راهنمای خرید خردکن و آسیاب


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

یکی از کارهای خسته‌کننده و وقت‌گیر هنگام آشپزی، خرد کردن مواد غذایی است. از طرفی پیشرفت تکنولوژی در تمام وجوه زندگی انسان‌ها خودنمایی می‌کند و حتی در این مورد نیز به کمک افراد آمده است. دستگاه‌های خردکن به راحتی و در عرض چند دقیقه مواد غذایی را در اندازه‌های مختلف خرد کرده و آماده طبخ می‌کنند. از این دستگاه برای پخت انواع سبک‌های غذایی از سوپ گرفته تا پیتزا و همبرگر می‌توان استفاده کرد.

خرید و مشاهده لیست قیمت خردکن و آسیاب در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

خردکن و آسیاب در طرح‌ها و اندازه‌های مختلفی به فروش می‌رسند و بسیاری از افراد برای بالا بردن سرعت آشپزی خود از آن استفاده می‌کنند. در مقاله پیش‌رو راهنمای خرید خردکن و آسیاب را برای شما گردآوری کرده‌ایم. با خواندن این مقاله به راحتی می‌توانید بهترین گزینه را برای خرید خردکن و آسیاب انتخاب نمایید.

راهنمای خرید خردکن و آسیاب

شاید در نگاه اول خرید خردکن و آسیاب چندان ضروری به نظر نرسد؛ اما اگر با کاربرد و مزایای این دستگاه کوچک آشنا شوید، متوجه خواهید شد که داشتن آن در آشپزخانه به میزان چشمگیری باعث صرفه‌جویی در وقت شما هنگام آشپزی می‌شود. این دستگاه با کمک تیغه‌های بسیار تیز این امکان را فراهم می‌آورد که مواد غذایی به صورت یک شکل و یک اندازه و در زمان کمی قطعه قطعه و یا له شوند. یکی از مهمترین مزایای خرید خردکن و آسیاب این است که احتمال بریدن انگشتان دست با چاقو را کاهش می‌دهید، همچنین خستگی دست در اثر استفاده از چاقو و یا رنده را نخواهید داشت.

راهنمای خرید خردکن و آسیاب

نکات مهم هنگام خرید خردکن و آسیاب

باتوجه به اینکه مواد مختلفی توسط خردکن و آسیاب خرد می‌شوند، لازم است تا هنگام خرید به چند نکته مهم توجه کنید، تا هنگام استفاده دچار مشکل نشوید. به عنوان مثال نوع مواد غذایی که قصد دارید با کمک خردکن ریز و خرد کنید در خرید شما تاثیرگذار است. آیا می‌خواهید سبزیجات را خرد کنید و یا گوشت و میوه؟ میزان استفاده شما به صورت روزانه است و یا گاهی از آن استفاده خواهید کرد؟ آیا قصد خرید خردکن و آسیاب دستی دارید و یا خردکن و آسیاب برقی؟ تمام این موارد در انتخاب شما تعیین‌کننده است. به همین علت بهتر است ابتدا با ویژگی‌های خردکن و آسیاب همچنین تفاوت آسیاب برقی و آسیاب دستی آشنا شوید تا به راحتی محصول موردنظر خود را خریداری کنید.

نکات مهم هنگام خرید خردکن و آسیاب

انواع خردکن و آسیاب

خردکن و آسیاب دارای دو نوع برقی و دستی هستند که هرکدام از آن ها بنابر کاربرد، بودجه و سلیقه افراد انتخاب و خریده می‌شوند. کاربرد این دو نوع محصول یکسان است و تنها تفاوت آن‌ها در استفاده از برق است. مزیت خردکن و آسیاب دستی در این است که برای استفاده از آن به برق نیاز ندارید و هرجا که مایل باشید می‌توانید از آن استفاده کنید. اما از طرفی با توجه به اینکه برای خرد کردن غذا باید از قدرت دست استفاده کنید، ممکن است برای شما خسته‌کننده باشد. اما خردکن‌های برقی علی‌رغم اینکه فقط با نیروی برق می‌توانند موادغذایی را خرد کنند، نیازی به وارد کردن نیروی دست نداشته و از این جهت می‌تواند انتخاب مناسبی برای افراد باشد.

ویژگی‌های خردکن و آسیاب

برای استفاده بهتر از خردکن و آسیاب بهتر است به کاربرد آن در آشپزخانه و ویژگی‌های موردنظر خود توجه کنید. این موارد کمک می‌کنند تا بتوانید یک دستگاه خردکن موادغذایی متناسب با نیاز خود خریداری کنید. در ادامه به برخی از ویژگی های خردکن و آسیاب که باید هنگام خرید به آن ها توجه کنید می‌پردازیم:

ویژگی های خردکن و آسیاب

سرعت موتور خردکن و آسیاب برقی

سرعت موتور خردکن تاثیر مستقیمی در سرعت خرد کردن مواد غذایی دارد. هرچه سرعت و قدرت موتور بالاتر باشد، خردکن و آسیاب برقی سریع‌تر می‌تواند غذا را خرد و له کند. برخی از انواع خردکن برقی قابلیت تنظیم سرعت موتور را دارند و به این ترتیب کاربر می‌تواند به راحتی آن را در درجات مختلف تنطیم کرده و متناسب با نیاز خود از آن استفاده کند.

جنس تیغه

برای اینکه بتوانید به راحتی و با سرعت بالا مواد غذایی را خرد کنید، باید به جنس تیغه‌ها توجه داشته باشید. این تیغه‌ها یکی از مهم‌ترین فاکتورهای خرید خردکن و آسیاب هستند. بهترین جنس برای تیغه دستگاه خردکن موادغذایی و آسیاب، تیغه‌های فولادی است که از دوام بالایی برخوردار بوده و در اثر شستشو زنگ نمی‌زنند.

حجم مخزن

هنگام خرید خردکن و آسیاب حتما ظرفیت و گنجایش مخزن آن را در نظر بگیرید. گنجایش مخزن با توجه به تعداد نفرات افراد خانواده متفاوت است. هرچه تعداد بیشتر باشد، نیاز به طرفیت بیشتری دارید. البته نکته دیگری که باید به آن توجه کرد ابعاد دستگاه خردکن موادغذایی است. توجه داشته باشید که فضای کافی برای نگهداری این دستگاه در منزل و کابینت‌های خود داشته باشید.

حجم مخزن خردکن و آسیاب

قابلیت شستشو

یکی از نکات مهم هنگام استفاده از آسیاب و خردکن برقی، شستشوی آن پس از استفاده است. پاک کردن مواد غذایی از روی آسیاب برقی نکته مهمی است که در سالم ماندن دستگاه تاثیر بالایی دارد. توجه داشته باشید که قطعات دستگاه خردکن و آسیاب حتما از یکدیگر جدا شوند تا بتوانید به راحتی آن را شسته و مجددا استفاده کنید.

پایه ضد لغزش و صدای موتور

حتما برای شما هم پیش آماده که ببینید برخی از انواع دستگاه‌های برقی روی سطح حرکت می‌کنند. سر و صدایی که این دستگاه‌ها در حین حرکت ایجاد می‌کنند بسیار آزاردهنده است و در اکثر موارد نمی‌توان از ایجاد آن جلوگیری کرد. برای جلوگیری از ایجاد چنین شرایطی، بهتر است هنگام خرید توجه کنید که این دستگاه‌ها دارای پایه ضدلغزش باشند.

جنس کاسه خردکن و آسیاب

جنس کاسه دستگاه‌های خردکن متفاوت است. برخی از آن‌ها شیشه‌ای و برخی دیگر فلزی یا پلاستیکی هستند. اگر می‌خواهید کاسه خردکن خراب نشود و آسیبی نبیند، بهتر است به سراغ مدل‌های فلزی بروید. انواع شیشه‌ای و یا پلاستیکی آن ممکن است در اثر ضربه خوردن آسیب دیده و دچار ترک و شکستگی شوند.

جنس کاسه خردکن و آسیاب

گارانتی

خردکن های مختلفی با برندهای مختلف تولید و روانه بازار می‌شوند. در این بین برخی از انواع خردکن نیز با برندهای متفرقه به فروش می‌رسند. این خردکن‌ها از کیفیت لازم برخوردار نبوده و به احتمال زیاد پس از مدتی نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند. برای جلوگیری از پرداخت هزینه مجدد برای خرید خردکن و آسیاب بهتر است به سراغ برندهای معتبر و دارای گارانتی و خدمات پس از فروش بروید. خرید خردکن با گارانتی معتبر خیال شما را بابت انجام تعمیرات و خدمات پس از فروش راحت می‌کند.

قیمت دستگاه خردکن

هرکدام از برندهای موجود در بازار قیمت متفاوتی دارند. برندهای معتبر و شناخته شده گران‌تر و برندهای کمتر شناخته شده از قیمت کمتری نیز برخوردارند. در هر صورت به دلیل نوسانات قیمت بازار، نمی‌توان قیمت مشخصی را برای این محصولات در نظر گرفت. بهتر است هنگام خرید برای اطلاع از قیمت روز، لیست قیمت جدید را از فروشنده بخواهید.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی ویژگی های مهم دستگاه خردکن و آسیاب پرداختیم. شما می‌توانید به راحتی پس از خواندن راهنمای خرید خردکن و آسیاب محصول موردنظر خود را انتخاب و خریداری کنید. این محصول با بالا بردن سرعت خردکردن مواد غذایی کمک می‌کند تا راحت‌تر بتوانید مراحل پخت غذا را انجام بدهید. همانطور که در این مقاله ذکر شد، سرعت موتور نقش مهمی در بالا بردن عملکرد خردکن دارد. علاوه بر آن فراموش نکنید که هنگام خرید خردکن و آسیاب برقی حتما به جنس و گنجایش کاسه نیز توجه کنید.

سوالات متداول

چند نوع خردکن و آسیاب در بازار وجود دارد؟

دو نوع خردکن و آسیاب تولید و به بازار عرضه می شود. خردکن و آسیاب دستی و خردکن و آسیاب برقی. شما می توانید با توجه به نیاز و بودجه خود یکی از این دو نوع خردکن را انتخاب کنید. پیشنهاد ما خرد کن پارس خزر مدل امگا است.

جنس تیغه های خردکن و آسیاب از چیست؟

به طور معمول جنس تیغه های خردکن و آسیاب از فولاد است. به این ترتیب این تیغه ها در اثر شستشو زنگ نزده و به راحتی نیز کند نمی شوند.

آیا خردکن و آسیاب برقی قابلیت تنظیم سرعت موتور دارد؟

بله؛ این محصولات این امکان را به شما می دهند که با توجه به نیاز خود قدرت موتور را تنظیم کرده و از دستگاه خردکن استفاده کنید.

جنس کاسه خردکن و آسیاب از چیست؟

معمولا کاسه های خردکن و آسیاب یا فلزی هستند یا پلاستیکی و یا شیشه ای. پیشنهاد ما این است که از کاسه های فلزی استفاده کنید که هم از نظر سلامتی مشکلی برای شما ایجاد نمی کنند و هم در زمان استفاده احتمال شکستن آن ها وجود ندارد.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.