBook 17 Fold UX9702AA DH از طریق بلوتوث صورت می‌گیرد. کیبورد لپ تاپ ایسوس علاوه بر اینکه از گپ و فاصله مناسبی برخوردار است، هنگامی که از این لپ تاپ به‌صورت گسترده و با ابعاد 17 اینچ استفاده می‌کنید، می‌توانید از فاصله دور نیز برای ارائه پروژه و محتوا از آن استفاده کنید.

متأسفانه زنبوک 17 فولد ایسوس فاقد درگاه اتصال HDMI یا VGA جهت اتصال مانیتور دوم به آن است؛ اما باتوجه به این موضوع که این لپ تاپ به دو پورت تاندربولت 4 مجهز است، می‌توانید از طریق مبدل مانیتور دوم خود را به آن متصل کنید. از سویی دیگر شارژ دستگاه نیز از طریق این درگاه تاندربولت صورت می‌گیرد.

سرفیس پرو 9 مایکروسافت نیز فاقد درگاه HDMI یا VGA بوده اما مانند ZenBook 17 Fold UX9702AA DH از تاندربولت 4 جهت اتصال مانیتور دوم برخوردار نبوده؛ لذا شما نمی‌توانید مانیتور دیگری را به آن متصل کنید. هر دو لپ تاپ دارای جک 3.5 میلی‌متری کمبو جهت اتصال میکروفون و هدفون هستند.

نمایشگر لپ تاپ ایسوس بهتر است یا مایکروسافت

مقایسه نمایشگر لپ تاپ ایسوس با مایکروسافت

از ویژگی‌های برجسته لپ تاپ Zenbook 17 Fold که منجر به بالارفتن قیمت آن شده، نمایشگر تا شو 17 اینچی این لپ تاپ است. نمایشگر تمام لمسی زنبوک 17 فولد قادر است تصاویری با وضوح WQXGA یا 1920 پیکسل در 2560 پیکسل پخش کند. از سویی دیگر Surface Pro 9 از یک نمایشگر کوچک‌تر 13 اینچی لمسی، بدون قابلیت تاشوندگی بهره برده که دارای وضوح تصویر 1920 پیکسل در 2880 پیکسل است که کمی بالاتر از ایسوس قرار دارد.

یکی دیگر از تفاوت‌هایی که به ایسوس نسبت به مایکروسافت برتری بخشیده، نوع پنل نمایشگر OLED آن است. درحالی‌که سرفیس مایکروسافت به نمایشگر IPS مجهز بوده که به‌مراتب کیفیت تصویر و رنگ پایین‌تری دارد. نسبت کنتراست تصویر در لپ تاپ فولد ایسوس 1,000,000:1 است و این کنتراست در سرفیس تنها به 1200:1 می‌رسد.

هر دو نمایشگر از 1 میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کنند؛ اما نسبت صفحه‌نمایش به بدنه در سرفیس 3:2 بوده و در زن بوک فولد به 4:3 می‌رسد. حداکثر روشنایی در هر دو نمایشگر به 500 نیت می‌رسد که می‌توانید به‌راحتی در فضای باز از آن استفاده کنید.

نرخ نوسازی اما در زنبوک 17 فولد چندان چشمگیر نیست و به 60 هرتز می‌رسد درحالی‌که سرفیس پرو 9 دارای نمایشگر 120 هرتزی است. می‌توان گفت نمایشگر Zenbook 17 Fold بیش‌تر برای ارائه کنفرانس‌ها و سمینارها با محتوای نمایشی کاربرد دارد و نمایشگر سرفیس پرو 9 نیز برای طراحان و گرافیست‌ها بهتر خواهد بود.

سخت افزار لپ تاپ ایسوس بهتر است یا مایکروسافت

سخت‌افزار یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که در مبحث مقایسه دو لپ تاپ باید به آن توجه داشت. یکی از فاکتورهای تعیین‌کننده در هنگام خرید لپ تاپ، سخت‌افزار آن است. از سویی دیگر قدرت پردازشی و محاسباتی یک لپ تاپ هرچه بالاتر باشد، آن را در جایگاهی بالاتر نسبت به سایر رقبا قرار می‌دهد. در ادامه به مقایسه سخت افزار ZenBook 17 Fold UX9702AA DH با لپ تاپ Surface Pro 9 خواهیم پرداخت.

مقایسه عملکرد لپتاپ ایسوس با مایکروسافت

  • پردازنده اصلی
هر دو لپ تاپ ZenBook 17 Fold UX9702AA DH و مایکروسافت Surface 9 Pro به پردازنده نسل دوازدهم اینتل Core i7 مجهز شده‌اند که با لیتوگرافی 7 نانومتری به همراه 10 هسته پردازشی و 12 رشته قادر است تا 4.7 گیگاهرتز فرکانس توربو را ارائه دهد؛ بنابراین هر دو لپ تاپ از یک‌میزان قدرت پردازشی و محاسباتی برخوردار هستند.

  • پردازنده گرافیکی
ایسوس و مایکروسافت برای هر دو لپ تاپ خود از پردازنده یکپارچه اینتل Iris Xe بهره برده‌اند که از توان پردازشی گرافیکی حد وسط برخوردار است؛ بنابراین در بخش پردازش گرافیکی نیز مانند پردازنده اصلی، هر دو لپ تاپ با یکدیگر برابر هستند.

  • حافظه رم
در بخش حافظه رم اگرچه هر دو لپ تاپ Zenbook 17 Fold و Surface Pro 9 از یک‌میزان حافظه 16 گیگابایتی برخوردار هستند؛ اما ایسوس برای ذن‌بوک فولد خود از رم LPDDR5 بهره برده که به‌مراتب از سرعت بالاتری نسبت به LPDDR4X استفاده شده در سرفیس 9 پرو برخوردار است؛ بنابراین می‌توان گفت سرعت بالاتر رم 16 گیگابایتی در لپ تاپ ایسوس یکی دیگر از برتری‌های این لپ تاپ نسبت به سرفیس 9 پرو مایکروسافت است.

  • فضای ذخیره سازی
میزان فضای ذخیره‌سازی نیز در لپ تاپ Zenbook 17 Fold بسیار بالاتر از میزان فضای ذخیره‌سازی Surface 9 Pro است. ایسوس این لپ تاپ خود را به 1 ترابایت حافظه SSD مجهز کرده است درحالی‌که سرفیس 9 پرو به 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی SSD مجهز است. این بدان معنا است که سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در ایسوس بالاتر بوده و فضای بیشتری برای ذخیره فایل‌ها در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

  • عمر باتری
مدت‌زمان شارژدهی یکی از مواردی بوده که سرفیس به‌راحتی تمامی رقبای خود از جمله ایسوس را پشت سر می‌گذارد. سرفیس پرو 9 با یک‌بار شارژ قادر است تا بیش از 15 ساعت شارژدهی داشته باشد این در حالی است که ذن‌بوک 17 فولد ایسوس بین 3 تا 5 ساعت شارژدهی خواهد داشت.

مقایسه لپ تاپ ایسوس با مایکروسافت

مایکروسافت سال‌ها پس از ایسوس نسبت به عرضه لپ تاپ با نام سرفیس اقدام کرد. بااین‌حال، این برند توانسته با لپ تاپ‌های قدرتمند و درعین‌حال خوش‌قیمت خود، به یکی از رقبای سرسخت ایسوس بدل شود. هر دو برند ایسوس و سرفیس طراحی متفاوت و درعین‌حال کاربردی دارند که امکانات زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

ایسوس بیش‌تر دانشجویان و مهندسین را مورد هدف قرار داده و از سویی دیگر، سرفیس نیز نظر گرافیست‌ها، طراحان داخلی و تصویرگران کتاب را به خود جلب کرده است. در ادامه به بررسی کامل‌تر این دو برند خواهیم پرداخت.

مقایسه طراحی لپ تاپ ایسوس با مایکروسافت

مقایسه طراحی لپ تاپ ایسوس با مایکروسافت

مایکروسافت تنها لپ تاپ‌های هیبریدی تولید می‌کند و خبری از لپ تاپ‌های کلاسیک نیست. این در حالی است که ایسوس علاوه بر لپ تاپ‌های هیبریدی یا همان 2 در 1، لپ تاپ‌های کلاسیک نیز تولید می‌کند. اگرچه طراحی سرفیس‌های مایکروسافت بسیار جذاب بوده و با وزن و ضخامت کمی که دارند، قابلیت حمل نقل آسانی نیز دارند؛ اما تنوع مدل‌های ایسوس از نظر طراحی بیش‌تر از سرفیس‌های مایکروسافت است.

ایسوس نیز مانند مایکروسافت لپ تاپ‌های هیبریدی یا همان 2 در 1 را تولید می‌کند که در بالا به یکی از این مدل‌ها اشاره کرده‌ایم. اما طراحی لپ تاپ‌های این برند به هیبریدی محدود نشده و مدل‌های دیگری نیز باتوجه‌به نیاز کاربران طراحی و تولید کرده است؛ بنابراین می‌توان گفت تنوع طراحی لپ تاپ‌های ایسوس بیش‌تر بوده در نتیجه طیف گسترده‌تری از کاربران را پوشش می‌دهد.

مقایسه نمایشگر لپ تاپ ایسوس با مایکروسافت

همان‌طور که گفته شد لپ تاپ‌های ایسوس از تنوع قیمتی مختلفی برخوردار هستند؛ هر یک از این مدل‌ها باتوجه‌به قیمتی که دارند، به نمایشگر متفاوتی از نظر کیفیت و وضوح پخش مجهز بوده که هرچه لپ تاپ در رده‌های بالاتری قرار بگیرد، نمایشگر آن نیز از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد بود. مایکروسافت اما تمامی سرفیس‌های خود را در گروه رده‌بالا قرار داده است و تمامی این لپ تاپ‌ها به نمایشگر قدرتمند و با کیفیتی مجهز هستند.

اگر بخواهیم نمایشگر لپ تاپ‌های ایسوس را با سرفیس‌های مایکروسافت مقایسه کنیم، باید سری لپ تاپ‌های پرچم‌دار این کمپانی را وارد مقایسه کرده تا دریابیم کدام‌یک نمایشگر بهتری دارد. در مجموع سری لپ تاپ‌های ذن‌بوک از نمایشگر باکیفیتی برخوردار بوده که می‌تواند با لپ تاپ‌های هیبریدی مایکروسافت برابری کند.

مقایسه سخت افزار لپ تاپ ایسوس با مایکروسافت

مقایسه سخت افزار ایسوس با مایکروسافت

در بخش سخت‌افزار نیز درست با همان سناریویی روبه‌رو هستیم که در بخش نمایشگر شاهد آن بودیم. ایسوس باتوجه‌به رده‌های مختلف لپ تاپی که تولید می‌کند، سخت‌افزار مختلفی نیز به کار برده و تنها این لپ تاپ‌های پرچم‌دار ایسوس هستند که توانایی رقابت با لپ تاپ‌های مایکروسافت را دارند. چرا که مایکروسافت سعی کرده تمامی سرفیس‌های خود را با سخت‌افزاری رده‌بالا تولید و عرضه کند.

بنابراین، همانطور که در بخش مقایسه بهترین لپ تاپ ایسوس با بهترین سرفیس مایکروسافت مشاهده کردید، تنها این زنبوک هستند که در بخش سخت‌افزار از پردازنده اصلی گرفته تا پردازنده گرافیکی و رم و غیره می‌توانند با سرفیس‌ها رقابت کنند.

از سویی دیگر سرفیس‌های مایکروسافت به باتری‌های قدرتمندی مجهز هستند که هیچ‌یک از لپ تاپ‌های ایسوس و سایر برندها قادر به رقابت با آن‌ها نبوده و این یکی از برگ‌های برنده سرفیس مایکروسافت است.

مقایسه قیمت لپ تاپ ایسوس با مایکروسافت

اگرچه ایسوس از تنوع قیمتی بالایی برخوردار است و شما با هر بودجه‌ای می‌توانید یکی از مدل‌های این برند را تهیه کنید. اما معمولاً لپ تاپ‌های رده‌بالای این کمپانی که قادر به رقابت با سرفیس‌های مایکروسافت هستند، قیمت به‌مراتب بالاتری نسبت به سرفیس‌های مایکروسافت دارند. با این‌حال اگر به دنبال یک لپ تاپ ارزان‌قیمت برای انجام امور روزمره هستید، مسلماً خرید یکی از لپ تاپ‌های اقتصادی ایسوس منطقی‌تر از خرید سرفیس‌های مایکروسافت خواهد بود.

سخن آخر

ایسوس یکی از برندهای محبوب و کهنه‌کار در زمینه تولید لپ تاپ است که علاوه بر لپ تاپ‌های کلاسیک، لپ تاپ‌های 2 در 1 نیز تولید می‌کند و به‌تازگی با عرضه لپ تاپ هیبریدی Zenbook 17 Fold خود انقلابی در صنعت طراحی و تولید لپ تاپ‌‌های هیبریدی ایجاد کرده است که آینده لپ تاپ‌ها را به‌طورکلی تغییر خواهد داد.

مایکروسافت نیز با طراحی و تولید سرفیس‌های خود، توانسته جایگاه بسیار خوبی در بین رقبای قدیمی از جمله ایسوس پیدا کند و نظر اغلب کاربران به‌ویژه طراحان و هنرمندان دیجیتال را به خود جلب کند. این کمپانی با تولید لپ تاپ‌های 2 در 1 خود با وزن و ضخامت کم و طول عمر بالای باتری، به یکی از خوش‌آوازه‌ترین کمپانی‌های تولیدکننده لپ تاپ هیبریدی در جهان تبدیل شده است.

پرسش‌های متداول

اتصال کیبورد به لپ تاپ Zenbook 17 Fold چگونه صورت می‌گیرد؟

اتصال کیبورد به لپ تاپ هیبریدی ذن بوک 17 فولد از طریق بلوتوث صورت می‌گیرد که تجربه کاری راحت‌تر و روان‌تری را رقم می‌زند.

انجام محاسابات و پردازش گرافیکی سرفیس پر 9 بهتر است یا ذن بوک 17 فولد؟

هر دو لپ تاپ به پردازنده نسل 12 اینتل Core i7 و پردازنده گرافیکی یکپارچه Iris Xe مجهز شده؛ بنابراین پردازش اصلی و پردازش گرافیکی هر دو لپ تاپ با هم یکسان است.

دلیل گران قیمت بودن ذن بوک 17 فولد نسبت به سرفیس پرو 9 چیست؟

لپ تاپ Zenbook 17 Fold به یک نمایشگر 17 اینچی از نوع پنل OLED مجهز بوده که با قابلیت تاشوندگی شما هم‌زمان به یک نمایشگر 17 اینچی و یا یک نمایشگر 12 اینچی دسترسی دارید. این ویژگی نمایشگر سبب شده تا ذن بوک 17 فولد قیمت بسیار بالایی داشته باشد.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.