مقایسه گوشی داریا باند با ردمی نوت 12 پرو پلاس


مینو زمانی
نظرات 0
content-main-img
داریا باند و ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس دو مورد از گوشی های میان رده اقتصادی و باکیفیت موجود در بازار است که در این مطلب به مقایسه این دو گوشی در موارد مختلف خواهیم پرداخت.

داریا باند یکی از جدیدترین گوشی‌های ایرانی است که به تازگی وارد بازار شده و با داشتن سخت‌افزاری قابل قبول می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای خریداران گوشی‌های میان رده و اقتصادی باشد.  ممکن است هنگام خرید این گوشی توجه شما به رقیب آن یعنی ردمی نوت 12 پرو پلاس جلب شده و کمی در خرید یکی از این دو دچار شک و تردید شوید. برای رفع این شک و تردید بهتر است پیش از خرید اطلاعات خود را در مورد این دو گوشی افزایش داده و با مقایسه کامل آنها خریدی مناسب و رضایتمند داشته باشید.

لیست قیمت گوشی موبایل

در این مقاله به مقایسه گوشی داریا باند با ردمی نوت 12 پرو پلاس از نظر طراحی و کیفیت ساخت، صفحه نمایش، نرم افزار و رابط کاربری، سخت افزار، باتری و دوربین به صورت کامل می‌پردازیم و شما را در خرید یک گوشی باکیفیت و مقرون به صرفه همراهی می‌کنیم.

 

مقایسه مشخصات فنی گوشی داریا باند با ردمی نوت 12 پرو پلاس

مشخصات داریا مدل Bond 5G شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus 5G
صفحه نمایش

6.78 اینچ Super AMOLED
120 هرتز
رزولوشن1080×2400 پیکسل
محافظت با Schott Xensation Alpha (α)
میزان روشنایی 520 نیت (TYP)، 650 نیت (HBM)

6.67 اینچ OLED
120 هرتز
رزولوشن 2400× 1080 پیکسل
محافظت با گوریلا گلس 5
میزان روشنایی صفحه 500 نیت (در حالت typ) و 900 نیت (در حالت HBM)، نرخ تازه سازی 120 هرتز ، پشتیبانی از استاندارد Dolby Vision ، پشتیبانی از استاندارد +HDR10
ابعاد و وزن

8 × 74 × 163 میلی‌متر
210 گرم

8.9 × 76 × 162.9 میلی‌متر
210.5 گرم

رم

8 گیگابایت

8 گیگابایت

حافظه ذخیره‌سازی

256 گیگابایت

256 گیگابایت

دوربین سلفی

16 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.5، سایز سنسور 1/3.06 اینچ، سایز پیکسل 1.0 میکرومتر

قابلیت‌های دوربین: قابلیت عکاسی HDR

حداکثر کیفیت ویدئو: Full HD با 30 فریم بر ثانیه

16 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.5، سایز سنسور 1/3.06 اینچ، سایز پیکسل 1.0 میکرومتر

قابلیت‌های دوربین: قابلیت عکاسی HDR

حداکثر کیفیت ویدئو: Full HD با 60 فریم بر ثانیه

دوربین اصلی

دوربین اول 50 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.9، فاصله کانونی 24 میلی‌متر، سایز سنسور 1/1.56 اینچ، سایز پیکسل 1.0 میکرومتر 

دوربین دوم 8 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2، سایز سنسور 1/4 اینچ، سایز پیکسل 1.12 میکرومتر

دوربین سوم 2 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4

قابلیت‌های دوربین: قابلیت عکس برداری با هوش مصنوعی (AI Assisted Camera)، قابلیت عکاسی پانوراما، قابلیت عکاسی واید، اولترا واید (لنز اولترا واید با زاویه 120 درجه) و ماکرو، قابلیت عکاسی HDR

حداکثر کیفیت ویدئو: رزولوشن Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه

دوربین اول 200 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.65، فاصله کانونی 24 میلی‌متر، سایز سنسور 1/1.4 اینچ، سایز پیکسل 1.0 میکرومتر

دوربین دوم 8 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2، سایز سنسور 1/4 اینچ، سایز پیکسل 1.12 میکرومتر

 دوربین سوم 2 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4

قابلیت‌های دوربین: قابلیت عکاسی پانوراما، قابلیت عکاسی واید، اولترا واید (لنز اولترا واید با زاویه 120 درجه) و ماکرو، قابلیت عکاسی HDR

حداکثر کیفیت ویدئو: رزولوشن 4K تا 30fps یا 1080 تا 60fps 

تراشه

تراشه مدیاتک Dimensity 7050
GPU: Mali-G68 MC4

مدیاتک Dimensity 1080
GPU: Mali-G68 MC4
سیستم عامل  اندروید 13
رابط کاربری: DariaOS 4
اندروید 12
رابط کاربری: MIUI 14
باتری 4700 میلی‌آمپر ساعت 5000میلی‌آمپر ساعت
سرعت شارژ شارژ سریع 66 واتی (Fast Battery Charging 60W Wired) | قابلیت 50 درصد شارژ در 15 دقیقه | شارژ کامل دستگاه در 50 دقیقه دارای قابلیت شارژ سریع 120 واتی (Fast Battery Charging 120W) | شارژ کامل دستگاه در 19 دقیقه | دارای قابلیت Power Delivery 3.0
گواهی IP IP54 IP53

مقایسه داریا باند با ردمی نوت 12 پرو پلاس

در ساخت این دو گوشی تقریبا از معیارهای یکسانی استفاده شده است و این موضوع باعث شده تا خریداران در هنگام خرید دچار تردید شوند. با بررسی این دو گوشی می‌توانید مدل مدنظرتان را براساس معیارهای درخواستی انتخاب و خریداری کنید.

مقایسه طراحی و ساخت داریا باند با ردمی نوت 12 پرو پلاس

برای طراحی ردمی نوت ۱۲ پرو از متریال بسیار خوبی استفاده شده است. وزن نسبتا سنگین این گوشی به دلیل استفاده از فلزی است که در فریم میانی استفاد شده و پنل پشت و جلو رو به یکدیگر متصل می‌کند.  همچنین خمیدگی پنل پشتی باعث می‌شود تا گوشی خوش‌دست شده و استفاده از آن خیلی راحت شود.

در قسمت بالای گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو، شاهد میکروفون دوم، اینفرارد، اسپیکر دوم و جک ۳.۵ میلیمتری صدا هستیم و در قسمت پایین آن هم درگاه type c، درگاه سیم کارت، اسپیکر و میکروفون اصلی را خواهیم دید. در گوشی داریا هم مانند نوت ۱۲، قاب پشتی دارای انحنایی است که تا کناره‌های گوشی امتداد پیدا کرده و زیبایی به خصوصی به گوشی داده است. 

بدنه داریا باند مانند گوشی‌های پرچم‌داری چون سامسونگ طراحی شده است. بدنه ساندویچ پنلی که از یک فریم فلزی و دو قسمت شیشه‌ای تشکیل شده و قسمت پشتی آن که مات است، حس خوبی را به کاربر القا می‌کند.

سمت راست گوشی داریا مانند نوت ۱۲ از دو دکمه ولوم و پاور و بالای آن میکروفون دوم تشکیل شده و قسمت پایین آن هم میزبان درگاه تایپ سی، درگاه سیم کارت، اسپیکرو میکروفون اصلی است. این گوشی از ابعاد مناسبی تشکیل شده و در دست گرفتن آن حتی در مدت زمان طولانی بسیار راحت است.

مقایسه داریا باند و ردمی نوت ۱۲ از نظر طراحی و ساخت

مقایسه صفحه نمایش داریا باند با ردمی نوت 12 پرو پلاس

فرقی نمی‌کند که می‌خواهید از گوشی بیشتر برای بازی استفاده کنید یا گشت‌و‌گذار در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی. به هر حال یکی از مهمترین فاکتورهایی که هنگام خرید گوشی باید به آن توجه کنید، کیفیت و اندازه صفحه نمایش است. 

گوشی داریا باند به صفحه نمایشی ۶.۷۸ اینچی از نوع Super AMOLED مجهز بوده و روی کیفیت نمایش تاثیر بسزایی خواهد داشت. همچنین نرخ به‌روز‌رسانی ۱۲۰ هرتز به کرابر این امکان را می‌دهد تا محتوا را با کیفیت و سرعت بهتری نمایش دهد. یکی از مزایای گوشی داریا باند این است که اگر محتوا ثابت بوده و نیازی به دست زدن شما به صفحه نمایش نباشد، نرخ به‌روز‌رسانی آن به ۶۰ هرتز رسیده و سبب افزایش عمر باتری شما شود.

نوت ۱۲ پرو پلاس هم از این قاعده مستثنی نبوده و از صفحه نمایشی ۶.۶۷ اینچی تشکیل شده است که تقریبا بزرگ بوده و می‌تواند محتوا را در اندازه‌ای مناسب نمایش دهد. از مزایای این گوشی می‌توان به حاشیه کم آن اشاره کرد. نسبت ۸۷ درصدی صفحه نمایش به بدنه، دقت رنگی بالا و کیفیت عالی باعث شده تا این گوشی به گزینه‌ای مناسب برای تماشای فیلم تبدیل شود.

مشاهده لیست قیمت گوشی داریا


نرخ نوسازی نوت ۱۲ پرو پلاس هم مانند دارای باند ۱۲۰ هرتز بوده و امکان جابجایی آسان در منوها و استفاده روان از گوشی را برای کاربر فراهم می‌کند. 

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که این گوشی به کاربر ارائه می‌دهد، استفاده آسان آن زیر نور خورشید است زیرا میزان روشنایی نوت ۱۲ پرو پلاس در حالت عادی ۵۲۰ نیت و زیر نور مستقیم تا ۹۰۰ نیت افزایش خواهد داشت.

شاید این میزان روشنایی نسبت به گوشی های پرچمدار بسیار ناچیز باشد اما می‌تواند رضایت شما را در این زمینه کسب کند. اما گوشی آریا باند در این زمینه خوب عمل نکرده و با داشتن میزان روشنایی ۶۵۰ نیت در نور مستقیم، کیفیت کمتری در نمایش محتوا نسبت به شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس خواهد داشت.

مقایسه صفحه نمایش داریا و نوت ۱۲ پرو پلاس

مقایسه نرم افزار داریا باند با ردمی نوت 12 پرو پلاس

داریا باند در بخش محتوا یک گوشی کاملا به‌روز است که به سیستم عامل ۱۳ و رابط کاربری اختصاصی شرکت به نام DariaOS 4 مجهز بوده و می‌تواند از سرویس‌های گوگل پشتیبانی کرده و برنامه‌ها را به صورت کاملا روان و سریع اجرا کند.  نوت ۱۲ پرو پلاس هم در بخش نرم‌افزاری با بهره‌مندی از سیستم‌عامل ۱۲ و رابط کاربری MIUI 14 می‌تواند از سرویس‌های گوگل، برنامه‌های ادیت عکس و شبکه‌های اجتماعی پشتیبانی کرده و عملکردی قابل قبول را برای کاربر به نمایش بگذارد. 

یکی از معایب گوشی داریا باند این است که نمی‌توانید محیط آن را به خوبی سایر گوشی‌ها شخصی‌سازی کرده و تغییر دهید اما در حالت کلی عملکردی سریع، روان و قابل قبول دارد. سنسور اثر انگشت این گوشی در پایین صفحه نمایش قرار گرفته اما عملکرد پایداری ندارد و امیدواریم در بروزرسانی‌های این مشکل برطرف شود. 

اما سنسور اثر انگشت نوت ۱۲ پرو پلاس در کنار گوشی و روی دکمه پاور واقع شده و بسیار سریع عمل می‌کند. اینکه وجود سنسور اثر انگشت در پایین صفحه بهتر است یا در فریم کنار گوشی، مسئله ای کاملا سلیقه‌ای است و باید ببینید که کدام حالت را می‌پسندید.

مقایسه داریا باند و ردمی نوت ۱۲ از نظر نرم افزار

مقایسه سخت افزار داریا باند با ردمی نوت 12 پرو پلاس

این بخش را با معرفی سخت‌افزار گوشی نوت ۱۲ پرو پلاس شروع می‌کنیم. این گوشی با بهره‌مندی از تراشه دایمنسیتی ۱۰۸۰ مانند گوشی‌های میان‌رده سامسونگ عمل کرده و می‌تواند به خوبی پاسخگوی بسیاری از کارهای روزانه باشد. همچنین وجود پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 در گوشی نوت ۱۲ پرو پلاس باعث می‌شود تا بتوانید بازی‌های سبک را روی آن اجرا کرده و با کیفیتی قابل قبول و بدون لگ پیش ببرید.

نکته منفی سخت‌افزاری گوشی نوت ۱۲ پرو پلاس اینجاست که این پردازنده اونقدری قوی نیست که بتوانید بازی و برنامه‌های حرفه‌ای را با کیفیت خیلی خوب انجام دهید و در آن با محدودیت گرافیکی روبه‌رو هستید.

مشاهده لیست قیمت گوشی شیائومی


اما نکته مثبت آن این است که گوشی به هیچ وجه داغ نمی‌کند و می‌توانید با خیالی راحت طی مدت زمان طولانی از آن استفاده کرده و از کار با آن لذت ببرید. در بخش دیگر مقایسه گوشی داریا باند است که در پردازنده می‌توانست قوی‌تر عمل کرده و از پردازنده بهتری برای این گوشی استفاده کند. داریا باند متشکل از پردازنده Dimensity 7050 است که قدرت خوبی را به گوشی می‌دهد و می‌تواند در انجام کارهای روزانه و نیمه سنگین گزینه ای قابل قبول و مناسب باشد. 

از نظر اجرای بازی هم باید گفت که وجود پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 باعث می‌شود تا بازی‌ها با تنظیمات متوسط با نرخ فریم قابل قبولی اجرا شوند اما نمی‌توان تست گیمینگ این گوشی را خارق‌العاده یا حتی بیشتر از حد انتظار عنوان کرد. در کل گوشی جدید داریا باند توانسته عملکرد قابل قبولی در بخش سخت‌افزار داشته باشد و با اینکه از گوشی‌های جدید بازار است مورد توجه افراد بسیاری قرار گیرد.

مقایسه داریا باند و ردمی نوت ۱۲ از نظر سخت افزار

مقایسه دوربین داریا باند با ردمی نوت 12 پرو پلاس

گوشی داریا باند از سه دوربین ۵۰،۸ و ۲ مگاپیکسلی تشکیل شده است که به ترتیب برای لنزهای اصلی، التراواید و ماکرو در نظر گرفته شده اند. کیفیت تصاویر گرفته شده با دوربین اصلی در شرایط نوری مناسب با کیفیت و قابل قبول است. در دوربین اولترا هم کیفیت تصاویر خوب است اما از نظر رنگ و جزئیات تصویر با مشکل روبرو خواهید شد. 

دوربین ماکرو هم که از کیفیت پایینی برخوردار بوده و هیچ توانایی در ثبت جزئیات تصویر ندارد. در دوربین سلفی این گوشی شاهد نویز زیاد و نور سفید روی تصویر هستیم که باعث می‌شود رنگ پوست به شدت سفید شده و کیفیت تصویر کاهش پیدا کند.

لازم به ذکر است که برای فیلمبرداری هم روی دوربین گوشی داریا باند حساب باز نکنید زیرا کیفیت فیلمبرداری در این گوشی بسیار ضعیف بوده و عملکرد خوبی نخواهد داشت.

برخلاف گوشی داریا باند، نوت ۱۲ پرو پلاس از دوربینی با کیفیت برای فیلمبرداری و عکاسی تشکیل شده است. این گوشی مجهز به دوربین سه گانه اصلی، اولترا و ماکرو با کیفیت های ۲۰۰+۸+۲ مگاپیکسل است. شاید کمی تعجب برانگیز باشد که از کیفیت ۲۰۰ مگاپیکسل چطور به ۸ پیکسل رفته است اما باید گفت که این موضوع باعث نشده تا کیفیت آن کاهش پیدا کند. 

دوربین اصلی این گوشی با کیفیت ۲۰۰ مگاپیکسل تصویر را با جزئیات بسیار عالی ثبت کرده و نمایش می‌دهد. دوربین اولتراواید با کیفیت ۸ مگاپیکسل عملکردی قابل قبول داشته و می‌تواند تصاویر را با کیفیتی مناسب ثبت کند. 

دوربین ماکروی این گوشی هم عملکرد نسبتا خوبی در مقایسه با داریا باند داشته و می‌تواند جزئیات و رنگ ها را به خوبی در تصویر نمایش دهد. در قسمت جلویی گوشی شاهد دوربین سلفی با کیفیت ۱۶ مگاپیکسل هستیم که در ثبت تصاویر سلفی عملکرد قابل قبولی را ارائه می‌دهد.

این گوشی علاوه بر عکاسی در بخش فیلمبرداری هم بسیار خوب عمل کرده و محتوا را با کیفیت بسیار عالی ضبط میکند. به این ترتیب می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای بلاگرها و افرادی که به دنبال ضبط ویدئو با گوشی با کیفیت مناسب هستند باشد.

مقایسه دوربین داریا و نوت ۱۲ پرو پلاس

مقایسه باتری داریا باند با ردمی نوت 12 پرو پلاس

وظیفه تامین انرژی گوشی داریا باند بر عهده باتری ۴۷۰۰ میلی آمپر ساعتی است که از جنس لیتیوم پلیمری بوده و عملکرد مناسبی را به کاربر ارائه دهد. طی تست‌های انجام شده روی این گوشی، داریا باند می‌تواند یک روز کامل شارژ را در خود نگه داشته و به محض تخلیه کامل شارژ با استفاده از شارژر سریع ۶۶ واتی، طی ۵۰ دقیقه به صورت کامل شارژ شود. 

در گوشی نوت ۱۲ پرو پلاس هم شاهد باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی هستید که عملکردی قابل قبول داشته و می‌تواند تا بیش از یک روز کاری شارژ را در خود نگه دارد. وجود آداپتور ۱۲۰ واتی همراه این گوشی باعث می‌شود تا گوشی طی مدت زمان ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به صورت کامل شارژ شود.

داریا باند بهتر است یا ردمی نوت 12 پرو پلاس؟

در این مقاله به مقایسه گوشی داریا باند با ردمی نوت 12 پرو پلاس به صورت کامل پرداختیم. گوشی داریا باند اولین گوشی برند داریا است که به تازگی وارد بازار شده و هنوز نتوانسته جایگاه واقعی خود را در میان گوشی‌های میان رده تثبیت کند. گوشی نوت ۱۲ پرو پلاس هم که برای برند معروف شیائومی است و با ارائه امکانات منحصر بفرد به خریداران توانسته مورد توجه افراد بسیاری قرار گیرد. 

پیشنهاد ویژه: گوشی شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus 5G ظرفیت 256/8 گیگابایت

هر دو گوشی از ویژگی‌های قابل‌توجهی برخوردارند و می‌توانند امکانات خوبی را در اختیار کاربران قرار دهند؛‌ حال ممکن است یکی سخت‌افزار قوی‌تری داشته باشد و دیگری دوربین بهتر برای ثبت تصاویر باکیفیت. با این حال انتخاب یکی از این دو گوشی موضوعی کاملا سلیقه‌ای است که چه معیارهایی در خرید گوشی برایتان از اهمیت بالایی برخوردار است.

پرسش‌های متداول

آیا ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس، گوشی با کیفیتی است؟

اگر بودجه ای برای یک گوشی میان رده تا پایین دارید، می توانید با خیال راحت روی گوشی نوت ۱۲ پرو پلاس حساب باز کرده و با پرداخت قیمت مناسب صاحب یک گوشی با کیفیت شوید. 

ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس برای بازی بهتر است یا داریا باند؟ 

از نظر کیفیت و سخت‌افزار ارائه دهنده، هر دو گوشی در یک رده قرار می‌گیرند اما داریا باند به دلیل قیمت پایین‌تری که دارد، برنده این مقایسه خواهد بود.

نقاط قوت و ضعف دو گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس و داریا باند چیست؟

ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس:‌ نقاط قوت: نمایشگر باکیفیت، طراحی مدرن، باتری خوب با سرعت شارژ بالا/ نقاط ضعف: عرضه با اندروید 11، از نظر سخت افزاری می‌توانست قوی تر عمل کند.

داریا باند:‌ نقاط قوت: حاشیه‌های بسیار کم پنل، قدرت سخت افزاری خوب، شارژدهی خوب / نقاط ضعف:‌ عملکرد ضعیف سنسور اثر انگشت، دوربین ضعیف برای فیلمبرداری و عکاسی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.