معرفی بهترین و جدیدترین گوشی وان پلاس!


غزاله لواسانی
نظرات 0
content-main-img
در مطلب پیش‌رو پس از بررسی مختصری از تاریخچه کمپانی وان پلاس، بهترین و جدیدترین گوشی های OnePlus را بررسی نمودیم.

اگر به پنج سال گذشته نگاهی بیاندازیم، گوشی های وان پلاس به‌سختی در بازار تلفن‌های هوشمند شناخته شده بودند، اما امروزه محصولات این کمپانی در زمره بهترین گوشی های موبایل قرار می‌گیرند. البته ناگفته نماند که این کمپانی در حال گسترش حیطه فعالیت خود در سطح جهانی است. اما گوشی وان پلاس ساخت کجاست؟ مزایا و معایب گوشی وان پلاس چیست؟ این کمپانی چه محصولات دیگری را تولید می‌کند؟ در مطلب زیر و در راهنمای خرید گوشی های وان پلاس به پرسش‌های فوق پاسخ داده‌ایم. پس با کالاتیک همراه باشید!

آشنایی با کمپانی وان پلاس | گوشی وان پلاس ساخت کجاست؟

وان پلاس یک شرکت فناوری چینی است که در ابتدا فقط به تولید گوشی های موبایل می‌پرداخت. این مجموعه توسط پت لاو (Pete Lau) و کارل پی (Carl Pei) در اواخر 2013 تاسیس شد. آقای پِی چندی بعد از این کمپانی جدا شد و شرکت خود به نام ناتینگ را تاسیس نمود.

کارل پی هم‌بنیانگذار کمپانی وان پلاس

در ابتدا نیز به‌نظر می‌رسید که کمپانی وان پلاس به‌عنوان زیر برند OPPO کار می‌کند. این موضوع بعدها از طرف هر دو کمپانی تکذیب و تایید شد که وان پلاس تحت یک برند مستقل در حال فعالیت است. علاوه‌بر نظارت BBK Electronics بر OPPO و وان پلاس و به‌علت ارتباط نزدیک میان این دو کمپانی، وان پلاس به زیرساخت‌های OPPO دسترسی داشت. این امر به این کمپانی کمک نمود تا هزینه نهایی محصولات خود را تا حد زیادی پایین بیاورد. چرا که دیگر نیازی نبود تا وان پلاس هزینه هنگفتی را صرف تحقیق و توسعه (R&D)، تجهیزات ساخت و موارد دیگر کند. البته بد نیست بدانید که هر چه این کمپانی محبوبیت بیشتری نزد عموم کسب می‌کرد، قیمت گوشی وان پلاس نیز با افزایش بیشتری همراه می‌شد.

به‌عنوان مثال، وان پلاس تنها چهار ماه بعد از تاسیس و شروع به فعالیت اولین گوشی موبایل خود را با نام OnePlus One معرفی و روانه بازار کرد. برای این کمپانی چنین کار بزرگی بدون دریافت کمک‌های قابل توجهِ دیگر شرکت‌ها ممکن نبود. در سال 2020، پت لاو به سمت قائم مقام شرکت OPLUS منصوب شد. کمپانی مادر OPLUS بر هر دو کمپانی OnePlus و OPPO نظارت دارد و بر همکاری هر چه بیشتر این دو کمپانی تاکید می‌کند.

در سال 2021، هر دو کمپانی به‌طور رسمی اعلام کردند که قصد دارند نیروهای خود را با یکدیگر ادغام کرده و البته تحت برندهای جداگانه به فعالیت خود دهند. به‌عنوان مثال، سیستم عامل Oxygen OS وان پلاس و Color OS اُپو گرچه ویژگی‌های متفاوتی دارند، اما دارای پایگاه داده یکسانی هستند.

با وجود این افزایش قیمت و با اینکه قیمت گوشی OnePlus 11، پرچمدار این کمپانی در سال 2023 به حدود 700 دلار می‌رسید با این وجود قیمت آن نسبت به قیمت پرچمداران سایر کمپانی‌ها رقابتی محسوب می‌شد. به‌عنوان مثال، در آن زمان پرچمداری مانند Google Pixel 8 Pro حدود 300 دلار گران‌تر به بازار عرضه شده بود.

گوشی موبایل وان پلاس 11

وان پلاس در بحث طراحی و نرم‌افزار خود را با رویکرد مینیمالیستی از دیگر رقبا متمایز می‌کند. گوشی های وان پلاس تا حد زیادی طراحی ساده و شیکی داشته و تمرکز ویژه‌ای بر کاربردپذیری (Usability) دارند. سیستم عامل Oxygen OS که در گوشی‌های موبایل وان پلاس مورد استفاده قرار می‌گیرد، یکی از روان‌ترین، بی‌نقص‌ترین سیستم‌عامل‌های مبتنی بر اندروید به‌شمار می‌رود که با سخت‌افزار و تراشه گوشی بسیار هماهنگ و بهینه عمل می‌کند. البته باید گفت انتشار نسخه‌های اخیر Oxygen OS نشان می‌دهد که مدتی است این کمپانی چینی کمی از خط مشی خود در رابطه با نرم‌افزار بی‌عیب و نقص فاصله گرفته و این موضوع موجب شده تا بخشی از کاربران خود را در بحث نرم‌افزار ناامید کند.

وان پلاس، جسارت ورود به دنیای ناشناخته‌ها!

فعالیت کمپانی وان پلاس صرفا به تولید گوشی های هوشمند خلاصه نمی‌شود. این کمپانی فعالیت‌های محدودی در تولید محصولات دیگر دارد. جدای از تولید انواع قاب و کاور گوشی، شارژر و اکسسوری‌های مختلف، این کمپانی دستی در ساخت هندزفری‌های بی‌سیم دارد. وان پلاس در سال 2020، اولین هدفون بی‌سیم خود تحت عنوان OnePlus Buds را به بازار عرضه کرد.

در حال حاضر جدید‌ترین هندزفری وان پلاس، OnePlus Buds Pro 3 نام دارد که اخیرا معرفی و تولید شده است. تلویزیون هوشمند وان پلاس یکی دیگر از محصولات این کمپانی چینی است که در ابعاد و ویژگی‎های مختلف تولید می‌شود. همه این تلویزیون‌ها از سیستم‌عامل Android TV بهره می‌برند. با این حال، تلویزیون وان پلاس فقط در مناطق محدودی از جهان و عمدتا در کشور هند در دسترس هستند. وان پلاس طی بیانیه‌ای از قصد خود مبنی بر صادرات تلویزیون‌های هوشمند خود به کشورهایی نظیر ایالات متحده آمریکا سخن می‌گوید اما هنوز این موضوع محقق نشده است.

هندزفری وان پلاس Buds 3

در سال 2022، وان پلاس با OnePlus Pad به بازار تبلت های هوشمند ورود کرد. جالب است بدانید که دوربین در پنل پشتی این محصول در مرکز و حاشیه افقی آن قرار داشت که این موضوع ندرتا در تبلت‌ها دیده می‌شود. شاید گمان کنید که به انتهای لیست محصولات وان پلاس رسیدیم، اما چنین نیست. این کمپانی در سال 2021 از اولین ساعت هوشمند وان پلاس تحت عنوان OnePlus Watch رونمایی کرد که البته با نقد منفی کاربران مواجه شد. با این حال کمپانی چینی دست از تلاش نکشید و به تولید ساعت های هوشمند ادامه داد تا جایی‌که در جدیدترین تلاش خود و به‌تازگی از OnePlus Watch 2 با قابلیت‌های ویژه رونمایی کرده است.

دسته‌بندی گوشی های وان پلاس

چهار دسته‌بندی اصلی برای گوشی های وان پلاس در نظر گرفته شده که به شرح ذیل است:

  • سری عددی گوشی وان پلاس که به پرچمداران وان پلاس معروف‌اند.
  • سری T
  • سری R
  • سری نورد (Nord)
  • سری ایس (Ace)
  • سری جدید Open

سری عددی گوشی وان پلاس

جدیدترین گوشی وان پلاس در سری پرچمدار، OnePlus 12 نام دارد.گوشی موبایل OnePlus 11 پرچمدار سال 2023 این کمپانی به‌شمار می‌رفت؛ بدین‌ترتیب روند کاهشی اعداد را برای پرچمداران سال‌های قبل در نظر بگیرید.

سری R گوشی وان پلاس

وان پلاس، سری R گوشی های خود را اولین بار با گوشی OnePlus 9R معرفی کرد. این نسخه که همان نسخه محدود شده سری پرچمدار گوشی OnePlus 9 است در ابتدا فقط برای کشور هند عرضه شد. با این حال کمپانی چینی با هدف افزایش کاربران خود در سال 2024 گوشی OnePlus 12R را برای ایالات متحده نیز عرضه کرده است. مانند گذشته، وانپلاس 12 آر از بسیاری جهات به گوشی وان پلاس 12 شباهت دارد، اما با هدف پایین آوردن قیمت نهایی این محصول، برخی از ویژگی‌های پرچمدار این کمپانی از روی OnePlus 12R حذف شده است.

گوشی موبایل وان پلاس سری R

یکی از اقدامات وان پلاس در راستای کاهش قیمت، تجهیز این گوشی به تراشه پرچمدار سال گذشته یعنی Snapdragon 8 Gen 2 و نه نسل 3 است. این گوشی گرچه قدرت کمتری نسبت به نسخه 12 ارائه می‌دهد، اما هنوز هم قدرت آن برای بیشتر کاربران کافی است.

علاوه بر این، سیستم عکس‌برداری وان پلاس 12 آر گرچه به میزان نسخه پرچمدار قدرتمند نیست، اما کماکان عکس‌های خوب و راضی‌کننده‌ای را ثبت می‌کند. به‌همین دلیل قیمت گوشی وان پلاس OnePlus 12R نسبت به OnePlus 12 حدود 300 دلار کمتر است و همین امر آن را به یک گزینه عالی برای خرید گوشی موبایل بدل می‌کند.

سری T گوشی موبایل وان پلاس

برای اولین بار و در سال 2016، وان پلاس تصمیم گرفت تا گوشی های پرچمدار خود را در نیمه دوم سال به‌روز کند و ویژگی‌های جدیدتری را به آن‌ها اضافه کند. به‌همین دلیل، در این سال وان پلاس سری T گوشی‌های خود را با نام OnePlus 3T عرضه کرد. آخرین گوشی وان پلاس سری پرچمدار T، وان پلاس 10T نام دارد که جدای از تراشه و قدرت شارژر در باقی موارد بر وان پلاس 10 پرو برتری دارد.

گوشی موبایل وان پلاس 10Tمتاسفانه در سال 2023 این کمپانی اعلام کرد که کاربران در سال 2023 منتظر پرچمدار سری T، یعنی OnePlus 11T نباشند و گوشی موبایل وان پلاس 11 تنها پرچمدار این کمپانی در این سال خواهد بود. البته مشخص نیست که این اقدام پایان سری T باشد یا تنها وقفه‌ای در خط تولید این سری به حساب می‌آید.

سری نورد (Nord) گوشی وان پلاس

وان پلاس اولین گوشی سری نورد (Nord) را با نام OnePlus Nord در سال 2020 به بازار عرضه کرد. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، گوشی‌های سری نورد در رده‌بندی گوشی میان رده قرار می‌گیرد. تا کنون چندین گوشی از سری نورد در دو دسته‌بندی مختلف تولید شده است:

  • گوشی وان پلاس نورد سری T
  • گوشی وان پلاس نورد سری N

سری Nord N گوشی وان پلاس که با گوشی های Nord N10 و Nord N100 آغاز شد، کپی‌هایی از گوشی های ارزان‌قیمت برند اوپو هستند. در حال حاضر گوشی های Nord N30 و Nord N300 جدیدترین اعضای این خانواده محسوب می‌شوند.

سری Ace گوشی های وان پلاس

سری Ace گوشی های وان پلاس برای بازارهای منتخب عرضه می‌شوند. اولین گوشی عرضه شده برای این کمپانی گوشی موبایل OnePlus Ace مخصوص بازار چین بود که شباهت بسیاری به Realme GT Neo 3 داشت. علاوه‌بر این، شباهت بسیار OnePlus 10R به ریلمی GT Neo 3 در خط تولید گوشی های وان پلاس رمز گشایی محصولات این کمپانی را بیش از پیش دشوارتر می‌کند.

سری گوشی‌های OnePlus Open

کمپانی سامسونگ بازار گوشی‌های تاشو را تحت سلطه خود دارد. اما این بدان معنی نیست که کمپانی‌های دیگر برای ورود به چنین بازاری تلاش نمی‌کنند. وان پلاس در اکتبر 2023 از اولین گوشی تاشوی خود به نام OnePlus Open رونمایی کرد. گوشی وان پلاس Open، مانند Galaxy Z Fold 5 و پیکسل فولد به‌صورت کتابی باز می‌شود و امکان استفاده از آن هم به‌عنوان یک گوشی هوشمند و هم به‌عنوان تبلت را به کاربران می‌دهد.

راهنمای خرید بهترین گوشی وان پلاس | بهترین گوشی هوشمند وان پلاس

پس از معرفی مختصری از تاریخچه کمپانی وان پلاس به معرفی انواع سری‌های گوشی های وان پلاس پرداختیم. در ادامه قصد داریم به معرفی جدیدترین و بهترین گوشی های این کمپانی بپردازیم. پس اگر قصد خرید بهترین گوشی وان پلاس را دارید با کالاتیک همراه باشید.

 گوشی OnePlus 12؛ بهترین گوشی وان پلاس

گوشی وان پلاس 12 جدیدترین گوشی وان پلاس در سال 2024 محسوب می‌شود. اگر معرفی گوشی تاشوی جدید این کمپانی را در نظر نگیریم، انتظار نداریم که در این سال گوشی بهتری از وان پلاس نسبت به وان پلاس 12 عرضه شود. این گوشی از جدیدترین چیپست پرچمدار شرکت کوالکام، Snapdragon 8 Gen 3 بهره می‌برد. علاوه‌بر این، صفحه نمایش خمیده فوق‌العاده با کیفیت LTPO AMOLED با روشنایی حداکثری 4500 نیتی و پکیج کامل دوربین از وان پلاس 12 یک گوشی مناسب عکاسی و امور روزمره می‌سازد.

گوشی موبایل وان پلاس 12

وان پلاس 12 با چیپست قدرتمند، صفحه نمایش با کیفیت می‌تواند به‌عنوان گوشی مناسب گیمینگ در نظر گرفته شود و در این زمینه از خود عملکرد فوق‌العاده‌ای را نشان می‌دهد. اگر تصمیم دارید بهترین گوشی وان پلاس را خریداری کنید، وان پلاس 12 بی‌شک شما را راضی خواهد کرد.

گوشی OnePlus 12R

همان‌طور که در بالا اشاره شد، گوشی موبایل OnePlus 12R با قیمت کمتر، ویژگی‌های مشابه بسیاری با OnePlus 12 دارد. این گوشی با تراشه پرچمدار سال قبل و در عین حال قدرتمند کوالکام، اسنپدراگون 8 نسل 2 عرضه شده است. صفحه نمایش 6.78 اینچی این گوشی از نوع AMOLED است که با فناوری LTPO4 توانایی تغییر نرخ به‌روزرسانی از 1 تا 120 هرتز را با توجه به نوع محتوای در حال نمایش دارد.

گوشی موبایل وان پلاس 12R

علاوه‌بر این، رزولوشن1264 در 2780 پیکسل، پشتیبانی از محتوای دالبی ویژن و حداکثر روشنایی 4500 نیتی از دیگر ویژگی‌های این صفحه نمایش به‌شمار می‌رود. پکیج دوربین عکاسی این گوشی نسبت به OnePlus 12 از کیفیت نسبتا پایین‌تری برخوردار است اما کماکان عکس‌های رضایت‌بخشی چه در روز و چه در شب و محیط‌های کم‌نور ثبت می‌کند. برای تامین شارژ گوشی OnePlus 12R یک باتری با ظرفیت 5500 میلی‌آمپر ساعت در نظر گرفته شده که با یک آداپتور شارژر با توان 100 وات شارژ می‌شود. این باتری در صورت کاربری سبک حدود دو روز و در کاربری‌های سنگین تا یک روز شارژدهی دارد.

گوشی وان پلاس Ace 3V؛ بهترین گوشی میان رده در دنیا

یکی از بهترین گوشی های وان پلاس، گوشی موبایل OnePlus Ace 3V است که  چندین ماه متوالی به انتخاب وب‌سایت Antutu در رده قدرتمندترین گوشی میان رده جهان و بالاتر از گوشی محبوب Poco X6 Pro قرار دارد. گوشی موبایل وان پلاس Ace 3V تراشه اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 شرکت کوالکام را در قلب خود دارد قدرت فوق‌العاده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

گوشی موبایل وان پلاس Ace 3V

به‌گونه‌ای که اگر قصد خرید گوشی گیمینگ دارید، این گوشی می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد. صفحه‌نمایش AMOLED ده بیتی با پشتیبانی از نمایش یک میلیارد رنگ، نرخ نوسازی 120 هرتزی، روشنایی حداکثری 2150 نیتی، رم 12 و 16 گیگابایتی، باتری 5500 میلی‌آمپرساعتی با آداپتور 100 واتی همگی از ویژگی‌هایی است که این گوشی را به بهترین گوشی میان رده تبدیل می‌کند.

گوشی موبایل OnePlus Open

وان پلاس در اولین تلاش خود برای ورود به بازار گوشی های تاشو با Oneplus Open درخشان ظاهر شده است؛ به‌گونه‌ای که اگر قصد خرید بهترین گوشی تاشو را دارید، وان پلاس Open می‌تواند رضایت شما را جلب کند. کیفیت متریال به کار رفته در این گوشی آن‌قدر بالاست که وان پلاس با اطمینان کامل می‌گوید عمر لولای این گوشی به 13 سال می‌رسد.

وان پلاس اوپن از پنل پشتی شیشه‌‌ای یا چرم ساخته شده و فریم آلومینیومی آن را احاطه می‌کند. صفحه نمایش داخلی آن 7.82 اینچی است که کیفیتی معادل 2440 در 2268 پیکسل دارد. این صفحه‌نمایش از نوع Flexi-fluid AMOLED است که با فناوری LTPO3 نرخ نوسازی را با توجه به محتوای در حال نمایش از 10 تا 120 هرتز تغییر می‌دهد. صفحه نمایش کاور یا بیرونی وان پلاس Open اندازه 6.31 اینچی دارد که با پوشش سرامیک گارد (Ceramic Guard) محافظت می‌شود. کیفیت این صفحه‌نمایش نیز به 1116 در 2484 پیکسل می‌رسد. حداکثر روشنایی صفحه نمایش کاور به حداکثر 2800 نیت می‌رسد. هر دو صفحه نمایش گوشی تاشوی وان پلاس ده بیتی هستند و از محتوای دالبی ویژن پشتیبانی می‌کنند.

گوشی موبایل وان پلاس Open

گوشی OnePlus Open از تراشه پرچمدار سال قبل کوالکام یعنی Snapdragon 8 Gen 2 بهره می‌برد. پردازنده هشت هسته‌ای این تراشه ساختار 3+4+1 دارد که هسته‎های میانی آن نسبت به نسل قبل تقویت شده‌اند. این گوشی از یک پکیج دوربین سه‌گانه بهره می‌برد که از یک دوربین 48 مگاپیکسلی عریض، 64 مگاپیکسلی تله فوتو و 48 مگاپیکسلی اولترا واید تشکیل می‌شود.

علاوه‌بر این، گوشی وان پلاس Open از دو دوربین سلفی موجود روی دو صفحه‌نمایش آن بهره می‌برد. دوربین سلفی موجود در نمایشگر بیرونی حسگر 32 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض دارد. دوربین سلفی داخلی، قسمت بالاییِ سمت راست صفحه‌نمایش قرار گرفته و از یک حسگر 20 مگاپیکسلی با لنز اولترا واید برخوردار است. کیفیت عکس‌های خروجی از تمامی دوربین‌های وان پلاس Open خوب و با کیفیت ارزیابی می‌شود. سطح بالای جزئیات، وضوح مناسب، نویز پایین، کنتراست بالا و محدوده داینامیکی گسترده از ویژگی‌های عکس‌های ثبت شده با دوربین‌های وان پلاس Open است.

گوشی وان پلاس Ace Pro

گوشی موبایل OnePlus Ace Pro گرچه محصول سال 2022 است، اما به‌واسطه مشخصاتی که دارد می‌تواند یکی از بهترین گوشی های گیمینگ تا 30 میلیون تومان محسوب ‌شود. پنل پشتی این گوشی جنسی از شیشه دارد. گوشی وان پلاس ایس پرو دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی AMOLED و نرخ نوسازی 120 هرتزی است.

گوشی موبایل وان پلاس Ace Pro

تراشه در نظر گرفته شده برای این گوشی Snapdragon 8+ Gen 1 است که قدرت بسیار بالایی در بازی‌ها ارائه می‌دهد. این گوشی با حافظه 256 و 512 گیگابایت به‌همراه رم 12 و 16 گیگابایت عرضه شده است. یک باتری 4800 میلی‌آمپر ساعتی برای تامین انرژی قطعات این گوشی به کار گرفته شده که با یک آداپتور شارژر با توان 150 وات شارژ می‌شود.

گوشی موبایل One plus Nord N30

گوشی‌های میان رده وان پلاس Nord N30 از گزینه‌های اقتصادی خرید گوشی موبایل به‌حساب می‌آید. این گوشی یک صفحه نمایش 6.72 اینچی از نوع IPS دارد. نرخ نوسازی صفحه‌نمایش این گوشی به 120 هرتز و حداکثر روشنایی آن به 2150 نیت می‌رسد. وان پلاس نورد N30 برای استفاده‌های روزمره کاملا مناسب است. چرا که با تراشه اسنپدراگون 695 به‌راحتی از پس پردازش‌‌های سبک بر می‌آید. اما نباید از آن انتظار پردازش سنگین‌تری بیشتری داشت. این گوشی به یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی از نوع لیتیوم پلیمری مجهز شده که با یک آداپتور با توان 50 وات شارژ می‌شود.

سخن پایانی
کمپانی نوپای وان پلاس، در مدت زمان کوتاهی توانست جایگاه مناسب خود را در میان کاربران گوشی موبایل پیدا کند و با ورود جسورانه خود به عرصه تولید گوشی‌های تاشو توانست برای یکه‌تاز این عرصه به خوبی عرض اندام کند. در مطلب فوق، بهترین و جدیدترین گوشی های وان پلاس را بررسی نمودیم و دیدیم که اکنون محصولات برند OnePlus با مشخصات فنی فوق‌العاده و کیفیت ساخت بالا به‌خوبی می‌تواند با بهترین گوشی های سامسونگ و اپل رقابت کند.

پرسش‌های متداول

بهترین گوشی وان پلاس کدام مدل است؟

گوشی موبایل OnePlus 12 را می‌توان به جرئت یکی از بهترین گوشی های وان پلاس به‌حساب آورد.

معایب گوشی وان پلاس چیست؟

یکی از معایب گوشی های وان پلاس، عدم مقاومت در برابر غوطه‌وری در آب است. جای تعجب دارد که گوشی گران‌قیمتی مانند OnePlus Open با دارا بودن گواهی IPX4 تنها در برابر پاشش قطرات آب و گرد و غبار مقاومت می‌کند.

مزایای گوشی وان پلاس چیست؟

یکی از مزایای گوشی های وان پلاس، هماهنگی کامل نرم افزار و سخت‌افزار آن‌هاست. بدین‌ترتیب که با خرید گوشی وان پلاس می‌توانید از یکی از روان‌ترین رابط کاربری های موجود در گوشی های اندرویدی بهره‌مند شوید. از دیگر مزایای گوشی وان پلاس می‌توان به برخورداری از بهترین مشخصات فنی ولی با قیمت پایین‌تر این گوشی‌ها نسبت به محصولات کمپانی های دیگر اشاره کرد.

خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.