بررسی گوشی A35 سامسونگ؛ اقتصادیِ خوش‌ساخت


غزاله لواسانی
نظرات 0
content-main-img
گوشی خوش ساخت سامسونگ Galaxy A35 گزینه جذاب این روزهای بازار گوشی های میان رده به‌شمار می‌رود که نظر کاربران بسیاری را به خود جلب کرده است.

یکی از بهترین گوشی های میان رده بازار در بازه قیمتی حدود 15 میلیون تومان گوشی موبایل Galaxy A35 است که با گلکسی A54 و گلکسی A34 رقابت می‌کند. این گوشی نسبت به نسل گذشته خود یعنی A34 پیشرفت‌های بسیاری داشته و به‌دلیل اینکه از لحاظ سخت‌افزار شباهت زیادی با گلکسی A54 دارد، می‌تواند کاربران را هنگام خرید گوشی موبایل در این بازه قیمتی مردد کند. اگر علاقه‌‎مند به خرید گوشی A35 سامسونگ هستید، با نقد و بررسی این گوشی با کالاتیک همراه باشید.

نقد و بررسی گوشی موبایل Galaxy A35

گوشی موبایل گلکسی A35 در برخی از زمینه‌ها نسبت به نسل گذشته خود، با پیشرفت‌هایی همراه شده است اما نقاط ضعفی دارد که در جدول زیر به ‌آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

نکات مثبت نکات منفی
طراحی زیبا و چشم‌نواز وزن بالای محصول
برخورداری از پنل پشتی شیشه‌ای عدم افزایش سرعت شارژ
صفحه‌نمایش بزرگ 6.6 اینچی نبود شارژر داخل جعبه
محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس ویکتوس پلاس گرم شدن بدنه هنگام انجام کارهای سبک که با دریافت آپدیت در آینده بهتر می‌شود
مجموعه دوربین با کیفیت مناسب  
ماندگاری بالای باتری  

 

بررسی گوشی گلکسی A35 از لحاظ طراحی

در اولین بخش از بررسی گلکسی A35 طراحی و کیفیت ساخت این گوشی را زیر ذره‌بین می‌بریم. جایی‌که میان رده جدید سامسونگ نسبت به نسل قبل دستخوش تغییراتی شده است. با بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش A35 سامسونگ، این گوشی ابعاد بزرگتری به خود گرفته و با تخت‌شدن کامل پنل پشتی و تیز شدن لبه فریم‌ها قرارگیری این دستگاه در دست را با کمی دشواری مواجه کرده است.

البته سامسونگ برای دسترسی راحت‌تر به دکمه‌های پاور و صدا، فریم سمت راست Galaxy A35 را مانند دیگر میان رده‌های سری A این کمپانی در سال 2024، با یک برآمدگی به‌نام (Key Island) همراه کرده که می‌تواند کمی از نارضایتی احتمالی کاربران خود بکاهد.

گوشی موبایل Galaxy A35

البته نباید از حق گذشت که این‌چنین طراحی، ظاهر زیبا و چشم‌نوازی به A35 سامسونگ بخشیده و هنگام قرارگیری آن در دست حس پریمیومی به کاربر منتقل می‌کند. گویی راحتی و خوش‌دست بودن فدای زیبایی ظاهری این گوشی‌ها شده است. با این وجود از حق نباید گذشت که سامسونگ از بهترین متریال برای گوشی‌های میان رده خود استفاده می‌کند و امسال این موضوع بیشتر به چشم می‌خورد؛ چرا که گلکسی A35 با پنل پشتی شیشه‌ای و پنل جلویی با محافظ گوریلا گلس ویکتوس پلاس، محافظ شیشه‌ای گوشی‌های بالارده، عرضه شده است.

در پنل جلویی دوربین سلفی نیز داخل پانچ هول قرار گرفته و دیگر خبری از ناچ قطره‌ای شکل Galaxy A34 نیست. فریم این دستگاه مانند نسل قبل از پلاستیک ساخته شده که با ظاهر کلی دستگاه هماهنگ است و هیچ ایراد ظاهری نمی‌توان از آن گرفت. وزن کلی گلکسی A35 با توجه به بزرگ‌تر شدن دستگاه و پنل شیشه‌ای آن حدود 10 گرم نسبت به نسل قبل افزایش یافته و به 209 گرم رسیده است. علاوه‌بر این، مانند گلکسی A55 بدنه این گوشی گواهی IP67 دارد و در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است.

بررسی گوشی A35 سامسونگ از لحاظ صفحه نمایش

میان رده گلکسی A35 از یک صفحه نمایش 6.6 اینچی سوپر امولد با رزولوشن آن +FHD بهره می‌برد که میزان حاشیه‌های آن نسبت به نسل قبل تغییر چندانی نداشته است. در این صفحه نمایش خبری از فناوری LTPO نیست و در صورت قرارگیری روی حالت Adaptive نرخ به‌روزرسانی با توجه به نوع محتوای در حال نمایش بین دو مقدار 60 و 120 هرتز نوسان می‌کند.

در حالی‌که شیائومی، رقیب چینی سامسونگ، امسال در بخش صفحه نمایش سنگ تمام گذاشته است و صفحه نمایش ده بیتی و دوازده بیتی با پشتیبانی از 1 و 68 میلیارد رنگ را در میان رده‌های این کمپانی مشاهده می‌کنیم، سامسونگ از بازی با اعداد فاصله گرفته و برای گلکسی A35 از یک صفحه نمایش هشت بیتی استفاده کرده که می‌تواند فقط از 16 میلیون رنگ پشتیبانی کند. با این حال در این گوشی با صفحه نمایش با کیفیتی مواجه هستیم که قطعا کاربران را ناامید نخواهد کرد.

طراحی گوشی موبایل A35 سامسونگ

روشنایی این صفحه نمایش نیز به‌گونه‌ای است که خوانایی محتوا طی روز و زیر نور آفتاب به‌خوبی حفظ می‌شود. در حالت خودکار این صفحه نمایش می‌تواند تا 1024 نیت روشن شود و در حالت دستی (Manual) این عدد به 441 نیت تقلیل می‌یابد که در هر دو حالت این گوشی از رقبای شیائومی هم‌رده خود شکست می‌خورد. گرچه به‌صورت رسمی و روی کاغذ A35 سامسونگ، از استاندارد HDR10 پشتیبانی نمی‌کند اما با اجرای ویدئوهای HDR می‌بینیم که صفحه نمایش واکنش نشان داده و به‌صورت خودکار روشنایی صفحه نمایش را بالا می‌برد.

همچنین، حسگر اثر انگشت اپتیکال گلکسی A35 که زیر صفحه نمایش آن واقع شده در اغلب مواقع با دقت و سرعت قابل قبولی واکنش نشان می‌دهد، اما گاهی پیش می‌آید که اثر انگشت را با کمی تاخیر شناسایی می‌کند. همان‌طور که در بخش کیفیت ساخت گفتیم این صفحه نمایش بسیار مقاوم است و از گوریلا گلس ویکتوس پلاس، محافظ گوشی‌های بالا رده، بهره می‌برد.

این مطلب را هم بخوانید:
مقایسه گوشی موبایل سامسونگ A35 و A34

بررسی گوشی گلکسی A35 سامسونگ از نظر کیفیت دوربین

گوشی میان رده سامسونگ، گلکسی A35، از لحاظ سخت‌افزار دوربین با تغییرات کلی همراه شده است. سنسور های قدیمی ساخت سونی در این گوشی جای خود را به سنسورهای اختصاصی سامسونگ داده‌اند. دوربین اصلی Galaxy A35 این‌بار با حسگر 50 مگاپیکسلی ISOCELL GN8 سامسونگ عرضه شده است. این دوربین با یک لنز واید با زاویه دید 123 درجه و دیافراگمی که گشودگی آن با ضریب f1/1.8 متناسب است کامل می‌شود. دوربین سوم این مجموعه نیز از حسگر GC08A3 هشت مگاپیکسلی سامسونگ بهره می‌برد که لنز اولترا واید آن را همراهی می‌کند.

دوربین گوشی موبایل گلکسی A35

دوربین ماکروی این مجموعه مطابق با نسل گذشته 5 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی این گوشی با حسگر ISOCELL 3L6 سامسونگ و کیفیت 13 مگاپیکسلی نیز مجموعه دوربین‌های گلکسی A35 را کامل می‌کند. حال از آمار و ارقام فاصله می‌گیریم و به بررسی کیفیت عکس‌های ثبت شده با گوشی گلکسی A35 می‌پردازیم. هنگام عکس‌برداری با دوربین اصلی گوشی گلکسی A35 مشاهده می‌کنیم که مقدار آن به صورت پیش‌فرض روی کیفیت 12.5 مگاپیکسلی تنظیم شده است.

به‌طور کلی در حالت 12.5 مگاپیکسلیِ دوربین اصلی، عکس‌ها از کیفیت مناسبی برخوردارند به‌طوری‌که دقت رنگی، داینامیک رنج و کنتراست تصاویر به‌صورت مشهودی بالاست و عکس‌های کاربر پسندی با این دوربین ثبت می‌‌شود. اما به‌نظر می‌رسد وقتی نور کمی بیشتر از حد معمول باشد رنگ‌ها بیشتر از آنچه در واقعیت می‌بینیم با اشباع همراه می‌شوند. به‌عنوان مثال، در تصویر زیر، رنگ آسمان و گل‌های زرد کمی بیشتر از حالت واقعی، اشباع شده است. زمانی که کیفیت دوربین اصلی را روی 50 مگاپیکسل تنظیم می‌کنیم نیز اوضاع به همین منوال است با این تفاوت که وقتی روی تصاویر زوم می‌کنیم جزئیات بیشتری از آن‌ها قابل مشاهده است.

کیفیت دوربین گوشی galaxy A35

در عکس‌های پرتره ثبت شده با دوربین اصلی، جزئیات بالاتر از حد انتظار است و رنگ پوست نیز به میزان رضایت‌بخشی نزدیک به واقعیت ثبت می‌شود، اما جداسازی سوژه از پس‌زمینه در بعضی موارد با مشکل مواجه شده و قسمتی از آن با پس‌زمینه مات می‌شود. دوربین اولترا واید نیز عکس‌های قابل قبولی را ثبت می‌کند اما بیشتر از آن‌چیزی که از یک دوربین فوق‌عریض انتظار داریم در ثبت جزئیات ضعیف عمل می‌کند؛ به‌گونه‌ای که با میزان خیلی کمی زوم، به‌خوبی این موضوع مشهود است.

کیفیت دوربین اولترا واید گوشی گلکسی A35

دوربین ماکروی گلکسی A35 نیز گرچه عکس‌های نسبتا قابل قبولی را ثبت می‌کند اما مشکل از دست رفتن جزئیات مجددا در این دوربین خودنمایی می‌کند و عکس‌ها نسبتا محو ثبت می‌شوند.

کیفیت دوربین ماکروی گلکسی A35

اگر طرفدار ثبت تصاویر سلفی با گوشی موبایل خود هستید، گلکسی A35 حتما شما را راضی خواهد کرد، چرا که علاوه‌بر ثبت جزئیات، رنگ پوست را با دقت بالایی نزدیک به واقعیت ثبت می‌کند اما در تصاویر پرتره سلفی مجدد مشکل جداسازی سوژه از پس زمینه مشاهده می‌شود.

بررسی گوشی گلکسی A35 سامسونگ از نظر سخت‌افزار

سامسونگ در گوشی موبایل گلکسی A35، از تراشه Exynos 1380 که سال گذشته در گوشی گلکسی A54 به‌کار رفته بود، استفاده می‌کند. این تراشه از یک پردازنده هشت هسته‌ای بهره می‌برد که حداکثر و حداقل فرکانس هسته‌های آن به ترتیب به 2.4 و 2.0 گیگاهرتز می‌رسد. همچنین، در Exynos 1380 از واحد پردازش گرافیکی Mali-G68 MP5 استفاده شده است. سامسونگ گوشی موبایل گلکسی A35 را با رم و حافظه 6 و 128 گیگابایت، 8 و 128 گیگابایت و 8 و 256 گیگابایت به بازار عرضه کرده که در این بررسی از نسخه 256/8 گیگابایتی این گوشی استفاده کردیم.

نتایج بنچمارک گوشی Galaxy A35

همان‌طور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید در بنچمارک Antutu (در دمای 25 درجه محیط، اتصال به اینترنت از طریق Wi-Fi، نور صفحه نمایش در حالت 100 درصد) امتیاز 605981 به‌دست آوردیم که نشان می‌دهد این گوشی به‌خوبی از پس امور روزمره و بازی‌های نیمه‌سنگین بر می‌آید. گلکسی A35 در بنچمارک GeekBench 6، بخش CPU عملکرد تک هسته امتیاز 1017 و عملکرد چند هسته امتیاز 2953 کسب کرده است. همچنین، در این بنچمارک Galaxy A35 در بخش GPU نیز به کسب امتیاز 3051 بسنده می‌کند.

در نموداری که از بنچمارک CPU Throttling در مدت 15 دقیقه از این گوشی به‌دست آوردیم در انتهای تست افت‌وخیزهای ناگهانی مشاهده می‌کنیم که نشان می‌دهد اگر طولانی‌مدت این گوشی را تحت فشار قرار دهیم (مانند انجام بازی‌های سنگین) می‌تواند عملکرد ناپایداری از خود نشان دهد، اما در حالت کلی این گوشی 75 درصد از ماکزیمم پرفورمنس خود را حفظ می‌کند.

مقایسه دو گوشی میان رده پر طرفدار:
مقایسه A35 با پوکو X6

بررسی گوشی گلکسی A35 سامسونگ از نظر نرم‌افزار

گوشی موبایل گلکسی A35، با سیستم‌عامل اندروید 14 و رابط کاربری OneUI 6.1 به بازار عرضه شده که 4 سال آپدیت سیستم عامل و 5 سال به‌روزرسانی‌های امنیتی دریافت می‌کند. با اینکه این گوشی با رابط کاربری OneUI 6.1 عرضه شده اما در لیست گوشی‌هایی که هوش مصنوعی سامسونگ را دریافت می‌کنند قرار ندارد؛ چرا که کمپانی سامسونگ Galaxy AI را صرفا برای گوشی‌های بالارده این کمپانی عرضه کرده است.

بررسی A35 از نظر ماندگاری باتری

گوشی A35 سامسونگ، از یک باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد که با یک آداپتور شارژر 25 واتی (امضای سامسونگ!) شارژ می‌شود و ماندگاری شارژ آن به‌گونه‌ای است که با هر نوع کاربری تا بیش از یک روز کاربران را همراهی می‌کند. در جدول زیر ماندگاری شارژ این گوشی را با کاربری‌های متفاوت را مشاهده می‌کنید.

سخن آخر

گوشی موبایل گلکسی A35، یکی از بهترین گوشی های میان رده بازار است که علاوه‌بر کیفیت ساخت بالا، عملکرد رضایت‌بخشی برای استفاده در امور روزمره و بازی‌های نیمه‌سنگین دارد. دوربین این گوشی می‌تواند عکس‌های مناسب و با کیفیتی را به ثبت برساند اما نمی‌توان از آن جزئیات بالایی را انتظار داشت.

پرسش‌های متداول

آیا گوشی A35 مناسب عکاسی است؟

بله، این گوشی عکس‌های نسبتا با کیفیتی را می‌تواند به ثبت برساند اما کمی در جزئیات در عکس‌ها پایین است. دوربین سلفی این گوشی نیز در این بازه قیمتی کیفیت مناسبی دارد.

آیا گوشی A35 مناسب بازی است؟

با توجه به ناپایدار بودن تراشه نمی‌توان از این گوشی توقع بالایی داشت اما بازی‌های نیمه‌سنگین با آن قابل انجام است.

آیا گلکسی A35 به هوش مصنوعی مجهز می‌شود؟

خیر، گوشی‌های سری A سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز نمی‌شوند.

خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.