راهنمای خرید گوشی تا 14 میلیون تومان


مینو زمانی
نظرات 0
content-main-img
گوشی‌ها یکی از پرکاربردترین وسایل دیجیتالی هستند که روزانه به منظور انجام کارهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستگاه‌ها در برندها و قیمت‌های مختلفی در بازار موجود هستند که ما در این مطلب به معرفی انواع گوشی تا ۱۴ میلیون تومان می‌پردازیم.

اگر به دنبال خرید گوشی تا ۱۴ میلیون تومان هستید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. ما در این مطلب انواع گوشی هایی که تا ۱۴ میلیون تومان به فروش می‌رسند را از نظر مشخصات فنی بررسی کرده و به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید در این رنج قیمتی انتخاب مناسبی داشته باشید.

لیست قیمت گوشی موبایل

هنگام خرید بهترین گوشی تا ۱۴ میلیون تومان باید به مواردی چون اندازه صفحه نمایش و امکانات آن، تراشه به کار برده شده، کارت گرافیک، حافظه، دوربین و باتری دستگاه توجه کنید تا بتوانید خریدی مناسب و کاربردی را تجربه کنید.

معرفی بهترین گوشی تا ۱۴ میلیون تومان

گوشی موبایل یکی از محبوب‌ترین وسایلی است که کاربرد بسیاری دارد و می‌تواند علاوه بر برقراری تماس، در انجام کارهای مختلفی چون گیمینگ و عکاسی همراه مناسبی برای شما باشد. به این صورت بهتر است برای اینکه بتوانید از تمام امکانات این دستگاه پرکاربرد استفاده کنید، باید بهترین انتخاب را در خرید داشته باشید. در قسمت زیر با معرفی انواع گوشی تا ۱۴ میلیون تومان به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید در عین داشتن خریدی مقرون به صرفه و اقتصادی، بهترین مدل گوشی را از جنبه‌های گوناگون خریداری کنید. اگر قصد خرید گوشی تا ۱۵ میلیون تومان را دارید، می‌توانید به مقاله "راهنمای خرید گوشی تا ۱۵ میلیون" مراجعه کرده و با بهترین مدل‌های این رنج قیمتی آشنا شوید.

گوشی موبایل هوآوی Nova 10 SE

یکی از میان‌ رده های محبوب هوآوی گوشی موبایل nova 10 SE است که در سال 2022 معرفی و روانه بازار شده است. پنل پشتی پلاستیکی شبیه به شیشه در این گوشی ظاهری لوکس به آن بخشیده که توانسته توجه کاربران بسیاری را به خود جلب کند. میان رده مقرون‌به‌صرفه هوآوی با صفحه نمایش 10 بیتی از نوع OLED توانایی نمایش بیش از یک میلیارد رنگ را دارد و نرخ نوسازی آن به 90 هرتز می‌رسد. تراشه اسنپدراگون 680G مجهز به پردازنده 8 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Adreno 610 در این گوشی قرار گرفته تا مشکلی بابت پردازش اطلاعات نداشته باشد.

گوشی نوا 10 اس ای

علاوه‌بر این، در پنل پشتی این گوشی مجموعه دوربین سه‌گانه این گوشی در دو جزیره جدا از هم قرار گرفته‌اند. دوربین با حسگر 108 مگاپیکسلی و لنز عریض، حسگر 8 مگاپیکسلی فوق عریض و 2 مگاپیکسلی ماکرو مجموعه دوربین این گوشی را تشکیل می‌دهد که در صورت حضور نور کافی می‌تواند عکس‌هایی با کیفیت قابل قبولی را به ثبت برساند. باتری لیتیوم پلیمری تعبیه شده در این گوشی ظرفیتی معادل 4500 میلی‌آمپر ساعت دارد که با توان 66 وات از طریق آداپتور با سیم شارژ می‌شود. همچنین باتری این گوشی از شارژ معکوس با توان 5 وات پشتیبانی می‌کند.

گوشی هوآوی مدل nova 10 SE

گوشی موبایل اوپو مدل Oppo A98 5G

اولین دستگاهی که در راهنمای خرید گوشی تا ۱۴ میلیون تومان به شما معرفی می‌کنیم، گوشی اوپو مدل Oppo A98 5G محصول سال ۲۰۲۳ است. این گوشی ۱۹۲ گرمی با برخورداری از ارگونومی مناسب و وزن سبک می‌تواند به راحتی در دست قرار بگیرد. گوشی  Oppo A98 5G دارای صفحه نمایش ۶.۷۲ اینچی از نوع LTPS LCD است و محتوا را با رزولوشن (2400 × 1080) پیکسل به نمایش می‌گذارد. همچنین وجود تراکم پیکسلی ۳۹۲ پیکسل در هر اینچ نیز سبب می‌شود تا محتوا با جزئیات دقیقی نمایش داده شود. یکی دیگر از مزایای گوشی اوپو A98 5G، برخورداری از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است که سبب می‌شود تا محتوا با سرعت قابل‌قبولی به‌روز شده و به نمایش گذاشته شود.

گوشی موبایل اوپو مدل Oppo A98 5G
در بخش سخت افزار گوشی Oppo A98 5G شاهد تراشه کوالکام اسنپدراگون ۶۹۵ هستیم که در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 619 می‌تواند عملکرد مناسبی را در پردازش و اجرای دستورات داشته باشد. اوپو در بخش حافظه گوشی Oppo A98 5G هم چیزی کم نگذاشته و آن را ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت حافظه رم مجهز نموده است. بنابراین می‌توانید بدون نگرانی از نبود حافظه، برنامه‌های مورد نظر خود را روی گوشی نصب کنید. گوشی Oppo A98 5G در قسمت نرم‌افزار نیز به اندروید ۱۳ و رابط کاربری ColorOS 13.1 مجهز شده و امکان استفاده آسان از دستگاه را برای کاربر فراهم کرده است.
 در پنل پشت دوربین شاهد یک ماژول دوربین سه گانه با کیفیت 2 + 2 + 64 مگاپیکسل هستیم که تصاویر را با وضوح بسیار بالایی ثبت می‌کنند و در اختیار کاربر قرار می‌دهند. دوربین جلوی این گوشی با داشتن کیفیت ۳۲ مگاپیکسل، قادر است تصاویر سلفی باکیفیت و زیبایی را ثبت کند.
وظیفه تامین انرژی گوشی Oppo A98 5G نیز بر عهده باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری لیتیوم پلیمری است. این باتری با پشتیبانی از شارژ ۶۷ واتی، قابلیت شارژ شدن زیر یک ساعت را دارد و قادر است مدت زمان بسیاری برای انجام کارهای روزانه شارژدهی کند.

گوشی اوپو مدل Oppo A98 5G

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco F4 5G

یکی دیگر از محصولات اقتصادی بازار که در لیست معرفی بهترین گوشی تا ۱۴ میلیون تومان قرار می‌گیرد، گوشی Poco F4 5G محصول شرکت شیائومی است. این گوشی با وزن ۱۹۵ گرم و جنس بدنه پشت شیشه‌ای وارد بازار شد و توانست محبوبیت بالایی را در بازار موبایل از آن خود کند. 
گوشی Poco F4 5G به استاندارد IP53 مجهز شده و می‌تواند مقاومت خوبی در برابر پاشش آب و گرد و غبار از خود نشان دهد.

صفحه نمایش گوشی Poco F4 5G، دارای اندازه ۶.۶۷ اینچی است که صفحه نمایش AMOLED به کار برده در آن با ارائه قابلیت‌هایی چون تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز سبب می‌شود تا بتوانید محتوا را با جزئیات دقیق و سرعت مناسب دریافت کنید. همچنین میزان روشنایی ۹۰۰ نیت سبب می‌شود تا محتوا در هر محیطی حتی زیر نور مستقیم نمایش داده شود و بتوانید به راحتی با گوشی کار کنید.

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco F4 5G
در قسمت سخت‌افزار گوشی پوکو اف ۴ شیائومی از تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸۷۰ استفاده شده است که عملکرد مناسبی را در پردازش دیتاها از خود نشان می‌دهد. همچنین وجود پردازنده گرافیکی Adreno 650 نیز سبب می‌شود تا تصاویر با کیفیت قابل‌قبولی نمایش داده شوند. از نظر حافظه هم باید گفت که گوشی Poco F4 5G به ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت حافظه رم مجهز شده است.

گوشی پوکو اف ۴ شیائومی با اندروید ۱۲ از جعبه خارج می‌شود و به محض روشن شدن قابلیت ارتقاء به اندروید ۱۳ را دارد. برخورداری از رابط کاربری MIUI 14.2 for POCO هم باعث می‌شود تا کاربر بتواند به آسانی با گوشی کار کند. از نظر باتری هم گوشی Poco F4 5G به باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی از نوع لیتیوم یونی مجهز شده و هنگام شارژ، گوشی را تنها در ۳۸ دقیقه به شارژ ۱۰۰ درصدی می‌رساند. به این صورت گوشی Poco F4 5G به عنوان گزینه‌ای از بهترین گوشی شیائومی تا ۱۴ میلیون تومان معرفی می‌شود.

گوشی شیائومی مدل Poco F4 5G

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A25 5G

یک نمونه دیگر از محصولاتی که در راهنمای خرید گوشی تا 14 میلیون تومان قصد معرفی آن را داریم، گوشی گلکسی A25 سامسونگ است. گوشی Galaxy A25 5G یکی از جدیدترین محصولات سامسونگ است که با قیمتی اقتصادی وارد بازار شد. این گوشی نسبت به قیمت مناسبی که دارد، عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش می‌گذارد. 
گوشی Galaxy A25 5G سامسونگ، به صفحه نمایش ۶.۵ اینچی از نوع سوپر امولد تشکیل شده که محتوا را با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل نمایش می‌دهد. نرخ نوسازی در این دستگاه ۱۲۰ هرتز است و این موضوع سبب میشد تا کیفیت مناسب و پویایی فوق العاده در اختیار کاربر قرار دهد.
همچنین مجهز شدن به میزان روشنایی ۱۰۰۰ نیت به کاربر این اجازه را می‌دهد تا بتواند در محیط‌های باز و زیر نور مستقیم از گوشی استفاده کند.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A25 5G
تراشه استفاده شده در این گوشی Exynos 1280 است که در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G68 امکان نصب بازی‌های روز را برای کاربر فراهم می‌کند. به این صورت می‌توانید با خرید یک گوشی اقتصادی میان‌رده انواع بازی‌های مهیج را روی آن نصب کنید و از استفاده آن لذت ببرید.
از نظر حافظه هم گوشی گلکسی A25 عملکردی قابل‌قبول داشته و از حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت بهره برده است. همچنین پشتیبانی از قابلیت افزایش حافظه داخلی تا ۱ ترابایت خیال کاربران را از بابت نصب برنامه‌های پرحجم راحت کرده است.

در بخش نرم‌افزاری هم Galaxy A25 5G از اندروید ۱۴ و رابط کاربری One UI 6 بهره برده که به کاربران امکان دسترسی به جدیدترین ویژگی‌های نرم‌افزاری و به‌روزرسانی‌های امنیتی گوگل را می‌دهد. در ماژول دوربین گوشی گلکسی a25 شاهد سه دوربین اصلی، فوق عریض و ماکرو هستیم که به ترتیب از کیفیت ۵۰ مگاپیکسل، ۸ مگاپیکسل و ۲ مگاپیکسل برخوردار است. دوربین این گوشی می‌تواند تصاویر را با کیفیت مناسبی به همراه جزئیات دقیق ثبت کند. وظیفه تامین انرژی گوشی گلکسی A25 بر عهده یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است که می‌تواند شارژدهی مناسبی در انجام کارهای روزانه مثل بازی کردن یا وب‌گردی داشته باشد.

گوشی سامسونگ مدل Galaxy A25 5G

گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 13 Pro 4G

یکی دیگر از مدل‌هایی که در راهنمای خرید گوشی تا ۱۴ میلیون تومان معرفی می‌کنیم، گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 13 Pro 4G است. این گوشی با ظرفیت داخلی ۲۵۶ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت و ظرفیت رم ۸ گیگابایت و ۱۲ گیگابایت وارد بازار شد که می‌توانید با توجه به نیاز خود حافظه مد نظرتان را انتخاب و خریداری کنید.
گوشی موبایل Redmi Note 13 Pro 4G جدیدترین محصول شیائومی است که در سال ۲۰۲۴ با سه رنگ مشکی، سبز تیره و بنفش وارد بازار شد. این دستگاه با برخورداری از استاندارد IP54 مقاومت بسیار خوبی را در برابر پاشش آب و گرد و غبار از خود نشان می‌دهد.
در پنل جلوی گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو شاهد یک صفحه نمایش لمسی ۶.۶۷ اینچی هستیم که محتوا را با کیفیت +FHD (۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) به نمایش می‌گذارد و این موضوع می‌تواند آن را به دستگاهی مناسب برای تماشای فیلم و سریال تبدیل کند.

گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 13 Pro 4G
تراکم پیکسلی در گوشی Redmi Note 13 Pro 4G شیائومی ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ گزارش شده و بیانگر نمایش محتوا با جزئیات دقیق و کیفیت بالا است. میزان روشنایی این گوشی در بیشترین حالت ۱۳۰۰ نیت است و نشان می‌دهد که این دستگاه در زیر نور مستقیم هم می‌تواند محتوا را با کیفیت خوبی نمایش دهد. برای محافظت از صفحه نمایش گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو از پوشش گوریلا گلس ۵ استفاده شده که مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و خط و خش دارد.

شیائومی در بخش سخت‌افزار گوشی Redmi Note 13 Pro 4G خوب عمل کرده و با قرار دادن تراشه MediaTek Helio G99 Ultra در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 عملکرد مناسبی در اجرا و پردازش دستورات از خود نشان داده است. گوشی Redmi Note 13 Pro 4G از سیستم عامل اندروید ۱۳ و رابط کاربری MIUI 14 بهره برده و به کاربر این امکان را می‌دهد تا بتواند به راحتی با گوشی کار کند. باتری استفاده شده در گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو از نوع لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است و می‌تواند تا ساعت‌ها شما را در انجام بازی‌ها و کارهای روزمره همراهی کند. برای آشنایی و خرید گوشی‌های این برند در رنج قیمتی ۱۵ میلیون تومان نیز می‌توانید سری به راهنمای خرید گوشی های شیائومی تا 15 میلیون زده و با محصولات شیائومی در این بازه قیمتی آشنا شوید.


گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 4G

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco M6 Pro 4G

یکی دیگر از محصولاتی که در راهنمای خرید گوشی تا ۱۴ میلیون تومان به شما معرفی میکنیم، گوشی شیائومی مدل Poco M6 Pro 4G است. گوشی شیائومی Poco M6 Pro 4G به یک پنل ۶.۶۷ اینچی از نوع امولد مجهز شده است و با برخورداری از وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل در اینچ توانایی نمایش محتوا با کیفیت بالا و جزئیات دقیق را دارد. در بخش سخت افزار گوشی شیائومی مدل Poco M6 Pro 4G شاهد تراشه Helio G99 Ultra از شرکت مدیاتک هستیم که در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 میتواند عملکرد خوبی را در اجرا و پردازش برنامه ها از خود نشان دهد. از نظر حافظه هم میتوان گفت که گوشی Poco M6 Pro 4G به حافظه داخلی با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت و حافظه رم با ظرفیت ۸ گیگابایت مجهز شده است و با پشتیبانی از کارت حافظه جانبی امکان ارتقای حافظه را برای کاربران فراهم خواهد کرد.

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco M6 Pro 4G
گوشی پوکو ام ۶ پرو با اندروید ۱۳ از جعبه خارج می‌شود اما به محض استفاده امکان آپدیت سیستم عامل به اندروید ۱۴ وجود دارد. رابط کاربری استفاده شده در این گوشی HyperOS است و اپلیکیشن ها و تنظیمات گوشی را با قابلیت استفاده آسان در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
در پنل پشت گوشی Poco M6 Pro 4G شاهد سه دوربین واید، اولتراواید و ماکرو با کیفیت ۶۴ مگاپیکسل، 8 مگاپیکسل و 2 مگاپیکسل هستیم که میتوانند تصاویر باکیفیت و زیبایی را در محیط با نورهای مختلف به ثبت برسانند. وظیفه تامین انرژی کوشی پوکو ام ۶ پرو نیز به یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی سپرده شده که میتواند در انجام کارهای رومزه و گیم همراه مناسبی برای شما باشد.


گوشی شیائومی مدل Poco M6 Pro 4G

سخن آخر
در راهنمای خرید گوشی تا ۱۴ میلیون تومان به معرفی ۵ مورد از بهترین گوشی های این بازه قیمتی پرداختیم. این گوشی‌ها توانایی مناسبی در اجرای برنامه‌های کاربردی و بازی‌ها دارند و توانسته‌اند توجه خریداران بسیاری را به خود جلب کنند. 
به‌نظر شما چه گوشی‌های دیگری را می‌توانیم به لیست بهترین گوشی تا ۱۴ میلیون تومان اضافه کنیم؟ نظر خود را با کالاتیک به اشتراک بذارید.

سوال های پرتکرار

کدام گوشی تا ۱۴ میلیون برای بازی مناسب است؟

گوشی شیائومی Poco F4 از بهترین گوشی‌های میان‌رده در این بازه قیمتی برای پرداختن به گیم است.

آیا گوشی‌ Poco F4 5G ضد آب است؟

این گوشی با داشتن استاندارد IP53 در برابر پاشش قطرات آب و گرد و غبار از خود مقاومت نشان می‌دهد.

کدام گوشی از سخت افزار قدرتمندی بهره‌مند شده است؟

گوشی موبایل شیائومی مدل از سخت‌افزار مناسبی برای پردازش و اجرای انواع برنامه‌ها و بازی‌های روز برخوردار است.

فروش انواع  محصولات دیجیتالی با قیمت مناسب

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.