راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی تا ۱۲ میلیون


زهرا آریایی
نظرات 0
content-main-img
در این مقاله به معرفی چند مدل از بهترین گوشی‌های شیائومی در بازار می‌پردازیم و ویژگی‌های هر یک از آن‌ها را به تفصیل شرح می‌دهیم.

بهترین گوشی شیائومی تا ۱۲ میلیون تومان کدام است؟ شیائومی به‌عنوان یکی از برندهای محبوب در سراسر جهان، گوشی‌هایی قدرتمند و در عین‌ حال مقرون‌به‌صرفه دارد. علی‌رغم قیمت مناسب گوشی شیائومی عملکرد آن برای کارهای معمولی تا متوسط عالی است.

در واقع شیائومی گوشی‌هایی با سیستم‌عامل اندروید و کارایی بالا تولید می‌کند که با جدیدترین سخت‌افزار و مشخصات به بازار عرضه می‌شوند. اگر شما هم به دلیل کیفیت و قیمت مناسبی که گوشی‌های شیائومی دارند مجذوب آن شده‌اید، لیست زیر شما را با بهترین و مناسب ترین گوشی شیائومی تا ۱۲ میلیون آشنا می‌کند.

قیمت روز گوشی شیائومی

بهترین مدل های گوشی شیائومی تا ۱۲ میلیون

با توجه به تنوعی که گوشی‌های شیائومی دارد، انتخاب از بین مدل‌های مختلف گوشی‌های هوشمند این برند کار سختی به نظر می‌رسد. برای اینکه بهتر بتوانید انتخاب کنید، در ادامه لیستی آماده کردیم که شامل انواع با کیفیت ترین گوشی شیائومی با مشخصات و ویژگی‌های کامل آن‌هاست.

۱. گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 13 Pro

اولین محصولی که در لیست خرید بهترین گوشی شیائومی تا ۱۲ میلیون جای می‌گیرد، مدل Redmi Note 13 Pro است. این گوشی موبایل از پنل پشتی و فریم پلاستیکی تشکیل شده است که اثر انگشت روی آن باقی نمی‌ماند. علاوه بر آن پنل جلوی آن از جنس شیشه است که به زیبایی هر چه بیشتر آن می‌افزاید. این گوشی ۱۸۸ گرمی، از استاندارد IP54 برخوردار است که مقاومت آن را در برابر پاشیدن آب و گردوغبار تضمین می‌کند.

صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی این گوشی هوشمند از نوع AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است. یک محافظ Corning Gorilla Glass 5 روی این صفحه نمایش را پوشانده است که تا حدی از آن در برابر خطوخش مراقبت می‌کند. گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو به پردازنده Mediatek Helio G99 Ultra مجهز شده است که به‌خوبی می‌تواند در کارهای روزمره شما را همراهی کند و در کل عملکرد خوبی دارد. علاوه بر آن، پردازش‌های گرافیکی این گوشی موبایل بر عهده پردازنده گرافیکی Mali-G57 MV2 است.

بهترین گوشی شیائومی تا ۱۲ میلیون

این کمپانی، ردمی نوت ۱۳ پرو را به‌عنوان یکی از موارد بهترین مدل گوشی شیائومی با نرم‌افزار اندروید ۱۳ به بازار عرضه کرده و رابط کاربری آن MIUI 14 است. حافظه داخلی و رم این گوشی موبایل با حجم‌های مختلفی به بازار عرضه شده است که در سایت کالاتیک می‌توانید آن را با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت تهیه کنید. دوربین یکی از ویژگی‌های مهم در گوشی هوشمند است که ردمی نوت ۱۳ پرو دارای حسگرهای ۲۰۰ مگاپیکسل با لنز عریض، ۸ مگاپیکسل با لنز اولتراواید و ۲ مگاپیکسل با لنز ماکرو طراحی شده است.

ظرفیت باتری این گوشی موبایل ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است که می‌تواند به‌خوبی تا یک روز کامل بدون نیاز به شارژ مجدد روشن بماند. شارژر ۶۷ وات ساعتی آن در عرض ۱۶ دقیقه، ۵۰ درصد گوشی را و در ۴۶ دقیقه ۱۰۰ درصد آن را شارژ می‌کند. در مجموع همه این ویژگی‌ها ردمی نوت ۱۳ پرو را به‌عنوان یکی از گزینه‌ها در لیست بالا ترین مدل گوشی شیائومی قرار می‌دهد.

قیمت شیائومی Redmi Note 13 Pro

۲. گوشی موبایل شیائومی Poco M6 Pro

گوشی موبایل شیائومی Poco M6 Pro گزینه دیگری است که در لیست بهترین نوع شیائومی تا ۱۲ میلیون تومان قرار می‌گیرد. این گوشی موبایل فقط ۱۷۹ گرم وزن دارد و ابعاد آن ۱۶۱.۱ در ۷۵ در ۸ میلیمتر است. پنل جلویی شیائومی پوکو ام ۶ پرو از جنس شیشه است و فریمی پلاستیکی دارد که در مجموع ترکیبی مقاوم و قابل اعتماد ساخته است.

استاندارد IP54 این محصول به معنای مقاومت آن در برابر گردوغبار و ذرات آب است. شیائومی یک صفحه نمایش Amoled برای این گوشی موبایل در نظر گرفته است که ویژگی‌های دیگری مثل نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و روشنایی ۱۰۰۰ نیت هم دارد. نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز برای اولین بار در سری گوشی‌های Poco M قرار گرفته که سبب عملکرد روان و بهره‌وری انرژی در گوشی می‌شود.

بهترین گوشی شیائومی تا ۱۲ میلیون

صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی گوشی پوکو ام ۶ پرو با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل فیلم و عکس را نمایش می‌دهد و یک محافظ Corning Gorilla Glass 5 روی آن را پوشانده است تا کم‌ترین خط و خش را بگیرد. دوربین سه‌گانه‌ای که شیائومی برای پوکو ام ۶ پرو در نظر گرفته، شامل یک حسگر ۶۴ مگاپیکسلی با لنز عریض، یک حسگر ۸ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و یک حسگر ۲ مگاپیکسلی با لنز ماکرو است که در کنار حسگر سلفی ۱۶ مگاپیکسلی آن، دوربین‌های پوکو ام ۶ پرو را تشکیل می‌دهند.

پردازنده، از مهم‌ترین اجزای یک گوشی هوشمند است که پوکو ام ۶ پرو به Mediatek Helio G99 Ultra مجهز شده است. در ضمن پردازنده گرافیکی Mal-G57 MC2 وظیفه پردازش گرافیکی این گوشی را بر عهده دارد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در گوشی موبایل شیائومی Poco M6 Pro وجود دارد، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن است. با این باتری قوی می‌توانید تا ۸ ساعت به صورت مداوم بازی کنید، بدون اینکه با شارژ مجدد باتری نیاز داشته باشید. در نهایت اقلام همراه این گوشی موبایل شیائومی شامل دفترچه راهنما، آداپتور شارژر، کابل شارژر USB-C، سوزن سیم کارت و کاور است. اگر از طرفداران این برند و محصولات آن هستید می‌توانید ساعت هوشمند شیائومی را به گوشی پوکو ام ۶ پرو متصل کنید تا کارهای روزمره را به‌راحتی پیش ببرید.

قیمت شیائومی Poco M6 Pro

۳. گوشی موبایل شیائومی Redmi 13C

یکی از محصولاتی که در لیست بهترین و جدیدترین گوشی شیائومی قرار می‌گیرد، شیائومی ردمی ۱۳ سی است. گوشی موبایل Redmi 13C یکی از میان‌رده‌های شیائومی به حساب می‌آید که در عین مقرون‌به‌صرفه بودن، ویژگی‌های فوق‌العاده‌‌ای دارد.

بدنه ردمی ۱۳ سی با طراحی شیک و مدرن از شیشه و پلاستیک ساخته شده است و در حین کار با گوشی احساس خوبی را به کاربر القا می‌کند. در ضمن پوشش نانو P2i این گوشی به‌خوبی آن را در برابر مایعات محفوظ می‌دارد.

بهترین گوشی موبایل شیائومی تا ۱۲ میلیون

یک پنل ۶.۷۴ اینچی از نوع LTPS LCD با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل تصاویر را با کیفیت عالی نمایش می‌دهد. حافظه‌ای که شیائومی برای این گوشی موبایل در نظر گرفته است، شامل ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با ۴ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی با ۸ گیگابایت رم است.

دوربین‌هایی که پشت بدنه قرار گرفته‌اند، شامل سنسورهای ۵۰، ۲ و ۰.۰۸ مگاپیکسلی هستند. یک جک ۳.۵ میلیمتری هم روی بدنه قرار دارد تا در صورت نیاز برای اتصال هدفون و هندزفری سیمی از آن استفاده کنید. گوشی موبایل ردمی ۱۳ سی به یک پردازنده Mediatek Helio G85 تجهیز شده است و پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 تصاویر گرافیکی این گوشی را پردازش می‌کند. در نهایت باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی، با استفاده متوسط برای یک روز کامل دوام می‌آورد.

قیمت شیائومی Redmi 13C

۴. گوشی موبایل شیائومی Redmi 10

گوشی موبایل Redmi 10 به‌عنوان یکی از بهترین میان رده های شیائومی، در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شده است. این گوشی موبایل با وزن ۱۸۱ گرم اندازه‌ای به ابعاد ۱۶۲ در ۷۵.۵ در ۸.۹ میلیمتر دارد. صفحه نمایش ۶.۵ اینچی این گوشی موبایل از نوع LCD با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز است. نسبت اندازه صفحه نمایش به کل بدنه، ۸۳.۴ درصد است.

شما می‌توانید تصاویر را با کیفیت ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل تماشا کنید. یک عدد محافظ Corning Gorilla Glass 3، روی صفحه این گوشی را فراگرفته که به‌خوبی می‌تواند از آن محافظت کند. گوشی موبایل ردمی ۱۰ با سیستم‌عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12.5 عملکردی روان و سریع برای کارهای متوسط و روزمره دارد.

بهترین گوشی شیائومی تا ۱۲ میلیون

یکی دیگر از ویژگی‌های گوشی موبایل Redmi 10 پردازنده Mediatek MT6769H Helio G88 است که در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 عملکردی روان و بدون تاخیر را به دنبال خواهد داشت. شیائومی این گوشی را با حافظه داخلی و رم در حجم‌های متفاوت تولید می‌کند که کالاتیک آن را با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ گیگابایت حافظه رم به بازار عرضه کرده است.

دوربین این گوشی موبایل شیائومی شامل یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی با لنر عریض، یک سنسور ۸ مگاپیکسلی با لنر اولتراواید، یک سنسور ۲ مگاپیکسلی با لنز ماکرو و یک سنسور ۲ مگاپیکسلی با لنز عمق می‌شود. در ضمن دوربین سلفی آن هم عکس‌ها را با کیفیت ۸ مگاپیکسل و لنز عریض ثبت می‌کند. در نهایت یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در این گوشی وجود دارد که تا ۱ روز کامل برای استفاده متوسط بدون نیاز به شارژ مجدد آماده است.

قیمت شیائومی Redmi 10

سخن آخر

در راهنمای خرید بهترین مدل موبایل شیائومی به معرفی ۴ محصول از این برند به همراه ویژگی‌های کامل هر یک از آن‌ها پرداختیم. شیائومی با ارائه بهترین کیفیت در گوشی همراه، قیمت مناسبی هم برای هر یک از محصولاتش در نظر گرفته است که همین باعث محبوبیت بیشتر آن بین کاربران کالاتیک و سایر فروشگاه‌های اینترنتی می‌شود.
آیا شما تا به حال از گوشی‌های شیائومی استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما بهترین و بالاترین مدل موبایل شیائومی تا ۱۲ میلیون تومان کدام محصول است؟

پرسش‌های متداول

چرا قیمت گوشی شیائومی کمتر از بیشتر از گوشی‌هاست؟

برند شیائومی نسبت به سامسونگ و اپل، گوشی‌های خود را با سود پایین‌تری وارد بازار می‌کند.

آیا گوشی شیائومی باکیفیت است؟

بله؛ شیائومی در عین مقرون‌به‌صرفه بودن به کیفیت محصولاتش اهمیتی زیادی می‌دهد.

بالاترین مدل شیائومی کدام است؟

در حال حاضر بالاترین گوشی شیائومی، شیائومی ۱۴ اولتراست که در سال ۲۰۲۴ عرضه شده است.

خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.