معرفی بهترین گوشی های تاشو 2023


امیرمحمد جواهری زاده
نظرات 0
content-main-img

احتمالا شما نیز با شنیدن اسم گوشی تاشو، برند سامسونگ را به یاد می‌آورید؛ اما امروزه دیگر تنها این سامسونگ نیست که گوشی‌های تاشو تولید می‌کند، سایر شرکت‌های تولید کننده گوشی هوشمند مانند گوگل، موتورولا، مایکروسافت و شیائومی نیز وارد این رقابت شده‌اند. اکنون گوشی‌های تاشو تولید شده توسط تمامی کمپانی‌های سازنده، از کیفیت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بالایی برخوردار هستند که بعضا حتی زد فولد سامسونگ را نیز شکست می‌دهند.

مشاهده قیمت گوشی موبایل در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

اگرچه گوشی‌های تاشویی نظیر Google Pixel Fold و+ Motorola Razr از گوشی‌های Fold و Flip الگو برداری کرده‌اند، اما نمی‌توان انکار کرد که این دو گوشی جدید نسبت به رقبای خود ویژگی‌های سخت‌افزاری و ظاهری بهتری دارند. ما قصد داریم در این مطلب بهترین گوشی‌ های تاشو 2023 را معرفی کرده و به بررسی هر یک بپردازیم. با کالاتیک تا انتهای مطلب همراه باشید.

فهرست بهترین گوشی های تاشو 2023

در این مطلب 5 گوشی تاشو را معرفی کرده‌ایم که به ترتیب گوگل پیکسل فولد در صدر بهترین گوشی های تاشو  و در انتهای لیست نیز سرفیس دوئو 2 قرار دارد. برای آشنایی با ویژگی‌های این گوشی‌های تاشو پرچمدار در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

گوشی تاشو گوگل پیکسل فولد | بهترین گوشی تاشو در حال حاضر

مشخصات فنی Google Pixel Fold
صفحه نمایش اصلی 7.6 اینچ
صفحه نمایش دوم 5.8 اینچ
سی‌پی‌یو Tensor G2
حافظه رم 12 گیگابایت
فضای ذخیره سازی داخلی

256 گیگابایت

512 گیگابایت

ابعاد در حالت باز 157.48 میلی‌متر در 139.7 میلی‌متر در 5.08 میلی‌متر
ابعاد در حالت بسته 139.7 میلی‌متر در 78.74 میلی‌متر در 5.08 میلی‌متر
وزن 283 گرم
باتری 4821 میلی‌آمپر ساعت

گوشی تاشو گوگل پیکسل فولد

نکات مثبت

· صفحه نمایش جلو عریض
· دوربین‌های قوی

نکات منفی

· بسیار گران

گوشی Google Pixel Fold بهترین گوشی تاشوی این لیست است و علیرغم اینکه گوگل به تازگی وارد بازار گوشی‌های تاشو شده، اما به راحتی می‌تواند با زدفولد 4 سامسونگ رقابت کند. گوگل Pixel Fold دارای یک صفحه نمایش 5.8 اینچی در پنل جلویی بوده که به راحتی قابل استفاده و تایپ کردن است. از سویی دیگر طراحی باریک این گوشی موجب شده تا در دست گرفتن و استفاده از آن بسیار آسان باشد. پیکسل فولد گوگل به باتری 4821 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که در تست باتری، 10 ساعت و 21 دقیقه دوام آورد. این تست باتری نشان داده است طول عمر باتری پیکسل فولد، حدود یک ساعت بیش‌تر از گلکسی زد فولد 4 است.

از دیگر ویژگی‌های برجسته این گوشی تاشو گوگل می‌توان به سیستم دوربین Stellar که شامل سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی و زوم تله فوتو 5 برابری همراه با عملکرد عالی در نور کم اشاره کرد. صفحه نمایش 7.6 اینچی پیکسل فولد به لطف نرم‌افزار بصری و مجموعه‌ای از برنامه‌های صفحه نمایش بهینه شده، وضوح و کیفیت بالایی داشته و جای هیچ شکایتی باقی نمی‌گذارد. عملکرد تراشه Tensor G2 نیز بسیار سریع و روان بوده و در کنار رم 12 گیگابایتی، بدون تاخیر عمل می‌کند.

تنها ایراد وارده به این گوشی، قیمت بالای آن بوده که ممکن است بسیاری از کاربران را از خرید منصرف کند. انتظار می‌رود گلکسی زد فولد 5 گوی رقابت را از گوگل پیکسل فولد پس بگیرد، اما در حال حاضر Pixel Fold پیروز این رقابت است.

گوشی تاشو موتورولا +Razr | قابلیت تاشو عالی

مشخصات فنی Motorola Razr
صفحه نمایش اصلی 6.9 اینچ
صفحه نمایش دوم 3.6 اینچ
سی‌پی‌یو اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1
حافظه رم 8 گیگابایت
فضای ذخیره سازی 256 گیگابایت
ابعاد در حالت باز 170.18 میلی‌متر در 73.66 میلی‌متر در 6.85 میلی‌متر
ابعاد در حالت بسته 88.39 میلی‌متر در 73.66 میلی‌متر در 14.98 میلی‌متر
وزن 187 گرم
باتری 3500 میلی‌آمپر ساعت

گوشی تاشو Motorola Razr+

نکات مثبت

· طراحی زیبا
· سرعت شارژ باتری بالا
· صفحه نمایش خارجی دقیق

نکات منفی

· برخی از برنامه‌ها در صفحه نمایش بیرونی به خوبی مقیاس نمی‌شوند

پس از تلاش‌های پی‌درپی، سرانجام شرکت موتورولا توانست یک گوشی تاشو تولید کند که قادر به رقابت با گوشی‌های تاشو سامسونگ باشد. در حال حاضر +Motorola Razr حتی می‌تواند در بسیاری از جوانب مانند قابلیت تاشدن صفحه نمایش بر گلکسی زد فولد 4 غلبه کند. بنابراین اگر به دنبال یک گوشی تاشو سبک و نازک هستید، موتورولا +Razr می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

موردی که موجب شده تا +Razr از Z Flip 4 پیشی بگیرد، صفحه نمایش بزرگی که موتورولا برای گوشی خود در نظر گرفته است. صفحه نمایش دوم با ابعاد 3.6 اینچ به اندازه کافی بزرگ و واضح بوده که بتوانید برنامه‌ها را بدون نیاز به باز کردن گوشی اجرا کنید. همچنین یک صفحه نمایش 6.9 اینچی نیز به عنوان صفحه نمایش اصلی در انتظار شماست و می‌توانید همان برنامه‌هایی که در صفحه بیرونی استفاده می‌کردید را درست از همان جایی که متوقف کردید، با صفحه نمایش داخلی ادامه دهید. این ویژگی در زمانی که گوشی به طور ناگهانی بسته می‌شود، کاربردی خواهد بود. مکانیزم لولای محکم نیز صفحه نمایش +Razr را در حالت باز، کاملا صاف نگه می‌دارد.

ممکن است تراشه +Razr از نظر برخی از منتقدان قدیمی باشد و انتظار تراشه جدیدتر مانند اسنپدراگون 8 نسل 2 را داشته باشند،‌ اما به‌خاطر داشته باشید که این همان تراشه‌ای است که در گوشی تاشو سامسونگ گلکسی Z Flip 4 استفاده شده و عملکرد بسیار روان و خوبی دارد که در اجرای برنامه‌ها با تاخیر و لگ مواجه نمی‌شود.

گوشی تاشو سامسونگ گلکسی Z Fold 4 | همچنان بهترین گزینه برای صفحه نمایش بزرگ

مشخصات فنی Samsung Galaxy Z Fold 4
صفحه نمایش اصلی 7.6 اینچ
صفحه نمایش دوم 6.2 اینچ
سی‌پی‌یو اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1
حافظه رم 12 گیگابایت
فضای ذخیره سازی

256 گیگابایت

512 گیگابایت

1 ترابایت

ابعاد در حالت باز 154.94 میلی‌متر در 129.54 میلی‌متر در 5.3 میلی‌متر
ابعاد در حالت بسته 154.94 میلی‌متر در 66 میلی‌متر در 14 میلی‌متر
وزن 263 گرم
باتری 4400 میلی‌آمپر ساعت

گوشی تاشو گلکسی زد فولد 4

نکات مثبت

· دوربین ارتقا یافته 50 مگاپیکسلی
· چند وظیفه ای بهبود یافته با نوار وظیفه جدید
· صفحه نمایش با پوشش گسترده

نکات منفی

· بسیار گران
· دوربین زیر صفحه نمایش ضعیف است

گلکسی زد فولد 4، چهارمین نسل از گوشی‌های سامسونگ بوده که نسبت به نسل‌های قبلی خود از بهبودهای چشمگیری برخوردار است. مهم‌ترین ارتقا این گوشی تاشو نسبت به نسل‌های قبلی خود، دوربین 50 مگاپیکسلی آن است. مدتها بود که کاربران از دوربین ضعیف گوشی‌های تاشو سامسونگ شکایت داشتند و سرانجام این شرکت تصمیم گرفت تا دوربین اصلی زد فولد 4 خود را بهبود بخشد. چیپست اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 نیز در مقایسه با تراشه Tensor G2 گوشی پیکسل فولد گوگل عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌دهد.

سامسونگ در گلکسی زد فولد 4 از لولای باریک‌تری استفاده کرده است، علیرغم اینکه انتظار می‌رفت لولای باریک‌تر منجر به تولید گوشی تاشو نازک‌تر و سبک‌تری شود، اما همچنان زدفولد 4 ابعاد و وزن زیادی دارد. نوار وظیفه پایین صفحه که وضعیت نرم‌افزاری را نشان می‌دهد، کار را برای کاربران آسان می‌کند. نوار وظیفه جدید که به‌صورت دائمی در قسمت تحتانی رابط کاربری سامسونگ تعبیه شده است؛ یکی از ویژگی‌های نرم‌افزاری برجسته در Z Fold 4 سامسونگ به‌شمار می‌رود.

زد فولد 4 همچنین نسبت تصویر گسترده‌تری را در صفحه نمایش بیرونی ارائه می‌کند که استفاده از آن را در حالت بسته آسان‌تر می‌شود. سامسونگ از یک باتری 4400 میلی‌آمپر ساعتی برای این گوشی تاشو خود بهره برده است که با پشتیبانی از شارژ سریع 25 واتی، تنها در مدت زمان 30 دقیقه به 50 درصد شارژ می‌رسد. گوشی‌های تاشو سامسونگ، هنوز به عنوان انتخاب اصلی طرفداران این برند در نظر گرفته نمی‌شود اما با توجه به پیشرفت‌هایی که صورت گرفته، انتظار می‌رود در آینده به انتخاب اصلی کاربران تبدیل شود.

خرید گوشی گلکسی Z Fold 4 از کالاتیک

گوشی تاشو سامسونگ گلکسی Z Flip 4 | یک گوشی تاشو اقتصادی

مشخصات فنی Samsung Galaxy Z Filip 4
صفحه نمایش اصلی 6.7 اینچ
صفحه نمایش دوم 1.9 اینچ
سی‌پی‌یو اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1
حافظه رم

8 گیگابایت

12 گیگابایت

فضای ذخیره سازی

256 گیگابایت

512 گیگابایت

ابعاد در حالت باز 165 میلی‌متر در 71.12 میلی‌متر در 6.85 میلی‌متر
ابعاد در حالت بسته 83.82 میلی‌متر در 71.12 میلی‌متر در 15.74 میلی‌متر
وزن 184 گرم
باتری 3700 میلی‌آمپر ساعت

گوشی تاشو گلکسی Z Flip 4

نکات مثبت

· عمر باتری بالا
· عملکرد عالی
· قیمت مناسب

نکات منفی

· چین صفحه نمایش همچنان برجسته است

اگرچه سامسونگ،‌ گوشی Z Fold 4 خود را به عنوان گوشی پرچمدار تاشو معرفی کرده است اما نباید از Z Flip 4 این کمپانی غافل بود. زد فلیپ 4 از پیشرفت‌های قابل توجهی نسبت به نسل قبلی خود نظیر، عمر باتری بهتر برخوردار است. طول عمر بالای باتری، آن را به یک گوشی تاشو کوچک مقیاس تبدیل کرده است که برای یک روز کاری کافی خواهد بود.

برخی منتقدان این گوشی، به ضعف دوربین و عدم ارتقا آن نسبت به نسل قبل اشاره کرده‌اند که باید گفت، اگرچه سخت‌افزار دوربین ارتقا چندانی نداشته است، اما نرم‌افزار حالت شب سامسونگ ارتقا زیادی پیدا کرده که در نتیجه تصاویر ثبت شده در نور شب نیز از کیفیت خوبی برخوردار است. تصاویر ثبت شده در نور روز نیز از کیفیت نسبی برخوردار هستند.

صفحه نمایش 6.7 اینچی تاشو زد فلیپ 4 از رنگ‌های طبیعی برخوردار بوده و حتی در شرایطی که چروک‌های این صفحه نمایش، نمایان است، همچنان شفافیت و کیفیت بالایی دارد. در مجموع، گلکسی زد فلیپ 4 از پیشرفت زیادی نسبت به نسل قبلی خود برخوردار است و با توجه به قیمت کم‌تری که نسبت به زد فولد 4 دارد، می‌تواند یک انتخاب اقتصادی خوبی باشد. با این حال باید منتظر بود تا ببینیم سامسونگ نسل جدید گوشی تاشو خود را به چه ویژگی‌هایی عرضه می‌کند.

خرید گوشی گلکسی Z Flip 4 از کالاتیک

گوشی تاشو مایکروسافت Surface Duo 2 | بهترین گوشی با دو صفحه نمایش

مشخصات فنی Microsoft Surface Duo 2
صفحه نمایش اصلی 8.3 اینچ
صفحه نمایش دوم  
سی‌پی‌یو اسنپدراگون 888
حافظه رم

8 گیگابایت

فضای ذخیره سازی

128 گیگابایت

256 گیگابایت

512 گیگابایت

ابعاد در حالت باز 144.78 میلی‌متر در 185.42 میلی‌متر در 5.33 میلی‌متر
ابعاد در حالت بسته 144.78 میلی‌متر در 91.44 میلی‌متر در 10.92 میلی‌متر
وزن 283 گرم
باتری 4449 میلی‌آمپر ساعت

گوشی تاشو مایکروسافت Surface Duo 2

نکات مثبت

· ارتقای بزرگ پردازنده و دوربین از اولین Surface Duo
· برنامه های بهینه شده
· طراحی زیبا

نکات منفی

· قیمت بالاتر نسبت به اولین Surface Duo
· تجربه تمام صفحه توسط پنل‌های صفحه نمایش جداگانه مخدوش شده است

برخلاف سایر گوشی‌های تاشو موجود در این لیست، باید گفت که مایکروسافت سرفیس دئو 2 واقعا یک دستگاه تاشو نیست. در عوض، دارای دو پنل 5.3 اینچی مجزا از هم بوده که باز شده و فضای کاری 8.3 اینچی را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید یک برنامه را به طور همزمان در هر دو پنل اجرا کنید، البته باید با شکاف بین این دو پنل کنار آمده باشید! از مزایای پنل صفحه نمایش سرفیس دئو 2 این است که می‌توانید دو برنامه کاملا مجزا از یکدیگر را در دو پنل به طور همزمان اجرا کنید. برای مثال، می‌توانید در یک پنل اینستاگرام را اجرا کرده و در پنل دیگر آفیس داکس را اجرا کنید.

مایکروسافت به بسیاری از ضعف‌ها و مشکلاتی که در نسل قبلی این دستگاه تاشو وجود داشت رسیدگی کرده و نسبت به رفع آن‌ها در نسل جدید اقدام کرده است. سخت‌افزار Surface Duo 2 کاملا به‌روز بوده و از سویی دیگر طراحی جذابی دارد. اما مشکل رویکرد مایکروسافت این است که سرفیس دئو 2 واقعا یک سطح کار گسترده نیست و در عوض دو پنل جداگانه 5.3 اینچی بوده که توسط حاشیه‌های اطراف به یکدیگر چسبیده می‌شوند.

شایعات حاکی از آن است که مایکروسافت ممکن است طراحی Surface Duo 3 را تغییر داده و یک صفحه نمایش گسترده ارائه دهد. باید منتظر بمانیم تا ببینیم این شایعات تحقق پیدا می‌کند یا خیر.

سخن آخر

گوشی‌های تاشو هنوز راه زیادی برای عمومی شدن در پیش دارند. هنوز اغلب کاربران تمایل دارند گوشی‌هایی با یک صفحه نمایش را خریداری کنند. یکی از دلایل اصلی همه پسند نبودن گوشی‌های تاشو وزن بالا و ضخامت زیادی آن است که حمل این گوشی‌ها را دشوار می‌سازد. از دیگر دلایلی که کاربران را نسبت به خرید یک گوشی تاشو مردد می‌کند، چین خوردگی صفحه نمایش از محل تا شدن است. بنابراین اگر کمپانی‌های تولید کننده گوشی تاشو تمایل دارند که این گوشی‌ها، نسل آینده گوشی‌های هوشمند باشد، باید نسبت به حذف چین خوردگی و وزن زیاد آن کنند.

پرسش‌های متداول

چه چیزی موجب شده تا +Razr از Z Flip 4 پیشی بگیرد؟

چیزی که موجب شده تا +Razr از Z Flip 4 پیشی بگیرد، صفحه نمایش بزرگی است که موتورولا برای گوشی خود در نظر گرفته است.

تفاوت مایکروسافت Surface Duo 2 با سایر گوشی‌ های تاشو در چیست؟

تفاوت در این است که مایکروسافت سرفیس دئو 2 واقعا یک دستگاه تاشو نیست. در عوض، دارای دو پنل 5.3 اینچی مجزا از هم بوده که باز می‌شود و فضای کاری 8.3 اینچی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

کدام گوشی تاشو از نظر قیمت نسبت به سایر گوشی‌ها مقرون به صرفه تر است؟

سامسونگ گلکسی Z Flip 4 تنها گوشی اقتصادی مقرون به صرفه نسبت به سایر گوشی‌های تاشو است.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.