بهترین لپ ‌تاپ ‌های دانشجویان لیسانس


سارا میرشریف
نظرات 0
content-main-img

در عصر تکنولوژی دیگر نوشتن جزوه در دفتر یادداشت و حمل کوله پشتی پر از کتاب و دفتر برای رفتن به دانشگاه معنا ندارد. امروزه بیشتر دانشجویان از لپ‌تاپ‌ها برای انجام تکالیف درسی خود استفاده می‌کنند و لپ‌تاپ‌ها طی سال‌های اخیر توانسته‌اند نقش پر رنگی در زندگی دانشجویان داشته باشند. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویان لیسانس بپردازیم و ویژگی هر کدام از لپ‌تاپ‌ها را بررسی کنیم.

خرید و مشاهده قیمت لپ تاپ از فروشگاه اینترنتی کالاتیک

معرفی بهترین لپ ‌تاپ ‌های دانشجویان لیسانس

به طور کلی نمی‌توان گفت چه دستگاهی بهترین لپ تاپ مناسب دانشجویی است؛ با این حال اکثر دستگاه‌های قیمت مناسب توانایی پاسخ به نیازهای کاربران را دارند و نیازی به پرداخت هزینه اضافی و گزاف نیست. در ادامه لیست بهترین لپ ‌تاپ‌ های دانشجویی برای دانشجویان مقطع کارشناسی یا لیسانس را فراهم کرده‌ایم:

1. لپ تاپ Samsung Galaxy Book3 Pro 360 ؛بهترین لپ تاپ دانشجویی

نکات مثبت:

نمایشگر OLED با وضوح بالا

طول عمر بالای باتری

دارای وب کم 1080p

اسپیکر با کیفیت

نکات منفی:

عملکرد متوسط سخت افزار

لپ تاپ سامسونگ

از وب کم 1080p با کیفیت گرفته تا عمر باتری فوق‌العاده و صفحه نمایش OLED، همه این ویژگی‌ها باعث شده تا Samsung Galaxy Book3 Pro 360 به بهترین لپ تاپ دانشجویی برای دانشجویان کارشناسی تبدیل شود.

وزن این لپ تاپ 1.66 کیلوگرم است که این نشان دهنده سبک بودن و حمل آسان لپ تاپ سامسونگ است. یکی از ویژگی‌های جذاب این لپ تاپ، صفحه نمایش با قابلیت چرخش 360 درجه آن است که این ویژگی باعث می‌شود تا دانشجو به راحتی محتوای درسی خود را با سایر هم کلاسی‌هایش به نمایش بگذارد.

وب‌کم 1080p این لپ تاپ باعث می‌شود تا شما بتوانید در کلاس‌های آنلاین، تصاویر خود را با کیفیت بالایی به اشتراک بگذارید. عمر باتری 13.5 ساعته Samsung Galaxy Book3 Pro 360 به این معنی است که شما می‌توانید یک روز کامل درسی را با این لپ تاپ سپری کنید.

در رابطه با سخت افزار این لپ تاپ باید گفت، گلکسی بوک 3 پرو 360 مجهز به پردازنده مرکزی Core i7-1360P اینتل، پردازنده گرافیکی Intel Iris Xe، حافظه رم 16 گیگابایتی و 512 گیگابایت حافظه SSD است. تمامی این ویژگی‌ها، این لپ تاپ را به بهترین گزینه برای نوشتن مقالات، تماشای YouTube، کار روی پروژه‌های کلاس مشترک و سایر فعالیت‌های دانشجویی تبدیل کرده است.

صفحه نمایش لمسی 16 اینچی AMOLED همراه با وضوح تصویر 2880 در 1800 و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز به این معناست که خروجی تصویر در این لپ تاپ دانشجویی بسیار روان به‌نظر می‌رسند.

2. لپ تاپ Acer Chromebook Spin 514 بهترین Chromebook

نکات مثبت:

 پردازنده قدرتمند

طراحی با دوام و ساخته شده از متریال با کیفیت

صفحه کلید و تاچ پد قدرتمند

مجهز به دو پورت USB-C

طول عمر بالای باتری

نکات منفی:

وزن بالا

نور کم صفحه نمایش

عملکرد ضعیف سخت افزار برای انجام بازی

قیمت بالا

کروم بوک ایسر

اگر شما جزء دانشجویانی هستید که به طور منظم از برنامه‌های Google استفاده می‌کنید، Acer Chromebook Spin 514 یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما به حساب می‌آید. از مهم‌ترین خصوصیات این لپ تاپ می‌توان به طراحی شیک و کیفیت بالای ساخت آن اشاره کرد.

از این لپ تاپ می‌توان برای انجام کارهای روزمره دانشجویی مانند: چک کردن ایمیل، کار بر روی اسناد یا استفاده از برنامه‌های مبتنی بر وب استفاده کرد. استفاده از صفحه کلید و تاچ پد Acer Chromebook Spin 514 یکی از کارهای بسیار لذت بخش در استفاده از این لپ تاپ است.

Spin 514 مجهز به پردازنده AMD Ryzen 5 5625C، پردازنده گرافیکی AMD Radeon، حافظه رم 8 گیگابایتی و 128 گیگابایت حافظه SSD است. نمایشگر این لپ تاپ دارای قابلیت چرخش 360 درجه است و شما به کمک این ویژگی به راحتی می‌توانید نوشته‌ها و تصاویر را با دیگران به راحتی به اشتراک بگذارید.

تصاویر در این لپ تاپ با وضوح 1920 در 1080 به نمایش گذاشته می‌شوند که این میزان برای استفاده عمومی و دانشجویی فوق‌العاده است. قیمت 699.99 دلار برای این کروم بوک کمی بالا است که البته این مقدار برای دستگاهی با این کیفیت و امکانات مناسب به حساب می‌آید.

3. لپ تاپ Acer Aspire 3 ؛ لپ تاپ دانشجویی اقتصادی

نکات مثبت

صفحه کلید با طراحی جذاب

مجهز به وب کم HD

طول عمر بالای باتری

نکات منفی

عملکرد ضعیف کارت گرافیک برای انجام بازی

صفحه نمایش پایه 1080p

 فضای ذخیره سازی 128 گیگابایتی

لپ تاپ دانشجویی اقتصادی

Acer Aspire 3 یکی از گزینه‌های اقتصادی برای دانشجویان مقطع کارشناسی است. از مهم‌ترین خصوصیات این لپ تاپ می‌توان به کیفیت ساخت بالا، عملکرد مناسب و عمر باتری عالی آن اشاره کرد. با توجه به اینکه این مدل لپ تاپ ایسر دارای طراحی ساده‌ای است، باید گفت کیفیت ساخت آن قطعاً می‌تواند شما را شگفت زده کند.

صفحه کلید Acer Aspire 3 با اندازه استاندارد می‌تواند یکی دیگر از مزایای این لپ تاپ باشد که آن را به بهترین گزینه‌ها برای تایپ کردن تبدیل کرده است. در نهایت باید گفت Acer Aspire 3 گزینه خوبی برای انجام کارهای عمومی مانند نوشتن ایمیل و مرور وب و انجام کارهای دانشجویی است.

4. Asus Chromebook CM34 Flip؛ بهترین لپ تاپ دانشجویی از نظر باتری

نکات مثبت

عمر باتری فوق‌العاده

تاچ پد بزرگ

وب کم 1080p

نمایشگر با کیفیت

نکات منفی

وزن سنگین

عملکرد ضعیف نمایشگر در محیط‌های بیرونی

عملکرد متوسط لپ تاپ

لپ تاپ ایسوس

لپ تاپ Asus Chromebook CM34 Flip دارای باتری فوق‌العاده‌ای است که توانسته آن را به یکی از گزینه‌های مناسب برای کارهای دانشجویی تبدیل کند. در تست‌های انجام شده، باتری این لپ تاپ توانست 19 ساعت دوام بیاورد که این یعنی این لپ تاپ از نظر باتری عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد.

علاوه بر عمر باتری، این کروم بوک 2 در 1 همچنین دارای صفحه نمایش لمسی با وضوح بالا، تاچ پد بزرگ، و وب کم 1080p با کیفیت فوق‌العاده است. اگر به دنبال دستگاهی روزمره با دوام طولانی هستید CM34 Flip یک گزینه فوق‌العاده برای شما به حساب می‌آید.

5. لپ تاپ HP Dragonfly Pro؛ بهترین جایگزین مک بوک

نکات مثبت

ساخته شده از متریال با کیفیت

مجهز به تراشه قدرتمند AMD Ryzen

مجهز به چهار بلندگو با کیفیت

عمر باتری خوب

نکات منفی

عدم امکان ارتقا سیستم

بدون جک هدفون

تنها از 2 پورت پرسرعت USB-C پشتیبانی می‌کند.

لپ تاپ اچ پی

اگر به دنبال طراحی جذاب، کارایی باورنکردنی و عملکرد عالی مک بوک پرو بهترین گزینه محسوب می‌شود؛ اما اگر از کاربران ویندوز هستید HP Dragonfly Pro بدون شک انتخاب مناسبی به‌شمار می‌آید. برای ساخت این دستگاه کمپانی HP با AMD همکاری کرده که توانستند به کمک همدیگر این دستگاه بی‌نظیر را به تولید برسانند.

این لپ‌تاپ باریک با بهره‌مندی از آخرین نسل پردازنده Ryzen 7 با 8 هسته و کارت گرافیک Radeon 680M قدرت پردازشی بسیار بالایی دارد و می‌تواند تمامی برنامه‌ها و بازی‌های سنگین برآید. بدنه این لپ‌تاپ، نازک و  از متریال آلومینیوم و پلی کربنات با کیفیت ساخته شده است.

با این حال، درست مانند مدل‌های مک‌بوک پرو، این لپ‌تاپ رویکردی مینیمالیستی به پورت‌ها دارد و باعث می‌شود افرادی که به مجموعه‌ای از لوازم جانبی متکی هستند با خرید این لپ تاپ کمی اذیت شوند. صفحه نمایش این لپ تاپ کیفیت مناسبی دارد؛ اما هنوز جای رقابت با مک بوک پرو دارد.

6. لپ تاپ Acer Swift 3 SF316-51؛ بهترین لپ تاپ دانشجویی با صفحه نمایش بزرگ

نکات مثبت

کیفیت ساخت بالا

صفحه نمایش بزرگ 16 اینچی

صفحه کلید و تاچ پد با کیفیت

USB-C با شارژ و DisplayPort

نکات منفی

وب‌کم، میکروفون، و بلندگوها با کیفیت متوسط

پردازنده اینتل از جایگزین‌های AMD کمی ضعیف‌تر است.

عمر کم باتری

لپ تاپ ایسر swift3

اگر دانشجوی مقطع کارشناسی هستید که تمایل به پرداخت هزینه زیاد ندارید و به دنبال یک لپ تاپ با صفحه نمایش بزرگ هستید، Acer Swift 3 یک گزینه فوق‌العاده به حساب می‌آید. این لپ تاپ با بهره‌مندی از صفحه نمایش 16 اینچی 1080p با کیفیت، شاسی محکم و صفحه کلید و تاچ پد گزینه خوبی برای دانشجو به حساب می‌آید.

از نقاط ضعف این لپ تاپ، عمر باتری پایین آن است، بنابراین با خرید این لپ تاپ باید همیشه شارژر را در دسترس داشته باشید. در واقع اگر عمر کم باتری برایتان مهم نیست، این لپ‌تاپ برای تماشای فیلم و پخش ویدئو، علاوه بر عملکردهای دانشجویی، یک لپ تاپ فوق‌العاده به حساب می‌آید.

7. لپ تاپ Acer Chromebook Vero 514 ؛ گزینه‌ای سازگار با محیط زیست

نکات مثبت

 عملکرد مطلوب بخش سخت افزاری

طول عمر بالای لپ تاپ

ساخته شده از مواد بازیافتی

وب کم با وضوح 1080p

نکات منفی

کیفیت صدای نامطلوب

 سیستم عامل ChromeOS محدودیت دارد

لپ تاپ ایسر vero

Vero 514 یکی از جذاب‌ترین محصولات ایسر از سری کروم بوک‌های سازگار با محیط زیست است. شما با خرید این لپ تاپ می‌توانید به حفظ محیط زیست با حذف مصرف کربن‌ها کمک کنید. علاوه بر این Acer Chromebook Vero 514 دارای سخت افزار بسیار خوبی نسبت به قیمت خود است.

از عملکرد قوی پردازنده مرکزی از نوع Core i5 گرفته تا صفحه نمایش 1080p به طرز شگفت انگیزی، این Chromebook را به گزینه فوق‌العاده‌ای برای کارهای دانشجویی تبدیل کرده است. تنها نقطه ضعف این لپ تاپ، بلندگوهای آن است که با توجه به نکات مثبت فراوان آن، چندان به چشم نمی‌آید.

در زمان خرید لپ تاپ دانشجویی باید به چه مواردی توجه کنیم؟

در زمان خرید بهترین لپ‌تاپ های دانشجویی برای دانشجویان لیسانس، اولین چیزی که باید در نظر بگیرید بودجه است. اگر بودجه کمی برای خرید لپ تاپ دانشجویی در نظر گرفته‌اید، کروم بوک‌ها گزینه‌های مقرون به‌صرفه‌ای برای انجام کارهای روزمره مانند: نوشتن مقاله، کار بر روی صفحات گسترده و غیره به حساب می‌آیند. به طور کلی قیمت Chromebook می‌تواند از 200 دلار تا 1000 دلار متغیر باشد.

حال اگر می‌خواهید هزینه بیشتری بپردازید، لپ‌تاپ‌های صفحه‌نمایش لمسی قابل تبدیل (که به‌عنوان 2 در 1 شناخته می‌شوند) گزینه مناسبی به حساب می‌آیند. با خرید این لپ‌تاپ‌ها شما می‌توانید صفحه‌نمایش را به اطراف بچرخانید و از لپ تاپ مانند تبلت نیز استفاده کنید.

اگر در طول دوران دانشجویی ساعات طولانی را در کلاس درس سپری می‌کنید، به شما توصیه می‌کنیم به دنبال یک لپ تاپ با باتری با دوام باشید؛ توصیه می‌کنیم لپ تاپی خریداری کنید که با یک بار شارژ 7 تا 10 ساعت دوام بیاورد. اگر به دنبال لپ تاپی برای مکاتبات یا تماشای محتوای تصویری هستید، باید به سراغ لپ تاپ‌هایی با رم بالا بروید. توصیه می‌کنیم برای خرید چنین دستگاه‌هایی به سراغ لپ‌تاپ‌هایی با 8 گیگابایت رم یا بیشتر بروید.

 سخن آخر

در این مقاله قصد داشتیم بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویان مقطع کارشناسی را معرفی و ویژگی‌های هر کدام را بررسی کنیم. اگر دانشجوی لیسانس هستید و به دنبال لپ تاپ مناسب هستید، خواندن مقاله بالا را به شما توصیه می‌کنیم. خوشحال می‌شویم پس از مطالعه مقاله بالا نظرات خود را در بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

پرسش‌ های متداول

آیا می‌توان از Chromebook برای بازی استفاده کرد؟

خیر؛ به طور معمول کروم بوک‌ها گزینه‌های خوبی برای بازی نیستند. البته کروم بوک‌ها می‌توانند بازی‌های آنلاین و بازی‌های سبک را به خوبی اجرا کنند؛ اما اگر قصد انجام بازی‌های قوی را دارید، خرید کروم بوک را به هیچ وجه توصیه نمی‌کنیم.

بهترین ابعاد لپ تاپ دانشجویی چقدر است؟

این موضوع کاملاً به سلیقه فرد بستگی دارد؛ اما دانشجویانی که قصد حمل لپ‌تاپ‌های خود را به کلاس درس دارند، باید به دنبال لپ تاپ با ابعاد کوچک باشند و لپ تاپ‌های 13 تا 14 اینچ گزینه خوبی برای این افراد به حساب می‌آیند.

بین i3 یا i5 کدام یک برای لپ‌تاپ‌های دانشجویی بهتر است؟

پردازنده‌های i5 معمولاً هسته‌ها، رشته‌ها و سرعت کلاک بالاتری نسبت به پردازنده‌های i3 دارند؛ به این معنی که آنها می‌توانند کارهای سنگین را راحت‌تر انجام دهند.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.