راهنمای خرید بهترین گوشی گیمینگ تا 30 میلیون تومان


مینو زمانی
نظرات 0
content-main-img
باتوجه به تنوع بالای گوشی‌ها در بازار، انتخاب یک گوشی حرفه‌ای و مناسب برای گیمینگ امری چالش برانگیز بوده و باعث می‌شود تا علاقمندان به گیم در هنگام خرید گوشی با شک و تردیدهایی مواجه شوند. به این دلیل در این مقاله با معرفی بهترین گوشی های گیمنگ شما را از ابهام خارج کرده و کمک می‌کنیم تا بتوانید انتخابی مناسب در این زمینه داشته باشید.

گوشی‌های گیمینگ یکی از محصولات اختصاصی و با کیفیت مخصوص گیمرها است که با ویژگی‌های منحصر به فرد خود توانایی اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها را دارد و این موضوع برای علاقه‌مندان به گیم و بازی از  اهمیت بسیاری برخوردار است.

برندهای زیادی توانسته‌اند به تولید گوشی‌هایی گیمینگ در رنج قیمتی گوناگون بپردازند که خریداران هنگام خرید گوشی گیمینگ امکان دارد به‌دلیل تنوع بالای محصولات دچار سردرگمی شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین گوشی‌های گیمینگ تا 30 میلیون تومان بپردازیم و هر کدام از آن را برای شما بررسی کنیم.

قیمت گوشی های گیمینگ

راهنمای خرید بهترین گوشی های گیمینگ تا 30 میلیون تومان

در خرید گوشی‌های گیمینگ موارد زیادی وجود دارند که باید به آن‌ها توجه کرد. از مهم‌ترین موارد می‌توان به تراشه، مقدار رم، وضوح صفحه نمایش، نرخ نوسازی تصویر، باتری و سرعت شارژ، سیستم خنک کننده و قابلیت‌های ظاهری مانند کلید‌های تریگر اشاره کرد. در ادامه پرفروش‌ترین گوشی های گیمینگ را که می‌توانید تا 30 میلیون تومان خریداری کنید، معرفی کرده‌ایم. با کالاتیک همراه باشید.

۱. گوشی موبایل وان پلاس مدل OnePlus Ace Pro 5G

یکی از بهترین گوشی های پرچمدار برند وان پلاس که در راهنمای خرید بهترین گوشی گیمینگ تا 30 میلیون تومان معرفی می‌کنیم، گوشی موبایل وان پلاس مدل OnePlus Ace Pro 5G است. این گوشی که در سال ۲۰۲۲ در دو رنگ مشکی و سبز وارد بازار شد به دلیل برخورداری از قابلیت‌هایی چون ظرفیت حافظه بالا، تراشه قدرتمند، باتری مناسب و کلی موارد دیگر که در این بخش توضیح می‌دهیم، توانست خیلی زود در دسته بهترین گوشی های گیمینگ قرار بگیرد.

وان پلاس Ace Pro 5G از صفحه نمایش ۶.۷ اینچی از نوع Fluid AMOLED تشکیل شده است که این صفحه نمایش تصاویر را با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۱۲ پیکسل به همراه تراکم پیکسلی ۳۹۴ پیکسل در هر اینچ نمایش می‌دهد.

گوشی وان پلاسOnePlus Ace Pro 5G

گوشی OnePlus Ace Pro 5G به دلیل مجهز بودن به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز ، پشتیبانی از +HDR10، روشنایی صفحه نمایش 500 نیت در حالت (Type)،800 نیت در حالت (HBM) و 950 نیت در حالت (Peak) امکان استفاده از گوشی در محیط با نورهای مختلف و حتی زیر نور مستقیم خورشید را برای گیمر فراهم می‌کند.

وان پلاس در قسمت سخت‌افزار این گوشی سنگ تمام گذاشته و از پردازنده کوالکام اسنپ دراگون ۸ پلاس نسل ۱ و پردازنده گرافیکی Adreno 730 استفاده کرده است که وجود این قطعات امکان اجرای یک بازی روان و با کیفیت را برای شما فراهم خواهد کرد.

همچنین وجود حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت از نوع UFS 3.1 و حافظه رم ۱۶ گیگابایت از نوع LPDDR5 خیال شما را از بابت نصب بازی‌های سنگین بدون وجود کمبود حافظه تا حد ممکن راحت می‌کند. در بخش باتری هم این گوشی به باتری با ظرفیت 4800 میلی‌آمپر ساعت از نوع لیتیوم پلیمری مجهز شده که دوام خوبی داشته و می‌تواند به ازای هر بار شارژ، تا یک روز گیمر را همراهی کند.

قیمت گوشی وان پلاس مدل OnePlus Ace Pro 5G
 

۲. گوشی موبایل هوآوی مدل nova 10 Pro 

گوشی هوآوی مدل nova 10 Pro یکی از گوشی‌های میان‌رده و قدرتمند در بازار است که با توجه به مشخصاتی که به کاربر ارائه می‌دهد، به عنوان یکی از بهترین گوشی های گیمینگ تا ۳۰ میلیون تومان شناخته می‌شود. هوآوی در ساخت  nova 10 Pro که در حد یک گوشی پرچمدار است، تلاش کرده تا بهترین امکانات را پیاده‌سازی کند و از آن یک گوشی قوی برای انجام کارهای سنگین بسازد.

یکی از عواملی که در nova 10 Pro باعث شده تا نام nova 10 Pro در لیست بهترین گوشی گیمینگ تا ۳۰ میلیون تومان قرار بگیرد، بهره‌مندی از صفحه‌نمایشی ۶.۷۸ اینچی از نوع OLED است. البته نسبت 91.1 درصدی صفحه‌نمایش به بدنه هم در انتخاب این گوشی برای گیمینگ بی‌تاثیر نیست؛ چرا که با وجود این قابلیت، فضای بیشتری در اختیار گیمر قرار داده شده و باعث می‌شود تا لذت بازی چندین برابر شود.

گوشی موبایل هوآوی مدل nova 10 Pro 

در بخش سخت‌افزار، تراشه استفاده شده در این گوشی کوالکام اسنپدراگون 778G 4G  و پردازنده گرافیکی آن Adreno 642L است که باعث می‌شود تا بازی‌های سنگین مثل کال‌آف‌دیوتی به صورت روان و بدون کوچکترین مشکل روی گوشی اجرا شوند.

یکی دیگر از شاخصه‌های برتر این گوشی، وجود باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت است که به ازای هر بار شارژ، امکان استفاده از گوشی تا دو روز را به کاربر خواهد داد.

در حالت کلی اگر به دنبال یک گوشی میان رده اما باکیفیت و کاربردی هستید، پیشنهاد می‌کنیم گوشی هوآوی مدل nova 10 Pro را هم در لیست خرید خود قرار دهید.

قیمت گوشی موبایل هوآوی مدل nova 10 Pro 
 

۳. گوشی موبایل شیائومی مدل Xiaomi 12X

یکی از گوشی‌های بسیار با کیفیت شیائومی که از آن می‌توان به عنوان گوشی گیمینگ نیز استفاده کرد، شیائومی 12X است. شیائومی 12X یکی از گوشی‌های بالا رده کمپانی چینی شناخته می‌شود که دارای طراحی زیبا، دوربین‌های سه‌گانه و اسپیکرهای استریو است. یکی از ویژگی‌های مهمی که این دستگاه را به گوشی گیمینگ تبدیل کرده چیپست اسنپدراگون 870 کوالکام با لیتوگرافی 7 نانومتری شرکت TSMC است که با این تراشه می‌توان این دستگاه را جزو گوشی های مناسب بازی کالاف دیوتی و اپکس لجندز دانست چراکه این گونه بازی ها را با بالاترین تنظیمات گرافیکی بسیار روان اجرا خواهد کرد.

گوشی موبایل شیائومی مدل Xiaomi 12X

صفحه نمایش 6.28 اینچی این گوشی با نرخ نوسازی 120 هرتز می‌تواند تجربه بسیار خوبی را برای کاربر به ارمغان بیاورد. همچنین حافظه داخلی 128 گیگابایتی و حافظه رم 8 گیگابایتی این مدل گوشی می‌تواند برای گوشی‌های گیمینگ یک امتیاز مثبت به حساب بیاید.

مشخصات گوشی موبایل شیائومی مدل Xiaomi 12X 5G
تراشه (SOC) Snapdragon 870 5G
پردازنده گرافیکی Adreno 650
تعداد سیم‌کارت دو سیم کارت
کیفیت دوربین
5 + 13 + 50 مگاپیکسل
سیستم عامل اندروید 11
حافظه داخلی 128 گیگابایت
حافظه رم 8 گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه ندارد
ظرفیت باتری 4500 میلی‌آمپر ساعت

 

قیمت گوشی موبایل شیائومی مدل Xiaomi 12X


۴. گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S21 FE

گوشی Galaxy S21 FE یکی از باکیفیت‌ترین گوشی‌های قاتل پرچم‌دار سامسونگ است که به عنوان گوشی گیمینگ هم می‌توان از آن بهره برد. این محصول یکی از گوشی‌های خوش دست بازار است که با طراحی جذاب و کارایی فوق‌العاده‌ای که دارد می‌تواند انتظارات شما را از یک گوشی گیمینگ برآورده کند. با وجود چیپست Exynos 2100 این گوشی مناسب بازی پابجی یا امثالهم بوده و می‌تواند انواع بازی‌ها را بدون هیچ لگ و باگی اجرا کند و کاربران از بازی کردن با آن لذت ببرید.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S21 FE

نمایشگر 6.4 اینچی این گوشی از نرخ تازه سازی 120 هرتز و +HDR10 پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود گیمرها به نرخ فریم‌های بالاتری دست پیدا کنند و مشکلی از نظر وضوح و کیفیت بازی نیز نداشته باشند. در رابطه با باتری گوشی موبایل گلکسی S21 FE گفت، این دستگاه به باتری با ظرفیت 4500 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است که دوام قابل قبولی دارد و می‌تواند تا 5 ساعت گیمرها را همراهی کند.

مشخصات گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S21 FE 5G (SM-G990E)
تراشه (SOC) Exynos 2100
پردازنده گرافیکی Mali-G78 MP14
تعداد سیم‌کارت دو سیم کارت
کیفیت دوربین

12 + 8 + 12 مگاپیکسل

سیستم عامل اندروید 12
حافظه داخلی 256گیگابایت
حافظه رم 8 گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه ندارد
ظرفیت باتری 4500 میلی‌آمپر ساعت


قیمت گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S21 FE


۵. گوشی موبایل موتورولا مدل Edge 30 Fusion 5G

یکی دیگر از گوشی‌های قدرتمند موتورولا که به عنوان گوشی گیمینگ تا 20 میلیون تومان می‌توان از آن استفاده کرد، Edge 30 Fusion است. این گوشی به صفحه‌نمایش 6.55 اینچی با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل از نوع P-OLED مجهز شده که از نرخ نوسازی 144 هرتز نیز پشتیبانی می‌کند تا تجربه دلپذیری را در اجرای انواع بازی برای کاربران به ارمغان بیاورد. موتورولا Edge 30 Fusion مجهز به چیپست قدرتمند اسنپدراگون +888 شرکت کوالکام است که به کمک این تراشه می‌تواند سنگین‌ترین بازی‌ها را بدون مشکل اجرا کند.

گوشی موتورولا مدل Edge 30 Fusion 5G

وجود باتری 4400 میلی آمپری و شارژر 68 واتی موجب می‌شود Edge 30 Fusion در عرض 10 دقیقه شارژ گوشی از 0 به 50 درصد برسد و یکی از موارد مهمی است که این گوشی را به یک گوشی گیمینگ ایده آل تبدیل می‌کند.

مشخصات گوشی موبایل موتورولا مدل Edge 30 Fusion 5G
تراشه (SOC) +Snapdragon 888
پردازنده گرافیکی Adreno 660
تعداد سیم‌کارت دو سیم کارت
کیفیت دوربین

سه‌گانه 2 + 13 + 50 مگاپیکسل

سیستم عامل اندروید 12
حافظه داخلی 256 گیگابایت
حافظه رم 12گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه ندارد
ظرفیت باتری 4400 میلی‌آمپر ساعت

 

قیمت گوشی موتورولا مدل Edge 30 Fusion 5G


۶. گوشی موبایل ناتینگ فون ۱

گوشی ناتینگ فون ۱ یکی از بهترین میان رده‌های موجود در بازار است که در لیست بهترین گوشی گیمینگ تا ۳۰ میلیون تومان جای می‌گیرد. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که در این گوشی وجود دارد و آن را برای گیمینگ مناسب می‌کند، پردازنده اسنپدراگون 778G Plus است که هم برای استفاده روزانه و هم برای اجرای انواع بازی عالی است.

یک صفحه نمایش ۶.۵۵ اینچی OLED HDR با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز می‌تواند تصاویر را با کیفیت مطلوبی نمایش دهد. یکی از ویژگی‌های جذاب درباره گوشی موبایل ناتینگ فون ۱ طراحی متفاوت و جذاب پشت بدنه آن است. پشت بدنه تاتینگ فون ۱ با چراغ‌های LED پوشانده شده است که منجر به زیبایی ظاهر آن می‌شود.

گوشی موبایل ناتینگ فون ۱

در ضمن این چراغ‌های LED در زمان زنگ خوردن تلفن، اعلان جدید و شارژ گوشی روشن می‌شوند. علاوه بر آن یک چراغ LED کوچک قرمز روی پشت بدنه وجود دارد که در زمان ضبط ویدیو روشن می‌شود. حافظه داخلی یکی از فاکتورهای مهم در زمان انتخاب بهترین گوشی گیمینگ تا ۳۰ میلیون تومان است.

گوشی موبایل ناتینگ فون ۱ با ارائه ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم برای نصب انواع بازی گیمینگ مناسب است. این گوشی موبایل میان‌رده شاید بهترین باتری را نداشته باشد ولی عملکرد قابل قبولی از این جهت دارد.

یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در این گوشی وجود دارد که برای بازی کردن در طی یک روز کامل شما را همراهی می‌کند. در ضمن شارژ ۳۳ واتی سریع ناتینگ فون وان، آن از دیگر رقبایش متمایز می‌کند. در مجموع با ویژگی‌هایی که گوشی موبایل ناتینگ فون وان دارد، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای اجرای بازی ویدیویی در طول روز است.

مشخصات گوشی موبایل Nothing Phone 1
تراشه (SOC) Snapdragon 778G
پردازنده گرافیکی Aderno 640L
تعداد سیم‌کارت دو سیم کارت
کیفیت دوربین

50+50 مگاپیکسل

سیستم عامل اندروید 12
حافظه داخلی 256 گیگابایت
حافظه رم 12 گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه ندارد
ظرفیت باتری 4500 میلی‌آمپر ساعت

 

قیمت گوشی Nothing Phone 1

۷. گوشی موبایل آنر مدل Honor 90

یکی دیگر از محصولاتی که در لیست خرید بهترین گوشی گیمینگ تا ۳۰ میلیون تومان قرار می‌گیرد، آنر ۹۰ است. این گوشی هوشمند یک صفحه نمایش خمیده ۶.۷ اینچی Amoled با وضوح فول اچ دی پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است. این صفحه نمایش، تصاویر را در ۱ بیلیون رنگ با وضوح ۱۲۰۰ در ۲۶۶۴ پیکسل نمایش می‌دهد.

گوشی آنر ۹۰ با حافظه‌هایی در حجم‌های مختلف عرضه شده است که یکی از آن‌ها ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت حافظه رم است. یک دوربین سه‌گانه پشت بدنه گوشی موبایل Honor 90 قرار دارد که شامل حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی با لنز عریض، حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و حسگر ۲ مگاپیکسلی با لنز تشخیص عمق می‌شود. در ضمن دوربین سلفی آن هم شامل یک حسگر ۵۰ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید است.

بهترین گوشی گیمینگ تا ۳۰ میلیون

کیفیت دوربین و نحوه عکسبرداری توسط دوربین‌های این گوشی موبایل از طریق هوش مصنوعی پشتیبانی می‌شود. اصلی‌ترین ویژگی در گوشی آنر ۹۰ که بر عملکرد آن در گیمینگ اثر می‌گذارد، سخت‌افزار آن است. این گوشی موبایل با تراشه Snapdragon 7 Gen 1 عملکرد نرم و نسبتا خوبی در حین بازی‌های معمولی ارائه می‌کند.

در ضمن آنر این گوشی را با سیستم‌عامل اندروید ۱۳ و رابط کاربری MagicOS 7.1 ارائه می‌کند. گوشی موبایل آنر مدل Honor 90 از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برخوردار است که با یک شارژ سیمی ۳۰ واتی پشتیبانی می‌شود. گوشی هوشمندی که به آن پرداختیم، یکی از گزینه‌های پیشنهادی برای گیمینگ است که در لیست ارزان ترین گوشی آنر هم قرار می‌گیرد.

مشخصات گوشی موبایل آنر ۹۰
تراشه Snapdragon 7 Gen 1
پردازنده گرافیکی Adreno 644
تعداد سیم کارت 2
کیفیت دوربین 200, 12,2 مگاپیکسل
سیستم عامل Android 13
حافظه داخلی 256 گیگابایت
حافظه رم ۸ گیگابایت
امکان افزایش کارت حافظه / نوع کارت حافظه ندارد
ظرفیت باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

سخن آخر

در این مقاله ما قصد داشتیم به معرفی بهترین گوشی های گیمینگ تا 30 میلیون تومان بپردازیم و ویژگی هر کدام را به شما معرفی کنیم تا شما عزیزان بتوانید در این رنج قیمت گوشی‌های معرفی شده را مقایسه و با توجه به نیازهایتان مناسب‌ترین گوشی را خریداری کنید.

پرسش‌های متداول

کدام نسخه از پردازنده اسنپدراگون برای بازی کردن بهتر است؟

در حال حاضر پردازنده اسنپدراگون 870 5G کوالکام یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های موجود در بازار برای گوشی‌های گیمینگ به حساب می‌آید.

آیا بازی کردن به باتری گوشی آسیب می‌زند؟

همان‌طور که انتظار می‌رود انجام بازی‌ها برای مدت زمان طولانی یا در زمان شارژ کردن گوشی می‌تواند آسیب زیادی به باتری گوشی وارد کرده و عمر باتری را کاهش دهد.

بهترین پردازنده‌ موبایلی برای گیمینگ کدام است؟

در حال حاضر اسنپ دراگون (Snapdragon)، چیپ A13 Bionic اپل، Exynos 990 و Kirin 990 جزء بهترین پردازنده‌های گوشی‌های گیمینگ به حساب می‌آیند.

خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.