راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری نویز کنسلینگ


غزاله لواسانی
نظرات 0
content-main-img
یکی از قابلیت‌های مهم ایربادز ها تکنولوژی حذف صدای مزاحم هنگام گوش دادن به موسیقی یا مکالمه است. شناخت این فناوری با توجه به اینکه انواع مختلفی از آن در این گجت های پوشیدنی وجود دارد، به انتخاب صحیح و آگاهانه‌ هنگام خرید هندزفری نویز کنسلینگ منجر می‌شود.

یکی از نکات بسیار مهم هنگام خرید هدفون و هندزفری، توجه به ویژگی حذف صدای مزاحم یا نویز کنسلینگ است. عموما بهترین هندزفری های نویز کنسلینگ با توجه به قیمتی که دارند، سطوح متفاوتی از حذف صدای مزاحم را هنگام مکالمه یا گوش دادن به موسیقی ارائه می‌دهند.

اگر کاربران اکثرا در محیط‌های پر سر و صدا در رفت‌وآمد باشند پس قطعا به هدفونی احتیاج دارند که از سطوح قوی‍تری از نویز کنسلینگ برخوردار باشد. لذا با توجه به اهمیت حذف صدای مزاحم در انواع هدفون و هندزفری در ادامه قصد داریم پس از شرح نکات لازم در رابطه با انواع فناوری‌های حذف صدای مزاحم، بهترین هدفون های نویز کنسلینگ موجود در بازار را معرفی کنیم. پس با کالاتیک همراه باشید!

خرید هدفون و هندزفری

فناوری حذف صدای مزاحم و انواع آن در هدفون های نویز کنسلینگ

به زبان ساده نویز کنسلینگ به فرآیند حذف صدای مزاحم محیط گفته می‌شود. حال این فرآیند ممکن است با استفاده از طراحی ظاهری هدفون یا هندزفری صورت پذیرد یا با استفاده از تکنیکی که روی میکروفون و اسپیکر گوشی پیاده‌سازی می‌شود. با توجه به این موارد فناوری نویز کنسلینگ را به چند دسته زیر طبقه‌بندی می‌کنیم:

نویز کنسلینگ در هدفون و هندزفری

وقتی از حذف نویز در هدفون صحبت می‌کنیم، منظور این است که خود کاربر و شخصی که از این گجت استفاده می‌کند از آن سود می‌برد. به محض پوشیدن چنین هدفون یا هندزفری نویز محیط به شدت کاهش پیدا می‌کند و فرد می‌تواند با خیالی آسوده به موسیقی یا پادکست دلخواه خود گوش دهد. پس توجه داشته باشید که وقتی از موارد زیر صحبت می‌کنیم منظور این است که نویز کنسلینگ بر تجربه شنیداری خود شخص تاثیر می‌گذارد. تکنیک حذف نویز در هدفون به موارد زیر تقسیم می‌شود:

پسیو نویز کنسلینگ (Passive Noise Cancelling)

پسیو نویز کنسلینگ به حالتی از فرآیند حذف نویز گفته می‌شود که هدفون، ایربادز یا هندزفری با توجه به طراحی و ساختار فیزیکی که دارد موجب شده تا بخشی از نویز و سر و صدای مزاحم محیط اطراف گرفته شود. به‌عنوان مثال، بهترین هدفون های نویز کنسلینگ طوری طراحی می‌شوند که کاپ آن‌ها به‌طور کامل گوش (طراحی Over-ear) را فرا گیرند تا با ابن کار بخش زیادی از نویز محیط را گرفته، بدون آن‌که نیاز به تکنولوژی پیچیده‌ای باشد. این موضوع در رابطه با ایربادزها یا هندزفری‌های بلوتوثی نیز صدق می‌کند.

به‌طور کلی هندزفری‌هایی با طراحی داخل گوش (In-ear) با قرارگیری سری سیلیکونی داخل مجرای گوش موجب می‌شوند بلافاصله بخشی از صدای محیط پیرامون حذف شود. هندزفری Soundcore Liberty air 2 Pro ساخت شرکت انکر با طراحی منحصر به فرد نمونه مناسبی است که با استفاده از تکنیک Passive Noise Cancelling از رسیدن بخش زیادی از اصوات مزاحم به گوش جلوگیری می‌کند.

اکتیو نویز کنسلینگ (Active Noise Cancelling)

اکتیو نویز کنسلینگ یا حذف نویز فعال (به اختصار ANC) تکنیکی است که در هدفون‌ها و سایر دستگاه‌های صوتی برای کاهش نویز پس‌زمینه و محیط اطراف استفاده می‌شود. در این تکنیک از دو میکروفون و یک پردازشگر سیگنال دیجیتال (DSP) برای تشخیص نویز محیط استفاده می‌شود. پس از شناسایی نویز، موج صوتی با همان دامنه اما در فاز مخالف تولید شده و با خنثی‌سازی آن، عموما تجربه شنیداری لذت‌بخشی برای فرد رقم می‌زند.

همانطور که از نام این تکنولوژی پیداست در این تکنیک اجزا باید به‌طور پیوسته برای شناسایی و خنثی‌سازی سر و صدای مزاحم فعال باشند و به‌همین دلیل است که مصرف انرژی در هدفون‌های ANC به‌طور قابل توجهی بالا است.

فناوری نویزکنسلینگ ANC

اگر قصد خرید هدفون و هندزفری نویز کنسلینگ دارید بسیار مهم است بدانید اکثرا در چه محیط‌هایی حضور دارید؛ چرا که هدفون‌هایی با فناوری ANC عموما در محیط‌هایی کارایی موثری دارند که سر و صدا در آن‌ها دارای فرکانس پایین هستند و عموما به طور مکرر شنیده می‌شود. این در حالی است که هندزفری‌ و هدفون با تکنیک پسیو نویز کنسلینگ عموما در خنثی‌سازی اصوات با فرکانس بالا موثرند. لذا منطقی به‌نظر می‌رسد که هدفون‌ و هندزفری‌هایی را خریداری کنید که ترکیبی از این دو فناوری در آن‌ها به‌کار رفته باشد.

اکتیو نویز کنسلینگ تطبیقی (Adaptive Noise Cancelling)

فناوری Adaptive ANC یا فناوری حذف صدای مزاحم تطبیقی، تکنولوژی نسبتا جدیدی است که شبیه به ANC عمل می‌کند اما تفاوت‌هایی در آن‌ها مشاهده می‌شود. مانند تکنیک حذف صدای مزاحم فعال، ANC تطبیقی در محیط‌های پر سر و صدا با استفاده از تولید امواج هم دامنه اما در فاز مخالف نویز را خنثی می‌کند. اما تفاوت آن‌ها اینجاست که در فرآیند تطبیقی، با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته و با توجه به اینکه کاربر در چه نوع محیطی (کتابخانه، فضای باز یا داخل محل کار یا منزل ) قرار گرفته است اقدام به حذف سر و صدا می‌کند. این نوع هدفون‌ها در بعضی از موارد، با ارزیابی و بررسی شکل گوش و حتی شکل فیزیکی سر و گردن و حتی حرکت سر حذف نویز را تنظیم می‌کند.

نویز کنسلینگ در میکروفون

فناوری NC یا Microphone Noise Cancelling را نباید با ANC یا Active Noise Cancelling اشتباه گرفت؛ چرا که تکنولوژی NC بدان معناست که هنگام مکالمه میکروفون موجود در هدفون یا هندزفری با تشخیص و تمیز صدای گوینده از نویز محیط، سر و صدا را حذف کرده و صدای شفافی را به طرف دیگر مکالمه انتقال می‌دهد. پس در اینجا فردی که از فناوری حذف صدای مزاحم منتفع می‌شود دارنده هدفون یا هندزفری نیست، بلکه گیرنده صدا در آن سوی خط است.

پس هنگام خرید هندزفری یا هدفون نویز کنسلینگ باید با توجه به جدول مشخصات فنی محصول به این نکته نیز توجه داشته باشیم که کدام نوع از فناوری نویز کنسلینگ در هدفون دلخواه ما تعبیه شده و با توجه به شرایط محیطی کدام نوع از این فناوری برای ما از اهمیت بیشتری برخوردار است. با این توضیحات انواع نویز کنسلینگ در میکروفون را به دو دسته‌بندی زیر تقسیم می‌کنیم:

فناوری cVc یا Clear Voice Capture

تکنولوژی (Clear Voice Capture (cVc یا ضبط صدای شفاف یک نوع تکنیک سرکوب صدای مزاحم محیط است که هنگام برقراری تماس برای انتقال صدای واضح و بدون نویز به طرف دیگر مکالمه انجام می‌شود. cVc که توسط Qualcomm معرفی شده است به طور خاص برای افزایش کیفیت صدای انتقالی در طول مکالمه استفاده می‌شود. این فناوری با الگوریتم‌های پیشرفته و تکنیک‌های پردازش سیگنال و با شناسایی و سرکوب نویز‌های ناخواسته و در عین حال حفظ یکپارچگی صدای کاربر، صدای شفافی را به طرف دیگر مکالمه منتقل می‌کند.

CVC Noise Cancelling

فناوری ENC یا Environment Noise Cancellation

فناوری حذف صدای محیطی نوع دیگری از فناوری کاهش نویز است که با حذف موثر صداهای محیطی مانند پچ پچ پس‌زمینه، ترافیک یا باد بر افزایش وضوح صدای انتقالی به طرف دوم تماس تمرکز دارد. در حالی‌که ANC اصولا نویز در محیط پیرامون را حذف می‌کند، ENC بر نویزهایی تمرکز دارد که کیفیت صدای انتقالی را تحت تاثیر قرار می‌دهند. عموما تکنیک ENC با استفاده از دو میکروفون کار می‌کند: یک میکروفون نزدیک به دهان و دیگری در قسمت بیرونی هدفون. بدین ترتیب که میکروفن داخلی صدای کاربر را گرفته و آن را تقویت می‌کند و میکروفن بیرونی با دریافت صداهای اطراف، آن‌ها را کاهش می‌دهد.

راهنمای خرید بهترین هندزفری و هدفون نویز کنسلینگ

پس از بررسی اجمالی انواع فناوری‌های نویز کنسلینگ در انواع هدفون و هندزفری، به معرفی بهترین هدفون و هندزفری های نویزکنسلینگ موجود در بازار می‌پردازیم. توجه داشته باشید که واژه هندزفری به انواع هندزفری بلوتوثی یا به‌عبارت دیگر ایربادزها اطلاق می‌شود. هدفون نیز به دستگاهی گفته می‌شود که دو جفت گوشی با استفاده از یک بند به یکدیگر متصل شده و عموما نیز از میکروفون مکالمه بهره‌مند است.

هندزفری نویز کنسلینگ Airpods Pro 2

ایرپادز پرو 2 یکی از بهترین هندزفری های نویز کنسلینگ موجود در بازار به‌شمار می‌رود. این هندزفری اپل با سری سیلیکونی به طور کامل داخل گوش قرار می‌گیرد. همان‌طور که بالاتر گفتیم به‌طور کلی هندزفری با طراحی داخل گوش (In-Ear) با توجه به ساختاری که دارد و همچنین با توجه به چفت شدن سری‌های سیلیکونی داخل گوش تا حدودی از ورود نویز به داخل گوش جلوگیری می‌کند. علاوه‌بر این، گوشی‌های این هندزفری به‌راحتی از گوش خارج نمی‌شود و به همین دلیل می‌توان هنگام فعالیت‌هایی نظیر دویدن از آن استفاده نمود.

اپل در این نسل تمرکز ویژه‌ای روی نویز کنسلینگ و بهبود صدا صرف کرده و این موضوع به خوبی هنگام استفاده از این هندزفری مشهود است؛ طوری‌که هنگام انتقال صدا، نویز و سر و صدای مزاحم محیط در ایرپادز پرو 2 حدود دو برابر بیشتر از ایرپاد نسل قبل حذف می‌شود. ایرپادز پرو 2 نیز از نویز کنسلینگ تطبیقی (Adaptive Noise Cancellation) پشتیبانی می‌کند؛ به‌گونه‌ای که می‌توان با توجه به قرارگیری در محیط‌های مختلف میزان نویز کنسلینگ را تنظیم نمود. این کار موجب می‌شود تا در مصرف باتری نیز صرفه‌جویی شود. علاوه‌بر این، حالت Transparency نیز در این هندزفری در دسترس است.

هندزفری نویز کنسلینگ ایرپادز پرو 2

این قابلیت به شخص امکان می‌دهد تا به‌طور کامل به صدای محیط اشراف داشته باشد. البته حتی در این حالت، ایرپادز پرو 2 با ردیابی هوشمند صداهای گوش‌خراشی مانند آژیر آمبولانس یا ریل قطار، به‌میزان زیادی آن‌ها را خنثی می‌کند تا در این حالت نیز به گوش فرد آسیبی نرسد. اکثرا حالت نویز کنسلینگ فشار نسبتا زیادی به گوش وارد می‌کند. اپل برای حل این مشکل از سیستم یکسان‌سازی فشار در داخل و بیرون گوش استفاده کرده که فشار وارده به گوش را در زمان روشن بودن نویز کنسلینگ کاهش می‌دهد.

ایرپادز پرو 2 روی هر گوشی از سه میکروفون بهره می‌برد که دو عدد از آن برای حذف صدای مزاحم و دیگری برای انتقال صدا هنگام مکامه کاربرد دارد. هر گوشی ایرپادز پرو 2 می‌تواند در حالت پخش موسیقی تا شش ساعت و در حالت مکالمه تا چهار و نیم ساعت دوام بیاورد. در مجموع و با استفاده از کیس شارژ عدد شارژدهی به حداکثر 30 ساعت در حالت پخش موسیقی و 24 ساعت هنگام مکالمه افزایش می‌یابد. در آخر می‌توان گفت ایرپادز پرو 2 با توجه به عملکرد رضایت بخش ANC و عمر باتری بالا یکی از بهترین هندزفری های نویز کنسلینگ موجود در بازار به حساب می‌آید.

خرید هندزفری Airpods Pro 2

هندزفری نویز کنسلینگ Galaxy Buds 3 pro

گلکسی بادز 3 پرو که به‌تازگی در دومین رویداد آنپکد 2024 به همراه Galaxy Ring و گوشی‌های تاشوی سامسونگ رونمایی شده با مشخصات فنی قابل توجه اکنون یکی از بهترین هندزفری های نویز کنسلینگ به‌شمار می‌رود. سامسونگ این‌بار از طراحی نسل قبل خود فاصله زیادی گرفته و با اضافه کردن ساقه به گلکسی Buds 3 Pro آن را به رقیب مستقیم این هندزفری یعنی ایرپادز پرو 2 اپل نزدیک‌تر کرده است. این هندزفری به عنوان بهترین هندزفری سامسونگ با استفاده از فناوری Adaptive ANC و با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته به طور مداوم به حذف نویز محیط اطراف می‌پردازد.

سامسونگ همانند نسل قبل با استفاده از اسپیکر و آمپلی فایر (Amplifier) یا تقویت‌کننده دو گانه شامل یک توییتر و یک ووفر بهبود یافته انتقال صداهایی با فرکانس بالا و پایین را پوشش داده و در نتیجه خروجی با کیفیت و پر جزئیاتی را پخش می‌کند. نسخه پیشرفته هندزفری جدید سامسونگ، از هوش مصنوعی Galaxy AI نیز پشتیبانی می‌کند؛ بدین صورت که اکولایزر تطبیقی (Adaptive Equalizer) هر بار صدا را با استفاده از هوش مصنوعی بر اساس نوع قرارگیری ایربادزها در گوش فرد تنظیم می‌کند و تجربه شنیداری لذت‌بخش و عمیقی را برای کاربر رقم می‌زند.

هندزفری گلکسی بادز 3 پرو

علاوه‌بر این در گلکسی بادز 3 پرو به‌لطف بهره‌مندی از Galaxy AI، امکان ترجمه همزمان مهیاست؛ بدین معنی که اگر فردی به زبان دیگر با شما صحبت کند، ترجمه آن از طریق ایربادهای این هندزفری به گوش شما می‌رسد. به دلیل قرارگیری بادزهای این هندزفری با سری سیلیکونی داخل گوش، بخشی از نویز محیط به محض پوشیدن این هندزفری بلاک می‌شود و این ممکن است باب میل برخی از کاربران نباشد. لذا سامسونگ با به‌کارگیری حالت Ambient که صدای محیط اطراف کاملا به گوش می‌رسد دغدغه بسیار از کاربران را حل کرده است.

علاوه‌بر این، گلکسی بادز پرو از یک نوار LED با نام Blade Light بهره می‌برد که برای نمایش میزان باتری بادزها به کارگرفته می‌شود. همچنین، وجود این نوار LED روی ساقه گوشی ها موجب می‌شود تا در صورت گم شدن در شب به‌راحتی شناسایی شوند.

عمر باتری در هندزفری بلوتوثی سامسونگ گلکسی بادز 3 پرو در صورت خاموش بودن ANC به هفت ساعت و با استفاده از کیس شارژ به 30 ساعت افزایش پیدا می‌کند. در صورت فعال نمودن ANC مصرف باتری افزایش پیدا کرده و با یک بار شارژ کاملِ گوشی‌ها عمر باتری هر گوشی به 6 ساعت و با کیس شارژ به 26 ساعت می‌رسد. گرچه مقاومت این هندزفری نسبت به نسل قبل خود یعنی گلکسی بادز 2 پرو افزایش یافته است، اما باید بدانید که تنها نسبت به پاشش قطرات آب و گرد و غبار مقاومت دارد و در صورت غوطه‌وری در آب آسیب خواهد دید. این هندزفری با برخورداری از قابلیت اتصال به چند دستگاه و استفاده از ویژگی Auto Switch به راحتی می‌تواند بین دستگاه‌های گلکسی سامسونگ بدون نیاز به قطع و وصل کردن بلوتوث جابه‌جا شود.

خرید Galaxy Buds3 Pro

هندزفری نویز کنسلینگ Galaxy Buds 2 PRo

اکنون برای انتخاب بهترین هندزفری نویز کنسلینگ به نسل قبل هندزفری‌ پرچمدار سامسونگ یعنی Galaxy Buds 2 Pro باز می‌گردیم. این هندزفری ویژگی‌های مشترک زیادی با گلکسی بادز 3 پرو دارد. به‌عنوان مثال، سامسونگ در ساخت این هندزفری از دو درایور شامل یک ووفر برای تقویت فرکانس‌های پایین و یک توییتر برای تولید اصوات با فرکانس بالا استفاده کرده که این امر موجب شده تا جزئیات صدا در گلکسی بادز 2 پرو به خوبی انتقال یابد.

برای بهبود کیفیت تماس گلکسی بادز 2 پرو از سه میکروفون و یک حسگر VPU برای از بین بردن نویزهای محیطی و افزایش کیفیت مکالمه بهره می‌برد که آن را به بهترین هندزفری از نظر کیفیت صدا بدل می‌کند. علاوه‌بر این، با گذشت دو سال از زمان عرضه ویژگی‌هایی نظیر کیفیت ساخت بالا و طراحی ارگونومیک، پشتیبانی از هوش مصنوعی سامسونگ (Galaxy AI)، پخش صدای 360 درجه نسل دوم هندزفری‌های سامسونگ را همچنان می‌توانیم ارزشمند تلقی کنیم. گلکسی بادز 2 پرو با برخورداری از Intelligent ANC به‌خوبی نویز و سر و صدای محیط اطراف را خنثی می‌کند.

هندزفری گلکسی بادز 2 پرو

این هندزفری همچنین از حالت Ambient نیز برخوردار است که در صورت فعال کردن آن، کاربر می‌تواند صدای محیط اطراف را شنیده و از آن آگاه باشد. در آخر هم باید بگوییم که سامسونگ ادعا می‌کند این هندزفری در صورت غوطه‌وری در آب تا عمق کمتر از یک متر می‌تواند تا 30 دقیقه دوام بیاورد؛ چرا که Galaxy Buds2 Pro دارای گواهی IPX2 است.

اگر مایل هستید که هندزفری بلوتوثی خود را همزمان به دستگاه‌های دیگر سامسونگی خود متصل کنید، باید بگوییم که برخلاف گلکسی Buds 3 Pro، این هندزفری از قابلیت اتصال همزمان به دو دستگاه برخوردار نیست. برای این‌کار پس از قطع اتصال می‌توانید گلکسی بادز 2 پرو را به دستگاه دیگر خود متصل کنید. با این حال این ویژگی چیزی نیست که به اعتبار نسل دوم هندزفری پرچمدار سامسونگ خدشه‌ای وارد کند.

خرید هندزفری Galaxy Buds 2 Pro

هندزفری نویز کنسلینگ Galaxy Buds 2

اگر قصد خرید هندزفری نویز کنسلینگ سامسونگ با قیمت پایین‌تری دارید، گلکسی بادز 2 از گزینه‌های معقول خرید و با قیمتی مناسب به شمار می‌رود. طراحی و وزن گلکسی بادز 2 به‌گونه‌ای است که کاربر هنگام استفاده از این هندزفری به‌هیچ وجه احساس خستگی نخواهد کرد. این هندزفری با دارا بودن ANC یا تکنولوژی حذف صدای مزاحم فعال هیبریدی در سه سطح کم، متوسط و زیاد به خوبی می‌تواند اکثر صدا‌های مزاحم اطراف را خنثی کند، اما نباید در این زمینه از آن انتظار عملکردی در حد و اندازه‌های Galaxy Buds 2 Pro را داشت.هندزفری گلکسی بادز 2

کیفیت صدای گلکسی بادز 2 را بسیار خوب می‌توان ارزیابی کرد، اما بلندی آن نسبی اما قابل قبول است. با توجه به قرارگیری گوشی های هندزفری بادز 2 سامسونگ داخل مجرای گوش، به محض پوشیدن این هندزفری بخشی از صدای محیط گرفته می‌شود که ممکن است مورد دلخواه برخی از کاربران نباشد. لذا حالت Ambient در این هندزفری در نظر گرفته شده تا فرد به صدای محیط کاملا اشراف داشته باشد. گلکسی بادز 2 از استاندارد IPX2 و مقاومت در برابر پاشش قطرات آب و تعریق برخوردار است، با توجه به طراحی ارگونومیک و وزن سبک این هندزفری می‌توان از آن در فعالیت‌های ورزشی استفاده کرد و از موسیقی لذت برد.

هندزفری بی‌سیم سامسونگ در صورتی‌که نویز کنسلینگ فعال باشد بی‌وقفه تا 5 ساعت در حالت پخش موسیقی شارژدهی دارد. در صورتی‌که کیس شارژ فول شارژ باشد با استفاده از آن می‌توان چهار بار دیگر هر گوشی را شارژ کرد و این عدد را به 20 ساعت رساند. بالطبع در صورت خاموش بودن ANC و مصرف باتری کمتر شده و این اعداد افزایش پیدا می‎‌کنند؛ طوری‌که هر گوشی تا 7.5 ساعت و با استفاده از کیس شارژ تا 29 ساعت می‌تواند از گوشی های این هندزفری استفاده کرد.

خرید هندزفری Galaxy Buds 2

 

هندزفری نویز کنسلینگ انکر Soundcore Liberty 4 NC

اگر علاقه‌ای به خرید هندزفری اپل یا سامسونگ ندارید پیشنهاد می‌کنیم محصولات انکر را نیز در سبد خرید خود قرار دهید. انکر با کیفیت‌ترین و بهترین هدفون و هندزفری های نویزکنسلینگ را تولید می‌کند؛ به‌گونه‌ای که به‌راحتی یارای رقابت با هندزفری های لوکس بازار را دارد. تجربه ثابت کرده که انکر برای محصولات خود کم نمی‌گذارد؛ به‌عنوان مثال، این کمپانی در Liberty 4 NC به جرات بهترین متریال موجود را به کار برده است.

کیس شارژ این دستگاه نیز خاص و بسیار شیک است و کمتر هندزفری را می‌توان در بازار یافت که چنین طراحی منحصر به‌فردی داشته باشد. نمونه بارز نویز کنسلینگ Passive را می‌توان در این هندزفری مشاهده کرد؛ چرا که با طراحی عجیب و نسبتا بزرگی که سری‌های Liberty 4 NC دارد، به محض قرارگیری آن در گوش بخش زیادی از نویز محیط گرفته می‌شود.

هندزفری لیبرتی 4 NC

همانطور که در نام این هندزفری تاکید شده، Liberty 4 NC قابلیت حذف صدای مزاحم دارد که به‌صورت تطبیقی (Adaptive) با استفاده از سایز گوش و نوع محیط اقدام به حذف نویز می‌کند. بنا به ادعای انکر لیبرتی 4 ان سی تا 98.5 درصد در این موضوع موفق عمل می‌کند. علاوه‌بر این، هنگام مکالمه مجموعا از شش میکروفون برای حذف نویز و انتقال صدای شفاف و بدون نویز کمک گرفته می‌شود. این هندزفری به‌صورت هم‌زمان در دو دستگاه قابلیت استفاده دارد و این موضوع را می‌توان نقطه قوت آن در نظر گرفت؛ چرا که حتی رقیب سامسونگی آن گلکسی بادز 2 پرو با قیمت بالاتر از این قابلیت برخوردار نیست.

از لحاظ عمر باتری و ماندگاری شارژ، Liberty 4 NC عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد به گونه‌ای که با یک بار شارژ کامل تا ده ساعت و با استفاده از کیس شارژ تا 50 ساعت شارژدهی دارد. علاوه‌بر این، فقط با ده دقیقه قرارگیری در کیس، حدود 3.5 ساعت می‌توان از این هندزفری استفاده نمود. کیفیت صدای این هندزفری نیز چیزی کم از رقبای هم قیمت خود ندارد؛ پشتیبانی از کدک LDAC و فرمت صدای با کیفیت Hi-Res و اکولایزر با قابلیت‌های شخصی‌سازی متنوع صدای کم‌نظیر و فوق‌العاده با کیفیتی را در این هندزفری تولید می‌کند.

این محصول با گواهی IPX4 در برابر پاشش قطرات آب و تعریق مقاومت می‌کند؛ لذا از آن می‌توان در روزهای گرم تابستان یا بارانی استفاده کرد. در نهایت به جرات می‌گوییم که اگر طراحی این محصول برای شما خوشایند است، حتما این محصول را به‌عنوان اصلی‌ترین گزینه‌های خرید هندزفری نویز کنسلینگ در نظر بگیرید؛ چرا که بهترین و پریمیوم‌ترین قابلیت‌های یک هندزفری در این محصول گنجانده شده است.

خرید هندزفری Liberty 4 NC

هندزفری نویز کنسلینگ انکر Soundcore Air 2 Pro

یکی دیگر از بهترین هندزفری های نویز کنسلینگ موجود در بازار ایران لیبرتی ایر 2 پرو از برند انکر است که از لحاظ طراحی شباهت زیادی به لیبرتی 4 دارد. انکر در این مدل سنگ تمام گذاشته و با قرار دادن 8 جفت سری سیلیکونی!! در جعبه محصول Liberty Air 2 Pro را با هر سایز گوشی سازگار می‌کند و خیال کاربران را بابت چفت شدن هندزفری داخل گوش آسوده می‌کند. علاوه‌بر این، برنامه Soundcore به کاربر در انتخاب سری سیلیکونی مناسب کمک می‌کند. این هندزفری به کمک مجموعا شش میکروفون، علاوه‌بر حذف نویز به انتقال صدای با کیفیت هنگام مکالمه کمک می‌کند.

هندزفری لیبرتی air 2 pro

با قابلیت Multi Mode ANC یا همان ANC هیبریدی، با توجه قرارگیری در هر نوع محیط می‌توان قابلیت حذف صدای مزاحم را سطح‌بندی نمود. پشتیبانی از کدک صوتی LDAC و انتقال صدای با کیفیت، قابلیت شارژ Qi، نرم افزار اختصاصی با قابلیت تنظیم اکولایزر هندزفری Air 2 Pro را به یکی از بهترین هندزفری های بلوتوثی موجود در بازار بدل می‌کند. عمر باتری این هدفون در حالت پخش موسیقی و در صورت خاموش بودن ANC به حداکثر 7 ساعت و با استفاده از کیس شارژ به 26 ساعت می‌رسد.

خرید هندزفری Liberty Air 2 Pro

هدفون نویز کنسلینگ اپل Airpods Max

ایرپادز مکس اپل، بی‌شک یکی از بهترین هدفون های نویز کنسلینگ و البته جزو گران‌قیمت‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود. هدفون نویز کنسلینگ Airpods Max به صورت ارگونومیک طراحی شده که به خوبی روی سر و گوش‌ها قرار می‌گیرد. اپل در این هدفون برای ایرکاپ‌ها از فلز و برای بالشتک‌های قابل تعویض آن از نوعی پارچه نرم استفاده کرده است. البته استفاده از فلز در بدنه این دستگاه موجب سنگینی ایرپادز مکس شده و ممکن است برای برخی از کاربران در درازمدت مشکل‌ساز شود.

قابلیت نویز کنسلینگ هدفون اپل در مقایسه با هدفون‌های دیگر موجود در بازار عملکرد بسیار بهتری دارد، اما می‌توان آن را هم‌رتبه با هدفون پرچمدار سونی XM5 دانست. از نظر پسیو نویز کنسلینگ این هدفون با توجه به این که ایرکاپ‌های آن کاملا گوش‌های کاربر را فرا می‌گیرد و روی آن چفت می‌شود نیز عملکرد خوبی دارد. حالت Transparency با کیفیت یکی دیگر از برتری‌های هدفون اپل محسوب می‌شود. با فعال کردن این حالت، با استفاده از مجموعا 9 میکروفون صدای محیط به‌خوبی و با کیفیت بالایی به کاربر منتقل می‌شود.

هدفون نویز کنسلینگ Apple Airpods Max

ایرپادز مکس صدای فوق‌العاده‌ باکیفیتی را منتقل می‌کند؛ به‌گونه‌ای که صدای واید و پر جزئیاتی را به گوش کاربر می‌رساند. اگر جزو کاربران اکوسیستم اپل هستید توصیه می‌کنیم که خرید هدفون ایرپادز مکس را در نظر داشته باشید؛ چرا که این هدفون به‌خوبی با محصولات اپل همگام‌سازی شده و می‌تواند به‌سرعت بین آن‌ها سوییچ کند. هدفون پرچمدار اپل از دستورات لمسی پشتیبانی نمی‌کند و اپل برای اجرای برخی از دستورات نظیر سوییچ بین حالت‌های نویز کنسلینگ، کم و زیاد کردن حجم صدا، قطع یا پلی کردن موسیقی یک دکمه فیزیکی و یک دکمه چرخان در نظر گرفته است.

در مجموع اگر وزن 384 گرمی Airpods Max را در نظر نگیریم، کارایی این هدفون 500 دلاری در بقیه بخش‌ها فوق‌العاده محسوب می‌شود و ایرادی به آن وارد نیست. بنابراین اگر قصد خرید بهترین هدفون نویز کنسلینگ دارد، به‌ویژه اگر از کاربران اکوسیستم اپل هستید، بی‌شک ایرپادز مکس گزینه بسیار مناسبی برای شما به‌شمار می‌رود.

خرید هدفون اپل Airpods Max

هدفون نویز کنسلینگ سونی WH-1000XM5

در این بخش از معرفی بهترین هدفون نویزکنسلینگ به سراغ معرفی هدفون پرچمدار سونی WH-1000XM5 می‌رویم که بی‌شک یکی از بهترین‌های بازار به‌شمار می‌آید. در راستای حفاظت از محیط زیست بدنه XM5 سونی از پلاستیک بازیافتی و کاپ‌های آن از نوعی فوم نرم ساخته شده است. کاپ‌های هدفون پرچمدار سونی در دو محور آزادانه گردش می‌کنند و انعطاف خوبی از خود نشان می‌دهند، به همین دلیل این هدفون استفاده راحت و کاربرپسندی دارد.

درایورهای ۳۰ میلی‌متری قرار گرفته شده در WH-1000XM5 موجب می‌شود تا در فرکانس‌های پایین عملکرد بهتری داشته باشد و بیس‌های قوی‌تری تولید کند. حجم صدای تولیدی نیز توسط این دستگاه گرچه بسیار زیاد نیست، اما برای اکثر کاربران قابل قبول و رضایت‌بخش خواهد بود. اکولایزر تعبیه شده در نرم‌افزار این دستگاه قابلیت‌های شخصی‌سازی بی‌شماری را برای کاربران ممکن می‌کند. هدفون پرچمدار سونی به دو روش به دستگاه‌های دیگر متصل می‌شود؛ یکی از طریق بلوتوث 5.2 که بدین ترتیب پاسخ فرکانس آن از 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز خواهد بود و دیگری از طریق کابل AUX که در این صورت بازه فرکانسی تولیدی این هدفون افزایش پیدا کرده و به 4 هرتز تا 40 کیلوهرتز می‌رسد.

هدفون نویز کنسلینگ WH-1000XM5

قابلیت اکتیو نویز کنسلینگ (حذف صدای مزاحم فعال) XM5 نیز تا حد زیادی نویز و سر و صدای محیطی را کاهش می‌دهد. علاوه‌بر این، طراحی این دستگاه به‌گونه‌ای است که از نظر پسیو نویز کنسلینگ (حذف صدای مزاحم غیر فعال) نیز به ‌خوبی عمل می‌کند و بخشی از صدای محیط پیرامون با پوشیدن این هدفون کاهش می‌یابد. مانند اکثر هدفون‌های موجود در بازار Sony XM5 از دستورات لمسی پشتیبانی می‌کند؛ به‌گونه‌ای که با لمس هر دو کاپ دستگاه اموری نظیر تغییر ولوم صدا، پلی یا قطع موزیک و سوییچ بین حالت‌های نویز کنسلینگ را ممکن می‌شود.

سونی دکمه‌های فیزیکی را برای اعمال موارد فوق در قسمت پایینی هدفون پرچمدار خود قرار داده است؛ بدین‌ترتیب که حتی در صورت استفاده کاربران از دستکش، موارد فوق را به‌سهولت انجام شوند. مدت زمان شارژ باتری این هدفون سونی به حدود 3.5 ساعت می‌رسد و شارژدهی آن در صورت خاموش بودن نویز کنسلینگ به 40 ساعت و در صورت روشن بودن آن به حداکثر 24 ساعت می‌رسد. حالت Ambient، قابلیت اتصال همزمان به دو دستگاه (MultiPoint Connection)، پشتیبانی از دستیار صوتی Alexa و Google Assistant، اتصال به تلفن همراه از طریق NFC نیز از قابلیت‌های WH-1000XM5 سونی است. با توجه به موارد فوق می‌توان هدفون WH-1000XM5 را نه تنها یکی از بهترین هدفون های نویز کنسلینگ بازار بلکه بهترین هدفون از هر نظر به شمار آورد.

این مطلب را هم بخوانید:
بهترین هندزفری انکر

هدفون نویز کنسلینگ انکر Soundcore Space Q45

هدفون انکر Soundcore Space Q45 یکی از بهترین هدفون های نویز کنسلینگ موجود در بازار است. این هدفون با طراحی (Over-ear یا روی گوش) ظاهر جذاب و کیفیت ساخت فوق‌العاده بالایی دارد که هر کاربری با هر سلیقه‌ای را راضی خواهد کرد. گوشی‌های Space Q45 از مموری فوم با کیفیت ساخته شده که قرارگیری آن‌ها روی گوش حس راحتی را به‌کاربر منتقل می‌کند. هدفون انکر، گرچه در زمینه نویز کنسلینگ و حذف سر و صدای مزاحم محیط از خود عملکرد مناسبی را نشان می‌دهد، اما مقابل هدفون‌های گران‌قیمتی مانند سونی،اپل و Bose کمی ضعیف‌تر عمل می‌کند.

ماندگاری شارژ باتری Soundcore Space Q45 فوق‌العاده است به‌طوریکه در صورت خاموش بودن نویز کنسلینگ حدود 65 ساعت می‌توان با آن به موسیقی گوش داد. در صورت روشن بودن ANC مصرف باتری بالاتر رفته و رقم شارژدهی به حدود 50 ساعت می‌رسد که عملکردی عالی محسوب می‌شود. پشتیبانی از فناوری شارژ سریع از دیگر ویژگی‌های Space Q45 است، به‌طوری‌که با 5 دقیقه قرارگیری در شارژ حدود 4 ساعت از آن می‌توان استفاده کرد.

هدفون نویز کنسلینگ انکر Space Q45

گفتنی است که این هدفون از دستورات لمسی پشتیبانی نمی‌کند و با قرارگیری چند دکمه می‌توان بین حالت‌های نویز کنسلینگ جابه جا شد یا حجم صدا را کنترل کرد و بین موزیک‌ها جا به جا شد. همچنین، با پشتیبانی از کدک صوتی LDAC و با استفاده از درایورهای 40 میلی‌متری صدای شفاف همراه با بیس عمیقی از این هدفون به گوش می‌رسد. انکر برای اسپیس Q45 یک عدد کیف همراه (هارد کیس) با کیفیت در نظر گرفته که کار حمل و نقل این هدفون را بسیار ساده می‌کند. پشتیبانی از ارتباط مالتی پوینت یا اتصال همزمان به دو دستگاه از دیگر ویژگی‌های این هدفون نویزکنسلینگ انکر محسوب می‌شود.

سخن پایانی

یکی از قابلیت‌های مهم هندزفری و هدفون تکنولوژی حذف صدای مزاحم هنگام گوش دادن به موسیقی یا مکالمه است. شناخت این فناوری با توجه به اینکه انواع مختلفی از آن در این گجت های پوشیدنی وجود دارد، به انتخاب صحیح و آگاهانه‌ هنگام خرید هندزفری و هدفون نویز کنسلینگ منجر می‌شود.

پرسش‌های متداول

فناوری نویز کنسلینگ چیست؟

نویز کنسلینگ به فرایند حذف صدای مزاحم محیط هنگام مکالمه و گوش دادن به موسیقی توسط هدفون و هندزفری‌ها گفته می شود.

بهترین هدفون نویز کنسلینگ در بازار کدام است؟

ایرپاد مکس یکی از بهترین هدفون های نویز کنسلینگ در بازار به شمار می‌رود. با بودجه کمتر می‌توان خرید هدفون انکر Life Q45 را در نظر داشت.

خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.