مقایسه گوشی گلکسی اس 24 با گلکسی اس 23 سامسونگ


مینو زمانی
نظرات 0
content-main-img
سامسونگ در مراسم آنپکد که اخیرا برگزار شد، سری گلکسی S24 را رسما به عنوان جانشین سری گلکسی S23 معرفی و وارد بازار کرد. حال برای اینکه با تفاوت‌های این دو مدل گوشی آشنا شوید و ببینید که سامسونگ در نسل جدید گوشی‌های سری S خود چه تغییراتی را لحاظ کرده، تا پایان مقاله مقایسه گوشی Galaxy S23 و گوشی Galaxy S24 همراه ما باشید.

نسل جدید پرچمدار گوشی سامسونگ به نام سری Galaxy S24 اوایل ۲۰۲۴ وارد بازار شد و از همان ابتدا توانست مورد توجه علاقمندان بسیاری قرار گیرد. قطعا شما هم از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید بدانید این شرکت کره‌ای در پرچمدار جدید خود چه تغییراتی نسبت به قبل ایجاد کرده و آیا این تغییرات خوب است یا خیر. 
برای رسیدن به پاسخ این سوال مطالعه مقاله مقایسه Galaxy S23 و Galaxy S24 دو پرچمدار سامسونگ را پیشنهاد می‌کنیم.

قیمت گوشی موبایل


مقایسه طراحی و کیفیت ساخت گوشی Galaxy S23 با گوشی Galaxy S24

اولین موردی که در مقایسه Galaxy S23 و Galaxy S24 به آن می‌پردازیم، طراحی و کیفیت ساخت این دو گوشی است. گوشی گلکسی S23 از بدنه‌ای آلومینیومی ساخته شده که در برابر ضربه و خط و خراش مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. صفحه نمایش این گوشی از نوع Dynamic AMOLED 2X است و می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای نمایش محتوا با کیفیت +FHD باشد. یکی از مزایای قابل توجه گلکسی اس ۲۳ حاشیه کم اطراف صفحه نمایش است که باعث می‌شود تا فضای بیشتری برای تماشای فیلم و سریال یا پرداختن به گیم در اختیار کاربر قرار بگیرد. 

سامسونگ در ساخت گلکسی S23 مانند مدل‌های قبلی در فریم بالای دستگاه از میکروفون ثانویه (نویز کنسلینگ) استفاده کرده که هنگام تماس یا ضبط ویدئو فعال می‌شود و صداهای مزاحم اطراف را کاهش می‌دهد. در فریم پایین گوشی اس ۲۳ هم از یک اسپیکر، دو میکروفون برای ضبط صدا، درگاه تایپ C و اسلات سیم‌کارت استفاده شده است. در فریم کناری گوشی شاهد دکمه‌های کنترل صدا و پاور هستیم که به دلیل خوش دست بودن این گوشی دسترسی به آنها بسیار راحت است. در پشت گوشی گلکسی S23 هم طبق روال معمول از سه دوربین اصلی، اولترا واید و تله فوتو و یک فلش LED تک رنگ استفاده شده است که کمی از سطح گوشی بالاتر قرار گرفته و از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند.

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت گوشی Galaxy S23 با گوشی Galaxy S24
بخش دیگر مقایسه، گوشی پرچمدار Galaxy S24 است که این دستگاه هم مانند اس ۲۳ از فریمی آلومینیومی تشکیل شده که سبب می‌شود تا گوشی از وزن نسبتا سنگینی برخوردار باشد. گلکسی اس ۲۴ در صفحه نمایش نسبت به گوشی اس ۲۳ از حاشیه کمتری برخوردار است (نسبت بدنه به صفحه نمایش تقریبا 90.2 درصد) و می‌تواند فضای بیشتری را در اختیار کاربر قرار دهد.
در فریم بالای Galaxy S24 بر خلاف Galaxy S23 شاهد دو میکروفون نویز کنسلینگ هستیم که نشان می‌دهد مکالمه بهتری در انتظار کاربر خواهد بود. در پایین گوشی Galaxy S24 از اسپیکر، میکروفون برای ضبط صدا، درگاه تایپ C و اسلات سیم کارت استفاده شده است. در سمت راست گوشی گلکسی اس ۲۴ نیز مانند اس ۲۳ شاهد دکمه‌های کنترل صدا و پاور هستیم که با استفاده از آنها می‌توانید صدای دستگاه خود را مدیریت کنید یا آن را خاموش و روشن کنید. حسگر اثر انگشت در هر دو گوشی Galaxy S24 و Galaxy S23 از نوع اولتراسونیک ( ultrasonic) بوده و زیر صفحه نمایش قرار داده شده است.

مقایسه صفحه نمایش گوشی Galaxy S24 با گوشی Galaxy S23 

یکی از مواردی که در مقایسه گوشی Galaxy S24 و گوشی Galaxy S23 به بررسی آن می‌پردازیم، صفحه نمایش است. گوشی گلکسی اس 23 سامسونگ از یک صفحه نمایش 6.1 اینچی داینامیک آمولد ۲x بهره برده و قابلیت نمایش محتوا با کیفیت +FHD را دارد. نسبت صفحه نمایش به بدنه در این گوشی پرچمدار، 86.8 درصد است که مقدار آن از گلکسی s24 بیشتر است و از حاشیه بیشتری برخوردار است.
برخورداری از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، میزان روشنایی ۱۲۰۰ نیت در حالت  HBM  و  میزان روشنایی ۱۷۵۰ نیت در حالت peak و پشتیبانی از قابلیت HDR10+ در گلکسی s23‌ سامسونگ به کاربر اجازه می‌دهد تا بتواند بدون هیچ مشکلی در محیط‌های باز و زیر نور خورشید از دستگاه خود استفاده کند.

مقایسه صفحه نمایش گوشی Galaxy S24 با گوشی Galaxy S23 
طرف دیگر این مقایسه گوشی گلکسی s24 است که از صفحه نمایشی به اندازه ۶.۲ اینچ با رزولوشن +FHD تشکیل شده و مثل اس ۲۳ قابلیت پشتیبانی از  HDR10+ را دارد. این شرکت کره‌ای در ساخت Galaxy S24 حاشیه اطراف صفحه نمایش را کاهش داده و آن را به 90.9 درصد رسانده است که باعث می‌شود فضای بیشتری از صفحه نمایش در اختیار کاربر قرار بگیرد.
یکی دیگر از مواردی که سامسونگ در گلکسی اس ۲۴ روی آن مانور داده است، میزان روشنایی صفحه است که به 2600 نیت رسیده و به کاربر اجازه می‌دهد تا بتواند به آسانی زیر نور مستقیم خورشید با گوشی کار کند. سامسونگ وظیفه محافظت از صفحه نمایش دو گوشی پرچمدار S23 و S24 را به گوریلا گلس ویکتوس ۲ سپرده که مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه، خط و خش از خود نشان می‌دهد.
در حالت کلی هر دو مدل گوشی Galaxy S24 و Galaxy S23 از صفحه نمایش مناسبی برخوردارند و عملکرد یکسانی را به کاربر ارائه می‌دهند.

مقایسه نرم افزار گوشی Galaxy S24 با گوشی Galaxy S23 

گوشی گلکسی اس ۲۳ با سیستم عامل اندروید ۱۳ از جعبه خارج می‌شود اما بر اساس سیاست جدید سامسونگ این دستگاه می‌تواند تا 5 سال پشتیبانی را دریافت کند که شامل 4 نسخه سیستم عامل اندروید و ۵ سال پشتیبانی از پچ‌های امنیتی می‌شود. براساس این ادعا گوشی Galaxy S23 به محض اتصال به وای فای جدیدترین نسخه سیستم عامل را دریافت خواهد کرد و به سیستم عامل اندروید ۱۵ مجهز خواهد شد.

مقایسه نرم افزار گوشی Galaxy S24 با گوشی Galaxy S23 
دیگر قابلیت نرم‌افزاری گوشی گلکسی s23 برخورداری از جدیدترین رابط کاربری بازار یعنی One UI 6 است که امکانات شخصی‌سازی بسیاری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
در طرف مقابل گوشی Galaxy S24 قرار دارد که به اندروید ۱۴ و رابط کاربری One UI 6 مجهز شده است. پوسته جدید سامسونگ می‌تواند به کاربر اجازه دسترسی آسان به تمام بخش های دستگاه را بدهد. این دستگاه نیز می‌تواند تا 5 سال پشتیبانی را دریافت کند که شامل 4 نسخه سیستم عامل اندروید و ۵ سال پشتیبانی از پچ‌های امنیتی می‌شود. به این صورت به محض انتشار سیستم عامل اندروید ۱۵ می‌تواند آن را دریافت کند.

مقایسه سخت افزار گوشی گلکسی S24 با گوشی گلکسی S23 

اکنون نوبت به بررسی بخش سخت‌افزاری گوشی Galaxy S24 و گوشی Galaxy S23 می‌رسد؛ بخشی که می‌تواند عملکرد دستگاه را نشان دهد و مشخص کند که کدام گوشی از پردازش قوی‌تری برخوردار است.
گوشی گلکسی S23 به یک تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ مجهز شده است که مصرف انرژی کمی دارد و می‌تواند سبب افزایش عمر باتری دستگاه شود. پردازنده هشت هسته‌ای این تراشه دارای یک هسته Cortex-X3، دو هسته Cortex-A715 ، دو هسته Cortex-A710 و سه هسته Cortex-A510 است که به همراه پردازنده گرافیکی  Adreno 740 می‌تواند عملکرد خوبی را در اجرای بازی و برنامه‌های سنگین، بدون تاخیر و کندی به نمایش بگذارد. 
در بخش حافظه گوشی گلکسی اس ۲۳ شاهد سه نسخه مختلف حافظه داخلی 128 گیگابایت، 256 گیگابایت و 512 گیگابایت به همراه 8 گیگابایت رم هستیم که کاربر می‌تواند به انتخاب خود محصول را خریداری کند.

مقایسه سخت افزار گوشی گلکسی S24 با گوشی گلکسی S23 
در مقابل، گوشی گلکسی اس ۲۴ پرچمدار تازه نفس سامسونگ، به دو تراشه به نام‌های کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل 3 (عرضه در کشورهای آمریکا، کانادا و چین) و اگزینوس ۲۴۰۰ (بین المللی) مجهز شده است. گلکسی اس ۲۴ به لطف تراشه‌های قدرتمند خود عملکردی فوق‌العاده را به نمایش گذاشته و می‌تواند از پس بازی‌های سنگین و حرفه‌ای بدون لگ و کندی برآید. 
همچنین برخورداری از پردازنده هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Adreno 750 (عرضه در کشورهای چین، کانادا و آمریکا) یا Xclipse 940 (عرضه بین المللی) سبب می‌شود تا برنامه‌ها با کیفیت خوب و وضوح بالا اجرا شوند. سامسونگ با ارائه چهار نسخه از گوشی Galaxy S24 با حافظه‌های مختلف سعی کرده به نیاز کاربراK در این زمینه پاسخ دهد؛ این ظرفیت‌ها شامل حافظه داخلی 128، 256 و 512 گیگابایتی به همراه 8 و 12 گیگابایت حافظه رم می‌شود.
به طور کلی اگر گیمر هستید و به دنبال یک گوشی مناسب و با کیفیت در حد کنسول بازی هستید یا طراح هستید و می‌خواهید با گوشی خود طراحی‌های حرفه‌ای انجام دهید، گوشی Galaxy S24 سامسونگ می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای خرید باشد. البته اس ۲۳ هم از سخت‌افزار بسیار خوبی برخوردار است که می‌تواند برنامه‌ها را با قدرت زیادی پردازش کند و از نظر قیمت هم مورد مناسبی برای خرید باشد.

مقایسه دوربین گوشی گلکسی اس ۲۴ با گوشی گلکسی اس ۲۳

مورد دیگری که هنگام مقایسه دو گوشی Galaxy S24 و Galaxy S23 به آن می‌پردازیم، دوربین این دو دستگاه است. گلکسی اس ۲۳ به سه دوربین با ساختار جزیر‌ه‌ای مجهز شده است که هر کدام از این دوربین‌ها می‌توانند تصاویر را با کیفیتی مطلوب ثبت کنند. دوربین اصلی Galaxy S23 از کیفیت 50 مگاپیکسل بهره میبرد و می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای علاقمندان به عکاسی باشد.
همچنین دوربین تله فوتو و  اولتراواید این گوشی پرچمدار با برخورداری از کیفیت ۱۰ مگاپیکسل و ۱۲ مگاپیکسل می‌توانند در ثبت تصاویر باکیفیت و مناسب تاثیر بسزایی بگذارند. علاوه بر آن ضبط ویدئو با سه کیفیت 8K، 4K و 1080p، پشتیبانی از قابلیت +HDR10، ضبط صدای استریو و برخورداری از لرزشگیر الکترونیکی مبتنی بر ژیروسکوپ جزو قابلیت‌های ویدئویی گوشی گلکسی اس ۲۳ سامسونگ به شمار می‌رود.

مقایسه دوربین گوشی گلکسی اس ۲۴ با گوشی گلکسی اس ۲۳
در طرف دیگر این مقایسه Galaxy S24 است که همانند Galaxy S23 از سه دوربین عریض، تله فوتو و اولترا واید تشکیل شده است که هر کدام از آنها به ترتیب از کیفیت 50 مگاپیکسل، 10 مگاپیکسل و 12 مگاپیکسل برخورداند. طبق تست‌های انجام شده روی گلکسی s24، دوربین این دستگاه از قدرت زوم فوق‌العاده‌ای برخوردار است و می‌تواند تصاویر با کیفیتی را از فاصله دور ثبت کند.
برای ضبط ویدئو هم این امکان را به کاربر می‌دهد که به انتخاب خود از سه کیفیت 8K، 4K و 1080p بهره برده و فیلم‌هایی با کیفیت و بدون لرزش دست را ضبط کند.همانطور که دیدید سامسونگ در ساخت دوربین گوشی اس ۲۴ تغییرات چندانی را لحاظ نکرده و قابلیت‌های گوشی اس ۲۳ را با تغییراتی بسیار جزئی روی گوشی اس ۲۴ قرار داده است. 

مقایسه باتری گوشی گلکسی اس ۲۴ با گوشی گلکسی اس ۲۳

آخرین بخش مقایسه گوشی گلکسی S24 و گوشی گلکسی S23 به بررسی باتری این دو گوشی اختصاص می‌یابد.
سامسونگ تامین انرژی گوشی گلکسی اس ۲۳ را بر عهده یک باتری 3900 میلی آمپر ساعتی از جنس لیتیوم-یونی گذاشته است. این باتری به دو صورت بدون سیم و با سیم می‌تواند دستگاه را شارژ کند. در حالت شارژ به وسیله سیم دستگاه با حداکثر توان 25 وات و در حالت بدون سیم با حداکثر توان 15 وات در عرض یک ساعت به صورت کامل شارژ می‌شود.
سامسونگ در جدیدترین پرچمدار خود تصمیم گرفت از باتری 4000 میلی آمپر ساعتی استفاده کند. اما نحوه شارژ و حداکثر توان شارژ در گوشی S24 مانند نسل گذشته یعنی S23 است و تفاوت چشمگیری در آن دیده نمی‌شود.

مقایسه باتری گوشی گلکسی اس ۲۴ با گوشی گلکسی اس ۲۳

گوشی گلکسی S24 بخریم یا گلکسی S23؟

همانطور که در مقاله مقایسه گوشی گلکسی S24 و گوشی گلکسی S23 مشاهده کردید، امکانات ارائه‌دهنده این دو محصول پرچمدار بسیار شبیه به هم است و تنها در بخش‌هایی با یکدیگر تفاوتی جزئی دارند. 
در حقیقت سامسونگ در ساخت غول‌ترین پرچمدار خود از بهترین قابلیت‌ها استفاده کرده است تا بتواند عنوان تولید کننده بهترین گوشی بازار در 2024 را از آن خود کند. 
اگر به دنبال خرید یک گوشی پرچمدار با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تر هستید، گوشی S23 سامسونگ می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد؛ اما اگر به دنبال سخت‌افزار قدرتمندتر و کاربری حرفه‌ای‌تری هستید، خرید S24 را به شما پیشنهاد می‌کنم.

سوال های پرتکرار

آیا گوشی گلکسی S23 ضدآب است؟

بله. گوشی  گلکسی اس ۲۳ با دریافت گواهی IP68 ثابت کرد که در برابر پاشش آب و گرد و غبار مقاومت بالایی را از خود نشان می‌دهد.

آیا گوشی S24 برای بازی فورتنایت مناسب است؟

بله. گلکسی اس ۲۴ با قدرت پردازشی بالا می‌تواند تمام بازی‌های سنگین روز دنیا از جمله فورتنانیت را‌ بدون تاخیر و کندی اجرا کرده و جای پلی‌استیشن 5 را برای کاربر پر کند.

مشاهده لیست قیمت روز گوشی های موبایل

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.