معرفی بهترین هدفون از نظر کیفیت صدا


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

با توجه به برندهای گوناگون، انتخاب و خرید بهترین هدفون از لحاظ کیفیت صدا کمی دشوار است. یک هدفون با کیفیت پخش صدای خوب، تجربه لذت بخشی از شنیدن به یک قطعه موسیقی را فراهم می‌کند. از سویی دیگر، کیفیت صدای هدفون برای گیمرهای موبایل یک امر ضروری است. بسته به این موضوع که به دنبال هدفون باسیم هستید و یا بی‌سیم، ما در این مطلب بهترین هدفون از لحاظ کیفیت صدا را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما تا انتهای این مطلب در مجله فناوری کالاتیک همراه باشید.

مشاهده لیست قیمت هندزفری بلوتوثی از فروشگاه اینترنتی کالاتیک

بهترین هدفون‌های باسیم از لحاظ کیفیت صدا

اولین بار این هدفون‌های باسیم بودند که تولید شدند و در اختیار کاربران قرار گرفتند. هدفون های سیمی با توجه به آنکه نیازی به شارژ ندارد همچنان طرفداران زیادی دارد. اگرچه کمپانی‌های مطرحی مانند سامسونگ و لنوو به طور جدی در تولید هدفون‌های بی‌سیم در حال رقابت با یکدیگر هستند، اما همچنان هدفون های سیمی باکیفیتی نیز تولید می‌کنند. در ادامه بهترین هدفون باسیم از لحاظ کیفیت صدا را معرفی خواهیم کرد.

1- هدفون باسیم سامسونگ مدل EO-IA500

هفدون سیمی Samsung EO-IA500

هدفون 3.5 میلی‌متری سامسونگ با داشتن بلندگوهای دو طرفه با ووفر و توییتر اختصاصی که به تولید صدای صاف کمک می‌کند، صدایی شفاف و با کیفیتی ارائه می‌دهد. همچنین هر هدفون به گونه‌ای ساخته شده است که به راحتی در گوش شما قرار بگیرد. طول کابل EO-IA500 حدود 1.2 متر است و با اطمینان می‌توان گفت که بعد از ساعت‌ها استفاده مداوم، هیچ فشاری به گوش شما وارد نخواهد شد؛ چرا که وزن آن تنها 14.72 گرم است.

این هدفون با سیم سامسونگ از صداهایی که بین فرکانس‌های 20 الی 20000 هرتز هستند پشتیبانی می‌کند. همچنین در درایور‌های هندزفری از مقاومت 32 اهم استفاده می‌شود که باعث بهبود عملکرد درایورها و افزایش کیفیت صدا می‌شود. لازم به ذکر است که EO-IA500 می‌تواند قدرت صدایی معادل 93.2 دسی‌بل داشته باشد.

خرید هدفون با سیم سامسونگ مدل EO-IA500

2- هدفون باسیم لنوو مدل H105

هدفون با سیم لنوو H105

هدفون باسیم لنوو H105 یکی از بهترین هدفون‌های این مطلب بوده که دارای درایوری با قطر 10 میلی‌متری است و چنانچه این قطر مناسب گوش‌های شما نباشد، می‌توانید از سری‌های سیلیکونی موجود در جعبه استفاده کنید. این هدفون لنوو با گوشی‌های هوشمند، کامپیوترهای شخصی و کنسول‌های بازی سازگار است و از صدای Hi-Fi نیز پشتیبانی می‌کند.

لنوو H105 توسط جک 3.5 میلی‌متری به دستگاه شما متصل می‌شود و از امپدانس و حساسیت مناسبی برخوردار است؛ میزان امپدانس H105 32 اهم و حداکثر حساسیت و سطح فشار صدای هدفون 91 دسیبل است. این هدفون لنوو با بازه فرکانس پاسخ‌دهی 20 الی 20000 هرتز صدایی رسا، شفاف و واضحی را ارائه می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های لنوو H105 می‌توان به دکمه‌ی مشترک برای اتصال و قطع تماس و کنترل محتوای در حال پخش، کلید تنظیم صدا بر روی کابل اشاره کرد.

خرید هدفون با سیم لنوو مدل H105

بهترین هدفون های بی‌سیم از لحاظ کیفیت صدا

پس از حذف جک 3.5 میلی‌متری هدفون از بسیاری از گوشی‌های هوشمند پرچمدار و میان رده، استفاده از هدفون‌های بی‌سیم یا همان ایربادزها و ایرپادها متداول شد. سهولت استفاده و امکانات بیشتر این هدفون‌ها از سویی دیگر سبب شده تا گزینه بهتری برای اغلب کاربران باشد. امروزه کمپانی‌های مطرح متعددی نسبت به تولید این هدفون‌های بلوتوثی اقدام کرده‌اند و رقابت تنگاتنگی در این زمینه برقرار است. در ادامه این مطلب از مجله فناوری کالاتیک برخی از بهترین هدفون‌های بی‌سیم موجود در بازار را معرفی خواهیم کرد.

1- هدفون بی‌سیم اپل ایرپاد پرو 2

هدفون بی‌سیم اپل ایرپاد پرو 2

اپل ایرپاد پرو 2 بسیار شبیه به نسل قبلی خود بوده و دارای چهار سری مختلف سیلیکونی جداگانه و متناسب با گوش‌های شما است. همچنین دارای یک خازن لمسی روی ساقه‌ها است که با کشیدن انگشت به سمت بالا می‌توانید میزان صدا را کنترل کنید.

کیس شارژ ایرپاد 2022 اپل دارای یک بلندگو داخلی بوده که هنگام اتمام فرایند شارژ، کم شدن میزان باتری و از همه مهم‌تر جهت پیدا کردن کیس گم شده؛ از زنگ هشدار استفاده می‌کند. شما می‌توانید این کیس شارژ را به صورت سیمی با شارژر اپل واچ یا بی‌سیم با شارژ Magsafe و همچنین کابل لایتنینگ به USB-C که در جعبه ارائه شده، شارژ کنید.

ایرپادها دارای قابلیت حذف نویز فعال هستند و صدای اطراف کاملا حذف می‌شود؛ بنابراین تجربه شنیداری بسیار خوبی را رقم می‌زند. از دیگر ویژگی‌های ایرپاد پرو 2 می‌توان به شفافیت تطبیقی اشاره کرد که هدف آن کاهش صداهای بلند و شدید ناگهانی است. کیفیت میکروفون به اندازه کیفیت هدفون‌ها عالی و شفاف به‌نظر می‌رسد و گزینه مناسبی برای افرادی به حساب می‌آید که مکالمه‌های بسیاری را انجام می‌دهند.

اپل برای هر کدام از هندزفری‌ها از درایورهایی برای پخش صدای بالا و صدای پایین استفاده کرده است. این هندزفری‌ها از آمپلی‌فایر داینامیک استفاده می‌کنند که با استفاده از الگوریتم‌های تراشه H2 می‌توانند صدای فوق‌العاده‌ای تولید کنند. عمر باتری ایرپادها با هر بار شارژ 6 ساعت بوده و با احتساب شارژ کیس به 30 ساعت عمر باتری می‌رسد. سرعت شارژ نیز هم در کیس شارژ و هم ایرپادها بسیار سریع بوده و نیازی به صرف مدت زمان طولانی نیست.

خرید هندزفری بی سیم اپل مدل AirPods Pro 2

2- هدفون بی سیم سامسونگ بادز 2 پرو

هدفون بی‌سیم سامسونگ ایرباد پرو 2

بادز 2 پرو سامسونگ کاملا پلاستیکی بوده که با یک روکش نرم پوشانده شده است و ظاهری محکم دارد. این ایربادز همچنین دارای گواهی IPX7 مقاومت در برابر نفوذ مایعات بوده که علاوه‌بر مقاومت در برابر تعریق، برای چند لحظه می‌تواند در آب غوطه‌ور شود.

کیس شارژ نیز بسیار جمع و جور است و با وزنی حدود 43 گرم، حمل آسانی دارد. درب این کیس شارژ، آهنربایی است و هنگام بسته شدن به خوبی از هدفون‌ها محافظت می‌کند. کیس شارژ Buds2 Pro سامسونگ تا 30 ساعت نیاز به شارژ ندارد و ایربادزها نیز تا 5 ساعت می‌توانند شارژ بمانند. خاموش کردن نویز فعال می‌تواند تا 8 ساعت عمر باتری را افزایش دهد.

سامسونگ، گلکسی بادز 2 پرو را به فناوری‌های صوتی ویژه‌ای مجهز کرده که عبارتند از صدای 360، صدای HiFi 24 بیتی، بلوتوث 5.3 (LE Audio-Ready)، کدک مقیاس پذیر سامسونگ (SSC)، که نرخ بیت را به صورت پویا از 88 کیلوبیت بر ثانیه به 512 کیلوبیت در ثانیه تنظیم می‌کند، و یک بلندگوی دو طرفه کواکسیال سفارشی.

بادز سامسونگ قادر است صدای 24 بیتی تولید کند که بسیار نزدیک به منبع اصلی صدا است. صدای بیس تولید شده توسط این ایربادز سامسونگ بسیار قدرتمند است و تفکیک صدای خوبی دارد. قابلیت حذف نویز فعال گلکسی بادز 2 پرو می‌تواند صدای کیبورد، فن کیس، کولر و دیگر صداهای معمول در فضاهای عمومی را تا حد زیادی کاهش دهد.

خرید هدفون بی سیم سامسونگ مدل Galaxy Buds2 Pro

3- هدفون بی‌سیم هواوی مدل FreeBuds 5i

هدفون بی‌سیم هواوی  FreeBuds 5i

طراحی هدفون بی‌سیم هواوی FreeBuds 5i بسیار منحصر است. قاب پلاستیکی شبیه به سنگ مرمر ظاهری زیبا به آن بخشیده و از طرفی دیگر، کوچکی و سبکی این هدفون بی‌سیم، حمل و نقل آن را بسیار آسان کرده است. در سمت راست کیس دکمه همگام سازی قرار دارد؛ هنگامی که آن را برای چند ثانیه نگه می دارید، نشانگر شروع به چشمک زدن می‌کند.

هدفون‌ها با طراحی ارگونومی که دارند به راحتی در گوش قرار می‌گیرند و هیچ فشاری به گوش وارد نمی‌سازند. سری‌ها از جنس سیلیکون ضد حساسیت بوده و دارای سه گزینه برای انتخاب هستند. این بالشتک‌ها صدای نویز پیرامون را تا حد زیادی حذف می‌کنند. برروی ساقه‌های هدفون سنسورهایی تعبیه شده که با لمس آن می‌توانید تماس‌های ورودی را پاسخ داده و یا میزان صدا را کنترل کنید.

صدای پخش شده توسط این هدفون بسیار متعادل و خوب است. اگرچه امکان دارد بیس (Bass) آن به خوبی ایربادزهای سامسونگ یا ایرپادهای اپل نباشد؛ اما در مجموع صدای شفاف و با کیفیتی تولید می‌کند. نکته مهم این است که هدفون از پخش صدای Hi-Res پشتیبانی می‌کند و دارای کدک LDAC داخلی است. این ویژگی با استفاده از یک درایور 10 میلی‌متری و یک غشای کامپوزیت با کیفیت بالا در طراحی تسهیل می‌شود که صدایی دقیق و غنی را در محدوده فرکانس موجود ایجاد می‌کند.

هر ایرباد HUAWEI FreeBuds 5i دارای باتری 55 میلی آمپر ساعتی بوده و کیس دارای باتری 410 میلی آمپر ساعتی است. مدت زمان استفاده از آن با فعال کردن حذف نویز حدود 6 ساعت و بدون آن، حداکثر 8 ساعت است. باتری موجود در کیس بسته به استفاده از کاهش نویز، حدود 15-18 ساعت کار می‌کند.

خرید هدفون بی سیم هواوی مدل FreeBuds 5i

4- هدفون بی‌سیم شیائومی مدل Haylou X1 Pro

هدفون بی‌سیم شیائومی Haylou X1 Pro

کیس شارژر پلاستیکی 50 گرمی Haylou X1 Pro سبک بوده و اندازه‌ جمع و جوری دارد. در کنار این کیس یک دکمه چند منظوره نیز وجود دارد. همچنین یک چراغ ال‌ای‌دی بر روی این کیس تعبیه شده که نشانگر شارژ شدن هدفون‌ها است.

هدفون‌های Haylou X1 Pro دارای ساقه کوتاه و ابعادی کوچک هستند. این هدفون‌ها تنها حدود 4.5 گرم وزن دارد و به لطف سری‌های سیلیکونی به راحتی در گوش قرار می‌گیرد؛ همچنین صدای اطراف را نیز حذف می‌کند. برای کنترل Haylou X1 Pro، یک پنل کنترل لمسی با دقت بالا در بالای هدفون تعبیه شده و از دقت و حساسیت بالایی برخوردار است. یکی از ویژگی‌های اصلی Haylou X1 Pro حالت‌های صوتی متنوع است که شامل حالت ANC و حالت شفافیت یا حالت تاخیر کم نیز می‌شود. هر یک از این حالت‌ها بسته به نیاز شما هدف منحصر به فردی دارند.

علاوه بر کیفیت صدا، فناوری Hybrid ANC و یک الگوریتم پیشرفته کاهش نویز هر گونه صدای پس‌زمینه، نویز یا جلوه‌های صوتی را کاهش می‌دهد و هوشمندانه هر کدام را با انتشار فرکانس مخالف تا 35 دسی‌بل لغو می‌کند. همچنین، هدفون‌های Haylou X1 Pro تاخیر کمی در پخش صدا هنگام بازی و تماشای ویدیو دارد.

از نظر باتری، کیس شارژ Haylou X1 Pro به باتری داخلی 400 میلی‌آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری مجهز شده و حدود 15 ساعت پخش بدون وقفه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. و هر هدفون X1 Pro نیز یک باتری 45 میلی‌آمپر ساعتی دارد که با ANC خاموش تا 8 ساعت شارژ ارائه می‌دهد و با روشن بودن ANC حدود 6 ساعت شارژ می‌ماند.

خرید هدفون بی سیم شیائومی مدل Haylou X1 Pro

سخن آخر

هدفون های با سیم و بی سیم متعددی در بازار به فروش می‌رسد که از کیفیت‌صدای بالا و مشابهی برخوردار هستند. ما در این مطلب سعی کردیم تا بهترین هدفون از نظر کیفیت صدا را معرفی کنیم. چنانچه یکی از این هدفون‌ها را در اختیار دارید، تجربه کاربری خود را با ما درمیان بگذارید. همچنین اگر از مدل دیگری استفاده می‌کنید و از کیفیت پخش صدای آن راضی هستید آن را در بخش دیدگاه‌های سایت به ما معرفی کنید.

پرسش‌های متداول

چه معیارهایی نشان دهنده کیفیت بالای صدای هدفون است؟

دو معیار امپدانس و حداکثر حساسیت، مهم‌ترین فاکتورهای تعیین کننده کیفیت پخش صدای هدفون‌ها هستند.

فناوری Hybrid ANC در هدفون‌های بلوتوثی چه عملکردی دارد؟

فناوری Hybrid ANC یک فناوری پیشرفنه جهت کاهش و یا حذف نویز و صدای محیط اطراف بوده که کمک می‌کند صدای بهتری از طریق هدفون‌ها دریافت کنید.

خازن‌های لمسی روی ساقه هدفون‌های بلوتوثی چه کاربردی دارد؟

این خازن‌های لمسی به شما در کنترل صدا، پاسخ و یا رد تماس‌های ورودی، رد کردن و یا رفتن به ترک قبلی موسیقی در حال پخش کمک می‌کند. در واقع به کمک این خازن لمسی دیگر نیازی به بیرون آوردن گوشی موبایل خود از کیف یا جیب‌تان نخواهید داشت.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.