هر آنچه باید قبل از خرید پنکه پایه بلند بدانید


سارا میرشریف
نظرات 0
content-main-img

گاهی اوقات خرید پنکه می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها برای خنک کردن فضا در روزهای گرم تابستانی به حساب بیاید. پنکه‌ها یکی از لوازم سرمایشی مقرون به صرفه هستند که کارکرد سریع و بسیار آسانی نسبت به سایر لوازم سرمازا دارند. پنکه‌ها از نظر ظاهری دارای تنوع زیادی هستند، اما پنکه‌های پایه بلند یا همان پنکه‌های ایستاده از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین مدل های آن محسوب می‌شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی نکات مهمی که باید پیش از خرید پنکه پایه بلند بدانید، بپردازیم.

چه افرادی باید پنکه پایه بلند خریداری کنند؟

• افرادی که دارای پوست بسیار خشکی هستند.

اگر شما دارای پوست خشکی هستید بهتر است در مجاورت با باد انواع کولرها قرار نگیرید؛ زیرا باد کولر سرد و خشک است و باعث خشک شدن بیشتر پوست و موی شما می‌شود؛ بنابراین بهترین گزینه برای این افراد، پنکه‌های پایه بلند هستند.

• افرادی که از گل و گیاه‌های طبیعی نگهداری می‌کنند.

همان‌طور که در بالا گفتیم، کولرها رطوبت هوا را از بین می‌برند و لازمه پرورش گل و گیاهان طبیعی رطوبت است. اگر برای خنک سازی این فضا از کولرها استفاده می‌کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً از دستگاه‌های بخور سرد استفاده کنید. اما اگر نمی‌خواهید هزینه اضافی پرداخت کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم برای خنک سازی فضای پرورش گل و گیاه خود از پنکه‌های پایه بلند استفاده کنید.

• افرادی که پس از خوابیدن زیر باد کولر کسل می‌شوند.

بسیاری از ما تجربه یک خواب طولانی جلوی کولر و بیدار شدن با احساس کسلی و سردرد را داشته‌ایم. شاید بگویید مگر می‌شود در روزهای گرم تابستان بدون وسایل سرمایشی استراحت کرد؟ در جواب باید گفت شما می‌توانید این مشکل را با خرید یک پنکه پایه بلند برطرف کنید.

• افرادی که بیماری‌های تنفسی دارند.

کولرهای آبی می‌توانند باکتری‌ها و میکروب‌های درون پوشال‌ها را در هوای محیط پخش کنند. این موضوع می‌تواند برای افرادی که دارای بیماری‌های ریوی هستند، بسیار خطرناک به حساب بیاید. اگر شما دارای بیماری‌های تنفسی یا حساسیت هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم از پنکه‌ها برای خنک کردن فضا استفاده کنید.

• افرادی که بیماری‌های مفصلی دارند.

قطعاً بارها به این موضوع توجه کرده‌اید که در زمان‌هایی که استخوان درد دارید، کولرهای آبی و گازی درد شما را چند برابر کرده است. پس اگر شما از بیماری‌های مفصلی رنج می‌برید توصیه می‌کنیم کولر منزلتان را خاموش و از پنکه‌های پایه دار برای خنک کردن اتاقتان استفاده کنید.

خرید پنکه پایه بلند

مزایای پنکه‌های پایه بلند:

قیمت پایین پنکه‌های پایه بلند

حمل آسان به دلیل وزن کم

ایمنی بالا

در خرید پنکه پایه بلند باید به چه فاکتورهایی توجه کنیم؟

1. صدای پنکه پایه بلند

قطعاً خرید یک پنکه پایه بلند پر سروصدا می‌تواند آرامش شما را مختل کند؛ بنابراین فرقی ندارد که از پنکه پایه بلند در کجا استفاده می‌کنید، صدای پنکه یکی از فاکتورهای مهمی است که باید حتماً در زمان خرید باید به آن توجه کنید. برای اینکه میزان صدای دستگاه را بتوانید امتحان کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم که پنکه را با سرعت‌های مختلفی روشن کنید تا از میزان صدای دستگاه مطلع شوید.

2. حالت‌ها و تنظیمات پنکه ایستاده

 برای خرید پنکه حتماً به شما توصیه می‌کنیم به دنبال دستگاه‌هایی با امکانات تنظیماتی متنوع باشید. به کمک حالت‌های گوناگون پنکه شما می‌توانید به راحتی سرعت، جهت چرخش پره‌ها و قابلیت‌های دستگاه را به دلخواه تغییر دهید. همچنین این ویژگی در پنکه‌های ایستاده به شما امکان کنترل بیشتری را روی پنکه می‌دهد و استفاده از آن را برای شما آسان‌تر می‌کند.

3. قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه دستگاه

 یکی دیگر از امکاناتی که یک پنکه پایه بلند باید داشته باشد، قابلیت تنظیم ارتفاع و تنظیم زاویه جریان هوا است. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا تسلط بیشتری روی دستگاه داشته باشید و بتوانید از دستگاه به بهترین نحو استفاده کنید.

4. ریموت کنترل دستگاه

 ریموت کنترل‌ها در پنکه‌های پایه بلند یکی از مهم‌ترین قطعات جانبی برای استفاده از امکانات پنکه و خاموش و روشن کردن آن است؛ بنابراین حتماً در خرید پنکه ایستاده به ریموت کنترل دستگاه توجه کنید.

5. وزن پنکه

 اگر قصد دارید دائماً محل قرارگیری پنکه خود را جابه‌جا کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً پنکه‌هایی با وزن پایین انتخاب کنید.

در خرید پنکه پایه بلند باید به چه فاکتورهایی توجه کنیم؟

6. ظاهر پنکه

یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهمی که در خرید پنکه می‌تواند بر چیدمان و دکوراسیون فضای خانه شما تأثیر بگذارد، ظاهر پنکه است. سعی کنید با توجه به سبک دکوراسیون منزل و طیف رنگی وسایلتان به دنبال یک پنکه متناسب باشید.

7. توان دستگاه

اگر در مناطق گرمسیری زندگی می‌کنید باید به دنبال خرید پنکه‌هایی با توان مصرفی بالاتری باشید. هرچقدر توان دستگاه شما بالاتر باشد دستگاه فضا را بیشتر خنک می‌کند؛ ولی در عوض برق بیشتری هم مصرف می‌کند.

8. ظرفیت هوادهی

به میزان هوایی که پنکه پایه بلند می‌توانند جابه‌جا کنند، ظرفیت هوادهی گفته می‌شود. هرچقدر ظرفیت هوادهی دستگاه بیشتر باشد میزان هوای جابه‌جا شده توسط پنکه هم افزایش پیدا کرده و هوا را خنک‌تر می‌کند. این میزان معمولاً در دفترچه‌های راهنمای دستگاه قید می‌شود.

9. سهولت در تمیز کردن پنکه ایستاده

بهترین پنکه ایستاده پنکه‌ای است که تمیز کردن آن آسان باشد. همان‌طور که می‌دانید پنکه‌ها هوای محیط را جابه‌جا می‌کنند و در صورتی که به راحتی تمیز نشوند می‌توانند گردوغبار را در فضا پخش کنند؛ بنابراین بهترین پنکه ایستاده پنکه‌ای است که تمیز کردن آن آسان باشد.

10. ایمنی دستگاه

همه ما بارها در کودکی از دست زدن به پنکه‌ها منع شده‌ایم و اطرافیانمان ما را از نزدیک شدن و دست زدن به پنکه‌ها ترسانده‌اند. پنکه‌های امروزی دیگر یک تهدید برای سلامتی شما محسوب نمی‌شوند؛ زیرا اکثر پنکه‌های پایه بلند بازار دارای ایمنی بالایی هستند.

11. اندازه پنکه

 مدل‌های مختلف پنکه در ابعاد و اندازه‌های مختلفی در بازار موجود هستند که شما می‌توانید با‌توجه به ابعاد فضا و نیازهایتان، دستگاه مناسبی را خریداری کنید.

12. ضمانت‌نامه و گارانتی

یکی از مهم‌ترین مواردی که در خرید تمامی لوازم‌های برقی از جمله پنکه‌ها باید به آن توجه کنید، گارانتی معتبر شرکتی است. گارانتی یکی از شاخصه‌هایی است که می‌تواند خیال شما را از بابت کیفیت دستگاه راحت کند.

پنکه پایه بلند

نکات مهم در استفاده از پنکه پایه بلند:

- توصیه می‌کنیم برای استفاده از پنکه در شب‌ها، دستگاه را کنار پنجره قرار دهید تا هوای مطلوب‌تری را در طول شب برای شما فراهم کند.

- به هیچ عنوان پنکه پایه بلند را در کنار لوازم حرارتی قرار ندهید.

- هرگز پنکه را در فضای بیرون از خانه و فضاهای مرطوب قرار ندهید.

- لوازمی مثل پرده، گیاه و... را در مجاورت پنکه‌های پایه بلند قرار ندهید.

- برای خاموش کردن پنکه، حتماً ابتدا دکمه خاموش پنکه را بزنید و سپس آن را از پریز برق بکشید.

- به هیچ عنوان در زمان کارکردن پنکه، اجسام خارجی را وارد پره‌های آن نکنید.

- پیش از جابه‌جایی یا تمیز کردن پنکه حتماً آن را از برق بکشید.

سخن آخر

در نهایت باید گفت پنکه‌های پایه بلند یکی از وسایل بسیار کاربردی‌است که می‌تواند فضاهای مختلفی را در ماه‌های گرم سال خنک کند. در این مطلب ما قصد داشتیم مزایای این وسیله را برای شما بیان کنیم و به معرفی نکاتی بپردازیم تا شما بتوانید مناسب‌ترین پنکه پایه بلند را خریداری کنید.

پرسش‌های متداول

پنکه پایه بلند را کجا قرار دهیم؟

با توجه به اینکه محل قرارگیری پنکه پایه‌بلند یکی از نکات بسیار مهم است، به شما پیشنهاد می‌کنیم پنکه پایه بلندتان را در دیوار مقابل فضایی که بیشتر فعالیت‌های روزمره‌تان در آنجا انجام می‌شود، قرار دهید.

آیا پنکه‌های پایه بلند انتخاب خوبی برای اتاق خواب است؟

اگر به دنبال وسیله‌ای برای خنک کردن فضای اتاقتان بدون اینکه رطوبت هوا را از بین ببرد هستید، خرید پنکه ایستاده را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.