نقد و بررسی گوشی موبایل سامسونگ گلکسی S24 اولترا


امیرمحمد جواهری زاده
نظرات 0
content-main-img
گوشی های پرچمدار سری اس سامسونگ، هر سال در رویدادی به نام آنپکد رونمایی می‌شوند که در این مطلب قصد داریم جدیدترین پرچمدار این شرکت یعنی Galaxy S24 Ultra را مورد بررسی قرار دهیم.

سامسونگ گلکسی S24 اولترا از جدیدترین محصولات این شرکت کره‌ای به حساب می‌آید که به گفته بسیاری از کارشناسان، بهترین گوشی جهان هم تلقی می‌شود. در صورتی که علاقه‌مند به خرید گلکسی S24 Ultra شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید؛ چون می‌خواهیم پرچمدار تمام عیار سامسونگ را به زیر ذره‌بین ببریم و بررسی کنیم که آیا خرید S24 Ultra منطقی است یا خیر.

خرید گوشی موبایل

نقد و بررسی گوشی موبایل سامسونگ اس 24 اولترا

در نقد و بررسی اس 24 اولترا به‌طور کامل درباره هر بخش از این دستگاه صحبت می‌کنیم و مورد بررسی قرار می‌دهیم. با این حال، نکات مثبت و منفی اس 24 اولترا در جدول زیر آمده است:

نکات مثبت نکات منفی
طراحی زیبا و چشم‌نواز وزن بالای محصول
برخورداری از بدنه تیتانیومی عدم افزایش سرعت شارژ
محافظ گوریلا گلس آرمور بازتاب نور را تا 75 درصد کاهش می‌دهد نبود شارژر داخل جعبه
صفحه نمایش +QHD با میزان روشنایی 2600 نیت مشکل عکاسی در شب همچنان وجود دارد
پشتیبانی نرم افزاری تا 7 سال هنگام استفاده از زوم 100 برابری در برخی از مواقع شاهد تار شدن تصاویر هستیم
اسنپدراگون 8 نسل 3 از قدرت بالایی برخوردار است گرم شدن بدنه هنگام انچام کارهای سبک که با دریافت آپدیت در آینده بهتر می‌شود
دوربین تله‌فوتو پریسکوپ 50 مگاپیکسلی جزئیات بیشتری نسبت به قبل ثبت می‌کند  
ماندگاری بالای باتری  
قابلیت‌های جذاب Galaxy AI  


طراحی و کیفیت ساخت گوشی Samsung Galaxy S24 Ultra

  • طراحی زیبا و چشم نواز
  • کیفیت ساخت بالا با بدنه‌ای از ترکیب تیتانیوم و شیشه
  • ارگونومی بهبود یافته
  • مقاوم در برابر نفوذ ذرات گرد و خاک و آب (IP68)

فرقی نمی‌کند چه مدل گوشی برای خرید در نظر داشته باشید، طبیعی است اولین موردی که نظر شما را به خود جلب می‌کند، طراحی ظاهری آن باشد. با این حساب، اگر طراحی برایتان اهمیت داشته باشد، گلکسی S24 Ultra به‌خوبی انتظارات را برآورده می‌کند.

در حال حاضر با گوشی هوشمندی روبه‌رو هستیم که نسبت به نسل قبلی خود به صفحه نمایشی تخت مجهز شده و خبری از صفحه نمایش منحنی نیست؛ در واقع این موضوع باعث می‌شود کار با این دستگاه تا حدودی راحت‌تر به‌نظر برسد.

نقد و بررسی گوشی موبایل گلکسی S24 اولترا

باید اشاره کنیم که وزن این گوشی یک گرم کاهش داشته و نسبت به گوشی S23 اولترای 234 گرمی، سبک‌تر شده است. در ابعاد ظاهری آن هم چندان تغییری احساس نمی‌شود و فقط چند دهم میلی‌متری کاهش ضخامت داشته که به چشم نمی‌آید.

گلکسی اس 24 اولترا هم مانند نسل قبلی خود از ساختار ساندویچ پنل بهره می‌برد که شامل دو پنل شیشه‌ای است که فریمی از جنس تیتانیوم این دو پنل را احاطه می‌کند. لازم به ذکر است که شرکت کره‌ای از گوریلا گلس ویکتوس آرمور استفاده کرده که تنها در برابر ضربه، خط و خراش مقاومت دارد، بلکه بازتاب نور بسیار کمی در مقایسه با سایر محافظ‌ها نشان می‌دهد؛ چنین اقدامی باعث می‌شود که رنگ‌ها بسیار عمیق نمایش داده شده و خوانایی صفحه نمایش افزایش یابد.

تغییری در استانداردهای Galaxy S24 Ultra از نظر مقاومت در برابر نفوذ قطرات آب و ذرات گرد و خاک هم مشاهده نمی‌شود؛ در واقع بهترین گوشی سامسونگ مانند نسل پیشین خود از گواهی IP68 بهره می‌برد که اجازه می‌دهد دستگاه را حداکثر تا 30 دقیقه به زیر آب تا عمق 1.5 متر ببرید و نگرانی بابت صدمه دیدن آن نداشته باشید.

طراحی پنل پشتی اس 24 اولترا

در لبه بالایی گوشی دو حفره به چشم می‌خورد که از میکروفن‌های دوم و سوم میزبانی می‌کند؛ فعال شدن هنگام مکالمه و حذف صداهای مزاحم در پس‌زمینه از وظایف این میکروفن‌ها به حساب می‌آیند. با این حال، در لبه پایینی می‌توان به امکانات مختلفی دسترسی پیدا کرد. در این لبه، میکروفن اصلی، اسپیکر، اسلات سیم‌کارت، درگاه USB-C و قلم استایلوس S Pen تعبیه شده‌اند.

یکی از نکات برجسته‌ای که باعث تمایز گلکسی S24 Ultra از سایر محصولات سامسونگ می‌شود، قلم S Pen است؛ در واقع با استفاده از این قلم، آزادی عمل بیشتری در اختیار شما قرار می‌گیرد. امسال سامسونگ از هوش مصنوعی دستیار خود به‌نام Galaxy AI رونمایی کرد که قابلیت‌های نرم افزاری متنوعی برای این قلم به ارمغان می‌آورد. حال فرقی نمی‌کند که قصد نوت‌برداری دارید یا از قلم به‌جای دکمه شاتر استفاده کرده و از حالات مختلف با دوربین سلفی یا اصلی لحظات خود را ثبت کنید.

در لبه سمت چپ هیچ موردی به غیر از نوار آنتن مشاهده نمی‌شود، اما در لبه سمت راست می‌توانید به دکمه‌های پاور و راکر صدا دسترسی داشته باشید. لبه‌های طرفین گوشی برخلاف نسل پیشین خود از فرم تخت برخوردارند که نشان می‌دهد ساخت پنل‌های خمیده دیگر در برنامه‌های سامسونگ جای ندارد. یکی از مزیت‌های پنل‌های تخت، مقاومت بالا و دسترسی راحت‌تر به لوازم جانبی است؛ در واقع محافظ‌های صفحه نمایش خمیده از قیمت بالاتری در مقایسه با نمونه‌های تخت دارد.

کلید ها و پورت های اس 24 اولترا

در پنل جلو می‌توان به صفحه نمایش 6.8 اینچی دسترسی داشت که حدود 90 درصد بخش جلویی را به خود اختصاص داده است. طبق گفته سامسونگ، گلکسی S24 Ultra کم‌ترین مقدار حاشیه صفحه نمایش را میان محصولات این شرکت دارد. همچنین حفره بخش بالایی هم از دوربین سلفی این پرچمدار میزبانی می‌کند که جلوتر کیفیت آن را بررسی خواهیم کرد.

عموما بخشی که از نظر طراحی بیشترین تغییرات را به خود می‌بیند، پنل پشتی محسوب می‌شود که نگاه هر کاربر را به خود جلب می‌کند. با این حال، گلکسی S24 اولترا تغییرات اندکی داشته و بزرگ‌ترین تغییر آن تخت شدن پنل پشتی است. مانند نسخه قبلی ماژول دوربین یک‌پارچه وجود ندارد و هر کدام از حسگرهای دوربین به صورت مستقل از پنل بیرون زده‌اند تا ترکیب جزیره‌ای به وجود آورند.

در مجموع گلکسی S24 اولترا از نظر کیفیت ساخت، امتیاز بالایی دریافت می‌کند و از نظر طراحی هم با وجود اینکه با ظاهری تکراری مواجه هستیم، اما سامسونگ توانسته با برطرف کردن ایرادات ظاهری و رفع برخی از نواقص، چهره تازه‌تری به محصول خود اعطا کند.

صفحه نمایش گوشی اس 24 اولترا

  • صفحه نمایش بزرگ با پنل Dynamic LTPO AMOLED 2X
  • رزولوشن 1440p
  • نرخ نوسازی 120 هرتز
  • میزان روشنایی خیره‌کننده 2600 نیت!

همانطور که در بخش طراحی توضیح داده شد، Galaxy S24 Ultra به صفحه نمایشی 6.8 اینچ مجهز شده است. این صفحه نمایش امکانات مشابهی با صفحه نمایش استفاده شده در گلکسی S23 اولترا دارد و سامسونگ تصمیم گرفته تا فقط بهینه‌سازی برخی از موارد آن بسنده کند.

بر اساس مشخصات روی کاغذ، صفحه نمایش گلکسی اس 24 اولترا از وضوح 1440 در 3088 پیکسل بهره می‌برد که در اینچ از خود 505 پیکسل قرار داده است؛ چنین میزان تراکمی این اجازه را می‌دهد تا تصاویر با جزئیات بیشتری به نمایش درآیند. البته گفتنی است که چشم انسان قادر به تشخیص این میزان از جزئیات نخواهد بود و بیشتر جنبه مارکتینگ و تبلیغاتی دارد.

میزان روشنایی در نظر گرفته شده برای صفحه نمایش اس 24 اولترا به 2600 نیت می‌رسد؛ چنین عددی به این معناست که زیر نور مستقیم خورشید هم قادر به تماشای جزئیات با وضوح بالا خواهید بود. البته این میزان روشنایی در حالت HDR قابل دسترس است و سایر مواقع این مقدار نصف می‌شود.

صفحه نمایش گلکسی اس 24 اولترا

دقت بالای رنگ‌های در حال نمایش از جمله ویژگی‌هایی است که باعث جلب توجه ما به آن می‌شود. البته این رنگ‌ها در حالت پیش‌فرض اشباع می‌شوند که شاید باب میل برخی از افراد نباشد؛ از همین رو می‌توانید داخل تنظیمات صفحه نمایش، پروفایل رنگی مدنظرتان را انتخاب کنید.
گستره دینامیکی رنگ‌ها، کنتراست مطلوب و پایین بودن مقدار بازتاب از دیگر نکات مثبتی هستند که باعث جذابیت بیشتر محتوای تصویری در گلکسی S24 اولترا می‌شود.

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند و به‌لطف فناوری LTPO این مقدار با توجه به موقعیت‌های مختلف بین 1 تا 120 هرتز تغییر می‌کند. چنین اقدامی باعث می‌شود تا مصرف باتری به حداقل برسد، ولی کاربران برای ذخیره بیشتر باتری می‌توانند با رفتن به منوی تنظیمات، نرخ نوسازی را روی 60 هرتز هم قرار دهند. در قسمت صفحه نمایش، چندان تفاوت زیادی بین دو دستگاه اس 24 اولترا و اس 23 اولترا احساس نمی‌شود، اما گفتنی است که این موضوع به هیچ عنوان نکته منفی به حساب نمی‌آید.

اسپیکر Galaxy S24 Ultra سامسونگ

  • دو بلندگوهای استریو
  • شفافیت بالا و کیفیت صدای عالی

مانند نسخه قبلی، لبه پایینی گوشی به بلندگوی توانمندی مجهز شده که در زمان پخش موسیقی یا فیلم بلندگوی مکالمه هم آن را همراهی می‌کند؛ در واقع برخورداری از چنین ساختاری باعث می‌شود تا کاربران به کیفیت صدای استریو دسترسی پیدا کنند.

با این حال، یکی از مشکلات چنین ساختاری، متقارن نبودن صدای خروجی بلندگوها است و که برای S24 اولترا هم صدق می‌کند؛ در واقع با کمی دقت متوجه شدیم که صدای بلندگوی پایینی بیشتر از بلندگوی مکالمه است. از نظر کیفیت صدا باید گفت که گلکسی S24 اولترا در مقایسه با نسل قبلی خود از شفافیت و بلندی صدای قابل توجهی برخوردار است و از نظر بیس هم امتیاز مناسبی دریافت می‌کند.

نرم افزار و حسگرهای امنیتی سامسونگ Galaxy S24 Ultra؛ درخشش هوش مصنوعی

  • هوش مصنوعی Galaxy AI و قابلیت‌های متنوع
  • پشتیبانی نرم افزاری تا 7 سال
  • عملکرد نرم و روان گوشی در اجرای برنامه‌ها و ناوبری

سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا همراه با سیستم‌عامل اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6.1 از جعبه خارج می‌شود. قبل از پرداختن به سایر موارد باید بگوییم که تنها ویژگی برتر از نظر نرم افزاری میان اس 24 اولترا و اس 23 اولترا، برخورداری از پشتیبانی نرم افزاری بلند مدت‌تر است. به گفته سامسونگ، گلکسی S24 اولترا تا 7 سال به‌روزرسانی دریافت خواهد کرد که شامل 6 نسخه سیستم‌عامل اندروید و تا هفت سال پچ‌های نرم افزاری می‌شود.

از نظر عملکرد باید بگوییم با دستگاه پرچمدار روبه‌رو هستیم و در نتیجه خبری از باگ و کندی هنگام جابه‌جایی بین منوها و برنامه‌ها نیست. رابط کاربری وان یوآی تجربه روان و نرمی را به کاربران ارائه می‌دهد و یکی از پوسته‌های پایدار اندروید به حساب می‌آید. به‌لطف سیستم‌عامل اندروید 14 هم امکانات شخصی‌سازی گسترده‌ای برای این پرچمدار وجود دارد و پشتیبانی از قابلیت Samsung DeX هم امکان استفاده از این دستگاه به عنوان یک دسکتاپ برای کاربران فراهم می‌کند.

نسخه اندروید اس 24 اولترا

تمرکز اصلی سامسونگ در سال 2024 روی هوش مصنوعی است و این موضوع را بارهای طی رویداد آنپکد به کاربران گوشزد کرد. Galaxy AI هم تلاش رو به جلوی این شرکت کره‌ای برای حضور فعال در این زمینه است.

قابلیت‌های متنوع Galaxy AI گوشی موبایل گلکسی S24 اولترا را به یکی از هوشمندترین دستگاه‌های بازار تبدیل کرده است. این هوش مصنوعی با استفاده از یادگیری ماشینی روزبه‌روز دقیق‌تر و هوشمندتر می‌شود تا امکانات آن افزایش پیدا کند و دقیق‌تر به دستور کاربران پاسخ دهد.

یکی از قابلیت‌های جذابی که در سری گلکسی S24 دیده می‌شود، امکان ترجمه همزمان مکالمه است؛ با روشن کردن گزینه Call Assist می‌توانید به راحتی با افراد جهان به گفتگو بپردازید. از دیگر قابلیت‌های Galaxy AI می‌توان به ترجمه همزمان پیام‌ها از طریق برنامه Message گوگل و کیبورد اشاره کرد. البته گفتنی است که به غیر از ترجمه همزمان، نرم افزار گالری هم از هوش مصنوعی بهره می‌برد. با استفاده از گلکسی AI می‌توانید به راحتی نیاز بدون افت کیفیت و بهم ریختگی تصویر، از داخل عکس‌های گرفته شده، مواردی را حذف کنید.

قابلیت های نرم افزاری Galaxy AI

گلکسی اس 24 اولترا به تمامی روش‌های رایج برای شناسایی کاربر مجهز شده است؛ در واقع این دستگاه هم حسگر اثر انگشت دارد که زیر صفحه نمایش قرار گرفته و هم از حسگر تشخیص چهره بهره می‌برد. هر دو حسگر عملکرد بسیار مطلوبی دارند و می‌توانند قفل گوشی را کم‌ترین زمان ممکن باز کنند.

گفتنی است که تشخیص چهره این گوشی به لطف برخورداری از هوش مصنوعی به خوبی کاربر را شناسایی می‌کند که حتی در صورت پوشیدن ماسک یا به چشم داشتن عینک هم قادر به تشخیص چهره خواهد بود. همانطور که در بخش طراحی گفته شد، برخورداری از استایلوس گلکسی اس 24 اولترا را نسبت به دیگر محصولات بازار متمایز می‌کند.

با این حال، این قلم نسبت به نسل قبلی تغییری نداشته است و فقط قابلیت‌های Galaxy AI به آن اضافه شده است. از نظر عملکرد، قلم سامسونگ از زمان تاخیر 2.8 میلی‌ثانیه‌ برخوردار شده تا عملکرد نرم و روان‌تری ارائه دهد.

سخت افزار سامسونگ اس 24 اولترا

  • تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 3
  • برخورداری از 12 گیگابایت حافظه رم
  • اجرای بازی‌های سنگین اندرویدی با بالاترین تنظیمات گرافیکی

گوشی سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا یکی از توانمندترین دستگاه‌های بازار به حساب می‌آید؛ در واقع تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 از قدرت پردازش بسیار بالایی در مقایسه با نسل قبلی برخوردار شده است.

سامسونگ معمولا سری اس را در دو نسخه روانه بازار می‌کرد که یکی با تراشه اگزینوس برای بازار جهانی بود و دیگری از تراشه اسنپدراگون کوالکام برای بازار آمریکای شمالی استفاده می‌کرد. البته گفتنی است که این روند در سری اس 24 تکرار شده و فقط نسخه اولترا با سیلیکون‌های کوالکام به بازار عرضه می‌شود.

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ با لیتوگرافی 4 نانومتری ساخته می‌شود که مبتنی بر فرایند N4P شرکت TSMC است. طبق گفته کوالکام این چیپ چه در بخش پردازنده مرکزی و چه در بخش پردازنده گرافیکی از رشد قابل توجهی برخوردار شده است.

پنل جلویی اس ۲۴ اولترا

پردازنده مرکزی این تراشه، هشت هسته دارد که متشکل است از یک هسته قدرتمند Cortex-X4 با فرکانس 3.39 گیگاهرتز، سه هسته متوسط با Cortex-A720 با فرکانس 3.1 گیگاهرتز، دو هسته متوسط Cortex-A720 با فرکانس 2.9 گیگاهرتز و دو هسته کوچک Cortex-A520 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز دارد. پردازنده گرافیکی Adreno 750 هم جهش قابل توجهی از نظر عملکرد داشته و به جانشین مناسبی برای Adreno 740 تبدیل شده است.

طبق گفته کوالکام این پردازنده می‌تواند تا 25 درصد عملکرد بهتری در رندر گرفتن داشته باشد و برای تجربه بصری بهتر در زمینه Ray Tracing هم بهبود یافته است. برای بررسی صحت این گفته‌ها، به سراغ تست و گلکسی اس 24 اولترا در بنچمارک‌ها رفتیم و نتایج بدست آمده، مهر تاییدی برای ادعای کوالکام می‌زند که در ادامه می‌توانید نتایج را مشاهده کنید.

بنچمارک های اس 24 اولترا

سامسونگ برای مهار گرما این تراشه قدرتمند از سیستم خنک کننده بهتری استفاده کرده است. محفظه بخار این دستگاه تقریبا دو برابر بزرگ‌تر شده و فضای بیشتری را در پشت گوشی پوشش می‌دهد و چندین لایه عایق حرارتی اضافه شده تا هنگام پردازش‌های سنگین قادر به حفظ پایداری خود برای مدت طولانی‌تری باشد.

از نظر حافظه رم تغییرات زیادی مشاهده نمی‌شود؛ در واقع تنها تغییر این بخش حذف ظرفیت 8 گیگابایتی حافظه رم است. شما می‌توانید گلکسی S24 اولترا را با حافظه‌های داخلی 256 و 512 گیگابایت یا 1 ترابایتی خریداری کنید.

برخورداری از سخت افزاری که بالاتر به آن اشاره کردیم، اجازه می‌دهد تا تمامی بازی‌های منتشر شده روی سیستم‌عامل اندروید با بالاترین تنظیمات گرافیکی اجرا شود و دریافت آپدیت تا 7 سال هم این اطمینان را ایجاد می‌کند تا عملکرد مطلوب دستگاه طی طولانی مدت حفظ شود.

دوربین سامسونگ گلکسی S24 اولترا

  • امکان ثبت عکس باکیفیت در تمامی شرایط نوری
  • عملکرد بی‌نظیر دوربین در حالت زوم
  • ثبت جزئیات بالا و نویز کم
  • فیلمبرداری مطلوب در زمینه فیلمبرداری

سامسونگ هر سال برای نسخه اولترا پرچمدارهای خود تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرد تا رقبای خود را کنار بزند و این مسئله برای گلکسی S24 اولترا هم صدق می‌کند. ماژول دوربین قرار گرفته در بخش پشتی مانند اس 23 اولترا است و از نظر ساختاری تغییراتی نداشته، اما دوربین‌های تله‌فوتو این دستگاه، دچار تغییرات زیادی شده است.

سامسونگ برای دوربین اصلی همچنان از حسگر 200 مگاپیکسلی استفاده کرده مشخصات آن شامل گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7، فاصله کانونی لنز 24 میلی‌متری، سایز سنسور 1/1.3 اینچ و سایز پیکسل 0.6 میکرومتر می‌شود. همچنین برای بهبود عکاسی در شرایط نوری مختلف به فوکوس خودکار تشخیص فاز چند چند جهته، فوکوس خودکار مبتنی بر لیزر و لرزشگیر اپتیکال مجهز شده است.

حسگرهای تغییر کرده در اس 24 اولترا شامل دوربین 50 مگاپیکسلی پریسکوپ تله‌فوتو با قابلیت زوم اپتیکال 5 برابری، دوربین 10 مگاپیکسلی تله‌فوتو با قابلیت زوم اپتیکال 3 برابر و دوربین 12 مگاپیکسلی می‌شود. سامسونگ توانسته با به‌کارگیری هوش مصنوعی و ترکیب خروجی دو حسگر، به قابلیت زوم ده برابری بدون افت کیفیت دست پیدا کند. همچنین با استفاده از زوم هیبریدی قابلیت انجام بزرگنمایی تا 100 برابر را خواهید داشت.

دوربین گلکسی اس 24 اولترا

گلکسی اس 24 اولترا نسبت به گلکسی اس 23 اولترا در زمینه‌های عکاسی و فیلمبرداری جهش بزرگی داشته است؛ تصاویر جزئیات بالایی دارند و پردازنده سیگنال تصویر (ISP) هم برای بهبود کیفیت تصاویر کمک شایانی می‌کند. ثبت تصاویر در حالت 200 مگاپیکسلی با دوربین اصلی، فضای زیادی از حافظه داخلی اشغال می‌کند.

به همین دلیل سامسونگ از فناوری ادغام پیکسل استفاده کرده که در واقع هر پیکسل از ترکیب 16 پیکسل مجاور به وجود می‌آید تا حجم عکس خروجی به 16 مگاپیکسل کاهش پیدا کند. البته در صورت نیاز می‌توانید در حالت‌های فول رزولوشن 50 و 200 مگاپیکسلی هم عکسبرداری کنید.

حسگر 12 مگاپیکسلی از میدان دید 120 درجه‌ای بهره می‌برد تا در دسته دوربین‌های اولتراواید قرار بگیرد. عکس‌های گرفته شده با این دوربین از کیفیت و وضوح بسیار بالایی برخوردارند و رنگ‌های نزدیک به واقعیت، کنتراست مطلوب و گسترده دینامیکی عریض از نکات مثبت آن به حساب می‌آیند.

عموما گوشی‌های سامسونگ در زمینه عکاسی در شب و محیط‌های تاریک عملکرد مناسبی ندارند، اما پرچمدار تمام عیار این شرکت با استفاده از ISP هوشمندتر و فناوری یادگیری ماشینی توانسته این ضعف را به‌خوبی برطرف کند. تصاویر گرفته شده با دوربین‌های اس 24 اولترا در شب از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و نویز موجود هم به‌خوبی برطرف شده است. با این حال در برخی از مواقع شاهد تار شدن تصاویر هستیم.

دوربین سلفی گلکسی اس 24 اولترا

دوربین سلفی میزبانی شده داخل حفره پنل جلویی در مقایسه با نسل قبلی خود تغییری نداشته و همچنان از حسگری 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. این دوربین از گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و فاصله کانونی 26 میلی‌متری بهره می‌برد. چنین فاصله کانونی، این دوربین را برای سلفی‌های دسته جمعی مناسب می‌کند. فیلمبرداری با کیفیت 4K با سرعت 30 یا 60 فریم با استفاده از دوربین سلفی هم یکی دیگر از ویژگی‌ها مثبت آن محسوب می‌شود.

فیلمبرداری با دوربین اصلی تا حداکثر کیفیت 8K با سرعت 30 فریم بر ثانیه امکان پذیر خواهد بود که به علت استفاده از لرزشگیر اپتیکال و لرزشگیر الکترونیکی مبتنی بر ژیروسکوپ، ویدیوها بدون لرزش و روان ضبط می‌شوند. در این بخش، هوش مصنوعی هم به کمک دستگاه می‌آید؛ با استفاده از الگوریتم‌های پردازشی هوش مصنوعی، کاهش نویز به خوبی صورت می‌گیرد و می‌تواند حرکات سوژه را تشخیص دهد تا نه‌تنها صدای واضح‌تری ضبط، بلکه نویز اطراف هم به خوبی حذف شود.

در مجموع گلکسی اس 24 اولترا هم در بخش عکاسی و هم در بخش فیلمبرداری گام‌ها روبه جلویی برداشته و با استفاده از هوش مصنوعی و پردازش‌های نرم افزاری سعی کرده نقطه ضعف‌های خود را برطرف کند. اگر با نحوه پردازش تصویر عکس‌ها توسط سامسونگ آشنا هستید، احتمال دارد نحوه اشباع رنگ‌ها و شارپ شدن تصاویر باب میلتان نباشد.

باتری و شارژر گلکسی اس 24 اولترا

  • باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت
  • پشتیبانی از شارژ سریع 45 وات
  • ماندگاری بالای باتری

سامسونگ برای اس 24 اولترا همچنان از باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده است؛ باتری از جنس لیتیوم یون که امکان شارژ با حداکثر توان 45 وات دارد. برخورداری از صفحه نمایش LTPO، تراشه پایدار و نرم افزار بهینه، اجازه می‌دهد تا یک روز کامل از Galaxy S24 Ultra بدون نیاز به شارژ مجدد استفاده کنید.

تست باتری گلکسی اس 24 اولترا

در بخش شارژ تغییراتی اعمال نشده و با استفاده از آداپتور 45 واتی می‌توانید به مدت نیم ساعت 65 درصد از باتری را شارژ کنید. همچنین قابلیت شارژ بی‌سیم با توان 15 وات هم تعبیه شده که برای شارژ کامل زمان انتظار افزایش می‌یابد.

آیا گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra ارزش خرید دارد؟

پیشنهاد خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی S24 Ultra چندان سخت نیست؛ چرا که این دستگاه در تمامی زمینه‌ها، بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهد و می‌تواند به خوبی تمام نیازهای کاربران را برطرف کند. گلکسی اس 24 یکی از بهترین گوشی‌های سال 2024 است که در حال حاضر می‌توانید آن را به سبد خریدتان اضافه کنید.

تراشه قدرتمند و پایدار، ویژگی‌های خاص هوش مصنوعی، دوربین‌های توانمند، بدنه تیتانیومی، صفحه نمایش روشن‌تر و پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت از مواردی هستند که ارزش خرید Galaxy S24 Ultra را افزایش می‌دهد. در نتیجه اگر به دنبال تجربه بهترین عملکرد در هر یک از بخش‌های گوشی هوشمند هستید و مشکلی بابت پرداخت هزینه زیاد ندارید، گلکسی S24 اولترا مناسب شما خواهد بود.

پرسش‌های متداول

قیمت گوشی موبایل سامسونگ گلکسی S24 Ultra چقدر است؟

سامسونگ اس 24 اولترا جزو محصولات پرمیوم و پرچمدار شرکت کره‌ای محسوب می‌شود که با برچسب قیمتی 1299 دلاری به فروش می‌رسد. برای مشاهده قیمت گلکسی S24 اولترا می‌توانید به فروشگاه اینترنتی کالاتیک مراجعه کنید.

آیا گلکسی S24 اولترا ضد آب است؟

بله؛ اما توجه داشته باشید که اس 24 اولترا ضد نیست، بلکه مقاوم در برابر است و می‌تواند تا عمق 1.5 متر به مدت 30 دقیقه داخل آب غوطه‌ور شود.

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.