مقایسه گلکسی A55 سامسونگ با پوکو X6 پرو شیائومی


غزاله لواسانی
نظرات 0
content-main-img
پوکو ایکس 6 پرو که اوایل ژانویه 2024 معرفی و به بازار عرضه گردید، با قابلیت‌های منحصر به فرد خود، به‌سرعت به یکی از گوشی‌های محبوب بازار تبدیل شد. این روزها سامسونگ نیز یکی از بهترین میان رده های خود یعنی گوشی گلکسی A55 را روانه بازار کرده است. در مطلب پیش‌رو این دو گوشی را از جنبه‌های مختلف ارزیابی و بررسی کردیم که کدام یک از آن‌ها ارزش خرید بیشتری دارند!

این روزها، در بازه قیمتی 18 تا 20 میلیون تومان دو گوشی محبوب از برندهای پوکو و سامسونگ در بازار ایران وجود دارد. گوشی موبایل پوکو X6 Pro که آن را می‌توان با اختلاف محبوب‌ترین گوشی پوکو به حساب آورد. گزینه دیگر در این بازه قیمتی میان رده تازه وارد سامسونگ یعنی گوشی گلکسی A55 قرار دارد که مانند نسل قبل خود، گلکسی A54 می‌تواند به یکی از گوشی‌های پرفروش سال تبدیل شود. اگر قصد خرید گوشی موبایل تا 20 میلیون تومان را دارید و میان انتخاب این دو گوشی مردد مانده‌اید، توصیه می‌کنیم با مقایسه گوشی گلکسی A55 و پوکو X6 Pro با کالاتیک همراه باشید.

مقایسه مشخصات فنی گوشی موبایل Poco X6 Pro و گلکسی A55 سامسونگ

مشخصات Poco X6 Pro Galaxy A55
صفحه‌نمایش

6.67 اینچ AMOLED
120 هرتز
رزولوشن 2712 × 1220 پیکسل
محافظت با Corning Gorilla Glass 5
حداکثر میزان روشنایی 1800 نیتی

6.6 اینچ Super AMOLED
120 هرتز
رزولوشن 2340 × 1080 پیکسل
محافظت با +Corning Gorilla Glass Victus
حداکثر میزان روشنایی 1000 نیتی
ابعاد و وزن

8.3 × 74.3 × 160.5 میلی‌متر
پنل پشتی پلاستیک 186 گرم | پنل پشتی چرم 190 گرم

8.2 × 77.4 × 161.1 میلی‌متر
213 گرم

حافظه رم

8 و 12 گیگابایت

6، 8 و 12 گیگابایت

حافظه ذخیره‌سازی

256 و 512 گیگابایت

128 و 256 گیگابایت

دوربین سلفی

16 مگاپیکسل با لنز عریض

حداکثر کیفیت ویدئو: FHD با 60 فریم بر ثانیه

32 مگاپیکسل با لنز عریض

حداکثر کیفیت ویدئو: 4K با 30 فریم بر ثانیه

دوربین اصلی

64 مگاپیکسل دوربین اصلی (لنز عریض) و دریچه دیافراگم f/1.7

8 مگاپیکسل (لنز اولتراواید با زاویه 120 درجه) و دریچه دیافراگم f/2.2

2 مگاپیکسل (لنز ماکرو) و دریچه دیافراگم f/2.4

قابلیت‌های دوربین: HDR، پانوراما، فلش LED

حداکثر کیفیت ویدئو: 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه، FullHD با سرعت 60 فریم بر ثانیه با لرزشگیر gyro-EIS

50 مگاپیکسل دوربین اصلی (لنز عریض) و دریچه دیافراگم f/1.8

12 مگاپیکسل (لنز اولتراواید با زاویه 123 درجه) و دریچه دیافراگم f/2.2

5 مگاپیکسل (لنز ماکرو) و دریچه دیافراگم f/2.4

قابلیت‌های دوربین: HDR، پانوراما، فلش LED

حداکثر کیفیت ویدئو: 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه، FullHD با سرعت 60 فریم بر ثانیه با لرزشگیر gyro-EIS

تراشه

MediaTek Dimensity 8300 Ultra
4 نانومتری
GPU: Mali-G615-MC6

Exynos 1480
4 نانومتری
GPU: Xclipse 530
سیستم‌عامل

HyperOS مبتنی بر اندروید 14

اندروید 14 (رابط کاربری One UI 6.1)
باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت 5000 میلی‌آمپر ساعت
سرعت شارژ

شارژ سریع 67 وات با سیم

شارژ سریع 25 وات با سیم
گواهی IP

IP54

IP67


مقایسه طراحی و کیفیت ساخت گوشی پوکو X6 پرو و گلکسی A55 سامسونگ

در ابتدای مقایسه دو گوشی Galaxy A55 و پوکو X6 پرو، به سراغ بررسی طراحی و کیفیت ساخت این دو گوشی می‌رویم، جایی‌که تفاوت‌های بسیاری در خط مشی دو کمپانی آشکار می‌شود. امسال، کمپانی سامسونگ برای بالا بردن کیفیت ساخت میان‌رده‌های خود، سنگ تمام گذاشته و گلکسی A55 نیز از این قاعده مستثنی نیست. وقتی برای اولین بار این گوشی را که ظاهر شیک و زیبایی دارد، در دست می‌گیریم به‌طور قابل محسوسی متوجه افزایش وزن آن نسبت به نسل قبل می‌شویم. این گوشی 213 گرم وزن دارد و جزو گوشی های سنگین بازار محسوب می‌شود.

دو پنل جلویی و پشتی Galaxy A55 کاملا تخت هستند و جنسی از شیشه دارند. سامسونگ به‌منظور محافظت در برابر خط و خش و ضربات احتمالی این دو پنل را با پوشش مستحکم گوریلا گلس ویکتوس پلاس (Gorilla Glass Victus Plus) محافظت کرده است. فریم پلاستیکی نسل قبل جای خود را به یک فریم از جنس آلومینیوم با ساختار مات داده که ظاهر زیبایی به گوشی Galaxy A55 بخشیده است.

سمت راست این فریم یک برآمدگی به اسم جزیره کلیدها (Key Island) وجود دارد که با طراحی ارگونومیک، به‌قرارگیری راحت‌تر این گوشی در دست کمک می‌کند. از نقاط قوت بدنه این دستگاه می‌توان به برخورداری از گواهی IP67 اشاره کرد که این موضوع نشان می‌دهد این دستگاه علاوه‌بر مقاومت در برابر گرد و غبار، می‌تواند به‌مدت نیم ساعت در عمق یک‌ونیم متری آب غوطه‌ور بماند.

مقایسه طراحی گوشی پوکو ایکس 6 پرو و گلکسی A55

در طرف دیگر، گوشی محبوب پوکو ایکس 6 پرو از پنل پشتی تا فریم آن، جنسی از پلاستیک دارد. این گوشی تنها با 186 گرم وزن از محصولات سبک بازار به‌شمار می‌رود. در پشت دستگاه، مجموعه دوربین‌های سه‌گانه را مشاهده می‌کنیم که به همراه یک فلش LED درون یک ماژول بزرگ شیشه‌ای قرار دارند. پوکو برای محافظت از پنل شیشه‌ای این دستگاه، پوشش گوریلا گلس 5 را در نظر گرفته که نسبت به گوریلا گلس ویکتوس پلاسِ گلکسی A55 ضعیف‌تر محسوب می‌شود. بدنه گوشی پوکو X6 پرو، از گواهی IP53 برخوردار است و برخلاف گلکسی A55، تنها می‌تواند مقابل پاشش قطرات آب مقاومت کند.

در قسمت طراحی و در ابتدای امر، ممکن است گمان کنید که پوکو ایکس 6 پرو مقابل گلکسی A55، گل سرسبد میان رده‌های سامسونگ، حرفی برای گفتن ندارد اما باید بگوییم علاوه‌بر وزن پایین، انحنای جزئی در پنل پشتی و فریم این دستگاه، استفاده از Poco X6 Pro را در طولانی مدت راحت‌تر و دلچسب‌تر می‌کند.

گرچه این دو گوشی با یکدیگر تفاوت‌های زیادی در طراحی و کیفیت ساخت دارند، اما هر دو با دارا بودن بدنه براق، به‌شدت مستعد جذب لک و اثر انگشت هستند و در این مورد رقابت نزدیکی با یکدیگر دارند. درصورتی‌که این موضوع برای شما اذیت‌کننده است، در صورت تمایل به خرید گلکسی A55 توصیه می‌کنیم رنگ‌های روشن این گوشی و در صورت خرید پوکو ایکس 6 پرو رنگ زرد آن با بدنه چرمی را انتخاب کنید.

مقایسه صفحه نمایش گوشی پوکو ایکس 6 پرو و گلکسی A55

حال در این بخش از مقایسه گوشی موبایل Galaxy A55 و Poco X6 Pro به بررسی صفحه نمایش این دو دستگاه با یکدیگر می‌پردازیم. پوکو X6 پرو در پنل جلویی خود یک صفحه نمایش 6.67 اینچی از نوع AMOLED دارد که حاشیه‌های آن بسیار کم است و به میزان ناچیز 9.9 درصد می‌رسد؛ در نتیجه کاربر مساحت بیشتری را برای تماشای محتوا با این دستگاه در اختیار دارد.

پوکو می‌گوید که رزولوشن این گوشی بالاتر از Full HD است و مقدار آن به 1.5K می‌رسد. علاوه‌بر این، در هر اینچ صفحه نمایش این گوشی، 446 پیکسل جای می‌گیرد و به‌همین دلیل تصاویر در ایکس 6 پرو از جزئیات بالایی برخوردار هستند. صفحه نمایش نماینده پوکو قادر است در هر ثانیه 120 بار خود را به‌روزرسانی کرده و تصاویر جدیدی را به نمایش بگذارد. در نتیجه می‌توان اطمینان حاصل کرد که با پوکو ایکس 6 پرو، کاربر تجربه بسیار خوبی هنگام کار با انیمیشن‌های رابط کاربری و بازی‌ها خواهد داشت.

این صفحه نمایشِ 12 بیتی با پشتیبانی از نمایش 68 میلیارد رنگ، توانایی نمایش محتوا در فرمت‌های +HDR10 و Dolby Vision را دارد. در واقعیت روشنایی این صفحه نمایش در حالت Manual حداکثر به 500 نیت، در حالت Auto Brightness یا روشنایی خودکار به 1440 نیت و در حالت پخش محتوای HDR به 1900 نیت می‌رسد. در نهایت و همانطور که پیش‌تر گفتیم، پوکو برای محافظت از این تکنولوژی پوشش گوریلا گلس 5 در نظر گرفته که در سال 2024 محافظ قدیمی‌ و ضعیفی به شمار می‌رود.

در طرف دیگر، سامسونگ گلکسی A55، از یک صفحه نمایش 6.6 اینچی از نوع Super AMOLED برخوردار است که گرچه حاشیه‌های آن نسبت به نسل قبل کاهش یافته اما کماکان انتقادها به میزان زیاد حاشیه صفحه نمایش در این گوشی پا برجاست. این صفحه نمایش با کیفیت +Full HD، تنها توانایی نمایش محتوا با 16 میلیون رنگ و فرمت +HDR10 را دارد و میزان روشنایی آن در واقعیت به 446 نیت در حالت Manual و 1010 نیت در حالت روشنایی خودکار (Auto Brightness) می‌رسد.

نرخ به‌روزرسانی در این صفحه نمایش 120 هرتز است و می‌تواند بین دو عدد 60 و 120 هرتز نوسان کند. سامسونگ برای محافظت از این پنل شیشه‌ای، گوشی A55 را با پوشش گوریلا گلس ویکتوس پلاس روانه بازار کرده که مقاومت نسبتا خوبی در برابر ضربه و خط و خش دارد.

مقایسه صفحه نمایش گوشی پوکو ایکس 6 پرو و گلکسی A55

یکی از تفاوت‌های بزرگ صفحه نمایش گوشی موبایل Poco X6 Pro و گوشی موبایل Galaxy A55 نرخ فلیکر یا سوسو زدن آن در محیط‌هایی با نور کم است و این موضوع را با معیاری به‌نام PWM اندازه‌گیری می‌کنند. هرچه عدد PWM بیشتر باشد، نشان‌دهنده این است که در محیط‌های کم‌نور، صفحه‌نمایش این گوشی فشار کمتری به چشم وارد می‌کند. این مقدار در حالی در گوشی Poco X6 Pro به 1920 هرتز می‌رسد که مقدار آن در سامسونگ A55، یک هشتم این مقدار و 240 هرتز است.

همچنین، یکی دیگر از وجه تمایزات و برتری صفحه نمایش گوشی Poco X6 Pro به سامسونگ A55 نرخ لمس‌پذیری (Touch Sampling Rate) بالای آن است. صفحه نمایش این گوشی حدود 2160 بار در ثانیه برای دریافت نقاط لمس کاربر خود را به‌روز رسانی می‌کند؛ عددی که کاربران بازی‌های سبک Shooter را به‌خوبی راضی خواهد کرد. گرچه صفحه نمایش سامسونگ A55 نیز به خوبی و با سرعت 240 هرتز به لمس کاربر واکنش نشان می‌دهد، اما این رقم، نسبت به نرخ لمس‌پذیری 2160 هرتزی ایکس 6 پرو اصلا قابل مقایسه نیست!

مقایسه کیفیت دوربین گوشی گلکسی A55 و پوکو X6 Pro

یکی از بخش‌های مهمی که باید هنگام خرید گوشی موبایل به آن توجه کنیم، عملکرد دوربین گوشی مورد نظر است. در پنل پشتی گلکسی A55 سامسونگ سه دوربین به چشم می‌خورد که به‌صورت جزیره‌های جدا از هم قرار گرفته‌اند. سخت‌افزار این مجموعه دوربین‌ها بدون تغییر نسبت به نسل قبل از یک دوربین اصلی با حسگر 50 مگاپیکسلی تشکیل شده که از لنز عریض، لرزشگیر اپتیکال و قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز بهره‌مند است.

مقایسه  دوربین گوشی پوکو ایکس 6 پرو و گلکسی A55

دو دوربین دیگر این مجموعه از نوع اولترا واید و ماکرو هستند که به ترتیب به حسگر 12 و 5 مگاپیکسلی مجهز شده‌اند. با دوربین اصلی این مجموعه می‌توان با کیفیت 4K و سرعت 30 فریم‌برثانیه فیلم‌برداری کرد. همچنین، دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی این گوشی که در پانچ‌هول و بالای صفحه نمایش قرار گرفته است، به لنز عریض مجهز شده که مشابه دوربین اصلی توانایی فیلم‌برداری با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم‌برثانیه را دارد.

در سمت دیگر، در پنل پشتی گوشی پوکو ایکس 6 پرو هم سه دوربین به چشم می‌خورد که هر سه در یک ماژول شیشه‌ای جای خوش کرده‌اند. سه حسگر 64، 8 و 2 مگاپیکسلی مجموعه دوربین میان رده پوکو را تشکیل می‌دهند که به‌ترتیب دارای لنز واید، اولترا واید و ماکرو هستند. حال اجازه دهید از اعداد فاصله بگیریم و به بررسی کیفیت عکس‌های خروجی گوشی A55 سامسونگ و پوکو X6 پرو بپردازیم.

بررسی عکس‌های ثبت‌شده با دوربین اصلی گلکسی A55 نشان می‌دهد که دقت رنگی و محدوده دینامیکی بیشتری در این عکس‌ها وجود دارد، اما دوربین اصلی پوکو ایکس 6 پرو رنگ‌ها را گرم‌تر و با اشباع رنگی بیشتری به ثبت می‌رساند. تفاوت دیگری که با مشاهده این عکس‌ها به چشم می‌خورد وجود نویز بالا در تصاویر دوربین اصلی سامسونگ A55 است، در حالی‌که این موضوع در تصاویر ثبت شده با دوربین 68 مگاپیکسلی پوکو X6 Pro کمتر به چشم می‌خورد.

کیفیت عکس دوربین اصلی A55 و پوکو ایکس 6 پرو

علاوه‌بر این، دوربین اصلی میان رده شیائومی در حضور منبع نوری با شدت بالا، نور را بهتر کنترل می‌کند و عکس‌های با کیفیت بهتری را به تصویر می‌کشد. گرچه با تغییر دوربین اصلی به اولترا واید کمی افت کیفیت در عکس‌های خروجی مشاهده می‌شود، اما کماکان آن‌چه در مورد دوربین اصلی دو دستگاه ذکر شد، برای دوربین فوق عریض نیز صدق می‌کند. این دوربین در سامسونگ A55 نسبت به X6 Pro، جزئیات و دقت رنگی بیشتری را ثبت می‌کند.

همچنین، در حالت عکاسی با دوربین سلفی می‌بینیم که مجددا گوشی Poco X6 Pro نور را به مراتب بهتر کنترل کرده و محدوده دینامیکی بالایی را پوشش می‌دهد، در مقابل آن دوربین سلفی سامسونگ A55 مشابه دوربین اصلی می تواند عکس هایی با جزییات و دقت رنگی بالاتری را به ثبت رساند. پیش از بررسی عکس‌های ثبت‌شده با دوربین این دو دستگاه گمان می‌کردیم شاهد برتری قاطع سامسونگ A55 باشیم، اما پوکو فراتر از انتظار ظاهر شده و عکس‌های قابل قبولی را به تصویر می‌کشد.

مقایسه گوشی Poco X6 Pro و Galaxy A55 از لحاظ سخت‌افزار

بررسی سخت‌افزار Poco X6 Pro و Galaxy A55 یکی از بخش‌های جذاب مقایسه این دو گوشی به‌شمار می‌رود. تازه‌وارد سامسونگ مطابق معمول از تراشه اختصاصی این کمپانی، اگزینوس 1480 استفاده کرده است. این تراشه که با لیتوگرافی 4 نانومتری سامسونگ ساخته شده، نسبت به نسل قبل با پیشرفت‌هایی مواجه شده است؛ از جمله می‌توان به پیشرفت 167 درصدی در بخش پردازش‌های عصبی (NPU)، 15 درصد بهبود در واحد پردازنده مرکزی (CPU) و 32 درصد بازدهی بیشتر در عملکرد واحد پردازش گرافیکی اشاره کرد.

با توجه به این اعداد می‌توانیم نتیجه بگیریم که سامسونگ در تراشه 1480 عمده تمرکز خود را بر بهبود پردازش‌های هوش مصنوعی گذاشته است و با توجه به ترند موجود در بازار گوشی‌های موبایل این تصمیم می‌تواند منطقی باشد. همچنین سامسونگ ادعا می‌کند که سیستم خنک‌سازی گوشی A55 بزرگ‌تر و تا 75 درصد با پیشرفت و بهبود مواجه شده است که این ادعا هنگام کار با این گوشی کاملا اثبات می‌شود.

تراشه Exynose 1480 از یک واحد پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای با دو کلاستر تشکیل شده است. کلاستر اول مشابه نسل قبل شامل چهار هسته Cortex-A78 است که سرعت آن با 0.35 هرتز افزایش فرکانس، به 2.75 گیگاهرتز می‌رسد. اما کلاستر دوم بدون تغییر مانده و با همان 4 هسته Cortex-A55 با سرعت 2 گیگاهرتز به کار خود ادامه می‌دهد. در این نسل واحد پردازنده گرافیکی Xclipse 530، مبتنی بر معماری RDNA2 شرکت AMD را مشاهده می‌کنیم که در گوشی A55 قابلیت RayTracing در بازی‌ها را به ارمغان می‌آورد. سامسونگ گوشی A55 را با دو حافظه‌ اصلی 128 و 256 گیگابایت روانه بازار کرده که نسخه پایه آن با رم 6 و 8 گیگابایت و حافظه 256 گیگابایتی آن با رم 8 و 12 گیگابایت به‌فروش می‌رسد. در این گوشی نوع حافظه و رم به‌ترتیب UFS 3.1 و LPDDR5 در نظر گرفته شده است.

در طرف مقابل، گویی پوکو هنگام ساخت ایکس 6 پرو شعار «سرعت دیوانه‌وار و دیگر هیچ!» را در ذهن داشته و با استفاده از قدرت تراشه تایوانی MediaTek Dimensity 8300 Ultra، این شعار را برای خود محقق کرده است. این تراشه به‌حدی قدرتمند است که تا چندی پیش هیچ‌کدام از گوشی‌های میان‌رده‌ بازار و حتی پرچمداران سال‌های گذشته به گرد پای پوکو ایکس پرو هم نمی‌رسیدند.

مقایسه سخت افزار گوشی پوکو ایکس 6 پرو و گلکسی A55

مدیاتک که چندی‌ست با تراشه‌های میان رده و پرچمدار خود برای رقبا خط و نشان می‌کشد، این بار با دایمنسیتی 8300 اولترا جدیت خود را در این موضوع نشان داده است. هشت هسته واحد پردازنده مرکزی در این تراشه با چینش 4-3-1 کنار هم قرار گرفته‌اند که در اولین خوشه یک هسته پرقدرت Cortex-A715 با سرعت 3.35 گیگاهرتز، در خوشه دوم سه هسته با سرعت 3.2 گیگاهرتز و در آخرین خوشه چهار هسته کم مصرف Cortex-A510 با سرعت 2.2 گیگاهرتز قرار گرفته اند. این تراشه نسبت به نسل قبل خود پیشرفت بسیاری در زمینه پردازش گرافیکی داشته است؛ به گونه‌ای که می‌تواند بالاتر از تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 بایستد.

برای بالا بردن هرچه بیشتر سرعت در گوشی ایکس 6 پرو، پوکو به ترتیب رم و حافظه پرسرعت LPDDR5X و حافظه UFS 4.0 را که بیشتر در گوشی‌های پرچمدار دیده می‌شود، در این دستگاه به‌کار برده است. حافظه داخلی 256 گیگابایت این گوشی با رم 8 و 12 گیگابایت و حافظه 512 گیگابایتی آن با رم 12 گیگابایت روانه بازار شده است. علاوه‌بر این، یکی از موارد مهم و قابل توجه در گوشی‌های گیمینگ، وجود یک سیستم خنک‌کننده کارآمد است. این سیستم در Poco X6 Pro شامل یک محفظه بخار با مساحت 5000 میلی‎متر مربع، گرما را به خوبی مدیریت و دفع می‌کند و با پوششی از گرافیت از داغ شدن باتری و صفحه نمایش جلوگیری می‌کند.

حال به سراغ نتایج بنچمارک‌های این دو گوشی می‌رویم، جایی‌که تفاوت سخت‌افزاری به شکل محسوسی خود را در عملکرد دو گوشی نشان می‌دهد. در بنچمارک Antutu (نسخه 10) که عملکرد کلی دستگاه را مورد آزمایش قرار می‌دهد، A55 سامسونگ به کسب امتیاز 726,158 بسنده کرده اما این عدد برای پوکو X6 Pro به 1,400,000 می‌رسد که رقم تحسین‌برانگیزی برای یک گوشی میان رده با این برچسب قیمتی محسوب می‌شود. در بنچمارک‌ GeekBench 6.0 نیز اوضاع به همین ترتیب پیش می‌رود و نماینده پوکو با فاصله زیادی برتری خود را نسبت به Galaxy A55 در بخش CPU و GPU حفظ می‌کند.

مقایسه نرم افزار گوشی پوکو X6 پرو و گلکسی A55

در این بخش از مقایسه گوشی پوکو ایکس 6 پرو و گلکسی A55 به بررسی نرم‌افزار دو گوشی می‌پردازیم. جایی‌که هر یک از این دو کمپانی تا به امروز سعی کرده‌اند مسیر ویژه و مربوط به خود را طی کنند. گوشی موبایل گلکسی A55 جزو اولین گوشی‌های میان رده سامسونگ است که با رابط کاربری جدید این کمپانی یعنی One UI 6.1 و سیستم‌عامل اندروید 14 عرضه شده است. از ویژگی‌های این رابط کاربری می‌توان به اجرای روان و سریع انیمیشن‌های رابط کاربری، لاک‌اسکرین (Lock Screen) و قابلیت‌های جدید صفحه نمایش همیشه روشن (AOD)، نمایش و بارگذاری تصاویر Super HDR و موارد بسیار دیگر اشاره کرد. علاوه‌بر این، سامسونگ در گوشی A55 متعهد به آپدیت چهارساله سیستم‌عامل و پنج ساله فایل‌های امنیتی شده است.

مقایسه گوشی پوکو ایکس 6 پرو و گلکسی A55 از لحاظ نرم افزار

در طرف دیگر پوکو ایکس 6 پرو نیز یکی از اولین گوشی‌هایی است که در زمان عرضه با پوسته HyperOS مبتنی بر اندروید 14 در دسترس کاربران قرار گرفت. این پوسته علاوه‌بر رفع باگ‌ها و عیوب رابط کاربری MIUI، قابلیت‌های شخصی‌سازی بسیاری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. ادیت هوشمند عکس‌ها در گالری تصاویر، قابلیت‌های شخصی‌سازی لاک اسکرین (Lock Screen)، بهبود مولتی تسکینگ و مواردی از این دست، تجربه بسیار خوبی را برای کاربران رقم می‌زند. پوکو متعهد شده است که X6 Pro تا سه نسخه اندروید و 4 سال پچ‌های امنیتی را دریافت خواهد کرد.

مقایسه ظرفیت باتری، ماندگاری و سرعت شارژ گوشی پوکو ایکس 6 پرو و گلکسی A55

گلکسی A55 و پوکو X6 پرو هر دو از یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی برای شارژ رسانی به قطعات خود استفاده می‌کنند. این باتری در پوکو ایکس 6 پرو با پشتیبانی از شارژ سریع 67 واتی، در 45 تا 50 دقیقه از صفر تا صد درصد شارژ می‌شود. در مقابل گوشی موبایل سامسونگ A55 از شارژ 25 واتی پشتیبانی می‌کند که حدود یک ساعت فول شارژ شدن آن به طول می‌انجامد. گرچه به‌طور کلی گلکسی A55 نشان داده است که ماندگاری شارژ بیشتری نسبت به پوکو X6 پرو دارد اما باتری هر یک از این دو دستگاه در صورت استفاده برای امور روزمره، می‌تواند تا یک روز شارژدهی داشته باشد.

سخن آخر
در این مطلب سعی کردیم از جنبه‌های متفاوت، دو گوشی سامسونگ A55 و پوکو ایکس 6 پرو را با یکدیگر مقایسه کنیم. نماینده پوکو با وزن پایین، عملکرد بی‌نقص در پردازش بازی‌های نیمه‌سنگین و سنگین، صفحه‌نمایش با کیفیت و سرعت شارژ بالاتر رقیب سرسختی برای سامسونگ A55 به‌شمار می‌آید. تازه وارد سامسونگ نیز با عملکرد قابل قبول و راضی‌کننده در تمامی بخش‌ها می‌تواند همراهی مطمئن برای سال‌های پیش رویِ خریداران باشد. می‌توانیم این‌گونه نتیجه بگیریم که اساسا نمی‌توان پاسخ یکتایی به این پرسش که کدام یک از این دو گوشی ارزش خرید بیشتری دارند، داد؛ چرا که این موضوع بیشتر به هدف کاربران از خرید گوشی موبایل بر می‌گردد.

پرسش‌های متداول

با گوشی گلکسی A55 در بازی کالاف دیوتی به چه فریم‌ریتی می‌توان رسید؟

با این گوشی و با گرافیک حداقل در کالاف دیوتی بتل رویال به حداکثر 40 فریم‌برثانیه و در Multi می‌توان به 60 فریم‌برثانیه رسید.

میان خرید دو گوشی پوکو X6 Pro و گلکسی A55 مردد مانده‌ام، کدام را انتخاب کنم؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا نیاز است که اولویت‌های خود را مشخص کنید. اگر داشتن دستگاهی با حداکثر عملکرد و قدرت بالا برای شما مهم است قطعا به سراغ خرید پوکو X6 Pro بروید اما اگر دستگاهی می‌خواهید که در امور روزمره بهترین عملکرد را داشته باشد، خرید Galaxy A55 سامسونگ برای شما منطقی به‌نظر می‌رسد.

خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.