مقایسه هوآوی Pura 70 Ultra و Galaxy S24 Ultra | رویارویی دو پرچمدار هواوی و سامسونگ


مینو زمانی
نظرات 0
content-main-img
یکی از رقابت‌های جذابی که این روزها در دنیای دیجیتال شاهد آن هستیم، رقابت بین دو گوشی اس 24 اولترا و پیورا 70 اولترا است که با مطالعه این مطلب می‌توانید برنده نهایی را مشخص کنید.

در این مطلب دو گوشی Pura 70 ultra و S24 Ultra را به صورت کامل بررسی می‌کنیم تا شاهد قدرت‌نمایی آن‌ها در برابر هم باشیم. اس 24 اولترا و پیورا 70 اولترا دو محصول اخیر سامسونگ و هواوی هستند که با داشتن ویژگی‌هایی چشمگیر می‌توانند این دو شرکت کره‌ای و چینی را وارد رقابتی بزرگ با یکدیگر کنند.

قیمت روز گوشی موبایل

برای مقایسه Pura 70 ultra و S24 Ultra و آشنایی با ویژگی‌های هر دو مدل، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

مقایسه مشخصات فنی Galaxy S24 Ultra با Pura 70 ultra

مشخصات Samsung Galaxy S24 Ultra Huawei Pura 70 ultra 
صفحه نمایش

Dynamic LTPO AMOLED

رزولوشن ۱۴۴۰×۳۱۲۰ پیکسل

محافظ گوریلا گلس آرمور 

LTPO AMOLED

رزولوشن ۲۸۴۴×۱۲۶۰ پیکسل

محافظ کانلان گلس

ابعاد و وزن

۸.۶×۷۹×۱۶۲.۳ میلیمتر

۲۳۲ گرم

8.4×۷۵.۱×۱۶۲.۶ میلیمتر

۲۲۶ گرم

رم ۸ گیگابایت ۱۶ گیگابایت
حافظه ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت، ۱ ترابایت ۵۱۲ گیگابایت، ۱ ترابایت

دوربین سلفی

۱۲ مگاپیکسل ۱۳ مگاپیکسل

دوربین اصلی

۲۰۰ مگاپیکسل لنز واید

۵۰ مگاپیکسل لنز پریسکوپ تله فوتو

۱۰ مگاپیکسل لنز تله فوتو

۱۲ مگاپیکسل لنز اولترا واید

۵۰ مگاپیکسل لنز واید

۵۰ مگاپیکسل لنز تله فوتو

۴۰ مگاپیکسل لنز اولترا واید

تراشه

Snapdeagon 8 Gen 3 (4nm)

Kirin 9010

سیستم‌عامل

Android 14

One UI 6.1

EMUI 14.2 (International), HarmonyOS 4.2 (China)
باتری 5000 mAh 5200 mAh
سرعت شارژ

۴۵ وات شارژ سیمی

۱۵ وات شارژ بی‌سیم

۱۰۰ وات شارژ سیمی

۸۰ وات شارژ بی‌سیم

20 وات شارژ بی‌سیم معکوس

18 وات شارژ سیمی معکوس

گواهی IP IP68 IP68

مقایسه طراحی و ساخت اس 24 اولترا و پیورا 70 اولترا

یکی از معیارهای اصلی در مقایسه دو گوشی Pura 70 ultra و S24 Ultra، طراحی ساخت و کیفیت بدنه آنها است. گوشی پیورا ۷۰ اولترا از بدنه‌ای به ابعاد 162.6 در 75.1 و ضخامت 8.4 میلی‌متر و متریال آلومینیوم، شیشه و سیلیکون پلیمر تشکیل شده است.

می‌توان گفت که این گوشی ۲۲۶ گرمی، وزن سنگینی دارد اما در مقایسه با S24 اولترا سبک‌تر بوده و می‌تواند راحت‌تر در دست قرار بگیرد. از مزیت‌های قابل‌توجه بدنه گوشی Pura 70 ultra، بهره مندی از گواهی IP68 است که نشان‌ می‌دهد این گوشی مقاومت بالایی در برابر گرد و غبار و غوطه‌ور شدن در آب تا عمق ۲ متر به مدت ۳۰ دقیقه دارد.

یکی از قسمت‌هایی که باعث شده تا پیورا ۷۰ اولترا از زیبایی خاصی بهره‌مند شود، پنل پشتی آن است که طراحی متفاوتی نسبت به سایر مدل‌های موجود در بازار دارد. در بخش پشتی گوشی ماژول مثلثی شکل دوربین را می‌بینیم که با بهره‌مندی از لنز واید یک اینچی ظاهری زیبا به پیورا ۷۰ اولترا بخشیده است. علاوه بر آن وجود لنز واید ۵۰ مگاپیکسلی یک اینچی سبب می‌شود که این گوشی در زمینه عکاسی عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشته و تصاویری حرفه‌ای و با کیفیت را ثبت کند.

مقایسه طراحی و ساخت اس 24 اولترا و پیورا 70 اولترا 

در طرف مقابل مقایسه بهترین گوشی این روزهای سامسونگ یعنی S24 اولترا قرار گرفته که در ابعاد 162.3 در 79 میلی‌متر و ضخامت 8.6 میلی‌متر ساخته شده است. یکی از معایب پرچمدار جدید این شرکت کره‌ای، وزن سنگین آن (۲۳۲ گرم) است که ممکن است سبب نارضایتی کاربران در استفاده‌های طولانی‌مدت شود.

سامسونگ به تقلید از اپل در ساخت بدنه و فریم گوشی S24 Ultra از تیتانیوم استفاده کرده و با در نظر گرفتن رنگ مات برای قاب پشتی، جذابیت خاصی را به آن بخشیده است. لازم به ذکر است که احتمال خش‌افتادگی روی بدنه این گوشی زیاد است و باید برای جلوگیری از این اتفاق از گلس و قاب‌های محافظ با کیفیت و محکم استفاده کنید.

سامسونگ در پنل پشتی گوشی S24 اولترا مانند سری‌های قبل، دوربین‌ها را به صورت بدون جزیره در کنار هم قرار داده که هرکدام از آنها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و می‌توانند احساس استفاده از یک گوشی پریمیوم را در شما ایجاد کنند.

در حالت کلی هر دو گوشی Pura 70 ultra و S24 Ultra از کیفیت ساخت بالایی برخوردار هستند و می‌توانند عملکردی رضایت‌بخش را از خود به نمایش بگذارند.

مقایسه صفحه نمایش Pura 70 ultra و S24 Ultra

از نظر اندازه صفحه نمایش گوشی هواوی پیورا ۷۰ اولترا باید گفت که اندازه پنل این گوشی در مقایسه با پیورا ۷۰ به اندازه 0.2 افزایش داشته و به 6.8 اینچ رسیده است. این پنل محتوا را با وضوح ۱۲۶۰ در ۲۸۴۴ پیکسل در اختیار کاربر قرار می‌دهد. بنابراین می‌توانید برای انجام گیم یا تماشای فیلم و سریال با کیفیت بسیار بالا روی Pura 70 ultra حساب باز کنید.

یکی از مزیت‌های قابل‌توجه Pura 70 ultra برخورداری از میزان روشنایی ۲۵۰۰ نیت است که امکان استفاده آسان از گوشی و دسترسی به محتوای داخل آن را برای کاربر حتی در محیط‌های باز و زیر نور مستقیم خورشید فراهم می‌کند. دیگر مزیت پنل گوشی پیورا ۷۰ اولترا، برخورداری از تراکم پیکسلی ۴۶۰ پیکسل بر اینچ است که امکان نمایش تصاویر با جزییات دقیق را برای کاربر فراهم می‌کند.

همچنین هواوی برای محافظت صفحه نمایش گوشی پیورا ۷۰ اولترا در برابر ضربه و خش افتادگی از گلس کانلان (Kunlun Glass) استفاده کرده است.

مقایسه صفحه نمایش Pura 70 ultra و S24 Ultra 

در طرف دیگر این مقایسه، گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگ قرار گرفته که از نظر اندازه پنل با گوشی پیورا ۷۰ اولترا برابری می‌کند. پنل این دستگاه از نوع Dynamic LTPO AMOLED 2X است و می‌تواند محتوا را با وضوح ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ پیکسل در اختیار مخاطب قرار دهد.

سامسونگ در گوشی Galaxy S24 Ultra با در نظر گرفتن میزان روشنایی ۲۶۰۰ نیت می‌تواند در این مورد هم از گوشی پیورا ۷۰ اولترا جلو بزند و عملکرد صفحه نمایش پرچمدار جدید خود را به رخ بکشد. این شرکت کره‌ای وظیفه محافظت از پنل گوشی اس ۲۴ اولترا را به گلس Corning Gorilla Armor سپرده که مقاومت بالایی در برابر ضربه و فشار دارد.

در حالت کلی با توجه به مطالب بیان شده، برنده رقابت بین دو گوشی پرچمدار Pura 70 ultra هواوی و S24 Ultra سامسونگ در بخش صفحه نمایش، گوشی اس ۲۴ اولترا سامسونگ است.

مقایسه نرم افزار Pura 70 اولترا و S24 اولترا

گوشی Pura 70 ultra به صورت بین‌المللی با رابط کاربری EMUI 14.2 و در کشور چین با رابط کاربری HarmonyOS 4.2 به بازار عرضه شده و تجربه کاربری امن و روانی را برای کاربر فراهم می‌کند. طبق اعلام هواوی، گوشی Pura 70 ultra حداقل دوسال آپدیت نرم‌افزاری و سه سال آپدیت امنیتی را دریافت خواهد کرد.

مقایسه نرم افزار Pura 70 اولترا و S24 اولترا

در مقابل گوشی گلکسی S24 اولترا با اندروید ۱۴ و رابط کاربری One UI 6.1.1 از جعبه خارج می‌شود. بر اساس سیاست سامسونگ این گوشی تا ۷ سال از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و امنیتی بهره‌مند شده و گوشی های پرچمدار خود را با پشتیبانی بلند مدت در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

این مطلب را هم بخوانید:
مقایسه گوشی Galaxy S24 Ultra با Xiaomi 14 Pro

مقایسه سخت افزار گلکسی اس ۲۴ اولترا و گوشی پیورا ۷۰ اولترا

یکی‌دیگر از قسمت‌های مهمی که در مقایسه گوشی S24 Ultra و Pura 70 ultra به آن می‌پردازیم، سخت‌ افزار محصول است. هواوی در قلب تپنده گوشی پیورا ۷۰ اولترا از تراشه Kirin 9010 استفاده کرده است که در مقایسه با پرچمداران قبلی عملکرد ضعیف‌تری را به نمایش می‌گذارد. دلیل آن هم این است که برند هواوی توسط آمریکا تحریم شده و نمی‌تواند از تراشه‌های قدرتمند اسنپدراگون در گوشی‌های خود استفاده کند.

وجود پردازنده گرافیکی Maleoon 910 در گوشی Pura 70 ultra نیز نشان می‌دهد که این دستگاه در بخش گرافیک هم از عملکرد مناسب در حد یک گوشی پرچمدار برخوردار نیست و تنها می‌تواند انتظارات کاربر را در حد یک گوشی میان‌رده برآورده کند. در بخش حافظه دستگاه هم، این شرکت چینی پیورا ۷۰ اولترا را با دو حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت و حافظه رم ۱۶ گیگابایت وارد بازار کرده که مقداری مناسب برای رفع نیاز کاربران است و می‌تواند در افزایش سرعت عملکرد گوشی نیز موثر باشد.

مقایسه سخت افزار گلکسی اس ۲۴ اولترا و گوشی پیورا ۷۰ اولترا

در طرف دیگر مقایسه، گلکسی S24 اولترا سامسونگ قرار گرفته که از تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۳ شرکت کوالکام برای اجرا و پردازش دستورات استفاده کرده است. وظیفه پردازش تصاویر گرافیکی نیز به پردازنده گرافیکی Adreno 750 سپرده شده که عملکردی قابل‌قبول در نمایش تصاویر دارد.

سامسونگ جدیدترین پرچمدار خود را با سه حافظه داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت به همراه حافظه رم ۱۲ گیگابایت وارد بازار کرده است. به این صورت می‌توانید این محصول را با حافظه مورد نیاز خود خریداری کرده و با مشکل کمبود فضای ذخیره‌سازی خداحافظی کنید.

در مجموع باید گفت که در رقابت این بخش، گوشی گلکسی اس 24 اولترا از نظر پردازنده و قدرت پردازش، امتیاز بهتری نسبت به گوشی پیورا ۷۰ اولترا دریافت می‌کند.

مقایسه دوربین Pura 70 ultra و S24 Ultra

یکی دیگر از بخش‌هایی که در مقایسه گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا و گوشی پیورا ۷۰ اولترا بررسی می‌کنیم، بخش دوربین است. گوشی Pura 70 ultra در ماژول دوربین از سه لنز واید، تله فوتو و اولترا واید استفاده کرده است که هرکدام از آنها به ترتیب از کیفیت ۵۰ مگاپیکسل، ۵۰ مگاپیکسل و ۴۰ مگاپیکسل بهره می‌برند.

یکی از قابلیت‌های جذاب دوربین پیورا ۷۰ اولترا، وجود لنز یک اینچی واید است که هنگام استفاده جابه‌جا می‌شود و می‌تواند تصاویری فوق‌العاده باکیفیت را بگیرد و وارد رقابتی بزرگ با اس ۲۴ اولترا شود. همچنین وجود دو سنسور اولترا واید و تله فوتو در گرفتن عکس‌های باکیفیت در شرایط نوری مختلف بی‌تاثیر نیست و به کاربر کمک می‌کند تا بتواند در محیط‌های مختلف با شرایط نور گوناگون تصاویر دقیق و شگفت‌انگیزی را ثبت کند. همچنین اگر اهل گرفتن عکس سلفی هستید، دوربین جلوی ۱۳ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید می‌تواند نیاز شما را در این زمینه به راحتی برطرف کند.

مقایسه دوربین Pura 70 ultra و S24 Ultra 

در طرف مقابل مقایسه، گوشی Galaxy S24 Ultra قرار گرفته که از ۴ دوربین با لنزهای واید، تله فوتو، پریسکوپ تله فوتو و اولترا واید تشکیل شده است. دوربین اصلی این گوشی با بهره‌مندی از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی و لرزشگیر OIS می‌تواند تصاویر را با کیفیت بالا و جزئیات بسیار دقیق ثبت کند. همچنین بهره‌مندی از سنسور ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو، ۵۰ مگاپیکسلی پریسکوپ تله فوتو و ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید نیز کمک می‌کند تا بتوانید از سوژه‌های مدنظر خود با کیفیت بالا و جزئیاتی دقیق عکاسی کنید.

همچین دوربین اصلی گوشی اس ۲۴ اولترا توانایی ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت 8K به همراه لرزشگیر gyro-EIS را دارد که می‌توانید برای فیلمبرداری هم روی آن حساب باز کنید.

در حالت کلی طبق آمار منتشر شده، گوشی پیورا ۷۰ اولترا از نظر دوربین از امتیاز بالاتری نسبت به گلکسی اس ۲۴ سامسونگ برخوردار است و می‌تواند در این بخش برنده این رقابت باشد.

مقایسه باتری اس ۲۴ اولترا و گوشی پیورا ۷۰ اولترا

یکی دیگر از بخش‌هایی که در مقایسه Pura 70 ultra و S24 Ultra به آن می‌پردازیم، باتری گوشی است. وظیفه تامین انرژی در گوشی پیورا ۷۰ اولترا به باتری ۵۲۰۰ میلی آمپر ساعتی از نوع لیتیوم پلیمری سپرده شده است که این باتری از شارژ سیمی 100 وات، شارژ بی‌سیم 80 وات، شارژ بی‌سیم معکوس 20 وات و شارژ سیمی معکوس 18 وات پشتیبانی می‌کند.

باتری این گوشی نسبت به گلکسی اس ۲۴ اولترا از عملکرد ضعیف‌تری برخوردار است اما می‌توانید برای انجام کارهای روزمره، پرداختن به گیم و تماشای فیلم و سریال روی آن حساب باز کنید.

مقایسه باتری اس ۲۴ اولترا و گوشی پیورا ۷۰ اولترا

در طرف دیگر مقایسه گوشی گلکسی S24 Ultra سامسونگ قرار گرفته که برای تامین شارژ خود از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی لیتیوم یونی استفاده کرده است. این باتری با پشتیبانی از شارژ ۴۵ واتی سیمی می‌تواند دستگاه را در کمتر از یک ساعت به شارژ کامل برساند. همچنین پشتیبانی از شارژ بی‌سیم ۱۵ وات و بی‌سیم معکوس ۴.۵ وات از دیگر قابلیت‌های باتری گلکسی اس ۲۴ سامسونگ است.

به صورت کلی بر اساس گزارش‌های منتشر شده، گوشی اس ۲۴ اولترا در بخش باتری عملکرد بهتری را نسبت به پیورا ۷۰ اولترا از خود به نمایش می‌گذارد و گزینه‌ای مناسب برای انجام بازی‌های سنگین و تماشای فیلم و سریال در طولانی مدت به‌شمار می‌رود.

 Pura 70 ultra هواوی یا S24 Ultra سامسونگ؟ کدام یک گزینه بهتری است؟

اس ۲۴ اولترا و پیورا ۷۰ اولترا، دو گوشی پرچمدار برندهای سامسونگ و هواوی هستند که به تازگی وارد بازار جهانی موبایل شده و با ویژگی‌های فوق‌العاده خود توانسته‌اند توجه کاربران زیادی را به خود جلب کنند.

گوشی پیورا ۷۰ اولترا در مواردی چون حافظه رم، Fast Charging، شارژ بی‌سیم، وزن دستگاه و کیفیت دوربین رقیب خود را کنار زده و در رتبه بالاتر آن قرار گرفته است. در عوض S24 Ultra هم از نظر میزان روشنایی، رزولوشن تصویر، سخت‌افزار و نرم‌افزار عملکرد بهتری را از خود به نمایش گذاشته است.

در حالت کلی بر اساس آمارهای منتشر شده از مقایسه دو گوشی S24 Ultra سامسونگ و Pura 70 ultra هواوی، گوشی S24 اولترا برنده این رقابت بزرگ است اما انتخاب هر کدام از این دو مدل بستگی به نیاز شما داشته و امری کاملا سلیقه‌ای است.

پرسش های متداول

کدام گوشی برای بازی مناسب است؟

گوشی اس ۲۴ اولترا به دلیل برخورداری از تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و کارت گرافیک Adreno 750، گزینه‌ای مناسب برای نصب و اجرای بازی‌های موبایلی محسوب می‌شود.

دوربین کدام گوشی کیفیت بالاتری دارد؟

هر دو گوشی S24 Ultra و Pura 70 ultra از دوربین باکیفیت و دقیقی برخوردار هستند اما گزارش ها نشان می‌دهد که پیورا ۷۰ اولترا نسبت به رقیب خود از دوربین بهتری برخوردار است.

خرید انواع محصولات دیجیتال

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.