تفاوت ویندوز 11 با ویندوز 12


سارا میرشریف
نظرات 0
content-main-img
مایکروسافت از زمان آغاز به کار خود، مسیر طولانی را طی کرده است. در حال حاضر آخرین نسخه ویندوز، سیستم‌عامل ویندوز 11 است؛ با این حال، شایعات و گمانه‌زنی‌هایی در مورد انتشار احتمالی ویندوز 12 منتشر شده‌است.

گمان می‌رود که عرضه ویندوز 12بتواند در دنیای سیستم عامل‌ها سر و صدای زیادی به‌پا کند. با وجود اینکه هنوز شرکت مایکروسافت به‌طور رسمی ویندوز 12 را معرفی نکرده‌است؛ بسیاری از کاربران ویندوز منتظر هستند تا ببینند این نسخه از ویندوز چه امکاناتی را به آن‌ها ارائه می‌دهد. هنوز خبر موثقی از وضعیت ویندوز 12 منتشر نشده، با این حال شایعات زیادی در رابطه با عرضه سیستم عامل جدید مایکروسافت به‌گوش می‌رسد. باید دید با عرضه ویندوز 12، تفاوت ویندوز 11 با ویندوز 12 چیست و آیا مایکروسافت قصد دارد کاربران خود را غافلگیر کند یا نه.

لیست قیمت روز انواع لپ تاپ

تفاوت ویندوز 11 با ویندوز 12 چیست؟

طبق شایعات منتشر شده در رابطه‌ با امکانات و ویژگی‌های ویندوز 12، این سیستم عامل می‌تواند به‌روزرسانی قابل توجهی را برای لپ تاپ‌ها و رایانه‌های ویندوزی ارائه دهد. با توجه به سرمایه هنگفتی که مایکروسافت برای گسترش این پروژه در نظر گرفته، انتظار می‌رود در ساخت ویندوز 12 بر تکنولوژی هوش‌مصنوعی مولد توجه ویژه‌ای شود. علاوه بر این، ظاهرا قرار است مایکروسافت، فضای کاربری این سیستم‌عامل را کاربرپسندانه‌تر کرده و تغییرات زیادی روی ویندوز 12 نسبت به سیستم‌عامل‌های قبلی، اعمال کند.

تفاوت ویندوز 11 با ویندوز 12 چیست؟

زمان عرضه ویندوز 12

هنوز مایکروسافت اطلاعات دقیقی از زمان عرضه ویندوز 12 منتشر نکرده؛ طبق پیش‌بینی‌ها، انتظار می‌رود ویندوز 12 در سال 2024 ، درست سه سال پس از عرضه ویندوز 11، عرضه شود. در طرفی دیگر، مایکروسافت اعلام کرده‌است که ویندوز 11 آخرین نسخه ویندوز خواهد بود و به‌روز رسانی‌های بعدی در قالب به‌روزرسانی ویندوز 11 ارائه خواهد شد. این بدان معناست که ممکن است به این زودی‌ها شاهد عرضه ویندوز 12 نباشیم. همچنین طبق گزارش منتشر شده دیگری از Windows Central ، ظاهرا مایکروسافت در حال آزمایش داخلی ویندوز 12 با نام "Next Valley" است و این امکان وجود دارد، ویندوز 12، تا آخر 2024 عرضه شود.

قیمت ویندوز 12

ویندوز 12 ممکن است به‌عنوان یک به روزرسانی اختیاری رایگان برای کاربران ویندوز 11 و شاید حتی برای کسانی که نسخه معتبری از ویندوز 10 دارند، در دسترس قرار بگیرد. از سوی دیگر طبق اطلاعات منتشر شده، این احتمال نیز وجود دارد که مایکروسافت قیمت ویندوز 12 را مشابه ویندوز 11، یعنی139.99دلار برای نسخه Home و 199.99 دلار برای نسخهPro در نظر بگیرد.

زمان به روز رسانی سال 2024 ویندوز 11

همان‌طور که می‌دانید، مایکروسافت سالانه نسخه‌های به‌روزرسانی سیستم‌عاملی را عرضه می‌کند. طبق اخبار منتشر شده، ظاهرا این شرکت قرار است ویندوز 11 نسخه 24H2 را در نیمه دوم سال 2024 معرفی و در بازه زمانی سپتامبر 2024 آن را به‌صورت عمومی عرضه کند.

زمان به روز رسانی سال 2024 ویندوز 11

بررسی ویژگی های ویندوز 12

تا به اینجای کار، تاریخ احتمالی عرضه ویندوز 12 و تفاوت ویندوز 11 با ویندوز 12 را بررسی کرده‌ایم؛ حال در ادامه ویژگی‌ها و قابلیت‌های ویندوز 12 را معرفی خواهیم‌کرد:

1. هوش مصنوعی در ویندوز 12

بر اساس اخبار منتشر شده، هوش مصنوعی مولد، بخشی جدایی‌ناپذیر از ویندوز 12 خواهدبود. مایکروسافت 10 میلیارد دلار در OpenAI ، شرکت پشتیبان GhatGPT سرمایه گذاری کرده و با توجه به اینکه مایکروسافت ChatGPT را با Windows Copilot یکپارچه کرده‌است، انتظار می‌رود این سیستم عامل یک سیستم عامل هوشمند باشد. همچنین انتظار می‌رود، مایکروسافت در زمینه هوش مصنوعی ویندوز 12، عملکردی بهتر از دستیار مجازی کورتانا که با ویندوز 10 ارائه شده بود، داشته باشد. کورتانا که در اصل بخش اصلی ویندوز 10 بود، نتوانست عملکرد مفیدی برای کاربران داشته باشد؛ اما ادغام Copilot با ChatGPT می‌تواند کاربران را حسابی شگفت‌زده کند.

هوش مصنوعی در ویندوز 12

2. ویندوز 12؛ یک سیستم عامل ماژولار

به گفته Bowden، مایکروسافت قصد دارد سیستم‌عامل ویندوز 12 را ماژولارتر کرده تا کاربران بتوانند برخی از اجزای سیستم عامل را برای دستگاه‌های خاص، فعال یا غیرفعال کنند. این ویژگی که CorePC نام دارد، امکان تجربه متناسب برای دستگاه‌هایی با قابلیت‌های خاص را فراهم می‌کند. CorePC در واقع ویژگی جدیدی نیست، زیرا قبل‌تر، مایکروسافت این قابلیت را با سیستم‌عامل Windows Core OS امتحان کرد که هدف آن، یک سیستم‌عامل ماژولار و جهانی بود و می‌توانست ویژگی‌های قدیمی ویندوز و سازگاری برنامه‌ها را حذف کرده و در به‌روزرسانی‌ها و نصب برنامه‌ها، عملکرد بهتری داشته باشد.

ویندوز 12؛ یک سیستم عامل ماژولار

3. رابط کاربری به روز شده در ویندوز 12

طی رویداد Ignite که توسط مدیرعامل شرکت ساتیا نادلا برگزار شد، مایکروسافت به‌صورت کاملا ناخواسته، برخی ویژگی‌های ویندوز 12 را معرفی کرد. یکی از ویژگی‌هایی که باعث شده تا این سیستم‌عامل، کاربرپسندانه‌تر باشد، رابط کاربری به‌روز شده آن است. از ویژگی‌های اصلی رابط کاربری ویندوز 12 می‌توان به وجود نوار وظیفه شناور، تغییر در نشانگر وای فای و باتری، تغییر مکان ویجت هواشناسی و غیره اشاره کرد. مایکروسافت ظاهرا قصد دارد فضای کاربری ویندوز 12 را مشابه macOS طراحی کند.

رابط کاربری به روز شده در ویندوز 12

سیستم مورد نیاز ویندوز 12

پیش از نصب ویندوز 12، باید اطمینان پیدا کنید که رایانه یا لپ تاپ شما،حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب سیستم عامل را داشته باشد. از پیش نیازهای نصب ویندوز 12 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حداقل 8 گیگابایت رم
  • 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی
  • پردازنده 64 بیتی، سرعت کلاک CPU 1 گیگاهرتز
  • برای راه اندازی اولیه به یک اتصال اینترنت و یک حساب مایکروسافت نیاز است.

سخن آخر

همان‌طور که بارها در این مقاله گفتیم، مایکروسافت به طور رسمی ویندوز 12 را معرفی نکرده است. به همین دلیل، برای بررسی تفاوت ویندوز 11 با ویندوز 12 و معرفی ویژگی های این سیستم عامل، بهتر است تا زمان عرضه رسمی ویندوز 12 منتظر ماند.

پرسش های متداول

آیا ویندوز 12 همان پیش نیازهای ویندوز 11 را خواهد داشت؟

سیستم موردنیاز ویندوز 12 قطعا بالاتر از ویندوز 11 است . ویندوز 12 همچنان به TPM 2، پشتیبانی از راه‌اندازی امن و پردازنده‌ای نیاز دارد که بتواند از VBS سخت‌افزاری به‌درستی استفاده کند.

جدیدترین ویژگی ویندوز 12 چیست؟

ویندوز 12 دارای فناوری هوش مصنوعی مولد خواهد بود که این ویژگی می تواند آن را از بسیاری از سیستم عامل ها متمایز کند.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.