مقایسه گوشی Google Pixel 8A با Poco F6 Pro


زهرا آریایی
نظرات 0
content-main-img
مقایسه Pixel 8A با Poco F6 Pro از چه جهاتی صورت می‌گیرد؟ شیائومی به تازگی از جدیدترین میان‌رده خود یعنی Poco F6 Pro رونمایی کرده است. در مقابل یکی از بهترین گوشی‌های گوگل یعنی پیکسل 8A می‌تواند با این میان‌رده رقابت کند.

هر یک از این دو گوشی قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند که آن‌‎ها را از سایر رقبا متمایز می‌کند. در ادامه گوشی موبایل پیکسل 8A و Poco F6 Pro با قیمت تقریبا یکسان و ویژگی‌های شاخصی که دارند با یکدیگر مقایسه می‌شوند تا درباره خرید آن‌ها بهتر بتوانید تصمیم‌گیری کنید.

قیمت گوشی موبایل

مقایسه مشخصات گوشی Poco F6 Pro با Pixel 8A از نظر فنی

مشخصات گوگل Pixel 8A شیائومی Poco F6 Pro
صفحه نمایش

OLED

120Hz

آِHDR

6.1 اینچ

AMOLED

120Hz

HDR10+

6.67 اینچ

ابعاد و وزن

152.1x72.7x8.9 میلیمتر

188 گرم

160.9x75x8.2 میلیمتر

209 گرم

رم 8 گیگابایت 12، 16 گیگابایت
حافظه ذخیره‌سازی 128، 256 گیگابایت 256، 512، 1 ترابایت
دوربین اصلی 64، 13 مگاپیکسل 50، 8، 2 مگاپیکسل
دوربین سلفی 13 مگاپیکسل 16 مگاپیکسل
تراشه Google Tensor G3 (4nm) Snapdragon 8 Gen 2
سیستم‌عامل Android 14 Android 14
باتری 4492 میلی‌آمپر ساعت 5000 میلی‌آمپر ساعت
سرعت شارژ 18 وات شارژ سیمی 120 وات شارژ سیمی
گواهی IP IP67 IP54

مقایسه گوشی موبایل Pixel 8A با Poco F6 Pro از نظر طراحی

گوگل برای طراحی گوشی موبایل پیکسل 8A، قدمی فراتر گذاشته و با استفاده از گوشه‌هایی گرد، تغییر قابل ملاحضه‌ای نسبت به گوگل پیکسل 7A ایجاد کرده است. این گوشی 188 گرمی با عرض 72، طول 152 و ضخامت 8.9 میلیمتر به خوبی در دست جای می‌گیرد. جنس بدنه گوگل پیکسل 8a در قسمت پشت از پلاستیک، در قسمت فریم از آلومینیوم و در بخش جلو از شیشه است. در ضمن استاندارد IP67 مقاومت این محصول را در برابر گردوغبار و همچنین آب تا عمق 1 متر برای 30 دقیقه تضمین می‌کند.

مقایسه pixel 8a و poco f6 pro

در مقابل گوشی موبایل پوکو F6 Pro با وزن 209 گرم از نظر وزن، نسبت به گوگل پیکسل 8 ای سنگین‌تر است. علاوه بر آن، ابعادش به 160 در 75 در 8 میلیمتر می‌رسد و اندازه بزرگ‌تری هم نسبت به گوگل پیکسل 8 ای دارد. جنس بدنه گوشی موبایل پوکو F6 Pro ترکیبی از شیشه و آلومینیوم است که زیبایی و مقاومت آن را می‌رساند. با این حال، گوشی موبایل گوگل Pixel 8A از نظر مقاومت بدنه، وزن و ابعاد امتیاز بهتری دریافت می‌کند.

مقایسه Pixel 8A و Poco F6 Pro از نظر صفحه نمایش

یکی از فاکتورهایی که در مقایسه گوگل پیکسل 8A با پوکو F6 پرو باید به آن بپردازیم، صفحه نمایش است. گوشی موبایل گوگل پیکسل 8 ای در گوشی‌های سری A گوگل، ارتقا خوبی داشته است. این گوشی موبایل با یک پنل OLED و نرخ نوسازی 120 هرتز، تصاویر را با کیفیت 1080 در 2400 پیکسل نمایش می‌دهد. علاوه بر آن، اندازه صفحه نمایش گوگل پیکسل 8 ای 6.1 اینچ است و یک محافظ Corning Gorilla Glass 3 آن را می‌پوشاند.

poco-f6-pro-pixel-8a-display

در مقابل، گوشی موبایل شیائومی Poco F6 Pro یک پنل AMOLED با نرخ نوسازی 120 هرتز دارد که 68 میلیارد رنگ را نمایش می‌دهد. اندازه صفحه نمایش این گوشی شیائومی، 6.67 اینچ است که می‌توانید تصاویر را با کیفیت 1440 در 3200 پیکسل در آن تماشا کنید. اگر بخواهیم صفحه نمایش این دو محصول را با هم مقایسه کنیم، باید بگوییم شیائومی پوکو اف 6 پرو از نظر اندازه و کیفیت در رتبه بهتری قرار می‌گیرد.

مقایسه Pixel 8A با Poco F6 Pro از نظر نرم‌افزار

گوگل، گوشی موبایل Pixel 8A را با آخرین نسخه سیستم‌عامل اندروید یعنی 14 عرضه کرده است و به طور کلی تجربه کاربری سریع و روانی را برای شما رقم می‌زند. یک حسگر اثر انگشت هم زیر نمایشگر وجود دارد که با سرعت بالایی قفل صفحه را باز می‌کند.

مقایسه پوکو اف 6 پرو با پیکسل 8 ای

در مقابل، گوشی موبایل پوکو F6 Pro هم از سیستم‌عامل اندروید 14 پشتیبانی می‌کند و رابط کاربری آن HyperOS است. رابط کاربری One UI و HyperOS هر دو بر پایه سیستم‌عامل اندروید هستند و در گوشی‌های شیائومی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مقایسه Pixel 8A با Poco F6 Pro از نظر سخت‌افزار و عملکرد

مقایسه Pixel 8A با Poco F6 در بخش سخت‌افزار و عملکرد از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که درباره گوشی موبایل شیائومی Poco F6 Pro وجود دارد، پردازنده آن است. این گوشی شیائومی، از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 از برند کوالکام بهره می‌برد. با بررسی پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 عملکرد آن نسبت به نسل قبلی‌اش تا 35 درصد افزایش داشته و از جهت مصرف انرژی 40 درصد مصرف بهینه‌تری دارد.

مقایسه پوکو اف 6 پرو و پیکسل 8 ای

علاوه بر آن، شیائومی این گوشی را با پردازنده گرافیکی Adreno 740 عرضه می‌کند. با  این اوصاف می‌توانید بازی‌های ویدیویی را به صورت کاملا روان و با گرافیک بالا اجرا کنید. در مقابل، گوشی موبایل گوگل Pixel 8A با تراشه Tensor G3 عرضه می‌شود.

این پردازنده در مقابل تراشه‌‎های برند کوالکام و اپل عملکرد ضعیف‌تری دارد ولی به خوبی از پس کارهای روزمره و عادی کاربر برمی‌آید. مشکل بزرگی که حین اجرای بازی در گوشی موبایل گوگل پیکسل 8 ای با آن مواجه خواهید شد، گرمای بیش از حد آن است.

مقایسه پوکو F6 پرو با گوگل Pixel 8A از نظر دوربین

امروزه دوربین، یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌های هر گوشی هوشمند به حساب می‌آید. گوشی موبایل گوگل Pixel 8A شامل یک دوربین دوگانه است که حسگر 64 مگاپیکسلی با لنز عریض و حسگر 13 مگاپیکسلی با لنز اولتراواید را در بر می‌گیرد. علاوه بر آن، دوربین سلفی این گوشی موبایل با یک حسگر 13 مگاپیکسلی با لنز اولتراواید عکس‌ها را ثبت می‌کند.

مقایسه پوکو F6 با گوگل pixel 8a

به طور کلی گوشی‌های کمی می‌توانند از نظر دوربین با گوگل پیکسل 8A به رقابت بپردازند. بر خلاف شباهت‌های سخت‌افزاری پیکسل 8 ای با 7 ای، این گوشی از ویژگی‌های هوش مصنوعی پیکسل 8 پشتیبانی می‌کند. این ویژگی‌های هوش مصنوعی شامل ویرایش‌های خلاقانه و حذف اشیاء اضافی در تصویر می‌شود.

در مقابل گوشی موبایل شیائومی Poco F6 Pro شامل یک دوربین سه‌گانه است. دوربین‌های گوشی موبایل Poco F6 Pro شامل یک حسگر 50 مگاپیکسلی با لنز عریض، یک حسگر 8 مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و یک حسگر 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو است. حداکثر رزولوشن دوربین فیلمبرداری این گوشی موبایل 8K در نظر گرفته شده که از ویژگی‌هایی مثل لرزش‌گیر الکترونیکی هم برخوردار است.

مقایسه Poco F6 Pro در برابر Pixel 8A از نظر باتری و شارژ

گوشی موبایل گوگل پیکسل 8A از نظر ویژگی‌های باتری با سایر گوشی‌های هوشمند هم‌رده‌اش مطابقت دارد. پیکسل 8A با ظرفیت 100 میلی‌آمپر بالاتر از نسل قبلی خود، از این جهت ارتقا داشته است. این گوشی موبایل با ظرفیت 4492 میلی‌آمپر ساعت عرضه می‌شود که برای حدود 24 ساعت در حالت استفاده معمولی، دوام می‌آورد. به علاوه، این گوشی از یک شارژر 18 وات سیمی و 7.5 وات بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

مقایسه poco f6 pro در برابر pixel 8a

در مقابل، گوشی موبایل شیائومی Poco F6 Pro، با یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی عرضه می‌شود که می‌تواند حدود یک روز کامل گوشی را روشن نگه دارد. این گوشی موبایل، از شارژ 120 وات سیمی پشتیبانی می‌کند و برای اینکه 100 درصد شارژ شود، فقط به حدود 20 دقیقه زمان نیاز دارد. با این اوصاف می‌توان گفت گوشی موبایل شیائومی Poco F6 Pro از نظر باتری امتیاز بهتری دریافت می‌کند.

این مطلب را هم بخوانید:
راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی

بررسی قیمت پیکسل 8A و Poco F6 Pro

احتمالا تصور شما این است که گوشی موبایل شیائومی Poco F6 Pro به دلیل برخورداری از سخت‌افزار کوالکام اسنپدراگون، دارای قیمت بالاتری نسبت به گوگل Pixel 8A باشد ولی اینطور نیست. قیمت Poco F6 Pro با Pixel 8A تقریبا برابری می‌کند و هر دو حدودا 469 تا 499 دلار هزینه دارند.

گوشی Xiaomi Poco F6 Pro بخریم یا Google Pixel 8a؟

شیائومی در حال حاضر با میان‌رده خود یعنی پوکو F6 Pro پا به میدان گذاشته است. ویژگی‌های این گوشی موبایل شیائومی در سطح یک پرچمدار نیست ولی در حد رقبای هم‌رده خود به خوبی می‌تواند در عرصه ظاهر شود. در مقابل، گوگل پیکسل 8A هم ویژگی‌های منحصربه‌فردی مثل امکانات هوش مصنوعی دارد. در هر یک از این دو گوشی میان‌رده ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی وجود دارد که می‌تواند بر دیگری پیشی بگیرند. در زمان انتخاب هر یک از این دو، باید ببینید که کدام یک از این قابلیت‌ها و ویژگی‌ها برای شما اولویت بیشتری دارد. از نظر شما کدام یک از این دو گوشی موبایل ارزش خرید دارد؟

پرسش‌های متداول

بین گوگل Pixel 8A و شیائومی Poco F6 Pro کدام یک در برابر آب مقاومت بهتری دارد؟

گوشی گوگل Pixel 8A به دلیل داشتن استاندارد IP67 مقاومت بهتری در برابر آب دارد.

کدام گوشی برای گیمینگ مناسب‌تر است؟

شیائومی Poco F6 Pro به دلیل داشتن سخت‌افزار قدرتمند برای گیمینگ مناسب‌تر است.

خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.