مقایسه اپل واچ اولترا 2 با گلکسی واچ 6 کلاسیک


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img
اگر می‌خواهید با تفاوت اپل واچ اولترا 2 با گلکسی واچ 6 کلاسیک بیشتر آشنا شوید، با این مطلب همراه باشید.

اپل در رویداد شهریورماه خود واچ اولترا 2 را معرفی کرده که با توجه به قیمت بالای این ساعت هوشمند، انتظار می‌رود ویژگی‌های مفید متعددی را در اختیار کاربران قرار دهد. از سویی دیگر چند هفته پیش از رویداد اپل، سامسونگ نیز از گلکسی واچ سری 6 کلاسیک در کنار سایر محصولات خود رونمایی کرد.

خرید و مشاهده لیست قیمت ساعت سامسونگدر فروشگاه اینترنتی کالاتیک

نسل اول واچ اولترا با توجه به نوآوری‌هایی در زمینه طراحی، قابلیت‌های نرم‌افزاری و عمر شگفت‌انگیز باتری، توانست یک قدم جلوتر از رقیب خود یعنی سامسونگ قرار بگیرد؛ اما در واچ اولترا 2 اپل شاهد تغییرات و بهبودهای جزئی نسبت به نسل قبلی آن هستیم.

از سویی دیگر گلکسی واچ 6 همان روند همیشگی ساعت‌های هوشمند را در پیش گرفته و با تغییراتی که در زمینه طراحی و نرم‌افزاری آن ایجاد شده، یکی از شیک‌ترین ساعت‌های هوشمند سال 2023 محسوب می‌شود. بنابراین انتظار داریم که امسال گلکسی واچ 6 سامسونگ بتواند در زمینه طراحی، نرم‌افزاری و غیره با اپل واچ اولترا 2 رقابت نزدیکی داشته باشد.

مقایسه کلی اپل واچ اولترا 2 با گلکسی واچ 6 کلاسیک

  • طراحی مربعی اپل در مقابل طراحی دایره‌ای سامسونگ
  • تراشه اپل S9 در مقابل تراشه Exynos W930
  • سیستم‌عامل Watch OS در مقابل سیستم‌عامل One UI 5 Watch سامسونگ
  • باتری 542mAh اپل در مقابل باتری 425mAh/300mAh سامسونگ
  • قیمت 799 دلاری اپل در مقابل قیمت 430 دلار/400 دلاری سامسونگ

مقایسه طراحی اپل واچ اولترا 2 با گلکسی واچ 6 کلاسیک

نکته: سامسونگ بر طراحی دایره‌ای متکی است، در حالی که اپل از فرم مربعی شکل استفاده می‌کند.

از نظر طراحی، اپل واچ 2 کاملا شبیه به نسل قبلی خود است. طراحی واچ اولترا به دلیل ساختار تیتانیومی و یاقوت کبود در بدنه و نیز دکمه اکشن بر روی فریم، همچنان برتری خود را نسبت به ساعت‌های هوشمند سایر کمپانی‌ها حفظ کرده است.

مقایسه طراحی واچ 6 با واچ اولترا 2

از دیگر ویژگی‌های اپل واچ Ultra 2nd Gen قابلیت ضد آب آن بوده که تا فشار 5 اتمسفری را به راحتی تحمل می‌کند. این ویژگی مهم واچ اولترا 2 سبب شده تا انتخاب خوبی برای غواصان باشد. نکته جدید در طراحی واچ اولترا 2 رنگ مشکی تیتانیومی بوده که در کنار رنگ تیتانیوم نسل قبلی عرضه می‌شود.

از سویی دیگر، Galaxy Watch 6 Classic سامسونگ یک ساعت درجه یک و در عین حال کلاسیک است که با توجه به وزن 59 گرمی که نسخه 47 میلی‌متری آن دارد، کمی سنگین به نظر می‌رسد. البته ساعت هوشمند جدید سامسونگ در اندازه 44 میلی‌متری با وزن 33 گرم نیز موجود است. قاب فولادی ضد زنگ و شیشه یاقوت کبود که زیر بدنه و روی صفحه آن استفاده شده، علاوه‌بر محافظت صفحه نمایش، از تمام سنسورها نیز محافظت می‌کند.

گلکسی واچ 6 نیز مانند اپل واچ اولترا تا 5 اتمسفر فشار آب را تحمل کرده و برای ورزش‌های آبی مناسب خواهد بود. در مجموع می‌توان گفت از نظر کیفیت ساخت هر دو ساعت با یکدیگر برابری می‌کند و این شما هستید که باید تصمیم بگیرید از طراحی دایره‌ای واچ 6 استفاده کنید یا طراحی مستعطیلی واچ اولترا 2 اپل.

مقایسه بندهای اپل واچ اولترا 2 با گلکسی واچ 6 کلاسیک

نکته: هر دو برند اپل و سامسونگ بندهای متنوع و کاربردی را برای واچ اولترا 2 و گلکسی واچ 6 ارائه می‌کند.

اپل ساعت هوشمند واچ اولترا 2 خود را با سه بند کاملا جدید به همراه بند نسل قدیم عرضه می‌کند. بندهای جدید این ساعت هوشمند اپل شامل یک بند موج دار آلپاین، یک بند سبک تریل و یک بند سیلیکونی ورزشی است. از سویی دیگر سامسونگ این‌بار گلکسی واچ 6 خود را با تغییرات بزرگی همراه کرده است. این تغییر یک مکانیزم جدید تک کلیکی بوده که امکان تعویض آسان‌تر بند را فراهم می‌کند.

مقایسه طراحی واچ 6 با واچ اولترا 2

سامسونگ نیز مانند اپل، ساعت هوشمند واچ 6 کلاسیک خود را با بندهای جدیدی عرضه کرده است. این بندها شامل یک بند چرمی هیبریدی، یک بند ورزشی سیلیکونی، یک بند ورزشی حرفه‌ای با سوراخ‌هایی بر روی آن جهت بهبود تعریق و یک بند پارچه‌ای سبک است. نکته دیگری که در رابطه با گلکسی واچ 6 کلاسیک باید در نظر داشت این است که بندهای ساعت‌های نسخه 22 میلی‌متری قدیمی‌تر این برند با آن مطابقت دارد.

مقایسه صفحه نمایش اپل واچ اولترا 2 با گلکسی واچ 6 کلاسیک

نکته: صفحه‌نمایش‌های اپل واچ اولترا 2 و گلکسی واچ 6 سامسونگ از کیفیت و وضوح تصویر بسیار بالایی برخوردار هستند.

پنل صفحه‌نمایش 1.92 اینچی اپل واچ اولترا 2 از نوع Retina LTPO OLED بوده که با شیشه سافایر محافظت می‌شود. این صفحه‌نمایش با تراکم پیکسلی 338 پیکسل در هر اینچ و رزولوشن 410 در 502 پیکسل یکی از درخشان‌ترین و باکیفیت‌ترین صفحه‌نمایش‌های ساعت هوشمند بوده که با حداکثر روشنایی 3000 نیت اماکن استفاده در زیر تابش نور مستقیم آفتاب را نیز فراهم می‌کند.

مقایسه نمایشگر واچ 6 با واچ اولترا 2

از سویی دیگر پنل 1.5 اینچی صفحه‌نمایش گلکسی واچ 6 از نوع Super AMOLED بوده که مانند واچ اولترا 2 توسط شیشه سافایر محافظت می‌شود. واچ 6 کلاسیک با تراکم پیکسلی 453 پیکسل در هر اینچ و رزولوشن 480 در 480 پیکسل از وضوح بالاتری نسبت به واچ اولترا 2 اپل برخوردار است. هر دو ساعت جدید اپل و سامسونگ دارای ویژگی نمایشگر همیشه روشن هستند.

مقایسه عملکرد اپل واچ اولترا 2 با گلکسی واچ 6 کلاسیک

نکته: هر دو برند اپل و سامسونگ برای ساعت‌های هوشمند واچ اولترا 2 و گلکسی واچ 6 از تراشه‌های جدید استفاده کرده‌اند.

اپل تا پیش از معرفی واچ اولترا 2 از یک چیپست ثابت برای چند نسل از ساعت‌های هوشمند خود استفاده کرده است. تراشه Apple S6 که بر اساس چیپست Apple A13 Bionic ساخته شده در سری ساعت‌های S7 و S8 اپل استفاده شده است. اپل این بار از تراشه جدید Apple S9 که بر اساس همان تراشه‌ای که در سری آیفون‌های 13 و 14 به کار رفته، در واچ اولترا 2 خود استفاده کرده است. می‌توان گفت که عملکرد واچ اولترا 2 نسبت به نسل قبلی بهبود چشمگیری داشته است.

از سویی دیگر گلکسی واچ 6 کلاسیک سامسونگ نیز با چیپست جدید Exynos W930 عرضه شده که بسیار سریع‌تر از تراشه W920 موجود در نسل قبلی ساعت‌های هوشمند این کمپانی مانند واچ 4، واچ 4 کلاسیک و واچ 5 پرو است.

مقایسه عملکرد واچ 6 با واچ اولترا 2

قابلیت‌ برجسته‌ای که تراشه S9 واچ اولترا 2 اپل در اختیار کاربران قرار می‌دهد، ویژگی Double Tap بوده که می‌توان بدون لمس از طریق حرکات دست با ساعت هوشمند اپل تعامل داشت. پردازنده Exynos W930 گلکسی واچ 6 کلاسیک نیز دو هسته‌ای بوده که عملکرد بسیار سریعی دارد.

مقایسه ویژگی های اپل واچ اولترا 2 با گلکسی واچ 6 کلاسیک

نکته: هر دو ساعت هوشمند واچ اولترا 2 و گلکسی 6 کلاسیک دارای قابلیت مکالمه، پخش موزیک، نمایش پیام‌های متنی و پشتیبانی از حالت‌های مختلف ورزشی هستند.

اپل واچ اولترا 2 از حسگرهای متعددی جهت پایش سلامتی برخوردار است. این حسگرها شامل حسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون (SpO2)، الکتروکاردیوگرام، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، فشارسنج هوا، ارتفاع‌سنج، قطب‌نما، حسگر دمای بدن، حسگر دمای آب است.

از سویی دیگر سامسونگ نیز ساعت هوشمند گلکسی واچ 6 کلاسیک خود را به حسگرهای BioActive سامسونگ که شامل ضربان قلب اپتیکال، تحلیل الکتریکی قلب، تحلیل آمپدانس بیوالکتریک می‌شود در کنار حسگر دما، شتاب‌سنج، فشارسنج، سنسور ژیروسکوپ، سنسور ژئومغناطیس، حسگر نور، سنسور هال سه‌بعدی ارائه می‌دهد.

مقایسه باتری اپل واچ اولترا 2 با گلکسی واچ 6 کلاسیک

نکته: هر دو برند اپل و سامسونگ از باتری‌های بسیار قدرتمند با شارژدهی طولانی مدت در واچ اولترا 2 و گلکسی واچ 6 استفاده کرده‌اند. 

باتری ساعت‌های هوشمند اپل معمولا تفاوت زیادی نسبت به نسل قبلی خود ندارند؛ واچ اولترا 2 نیز از این قاعده مستثنا نبوده و این بار اپل واچ اولترا 2 با یک باتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی 542 میلی‌آمپر ساعتی عرضه شده است. بنا به ادعای اپل این باتری تا 36 ساعت شارژدهی خواهد داشت. اما در استفاده سنگین حدود یک روز دوام خواهد آورد.

از سویی دیگر گلکسی واچ 6 کلاسیک به همراه باتری 425 میلی آمپری در نسخه 47 میلی‌متری و باتری 300 میلی آمپری در مدل 44 میلی‌متری عرضه می‌شود که باتری نسخه 47 میلی‌متری دوام بهتری دارد. نسخه 44 گلکسی واچ 6 کلاسیک می‌تواند تا یک روز و نیم با نمایشگر همیشه روشن دوام بیاورد و نسخه 47 میلی‌متری نیز تا 40 ساعت در استفاده سبک شارژدهی خواهد داشت.

سخن آخر

گلکسی واچ 6 کلاسیک یکی از شیک‌ترین ساعت‌های هوشمند سال 2023 است. این ساعت هوشمند جدید سامسونگ با سخت‌افزار به‌روز شده نسبت به نسل قبل و ویژگی‌های جدید کاربردی که ارائه می‌دهد به راحتی قادر است با اپل واچ اولترا 2 رقابت کند.

هر دو ساعت اپل واچ 6 کلاسیک و واچ 6 اولترا از نظر طراحی و کیفیت ساخت در سطح ممتاز قرار دارند و با استفاده از چیپست‌های جدید، عملکرد بسیار بهتر و قدرتمندتری نسبت به نسل‌های قبلی خود دارند. ویژگی‌های نرم‌افزاری جدید هر دو ساعت بسیار کاربردی بوده و نیاز کاربران را در رابطه با پایش سلامتی مرتفع می‌کند.

پرسش‌های متداول

بدنه اپل واچ اولترا 2 از چه متریالی ساخته شده است؟

برای ساخت بدنه از تیتانیوم و برای صفحه‌نمایش آن از یاقوت کبود استفاده شده است.

ویژگی Double Tap در واچ اولترا 2 چه کاربردی دارد؟

به کمک ویژگی Double Tap می‌توان بدون لمس از طریق حرکات دست با ساعت هوشمند اپل تعامل داشت.

باتری گلکسی واچ 6 کلاسیک تا چند ساعت دوام می‌آورد؟

نسخه 44 گلکسی واچ 6 کلاسیک می‌تواند تا یک روز و نیم با نمایشگر همیشه روشن دوام بیاورد و نسخه 47 میلی‌متری نیز تا 40 ساعت در استفاده سبک شارژدهی خواهد داشت.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.