راهنمای خرید گوشی موبایل تا ۸ میلیون تومان


زهرا آریایی
نظرات 0
content-main-img
بررسی بهترین گوشی‌های بازار از برندهای مختلف در بازه قیمتی حداکثر ۸ میلیون تومان

هر یک از انواع گوشی‌های موبایل با قابلیت‌های متعدد و از برندهای مختلف به بازار عرضه می‌شوند. همه این فاکتورها می‌توانند بر عملکرد و البته قیمت یک گوشی موبایل اثرگذار باشند.

قیمت روز گوشی موبایل

وقتی قصد خرید یک گوشی موبایل را داشته باشید، در قدم‌های ابتدایی یک بودجه خاصی را برای آن در نظر می‌گیرید. در صورتی که بودجه شما حداکثر ۸ میلیون است، باید با گزینه‌های مختلف بهترین گوشی موبایل تا ۸ میلیون تومان آشنا شوید. در ادامه این مقاله به معرفی و بررسی بهترین گوشی موبایل تا ۸ میلیون تومان و ویژگی‌های هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

بررسی بهترین گوشی موبایل تا ۸ میلیون تومان

اگر برای خرید بهترین گوشی موبایل تا ۸ میلیون تومان وارد دنیای گوشی‌های موبایل شوید، طبیعتا کمی سردرگم خواهید شد؛ چراکه گوشی‌های باکیفیت و جذاب در این بازه قیمتی کم نیستند. برای اینکه بهترین انتخاب را داشته باشید، ما در ادامه چند مدل از بهترین گوشی‌ها تا ۸ میلیون را با شما بررسی می‌کنیم ولی اگر به کیفیت و قابلیت‌های بالاتری فکر می‌کنید، مطالعه بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان خالی از لطف نیست.

گوشی موبایل ریلمی مدل Realme 11 4G

اولین گوشی در لیست بهترین گوشی تا ۸ میلیون تومان از برند ریلمی است. برند ریلمی یکی از برندهای چینی تولیدکننده گوشی موبایل و گجت‌های هوشمند به حساب می‌آید که کار خود را از سال ۲۰۱۸ آغاز کرده است. گوشی ریلمی مدل Realme 11 از سیستم‌عامل اندروید ۱۲ و پردازنده Mediatek Helio G99 پشتیبانی می‌کند.

بهترین گوشی موبایل تا ۸ میلیون

وزن این گوشی فقط ۱۷۸ گرم و اندازه آن ۱۵۹.۹ در ۷۳.۳ در ۸ میلیمتر است. صفحه نمایش Super AMOLED آن با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل تصاویر را نمایش می‌دهد. در سایت کالاتیک می‌توانید این گوشی را با رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت پیدا کنید. گوشی موبایل ریلمی ۱۱ به دوربین‌های قدرتمند ۱۰۸ مگاپیکسلی با لنز واید و ۲ مگاپیکسلی با لنز عمقی مجهز شده است.

در ضمن دوربین سلفی آن، عکس‌ها را با حسگر ۱۶ مگاپیکسلی و لنز عریض ثبت می‌کند. برخلاف بسیاری از گوشی‌های جدید یک جک ۳.۵ میلمیتری روی بدنه گوشی وجود دارد که برای اتصال هدفون و هندزفری مناسب است. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گوشی موبایل ریلمی ۱۱ که در ۱۷ دقیقه ۵۰ درصد شارژ می‌شود، این نوید را به شما می‌دهد که با خیال راحت یک روز کامل می‌توانید از آن استفاده کنید.

قیمت ریلمی Realme 11

گوشی موبایل دوجی مدل S90C

یکی دیگر از گزینه‌های شما در لیست بهترین گوشی موبایل تا ۸ میلیون تومان از برند دوجی با مدل S90C است. دوجی یکی دیگر از برندهای نسبتا جدیدی در زمینه تولید گوشی موبایل است که در سال ۲۰۱۳ تاسیس شده است. برند دوجی در پی طراحی و عرضه مقاوم‌ترین گوشی‌ها در برابر گردوغبار، آب و ضربه است و از همین رو یکی از رقبای برند CAT به حساب می‌آید.

این گوشی موبایل از دو سیم کارت در سایز نانو پشتیبانی می‌کند. استانداردهای مختلف از این گوشی موبایل یک محصول مقاوم و کاربردی برای شرایط خاص ساخته است. یکی از این استانداردها MIL-STD-810 بوده که مقاومت آن را در برابر سقوط از ارتفاع و شرایط سخت نشان می‌دهد. علاوه بر آن استاندارد IP68 و IP69K به معنای مقاومت گوشی در برابر دمای بالا، گردوغبار و آب است.

بهترین گوشی موبایل تا ۸ میلیون تومان

اگر بخواهیم درباره بدنه گوشی موبایل دوجی S90C صحبت کنیم، باید بگوییم که پشت بدنه آن از جنس آلومینیوم و فریم آن پلاستیکی است. صفحه نمایش IPS آن ۶.۱۸ اینچ ابعاد دارد و تصاویر را با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۲۴۶ پیکسل نمایش می‌دهد. کیفیت دوربین اصلی آن ۱۶ و ۸ مگاپیکسل و دوربین سلفی آن نیز ۸ مگاپیکسل است. گوشی دوجی S90C از یک پردازنده ۶۴ بیتی Mediatek MT6771T Helio P70 پشتیبانی می‌کند.

حافظه داخلی آن ۱۲۸ گیگابایت است و تا ۲۵۶ گیگابایت قابلیت ارتقا دارد. باتری لیتیوم پلیمری این محصول ۵۰۵۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد و غیر قابل تعویض است. در نهایت یک دفترچه راهنما، یک آداپتور شارژر، یک کابل شارژر USB-C و یک محافظ صفحه نمایش اقلام همراه این گوشی از برند دوجی هستند.

قیمت دوجی S90C

گوشی موبایل موتورولا مدل Moto G52

موتورولا یکی از برندهایی است که مدل‌های مختلف گوشی هوشمند را با ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلف تولید می‌کند. گوشی موبایل موتورولا مدل Moto G52 را در لیست بهترین گوشی موبایل تا ۸ میلیون تومان معرفی می‌کنیم که نسبت به مدل قبلی‌اش یعنی Moto G51 پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

موتورولا به طرز خارق‌العاده‌ای توانسته وزن این گوشی را تا ۱۶۹ گرم کاهش دهد که با توجه باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن یک امتیاز به حساب می‌آید. در قسمت پایینی گوشی، یک جک ۳.۵ میلیمتری، یک بلندگو و یک پورت USB-C را مشاهده خواهید کرد. استاندارد IP52 در این گوشی موبایل به معنی مقاومت آن در برابر گردوغبار و آب است.

گوشی موبایل تا ۸ تومان

صفحه نمایش AMOLED این گوشی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن نسبت به نسل قبلی است که سیاهی را عمیق‌تر و رنگ‌ها را بهتر نمایش می‌دهد. ظرفیت داخلی این گوشی ۱۲۸ گیگابایت و حافظه رم آن ۶ گیگابایت است. برای بسیاری از کاربران، دوربین از مهم‌ترین ویژگی‌های یک گوشی محسوب می‌شود.

در گوشی موتورولا مدل Moto G52 یک حسگر ۵۰ مگاپیکسلی با لنز عریض، یک حسگر ۸ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و یک حسگر ۲ مگاپیکسلی با لنز ماکرو وجود دارد. دفترچه راهنما، آداپتور شارژر، کابل شارژر USB-C و سوزن مخصوص خارج کردن سیم‌کارت از اقلام همراه هنگام خرید این گوشی میان رده هستند.

قیمت موتورولا Moto G52

گوشی موبایل سامسونگ مدل A24

قطعا در لیست بهترین گوشی موبایل تا ۸ میلیون تومان یکی از مدل‌های سامسونگ این غول فناوری کره‌ای، وجود دارد. گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A24 یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه‌های موجود از برند سامسونگ است. علاوه بر قیمت مناسب، صفحه نمایش روان، دوربین‌های باکیفیت، عمر بالای باتری و طراحی زیبا از مهم‌ترین ویژگی‌ها در این میان‌رده سامسونگ است.

این گوشی موبایل ۱۹۵ گرمی اندازه‌ای به ابعاد ۱۶۲.۱ در ۷۷.۶ در ۸.۳ میلیمتر دارد. قسمت جلویی پنل گوشی از جنس شیشه بوده و فریم و پشت آن با مواد اولیه باکیفیت پلاستیکی پوشانده شده است. صفحه نمایش Super AMOLED آن با ۹۰ هرتز نرخ نوسازی، ۱۰۰۰ نیت روشنایی و ۶.۵ اینچ اندازه، تصاویر را با کیفیت ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل نمایش می‌دهد.

گوشی موبایل سامسونگ a54

پشت گوشی یک حسگر ۵۰ مگاپیکسلی با لنز عریض، یک حسگر ۵ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و یک حسگر ۲ مگاپیکسلی با لنز ماکرو وجود دارد. علاوه بر آن دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی آن با لنز عریض می‌تواند عکس‌های باکیفیتی را به ثبت برساند. گوشی موبایل سامسونگ A24 از پردازنده Mediatek Helio G99 با ۸ هسته پردازشی بهره می‌برد.

دفترچه راهنما، کابل شارژ USB-C و سوزن خارج کردن سیم کارت اقلام همراه این گوشی هستند. در صورتی که از علاقمندان به این برند پرقدرت هستید، باید راهنمای خرید گوشی سامسونگ را مطالعه کنید.

قیمت سامسونگ A24

گوشی موبایل اوپو مدل Oppo A58

یکی دیگر از محصولاتی که باید آن را در لیست بهترین گوشی موبایل تا ۸ میلیون تومان قرار دهیم، Oppo A58 است. این گوشی با طراحی زیبا هم شیک به نظر می‌رسد و هم تجربه استفاده لذت‌بخشی را برای شما رقم می‌زند.

یکی از ویژگی‌های قابل توجه در این گوشی موبایل، ساختار بادوام آن است که به مواد اولیه ساخت آن برمی‌گردد. گوشی در قسمت جلو با شیشه و قاب پلاستیکی محافظت می‌شود که ترکیبی شیک و یکپارچه را تضمین می‌کند.

گوشی موبایل تا ۸ تومان

صفحه نمایش IPS این گوشی با ۶.۷۲ اینچ می‌تواند تصاویر را با کیفیت ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل نمایش دهد. پردازنده گرافیکی Mali-G52 عملکرد گرافیکی بالایی دارد و به شما اجازه می‌دهد تا از بازی‌ها و محتوای چندرسانه‌ای لذت کافی را ببرید. با گوشی موبایل Oppo A58 از ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت حافظه رم برخوردار خواهید شد که بر عملکرد چندوظیفگی روان دستگاه، تاثیر مثبت خواهد داشت.

گوشی موبایل Oppo A58 برای عکسبرداری، با کیفیت بالا طراحی شده است. دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لنز عریض به همراه یک دوربین ۲ مگاپیکسلی پشت بدنه قرار گرفته است که در کنار دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی آن، عکس‌های باکیفیتی را ثبت می‌کند.

یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی غیر قابل تعویض هم در این گوشی وجود دارد که عملکرد خوبی برای یک روز استفاده از آن خواهد داشت. اقلام همراه این گوشی موبایل شامل دفترچه راهنما، آداپتور شارژر، کابل شارژر USB-C، سوزن خارج کردن سیم کارت و کاور است.

قیمت اوپو Oppo A58

گوشی موبایل آنر مدل Honor X8a

در لیست بهترین گوشی موبایل تا ۸ میلیون تومان شما را با موبایل آنر Honor X8a آشنا می‌کنیم. این گوشی موبایل از یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی IPS با کیفیت ۱۰۸۰ در ۲۳۸۸ پیکسل برخوردار است. جنس بدنه گوشی موبایل آنر X8a از پلاستیک و شیشه است و فقط ۱۷۹ گرم وزن دارد.

گوشی موبایل آنر x8a

لبه پایینی این گوشی یک بلندگوی مونو، یک ورودی USB Type-C و یک جک ۳.۵ میلیمتری قرار دارد. با وجود جک ۳.۵ میلیمتری در این گوشی موبایل، اتصال هدفون و هندزفری هم امکان‌پذیر است. ظرفیت داخلی این گوشی آنر، ۱۲۸ گیگابایت است و در کنار آن ۸ گیگابایت رم در اختیار شما قرار می‌گیرد. پشت گوشی موبایل یک دوربین ۱۰۰ مگاپیکسلی با لنز عریض، یک حسگر ۵ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و یک حسگر ۲ مگاپیکسلی با لنز ماکرو وجود دارد.

قیمت آنر Honor X8a

گوشی موبایل داریا مدل Bond 5G

برای خرید گوشی زیر 8 میلیون تومان می‌توانید به سراغ برند ایرانی داریا هم بروید. گوشی موبایل داریا مدل Bond 5G یکی از بهترین محصولات این راهنمای خرید است که به بررسی مشخصات آن می‌پردازیم. این گوشی از طراحی جذابی برخوردار است و برای ساخت آن از متریالی چون آلومینیوم و شیشه استفاده شده که ساختاری محکم به این محصول بخشیده است. DARIA Bond 5G با وزن 209 گرم ابعادی برابر با 163 در  74 میلی‌متر با ضخامت 8 میلی‌متر دارد.

خرید گوشی DARIA Bond 5G

صفحه‌نمایش با کیفیت داریا مدل Bond 5G یکی از نقاط قوت این گوشی ایرانی است که با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل و نرخ نوسازی 120 هرتز عملکرد مطلوبی را از خود به نمایش می‌گذارد. DARIA Bond 5G با یستم عامل اندروید 13 بر پایه Web3.0 تولید شده و به طور کامل از سرویس‌های گوگل پلی پتشیبانی می‌کند؛ رابط کاربری DariaOS 4 به محیط اندروید خام شباهت دارد از همین‌رو تجربه کاربری ساده و بسیار روانی دارد. 

تراشه MediaTek MT6877V، پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4، سیستم عامل DariaOS 4.0 (بر پایه اندروید 13)، باتری 4700 میلی‌آمپر ساعتی از دیگر ویژگی‌های گوشی داریا Bond 5G هستند که این دستگاه را به گزینه‌ای مناسب برای خرید گوشی تا 8 میلیون تومان تبدیل می‌کند.

قیمت گوشی داریا مدل Bond 5G

سخن آخر

در این مقاله به معرفی چند مدل از بهترین گوشی‌های موجود در بازار در بازه قیمتی تا ۸ میلیون تومان را معرفی کردیم. هر یک از این گوشی‌ها به‌عنوان بهترین گوشی موبایل تا ۸ میلیون تومان قابلیت‌ها و ویژگی‌های متفاوتی برای ارائه داشتند. با این حال بسیاری از گوشی‌های دیگر در بازار وجود دارند که در این بازه قیمتی هستند و قابلیت‌های منحصربه‌فرد خود را دارند.
از نظر شما جای کدام یک از گوشی‌های موبایل تا ۸ میلیون تومان در این لیست خالی است؟ تا به حال از کدام یک از این گوشی‌ها استفاده کرده‌اید؟

پرسش‌های متداول

بهترین گوشی موبایل تا ۸ میلیون تومان کدام است؟

انتخاب هر یک از این گوشی‌ها به‌عنوان بهترین گزینه، به نیاز شما و قابلیت‌های آن‌ها بستگی دارد.

برای خرید گوشی گیمینگ باید به چه ویژگی آن دقت کنیم؟

صفحه نمایش باکیفیت و پردازنده پرقدرت از مهم‌ترین ویژگی‌ها در یک گوشی گیمینگ هستند.

برند دوجی به تولید چه گوشی‌هایی مشغول است؟

برند دوجی به تولید مقاوم‌ترین گوشی‌ها با استانداردهای معتبر می‌پردازد.

خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.