بررسی گلکسی A05 سامسونگ بدانید


هلیا مینائی
نظرات 0
content-main-img
در این مطلب به هر آنچه باید درباره گلکسی A05 سامسونگ بدانید خواهیم پرداخت و تمامی اخبارها را گردهم آورده‌ایم تا بدانیم گوشی اقصادی جدید سامسونگ از چه مشخصاتی برخوردار خواهد شد و چه تغییراتی را نسبت به نسل گذشته شامل می‌شود. توجه داشته باشید که تمامی موارد مطرح شده در این مقاله در حد شایعه بوده و به وقوع پیوستن آن‌ها حتمی نیست؛ در صورت عرضه و رونمایی واقعی، اطلاعات اصلی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

اخیرا شاهد اخبارها و شواهدی هستیم که خبر از جایگزینی گوشی گلکسی A05 به جای گلکسی A04 را می‌دهند؛ به این صورت که این دستگاه در لیست Google Play Console و همچنین وب سایت Geekbench با شماره مدل SM-A055F به چشم خورده است و احتمالا به زودی به واقعیت خواهد پیوست.

خرید و مشاهده لیست قیمت به روز گوشی سامسونگ در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

مشخصات فنی گوشی Galaxy A05 سامسونگ

در ابتدا نگاهی به مشخصات فنی و احتمالی گوشی گلکسی A05 خواهیم داشت که بتوانید اطلاعات کلی درباره عملکرد این دستگاه را کسب کنید.

مشخصات

سامسونگ گلکسی A05

صفحه نمایش

6.7 اینچ PLS LCD

رزولوشن 1600 × 720 پیکسل

ابعاد و وزن

8.8 × 78.2 × 168.8 میلی‌متر

195 گرم

رم

6 گیگابایت

حافظه ذخیره‌سازی

128 گیگابایت

دوربین سلفی

8 مگاپیکسل واید با دیافراگم f/2.0

قابلیت فیلمبرداری: دارد

دوربین اصلی

50 مگاپیکسل واید با دیافراگم f/1.8، فوکوس خودکار 

2 مگاپیکسل سنجش عمق با دیافراگم f/2.0

قابلیت‌های دوربین: فلش LED

حداکثر کیفیت ویدئو: 1080p با سرعت 60 فریم بر ثانیه

تراشه

Mediatek MT6769V/CZ Helio G85 (12 نانومتری)

 GPU: Mali-G52 MC2

سیستم عامل

اندروید 13

باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت
سرعت شارژ

شارژ سیمی 25 وات

گواهی IP

-

تاریخ عرضه و قیمت گلکسی A05 سامسونگ

سامسونگ گلکسی A04 با قیمت حدود 107 دلار در چندین بازار مختلف به فروش می‌رسد و تاریخ عرضه آن به 24 آگوست 2022 باز می‌گردد؛ به همین منظور احتمال می‌رود که رونمایی Galaxy A05 به زودی صورت بگیرد.

در حال حاضر هیچ‌گونه اخبار رسمی درباره تاریخ عرضه و قیمت گلکسی A05 منتشر نشده و تمامی موارد گفته شده در حد احتمال هستند. امیدواریم که ارتقاها و بهبودهایی که قرار است صورت بگیرد منجر به بالا رفتن قیمت این دستگاه نشود.

طراحی گوشی سامسونگ گلکسی A05

بر اساس رندرهای منتشر شده از گوشی A05 در بخش طراحی آن تغییر چندانی صورت نگرفته و هنوز هم همان طراحی آشنا و یکپارچه الهام گرفته شده از گوشی‌های پرچمدار سری S23 به‌چشم می‌خورد. برای ساخت آن نیز احتمال می‌رود از جنس پلاستیک استفاده شود. همچنین در پنل پشتی نیز دوربین دوگانه گوشی A04 به این دستگاه انتقال پیدا کرده و به طور کلی تمامی موارد استفاده شده با نسل پیشین تقریبا یکسان خواهد بود.

طراحی گوشی سامسونگ گلکسی A05

 در سمت راست گوشی کلیدهای ولوم صدا و دکمه پاور با حسگر اثر انگشت ادغام شده با آن قرار گرفته و لبه سمت چپ اسلات سیم کارت را میزبانی می‌کند. قسمت بالایی نیز میکروفن و در قسمت پایینی آن به ترتیب اسپیکر، درگاه USB Type-C،‌ میکروفون دوم و جک 3.5 میلی‌متری صدا به چشم خواهد خورد.

صفحه نمایش گوشی گلکسی A05

انتظار می‌رود که سامسونگ به جای صفحه نمایش 6.5 اینچی گوشی A04 از صفحه نمایشی با ابعاد 6.7 اینچ برای گوشی A05 استفاده کند که مانند تمامی گوشی‌های مقروت به صرفه این برند مطرح از نوع IPS LCD است؛ البته این صفحه نمایش کیفیت نسبتا معمولی دارد که برای استفاده‌های روزانه و سبک مناسب است. علاوه بر این امیدواریم تا رزولوشن HD صفحه نمایش گوشی Galaxy A04 در گوشی گلکسی A05 به +HD تغییر پیدا کند. طبق شایعات، این احتمال وجود دارد که صفحه نمایش گوشی A05 توسط گوریالا گلس 3 محافظت شود.

صفحه نمایش گوشی گلکسی A05

نرم افزار گوشی Galaxy A05

در بخش نرم افزاری به طور قطع گوشی Galaxy A05 بر پایه اندروید 13 اجرا خواهد شد که رابط کاربری آن احتمالا One UI 5.0 Core خواهد بود؛ به این معنا که به دلیل قدرت نسبتا پایینی که دارد با سیستم‌عامل مخصوص گوشی های اقتصادی سامسونگ است عرضه خواهد شد تا بتواند محیطی نرم و روان را در اختیار کابران قرار دهد.

سخت افزار گوشی A05 سامسونگ

با توجه به اخبار منتشر شده در منابع معتبر، Samsung Galaxy A05 به تراشه MediaTek Helio G85 مجهز خواهد شد. از این تراشه به عنوان چیپست گیمینگ برای گوشی‌های اقتصادی یاد می‌شود که دارای دو هسته CPU ARM Cortex-A75 با فرکانس 2 گیگاهرتز و شش هسته CPU ARM Cortex-A55 با سرعت 1.8 گیگاهرتز است.

این دستگاه در مقایسه با گلکسی A04 که تراشه MediaTek Helio P35 با هسته های Cortex-A53 دارد، کمی قدرت پردازشی بالاتری خواهد داشت. علاوه‌بر این پردازنده گرافیکی ARM Mali-G52 نیز قدرتمندتر از پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 مورد استفاده در Galaxy A04 است؛ البته خوب است بدانید که این دستگاه احتمالا فاقد شبکه 5G خواهد بود تا قیمت نهایی دستگاه افزایش پیدا نکند.

سخت افزار گوشی A05 سامسونگ

با توجه به تراشه‌ای که قرار است گوشی A05 به آن مجهز شود، کمترین میزان رم مورد انتظار از آن 4 گیگابایت است و همچنین احتمالا حافظه پایه آن از 32 گیگابایت به 64 گیگابایت تغییر پیدا کند؛ البته در حافظه‌های بالاتر نیز 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی برای این دستگاه ارائه می‌شود. در مجموع استفاده از این مجموعه سخت افزاری در کنار یکدیگر می‌تواند خبر از عرضه یک گوشی اقتصادی سامسونگ با ویژگی و قابلیت‌‌های پیشرفته‌تر نسبت به نسخه پیشین را بدهد.

دوربین گوشی Galaxy A05 سامسونگ

رندرهای منتشر شده نشان می‌دهند که گوشی گلکسی A05 دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، سنسور عمق 2 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی است؛ که خبر از ارتقای دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی گوشی A04 را در نسخه جدید می‌دهد. انتظار می‌رود که در بخش فیلمبرداری نیز تغییراتی ایجاد شود و ضبط فیلم با کیفیت 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه با بهبودهایی همراه شود.  

دوربین گوشی Galaxy A05 سامسونگ

باتری گوشی Samsung Galaxy A05

گوشی گلکسی A04 برای تامین انرژی مورد نیار خود از باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند که در صورت استفاده معمولی حدودا دو روز می‌تواند همراهتان باشد. همچنین شارژ 15 واتی نیز داخل جعبه آن وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن نسبت به شارژ دستگاه اقدام کنید؛ البته برای شارژ گوشی A04 مدت زمان زیادی را باید منتظر بمانید تا شارژ دستگاه از 0 به 100 درصد برسد. با توجه به مشخصات فنی منتشر شده از گوشی A05 سامسونگ تغییری در بخش باتری مشاهده نمی‌شود و احتمالا شاهد ظرفیت سابق باشیم که کمی باعث نارضایتی خواهد شد.

باتری گوشی Samsung Galaxy A05

سخن آخر

در مجموع سامسونگ احتمالا قصد دارد تا گوشی مقرون به صرفه جدید خود را با مشخصات فنی بهبود یافته و در همان قالب طراحی گذشته به بازار عرضه کند. با توجه به اخبار درز کرده به زودی شاهد معرفی گوشی Galaxy A05 هستیم که ارزش خرید بالاتری نسبت به نسل گذشته خواهد داشت.

همان طور که پیش‌تر گفته شد، تمامی موارد ذکر شده در مطلب فوق در حد شایعه بوده و ممکن است به طور قطع به وقوع پیوسته نشود؛ از همین رو در صورت عرضه رسمی و فاش شدن، مشخصات فنی اصلی آن را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا بتوانید به طور قطع درباره خرید گوشی A05 تصمیم بگیرید. به نظر شما گوشی Galaxy A05 به چه صورت خواهد بود و چه انتظاراتی از آن دارید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

قیمت گوشی گلکسی A05 سامسونگ چقدر است؟

هنوز به طور دقیق قیمت گوشی A05 مشخص نیست؛ اما انتظار می‌رود از همان قیمت گلکسی A04 که حدود 107 دلار است برخوردار شود.

گوشی A05 چه زمانی عرضه می‌شود؟

با توجه به اینکه تاریخ عرضه گوشی A04 سامسونگ به 24 آگوست 2022 باز می‌گردد، احتمالا به زودی شاهد رونمایی رسمی گلکسی A05 خواهیم بود.

سامسونگ گلکسی A05 با چه بهبودهایی همراه خواهد شد؟

از جمله بزرگترین تغییر صورت گرفته در گوشی A05 نسبت به نسل گذشته به بخش سخت افزاری آن مربوط می‌شود که قرار است تراشه هلیو P35 استفاده شده در گوشی Galaxy A04 جای خود را به تراشه مدیاتک هلیو G85 بدهد.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.