بهترین گوشی های شیائومی تا 15 میلیون تومان


مینو زمانی
نظرات 0
content-main-img
امروزه، بازار گوشی‌های هوشمند از تنوع و انتخاب‌های بی‌شماری برخوردار است و انتخاب از بین صدها گزینه، می‌تواند برای خریداران چالشی بزرگ محسوب شود. اما اگر به دنبال یک گوشی باکیفیت با عملکرد بالا و قیمت مناسب تا سقف 15 میلیون تومان هستید، پیشنهاد ما به شما انتخاب برند شیائومی است.

گوشی‌ های شیائومی تا ۱۵ میلیون به نسبت قیمت مناسبی که دارند، امکانات قابل توجهی را به کاربران ارائه داده و قابلیت استفاده در انجام اموری چون عکاسی یا تولید محتوا را دارند. شیائومی یکی از برندهای محبوب و مورد توجه در دنیای تکنولوژی است که با عرضه گوشی‌ها با قابلیتی برتر و قیمت مناسب، توانسته دستاوردهای چشمگیری کسب کند.

قیمت روز گوشی های شیائومی

حال اگر برای انتخاب مدل مدنظر خود با مشکل مواجه شده و به دنبال یک راهنما خرید گوشی شیائومی هستید، با ما همراه باشید تا شما را با بهترین مدل‌ها، ویژگی‌ها و نکات قابل‌توجه در انتخاب گوشی‌های شیائومی آشنا کنیم. با مطالعه کامل بهترین گوشی شیائومی تا 15 میلیون تومان خواهید توانست متناسب با بودجه خود، خریدی هوشمند انجام دهید. اگر بودجه کمتری دارید به بلاگ بهترین گوشی شیائومی تا 12 میلیون مراجعه کنید.

بهترین مدل گوشی شیائومی تا 15 میلیون

طی چندسال اخیر، شیائومی بازار گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده دنیا را از آن خود کرده؛ از بهترین گوشی های شیائومی تا 15 میلیون تومان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 13 Pro 4G

یکی دیگر از گوشی‌هایی که قصد داریم نام آن را در لیست بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان قرار دهیم، گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو ۵ جی است. این محصول ۱۸۸ گرمی در ابعادی به اندازه 161.1×74.95 میلی‌متر به ضخامت 7.98 تولید و در سه رنگ مشکی، سبز تیره و بنفش به بازار عرضه شد. شیائومی با استفاده از متریال پلاستیک در ساخت گوشی Redmi Note 13 Pro 4G، قیمت نهایی آن را کاهش داده و وارد رقابتی بزرگ با محصولات کمپانی‌های دیگر شده است. 
گوشی ردمی نوت 13 پرو فورجی با برخورداری از گواهی IP54 در برابر ضربه و پاشش آب مقاوم بوده و هیچ آسیبی نمی‌‌‌‌بیند.

 Redmi Note 13 Pro 4G دارای صفحه نمایش امولد 6.67 اینچی با تراکم پیکسلی ۳۹۵PPI است و می‌تواند محتوا را با کیفیت 2400×1080 پیکسل در اختیار مخاطب قرار دهد. استفاده از میزان روشنایی ۱۳۰۰ نیت در حالت Peak در صفحه نمایش این گوشی، نشان‌دهنده این است که مخاطب می‌تواند در محیط با نورهای مختلف به مطالب داخل دستگاه دسترسی داشته و با آن کار کند. در قسمت نرم‌افزار گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو فورجی از سیستم عامل‌اندروید ۱۳ و رابط کاربری MIUI 14 استفاده شده و امکان استفاده آسان از گوشی و قابلیت‌های ارائه‌دهنده را برای کاربر فراهم می‌کند.

گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو

در قسمت سخت‌افزار گوشی Redmi Note 13 Pro 4G شاهد وجود تراشه Helio G99 Ultra هستیم که در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G57 می‌تواند عملکرد قابل‌قبولی را در اجرا و پردازش دستورات از خود نشان دهد.

در پشت این گوشی شاهد ماژول دوربین سه گانه هستیم که با بهره‌مندی از سنسور لرزشگیر اپتیکال تصویر می‌تواند تصاویر باکیفیت و واضحی راحتی در هنگام لرزش دست ثبت کند. دوربین اول واید با سنسور 200 مگاپیکسل، دوربین دوم اولتراواید با سنسور ۸ مگاپیکسل و دوربین سوم ماکرو با سنسور ۲ مگاپیکسل توانایی ثبت تصاویر با کیفیت بالا و جزئیات دقیق حتی در نور شب را دارند.

در مورد حافظه گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو 4G هم باید گفت که این دستگاه به حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت و حافظه رم ۱۲ گیگابایت مجهز شده و قابلیت ارتقا یافتن به ظرفیت‌های بیشتر را هم دارد. به این صورت می‌توانید بدون مشکل کمبود حافظه برنامه‌‌های موردنظر خود را روی گوشی نصب کنید.

شیائومی وظیفه تامین انرژی گوشی Redmi Note 13 Pro 4G را به باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی سپرده است. این باتری به قابلیت شارژ سریع ۶۷ واتی مجهز شده و می‌تواند طی ۴۶ دقیقه گوشی را به شارژ کامل برساند.
در حالت کلی اگر به دنبال بهترین گوشی شیائومی تا 15 میلیون تومان هستید، خرید Redmi Note 13 Pro 4G را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

سال تولید

2024

سیستم‌عامل

اندروید 13، رابط کاربری MIUI 14

تعداد سیم‌کارت

دو سیم‌کارت

اندازه صفحه‌نمایش

6.67 اینچ

حافظه داخلی

128 گیگابایت، 256 گیگابایت و 512 گیگابایت

حافظه رم

8 گیگابایت، ۱۲ گیگابایت

تراشه

Mediatek Helio G99 Ultra

تعداد هسته پردازنده

8 هسته ای

کیفیت دوربین اصلی

دوربین اول 200 مگاپیکسل | دوربین دوم 8 مگاپیکسل| دوربین سوم 2 مگاپیکسل

کیفیت دوربین سلفی

16 مگاپیکسل

رنگ‌بندی

بنفش و مشکی

ظرفیت باتری

5000 میلی‌آمپر ساعت

نوع باتری

لیتیوم پلیمری

اقلام گوشی

دفترچه راهنما | آداپتور شارژر | کابل شارژ USB-C | سوزن خارج‌کردن سیم‌کارت | کاور

 

گوشی شیائومی مدل Redmi Note 13 Pro 4G

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 12 Pro 5G

گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو ۵ جی یکی دیگر از گوشی‌‌هایی است که شیائومی با مشخصات فنی مناسب و قیمت مقرون‌به‌صرفه وارد بازار کرد. گوشی این گوشی دارای صفحه نمایشی به اندازه ۶.۶۷ اینچ است و تصاویر را با کیفیت ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
همچنین گوشی Redmi Note 12 Pro 5G شیایومی با دریافت گواهی IP53 در برابر پاشش آب و ضربه مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. ردمی نوت ۱۲ پرو با سیستم‌عامل اندروید 12 از جعبه خارج می‌شود و می‌تواند تا سه سال از پشتیبانی‌های نرم افزاری شیائومی و تا ۴ سال از پشتیبانی‌های امنیتی این شرکت بهره مند شود. همچنین استفاده از رابط کاربری MIUI 13، استفاده‌ای آسان از امکانات گوشی و منوها را برای کاربر فراهم می‌کند.

در قسمت سخت افزار Redmi Note 12 Pro 5G هم از تراشه دایمنسیتی ۱۰۸۰ شرکت مدیاتک استفاده شده که این چیپست میتواند عملکرد مناسبی را در پردازش و اجرای دستورات از خود نشان دهد. همچنین برخورداری از کارت گرافیک Mali-G68 سبب می‌شود تا محتوا با کیفیت مناسبی در اختیار کاربر  قرار بگیرد.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 12 Pro 5G

گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو ۵ جی دارای ترکیبی از حافظه داخلی با ظرفیت های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت است که می‌تواند با حافظه رم های ۶، ۸ و ۱۲ گیگابایت همراه باشد.

این مطلب را هم بخوانید:
miui 15 برای چه گوشی هایی عرضه میشود

در پشت گوشی Redmi Note 12 Pro 5G هم ماژول دوربین را می‌بینیم که از سه لنز واید با کیفیت ۵۰ مگاپیکسل، لنز اولتراواید با کیفیت ۸ مگاپیکسل و لنز ماکرو با کیفیت ۲ مگاپیکسل تشکیل شده و میتواند عکس هایی باکیفیت و جزئی ثبت کند.
انرژی گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو نیز توسط باتری ۵۰۰۰ مگاپیکسلی تامین میشود. این باتری با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ واتی می‌تواند گوشی را در کمتر از یک ساعت به شارژ کامل برساند.

سال تولید

2022

سیستم‌عامل

اندروید ۱۲، رابط کاربری MIUI 13

تعداد سیم‌کارت

دو سیم‌کارت

اندازه صفحه‌نمایش

۶.۶۷ اینچ

حافظه داخلی

۱۲۸ گیگابایت ، ۲۵۶ گیگابایت

حافظه رم

۶ گیگابایت ، ۸ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت

تراشه

Mediatek Dimensity 1080 (6 nm)

تعداد هسته پردازنده

8 هسته ای

کیفیت دوربین اصلی

دوربین اول 50 مگاپیکسل | دوربین دوم 8 مگاپیکسل| دوربین سوم 2 مگاپیکسل

کیفیت دوربین سلفی

۱۶ مگاپیکسل

رنگ‌بندی

آبی (Frosted Blue) | مشکی (Onyx Black) | سفید (Polar White) | بنفش (Stardust Purple)

ظرفیت باتری

5000 میلی‌آمپر ساعت

نوع باتری

لیتیوم پلیمری

اقلام گوشی

دفترچه راهنما | آداپتور شارژر | کابل شارژ USB-C | سوزن خارج‌کردن سیم‌کارت

 

گوشی شیائومی Redmi Note 12 Pro 5G

گوشی Redmi Note 11 Pro Plus 5G

مدل دیگری که در لیست بهترین گوشی شیائومی تا ۱۵ میلیون تومان قرار می‌گیرد، گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس ۵ جی است. در جلوی گوشی Redmi Note 11 Pro Plus 5G از پنل شیشه‌ای ۶.۶۷ اینچی استفاده شده و محتوا را با کیفیت ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
این گوشی به سیستم عامل اندروید ۱۱ مجهز شده و از رابط کاربری MIUI 12.5 برای برقراری ارتباط بین کاربر و دستگاه استفاده می‌کند. در قلب تپنده گوشی Redmi Note 11 Pro Plus 5G نیز از تراشه دایمنسیتی ۹۲۰ استفاده شده است که می‌تواند با سرعت مناسبی دستورات را پردازش و اجرا کند. وجود پردازنده گرافیکی Mali-G68 نیز سبب می‌شود تا تصاویر با کیفیت قابل‌قبولی نمایش داده شده و در اختیار کاربر قرار گیرد.

گوشی Redmi Note 11 Pro Plus 5G

در قسمت حافظه ردمی نوت ۱۱ پروپلاس ۵ جی که یکی از بهترین گوشی های شیائومی تا ۱۵ میلیون تومان است، از دو حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت به همراه رم‌های ۶ و ۸ گیگابایت استفاده شده و دست کاربر را در انتخاب حافظه موردنیاز باز می‌گذارد.

یکی از بخش‌های مهم این گوشی دوربین آن است که از کیفیت بالایی برخوردار است. در دوربین اصلی این گوشی از لنز واید ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده شده است که به همراه لنز اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی می‌توانند تصاویر را با کیفیت بالا و جزییات دقیق ثبت کنند.

استفاده از باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در گوشیRedmi Note 11 Pro Plus 5G که از شارژ ۱۲۰ وات سیمی پشتیبانی می‌کند، می‌تواند دستگاه را در سریع‌ترین زمان ممکن به شارژ کامل برساند.

سال تولید

2021

سیستم‌عامل

اندروید 11- رابط کاربری MIUI 12.5

تعداد سیم‌کارت

دو سیم‌کارت

اندازه صفحه‌نمایش

6.67 اینچ

حافظه داخلی

128 گیگابایت، 256 گیگابایت

حافظه رم

6 گیگابایت، 8 گیگابایت

تراشه

Mediatek Dimensity 920 (6 nm)

تعداد هسته پردازنده

8 هسته ای

کیفیت دوربین اصلی

دوربین اول 108 مگاپیکسل | دوربین دوم 8 مگاپیکسل | دوربین سوم 2 مگاپیکسل

کیفیت دوربین سلفی

16 مگاپیکسل

رنگ‌بندی

مشکی (Graphite Gray) | سبز (Forest Green) | آبی (Star Blue)

ظرفیت باتری

4500 میلی‌آمپر ساعت

نوع باتری

لیتیوم پلیمری

اقلام گوشی

دفترچه راهنما | آداپتور شارژر | کابل شارژ USB-C | سوزن خارج‌کردن سیم‌کارت

این مطلب را هم بخوانید:
بهترین گوشی شیائومی تا 20 میلیون

گوشی موبایل پوکو مدل M6 Pro 4G

یکی دیگر از گوشی‌های میان رده شیائومی که در لیست بهترین گوشی شیائومی تا ۱۵ میلیون تومان قرار می‌گیرد، پوکو M6 Pro 4G است که در سال ۲۰۲۴ وارد بازار شد. این گوشی با داشتن وزن ۱۷۹ گرم، یکی از سبک‌ترین محصولات این برند است که می‌توانید به راحتی و بدون خستگی دست‌ها مدت زمان طولانی آن را در دست بگیرید و از آن استفاده کنید.
در گوشی پوکو مدل M6 Pro 4G از صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی مجهز به گوریلا گلس ۵ استفاده شده که محتوا را با کیفیت ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل به نمایش می‌گذارد. گوشی پوکو ام ۶ پرو فورجی به اندروید ‍۱۳ با رابط کاربری MIUI 14 مجهز شده و قابلیت ارتقا به اندروید ۱۴ با رابط کاربری HyperOS را دارد.

گوشی موبایل پوکو مدل M6 Pro 4G

در قسمت سخت‌افزار Xiaomi Poco M6 Pro از تراشه Helio G99 Ultra شرکت مدیاتک استفاده شده که قدرت پردازشی خوبی در اجرای دستورات دارد. بخش GPU این گوشی هم توسط پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 اداره می‌شود و تصاویر را با کیفیت مناسبی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. 

پوکو M6 Pro 4G در دو حافظه داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت و  حافظه رم ۸ و ۱۲ گیگابایت در بازار موجود است که می‌توانید این گوشی را با حافظه موردنیاز خود خریداری کنید.

در بخش دوربین، گوشی پوکو M6 Pro 4G به سه دوربین واید 64 مگاپیکسلی، اولترا واید 8 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی مجهز شده و تصاویر را با کیفیت قابل‌قبولی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. باتری استفاده شده در پوکو M6 Pro 4G دارای ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است و با پشتیبانی از شارژ ۶۷ وات سیمی توانایی شارژ کامل گوشی در کمتر از یک ساعت را دارد.

سال تولید

2024

سیستم‌عامل

اندروید 13 (رابط کاربری MIUI 14) قابل ارتقا به اندروید 14 (رابط کاربری HyperOS)

تعداد سیم‌کارت

دو سیم‌کارت

اندازه صفحه‌نمایش

6.67 اینچ

حافظه داخلی

256 گیگابایت ، 512 گیگابایت 

حافظه رم

8 گیگابایت ، 12 گیگابایت 

تراشه

Mediatek Helio G99 Ultra

تعداد هسته پردازنده

8 هسته ای

کیفیت دوربین اصلی

دوربین اول 64 مگاپیکسل | دوربین دوم 8 مگاپیکسل| دوربین سوم 2 مگاپیکسل

کیفیت دوربین سلفی

16 مگاپیکسل

رنگ‌بندی

مشکی (Black) | آبی (Blue) | بنفش (Purple)

ظرفیت باتری

5000 میلی‌آمپر ساعت

نوع باتری

-

اقلام گوشی

دفترچه راهنما | آداپتور شارژر | کابل شارژ USB-C | سوزن خارج‌کردن سیم‌کارت | کاور

گوشی موبایل پوکو مدل X6 5G

پوکو X6 5G یکی دیگر از مدل‌هایی است که در لیست خرید بهترین گوشی شیائومی تا ۱۵ میلیون تومان معرفی می‌کنیم. این محصول که در سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه شد، دارای صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی از نوع امولد است و محتوا را با کیفیت ۲۷۱۲×۱۲۲۰ پیکسل در اختیار کاربر می‌گذارد. برخورداری از میزان روشنایی ۱۸۰۰ نیت یکی از مزیت‌های قابل‌توجه این دستگاه است که باعث میشود بتوانید در زیر نور مستقیم خورشید به مجتوای داخل گوشی دسترسی داشته و با آن کار کنید.

در بخش نرم افزاری، گوشی Poco X6 5G به اندروید ۱۳ و رابط کاربریMIUI 14 مجهز شده است که قابلیت ارتقا یافتن به اندروید ۱۴ و رابط کاربری HyperOS را دارد.

گوشی موبایل پوکو مدل X6 5G

در سخت‌افزار گوشی پوکو X6 از تراشه Snapdragon 7s Gen 2 استفاده شده که عملکرد مناسبی در اجرای بازی های موبایلی از خود نشان می‌دهد. همچینن وجود پردازنده گرافیکی Adreno 710 سبب می‌شود تا تصاویر با کیفیت مطلوبی در اختیار کاربر قرار داده شوند.

برای تامین انرژی گوشی Poco X6 5G از باتری ۵۱۰۰ میلی آمپرساعتی استفاده شده است. این باتری با پشتیبانی از قابلیت شارژ ۶۷ واتی، توانایی شارژ  کامل گوشی زیر یک ساعت را دارد.

سال تولید

2024

سیستم‌عامل

اندروید 13 (رابط کاربری MIUI 14) قابل ارتقا به اندروید 14 (رابط کاربری HyperOS)

تعداد سیم‌کارت

دو سیم‌کارت

اندازه صفحه‌نمایش

6.67 اینچ

حافظه داخلی

256 گیگابایت ، 512 گیگابایت

حافظه رم

8 گیگابایت ، ۱۲ گیگابایت

تراشه

Snapdragon 7s Gen 2 (4 nm)

تعداد هسته پردازنده

8 هسته ای

کیفیت دوربین اصلی

دوربین اول 64 مگاپیکسل | دوربین دوم 8 مگاپیکسل| دوربین سوم 2 مگاپیکسل

کیفیت دوربین سلفی

16 مگاپیکسل

رنگ‌بندی

مشکی (Black) | سفید (White) | آبی (Blue)

ظرفیت باتری

5100 میلی‌آمپر ساعت

نوع باتری

لیتیوم پلیمری

اقلام گوشی

دفترچه راهنما | آداپتور شارژر | کابل شارژ USB-C | سوزن خارج‌کردن سیم‌کارت | کاور


گوشی شیائومی 12 لایت 

یکی دیگر از محصولاتی که می‌تواند در لیست بهترین گوشی های شیائومی تا ۱۵ میلیون تومان قرار بگیرد، گوشی Xiaomi 12 Lite است. شیایومی در ساخت گوشی ۱۲ لایت از صفحه نمایش ۶.۵۵ اینچی استفاده کرده است که این پنل محتوا را با کیفیت  ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
برخورداری از میزان روشنایی ۹۵۰ نیت باعث می‌شود تا محتوای گوشی در محیط با نورهای مختلف برای کاربر قابل مشاهده باشد. گوشیXiaomi 12 Lite  به سیستم عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 مجهز شده و تعاملی آسان بین کاربر و محتوای داخل گوشی را فراهم می‌کند.
در قسمت سخت افزار این گوشی شاهد تراشهSnapdragon 778G  هستیم که در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 642L عملکرد مناسبی را در اجرا و پردازش دستورات از خود نشان می‌دهد. گوشی ۱۲ لایت دارای حافظه داخلی با ظرفیت‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت است که می‌تواند با حافظه رم‌های ۶ و ۸ گیگابایت همراه باشد.

گوشی موبایل Xiaomi 12 Lite 
شیائومی در بخش دوربین گوشی Xiaomi 12 Lite هم عملکرد خوبی داشته و با قرار دادن یک لنز واید ۱۰۸ مگاپیکسلی در این گوشی، امکان ثبت تصاویر با کیفیت بسیار خوب همراه با جزيیات و نور مناسب را برای کاربر فراهم می‌کند. علاوه بر آن لنز ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو هم در دوربین این گوشی عملکرد قابل‌قبولی را دارند. 

دوربین سلفی گوشی Xiaomi 12 Lite که بالای صفحه نمایش واقع شده، از کیفیت ۳۲ مگاپیکسل برخوردار است و توانایی ثبت تصاویر باکیفیت همراه با جزئیات بالا را دارد.

تامین انرژی گوشی Xiaomi 12 Lite هم به باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعت سپرده شده است. این باتری با پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع ۶۷ وات قادر است دستگاه را در عرض نیم ساعت به شارژ کامل برساند.
 

سال تولید

2022

سیستم‌عامل

اندروید 12

تعداد سیم‌کارت

دو سیم‌کارت

اندازه صفحه‌نمایش

6.55 اینچ

حافظه داخلی

128 گیگابایت ، ۲۵۶ گیگابایت

حافظه رم

6 گیگابایت ، ۸ گیگابایت

تراشه

Snapdragon 778G 5G (6 nm)

تعداد هسته پردازنده

8 هسته ای

کیفیت دوربین اصلی

دوربین اول 108 مگاپیکسل | دوربین دوم 8 مگاپیکسل| دوربین سوم 2 مگاپیکسل

کیفیت دوربین سلفی

32 مگاپیکسل

رنگ‌بندی

مشکی (Black) | صورتی (Lite Pink) | سبز (Lite Green)

ظرفیت باتری

4300 میلی‌آمپر ساعت

نوع باتری

لیتیوم پلیمری

اقلام گوشی

دفترچه راهنما | آداپتور شارژر | کابل شارژ USB-C | سوزن خارج‌کردن سیم‌کارت

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X4 Pro 5G

گوشی پوکو X4 Pro 5G، یک گوشی میان‌رده با حس و حال گوشی‌های پرچمدار است که با قابلیت‌های فوق‌العاده خود توانسته توجه کاربران زیادی را به خود جلب کند. این گوشی دارای یک صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی از نوع امولد است که توانایی نمایش تصاویر با رزولوشن 1080×2400 پیکسل را دارد. وجود نرخ‌نوسازی ۱۲۰ هرتز در این پنل سبب می‌شود تا محتوا به صورت نرم و روان همراه با سرعت مناسب به مخاطب نشان داده شوند. همچنین بهره‌مندی ازمیزان روشنایی ۱۲۰۰ نیت هم این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند تا درشرایط نوری مختلف و حتی زیر نور مستقیم خورشید با گوشی کار کند.

این کمپانی چینی، در بخش پردازشی پوکو ایکس ۴ پرو، از تراشه اسنپدراگون ۶۹۵ استفاده کرده که می‌تواند به خوبی از پس برنامه ها و بازی های سنگین برآمده و عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد. همچنین وجود پردازنده گرافیکی Adreno ۶۱۹ نیز سبب می‌شود تا محتوا با کیفیت مناسبی نمایش داده شوند.

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X4 Pro 5G

فضای ذخیره‌سازی درنظر گرفته شده در گوشی پوکو X4 Pro 5G شیائومی، ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت حافظه رم است که با پشتیبانی از کارت حافظه microSD امکان ارتقای آن به حافظه‌های بیشتر وجود دارد. بنابراین می‌توان گفت که با خرید این گوشی خیال کاربر از بابت وجود فضای کافی برای ذخیره‌سازی دیتاها کاملا راحت است.

یکی از نقات قوت گوشی پوکو ایکس ۴ پرو ۵G، برخورداری از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی است که در ثبت تصاویر خارق‌العاده در این بازه قیمتی بی‌رقیب است. همچنین در ماژول دوربین این گوشی از دو لنز دیگر به نام های اولترا واید و ماکرو استفاده شده که هر کدام از رزولوشن ۸ و ۲ مگاپیکسل بهره برده‌اند و می‌توانند تصاویری با کیفیت و شگفت انگیز ثبت کنند.

باتری در نظر گرفته شده در گوشی گوکو ایکس 4 پرو، یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری است که با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ وات می‌تواند دستگاه را در مدت ۴۱ دقیقه به شارژ کامل صددرصدی برساند.

سال تولید

2022

سیستم‌عامل

اندروید 11، رابط کاربری MIUI 13

تعداد سیم‌کارت

دو سیم‌کارت

اندازه صفحه‌نمایش

6.67 اینچ

حافظه داخلی

64 گیگابایت، 128 گیگابایت و 256 گیگابایت

حافظه رم

6 گیگابایت، 8 گیگابایت

تراشه

Snapdragon 695 5G

تعداد هسته پردازنده

8 هسته ای

کیفیت دوربین اصلی

دوربین اول 108 مگاپیکسل | دوربین دوم 8 مگاپیکسل | دوربین سوم 2 مگاپیکسل

کیفیت دوربین سلفی

16 مگاپیکسل

رنگ‌بندی

مشکی، زرد و آبی

ظرفیت باتری

5000 میلی‌آمپر ساعت

نوع باتری

لیتیوم پلیمری

اقلام گوشی

دفترچه راهنما | آداپتور شارژر | کابل شارژ USB-C | سوزن خارج کردن سیم کارت

سخن آخر

در مقاله بهترین گوشی شیائومی تا 15 میلیون تومان کالاتیک، مدل های متنوع این برند را به همراه قیمت و برخی مشخصات فنی آنها معرفی نمودیم. خرید گوشی های شیائومی تا سقف ۱۵ میلیون تومان می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای افرادی با بودجه محدود باشد. این گوشی‌ها بر خلاف قیمت مناسبی که دارند، اغلب دارای ویژگی‌های قابل توجهی چون دوربین خوب، عمر باتری قابل قبول و سرعت پردازش مناسب هستند. به‌این‌ترتیب می‌توانند گزینه‌ای قابل‌قبول برای افرادی باشند که به دنبال گوشي مناسب با کارایی خيلي بالا و قيمت به‌صرفه هستند.

پرسش متداول

از نظر قیمت، مدل Poco ارزان‌تر است یا Redmi؟

این دو مدل در یک رنج قیمتی قرار دارند. فقط ممکن است به دلیل تفاوت در ارائه برخی امکانات چون کیفیت دوربین، حافظه، سیستم‌عامل، رابط کاربری و... هزینه یکی نسبت به دیگری افزایش یابد.

اگر از شارژر برندهای دیگر استفاده کنم مشکلی پیش نمی‌آید؟

خیر بدون هیچ مشکلی وصل می‌شود؛ اما بهتر است که از شارژر خود گوشی استفاده کنید تا به‌مرورزمان مشکلی برای باتری گوشی پیش نیاید.

مشخصات دوربین شیائومی پوکو f4 چیست؟ 

این گوشی سه دوربین پشت دارد. دوربین اصلی از حسگر ۶۴ مگاپیکسلی بهره می‌برد. دوربین اولترا واید از حسگر ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و دوربین ماکرو هم حسگر ۲ مگاپیکسلی دارد.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.