بهترین مدل های لپ تاپ لمسی بازار


مینو زمانی
نظرات 0
content-main-img
لپ تاپ های لمسی، در اندازه‌ها و برندهای مختلفی در بازار موجود هستند که می‌توانید متناسب با بودجه و نیازتان خریداری کنید. در این مقاله با معرفی بهترین مدل های لپ تاپ لمسی، به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را هنگام خرید محصول داشته باشید.

لپ تاپ های لمسی یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی هستند که می‌خواهند بدون استفاده از ماوس و کیبورد با لپ تاپ در ارتباط بوده و کارهای خود را پیش ببرند. در حقیقت کار کردن با لپ تاپ لمسی مشابه تلفن همراه است و این امکان را به کاربر می‌دهد تا به صورت مستقیم و بدون واسطه با نمایشگر لپ تاپ کار انجام دهد.

یکی از مهمترین مواردی که باید در خرید لپ تاپ لمسی به آن توجه کنید، برند و کیفیت محصول است. به این ترتیب ما تصمیم گرفتیم که در این مقاله با معرفی بهترین لپ تاپ لمسی تا سال ۲۰۲۴ به شما در خرید این محصول کاربردی و جذاب کمک کنیم. برای آشنایی با بهترین لپ تاپ های تاچ اسکرین موجود در بازار با کالاتیک همراه باشید.

قیمت روز لپ تاپ

لپ تاپ 14 اینچی لمسی ایسوس مدل ExpertBook B3 Flip B3402FBA

یکی از بهترین مدل های لپ تاپ لمسی بازار که دارای کاربری عمومی و طراحی بوده و با ابعاد کوچک خود به راحتی درون کوله پشتی قرار می‌گیرد و قابل حمل است، لپ تاپ ExpertBook B3 Flip B3402FBA محصول شرکت ایسوس است.

لپ تاپ ExpertBook B3 Flip B3402FBA از نمایشگر ۱۴ اینچی از نوع IPS تشکیل شده که توانایی نمایش محتوا با وضوح 1080×1920 پیکسل را دارد. این نمایشگر با برخورداری از میزان روشنایی ۲۵۰ نیت، دسترسی به مطالب و کار کردن با دستگاه در زیر نور مستقیم را برای کاربر فراهم می‌کند. بنابراین می‌توانید در محیط‌های باز به آسانی با لپ تاپ کار کنید و کارهای خود را پیش ببرید.

نرخ نوسازی در نظر گرفته شده برای لپ تاپ ExpertBook B3 Flip B3402FBA ایسوس، ۶۰ هرتز است که امکان اجرای روان و جابجایی آسان در منوها را برای کاربر فراهم می‌کند. لپ تاپ ExpertBook B3 Flip B3402FBA ایسوس با پشتیبانی از قلم Stylus کار را برای دانش‌آموزان، دانشجویان و طراح‌هایی که به دنبال انجام کار و یادداشت‌برداری به صورت سریع و دقیق هستند، راحت می‌کند. برای مشاهده بهترین لپ تاپ های دانشجویی کلیک کنید.

در بخش سخت‌افزار لپ تاپ ایسوس ExpertBook B3 Flip B3402FBA از پردازنده قدرتمند Intel Core i7-1255U استفاده شده است. این پردازنده دارای ۱۰ هسته حقیقی و ۱۲ هسته مجازی بوده و عملکرد خوبی در اجرای کارهای سنگین مانند بازی، ویرایش ویدیو، برنامه نویسی و بسیاری موارد دیگر مناسب است.

لپ تاپ 14 اینچی ایسوس مدل ExpertBook B3 Flip B3402FBA

لپ تاپ ExpertBook B3 Flip B3402FBA با بهره‌مندی از پردازنده گرافیکی Intel Iris Xe Graphics می‌تواند از پس اجرای کارهای سبک به خوبی برآمده و رضایت کاربر را کسب کند. اما برای انجام کارهای سنگین مثل بازی‌ها و برنامه‌های گرافیکی با کیفیت بالا اصلا مناسب نیست و اگر قصد انجام کارهای سنگین را دارید بهتر است به سراغ مدل‌های دیگر لپ تاپ‌های لمسی که در ادامه مطلب بیان می‌کنیم، بروید.

ایسوس در بخش حافظه لپ تاپ ExpertBook B3 Flip B3402FBA از ۱ ترابایت حافظه داخلی و 40 گیگابایت حافظه رم بهره برده و می‌تواند نیاز کاربران در زمینه‌های مختلف، حتی انجام کارهای سنگین را رفع کند. تامین انرژی این لپ تاپ نیز به باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۵۰ وات ساعت سپرده شده است که می‌تواند برای انجام اموری چون وبگردی، تماشای فیلم و سریال و کارهای روزمره و سنگین از ۸ تا ۱۲ ساعت متغیر باشد. از دیگر مزیت‌های لپ تاپ ExpertBook B3 Flip B3402FBA می‌توان به مقاومت بالا در برابر خاک، رطوبت و آب، زاویه بازگشایی 360 درجه و وبکم با کیفیت قابل‌قبول اشاره کرد.

خرید لپ تاپ ایسوس مدل ExpertBook B3 Flip B3402FBA
 

لپ تاپ 15 اینچی مایکروسافت مدل Surface Laptop 5

مدل دیگری که در این لیست به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ های لمسی معرفی می‌شود، لپ تاپ Microsoft Surface Laptop 5 است. مایکروسافت با قرار دادن پردازنده‌ای کم مصرف و صفحه نمایشی با کیفیت در این لپ تاپ، آن را به یکی از بهترین محصولات موجود در بازار تبدیل کرده که از ارزش خرید بالایی برخوردار است و می‌تواند با برخورداری از ویژگی‌هایی چون صفحه نمایش لمسی با کیفیت، شارژدهی بالا، صفحه کلید فوق‌العاده و میکروفون قوی نیازهای کاربران را رفع کند.

لپ تاپ Surface Laptop 5 با برخورداری از وزن سبک و بدنه مقاوم و ظریف به راحتی درون کوله پشتی جای می‌گیرد و قابلیت جابجایی به مکان‌های مختلف بدون احساس سنگینی و خستگی را دارد. صفحه کلید این لپ تاپ بسیار روان بوده و احساس خوبی را در شما ایجاد می‌کند. لپ تاپ سرفیس ۵ مایکروسافت از صفحه نمایش PixelSense Display در اندازه ۱۵ اینچ برخوردار است و تصاویر را با وضوح ۱۶۶۴×۲۴۹۶ پیکسل به نمایش می‌گذارد.

در بخش سخت افزار Surface Laptop 5 مایکروسافت از پردازنده Intel Core i7-1255U تشکیل شده است که دارای ۱۰ هسته حقیقی و ۱۲ هسته مجازی است. وجود این پردازنده در Surface Laptop 5 سبب می‌شود تا بتوانید برنامه‌های نیمه‌سنگین و پیشرفته را بدون لگ و کندی اجرا کنید. 

لپ تاپ 15 اینچی لمسی مایکروسافت مدل Surface Laptop 5

لپ تاپ Surface Laptop 5 در بخش گرافیک از پردازنده Intel Iris Xe Graphics به صورت یکپارچه استفاده می‌کند اما باید گفت که این چیپ توان پردازشی بالایی ندارد و تنها می‌تواند در اجرای برنامه‌های سبک عملکرد خوبی از خود نشان دهد. مایکروسافت در قسمت حافظه لپ تاپ لمسی Surface Laptop 5 از ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۱۶ گیگابایت حافظه رم استفاده کرده است.

از آن جا که در سخت افزار Surface Laptop 5 از پردازنده و کارت گرافیک کم مصرف استفاده شده است، انتظارات از عملکرد باتری این دستگاه به شدت بالا رفته است. خوشبختانه Surface Laptop 5 در بخش باتری هم عملکرد خوبی داشته و با شارژدهی حداکثر ۱۷ ساعت می‌تواند در این بخش هم رضایت کاربران را کسب کند.

از دیگر قابلیت‌های لپ تاپ لمسی Surface Laptop 5 می‌توان به قابلیت دریافت ۱۰ لمس همزمان، قابلیت تشخیص چهره به کمک ویژگی ویندوز هلو (Windows Hello)، مجهز شدن به وبکم با کیفیت HD و مجهز به حسگر روشنایی محیط اشاره کرد.

خرید لپ تاپ مایکروسافت مدل Surface Laptop 5

این مطلب را هم بخوانید:
راهنمای جامع خرید لپ تاپ

لپ تاپ 13.4 اینچی ایسوس مدل ROG Flow Z13 GZ301ZE

یکی دیگر از بهترین لپ تاپ های صفحه لمسی که به دلیل استفاده کاربری عمومی و مالتی مدیا از ارزش خرید بالایی برخوردار است، لپ تاپ لمسی ایسوس مدل ROG Flow Z13 GZ301ZE است. لپ تاپ تاچ اسکرین ROG Flow Z13 دارای یک صفحه کلید نسبتا کوچک اما با کیفیت است که از دکمه‌های بی‌صدا تشکیل شده و هنگام تایپ کردن احساس خوشی را به کاربر القا می‌کند.

لپ تاپ ROG Flow Z13 با استفاده از نمایشگر کوچک ۱۳.۴ اینچی خود می‌تواند تصاویر را با رزولوشن ۲۴۰۰×۳۸۴۰ پیکسل به نمایش بگذارد. برخورداری از تراکم ۳۳۷ پیکسل در هر اینچ نیز نشان می‌دهد که این لپ تاپ می‌تواند محتوا را با جزئیاتی دقیق و واضح در اختیار کاربر قرار دهد. بنابراین می‌توانید برای انجام بازی یا تماشای فیلم و سریال روی ROG Flow Z13 با کیفیت بالا حساب باز کنید.

لپ تاپ 13.4 اینچی ایسوس مدل ROG Flow Z13 GZ301ZE

در قسمت پردازشی لپ تاپ لمسی ROG Flow Z13 از پردازنده قدرتمند Intel Core i9-12900H استفاده شده است که توانایی اجرای بازی‌های سنگین و برنامه‌های حرفه‌ای را دارد. بنابراین می‌توانید برای انجام تمام امور از وب‌گردی گرفته تا برنامه‌نویسی و گیم روی این لپ تاپ لمسی ایسوس حساب باز کنید.

همچنین وجود پردازنده گرافیکی NVIDIA RTX 3050 Ti هم دلیلی بر عملکرد بسیار خوب این لپ تاپ در اجرای برنامه‌ها بوده و تصاویر را با کیفیت مناسبی در اختیار کاربر خواهد گذاشت. لپ تاپ ROG Flow Z13 با ۱ ترابایت حافظه داخلی و ۱۶ گیگابایت حافظه رم وارد بازار شده است و می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب برای اجرای بازی و اپلیکیشن‌ها به شمار رود.

ایسوس برای تامین انرژی لپ تاپ لمسی ROG Flow Z13 نیز از باتری لیتیوم یونی ۴ سلولی با ظرفیت ۵۶ وات ساعت استفاده کرده است. این باتری با پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع می‌تواند طی مدت زمان ۳۰ دقیقه حدود ۵۰ درصد شارژ شود و شما را تا ساعت‌ها در انجام امور همراهی کند. از سایر قابلیت‌های لپ تاپ ROG Flow Z13 می‌توان به پشتیبانی از Dolby Vision HDR، قابلیت حذف صدای مزاحم هنگام مکالمه با استفاده از هوش مصنوعی، توان پردازشی بالا و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. اگر به لپ تاپ های برند ایسوس علاقه دارید، مطلب بهترین لپ تاپ ایسوس را مطالعه کنید.

خرید لپ تاپ ایسوس مدل ROG Flow Z13 GZ301ZE

لپ تاپ 14.5 اینچی ایسوس مدل Zenbook Pro 14 Duo OLED UX8402ZE

یکی دیگر از بهترین لپ تاپ‌های لمسی بازار، Zenbook Pro 14 Duo OLED UX8402ZE متعلق به برند ایسوس است که به دلیل مجهز شدن به سیستم سخت‌افزاری نسل جدید از ارزش خرید بالایی برخوردار است. این محصول با داشتن طراحی زیبا و منحصر به فرد و همچنین عملکرد بی‌نظیر در پردازش‌های سنگین، به یکی از خاص‌ترین لپ تاپ‌های بازار تبدیل شده است.

بهره‌مندی از متریال آلومینیوم، رنگ خاص و جذاب، پوشش مات بدنه، وزن بسیار سبک، طراحی باریک و در عین حال مقاوم، داشتن دو صفحه نمایش لمسی، پشتیبانی از فرمان‌های چند لمسی و غیره از جمله مزیت‌هایی است که لپ تاپ زنبوک پرو ۱۴ مدل UX8402ZE از آن‌ها برخوردار بوده و این لپ تاپ را به محصولی حرفه‌ای و قدرتمند تبدیل کرده است.

لپ تاپ لمسی ایسوس Zenbook Pro 14 Duo OLED UX8402ZE از یک نمایشگر ۱۴.۵ اینچی اولد تشکیل شده که تصاویر را با رزولوشن ۱۸۰۰×۲۸۸۰ پیکسل نمایش می‌دهد. این دستگاه دارای دو صفحه نمایش لمسی است که اغلب نمایشگر دوم آن برای طراحی و کار با قلم کاربرد دارد. نمایشگر لمسی به کاربر این امکان را می‌دهد تا با سیستم تعاملی روان و آسان را تجربه کند.

لپ تاپ 14.5 اینچی لمسی ایسوس مدل Zenbook Pro 14 Duo OLED UX8402ZE

برخورداری از تراکم ۲۳۴ پیکسل در هر اینچ سبب می‌شود تا تصویر با جزئیات دقیق نمایش داده شود. بنابراین می‌تواند گزینه خوبی برای پرداختن به گیم یا انجام کارهای گرافیکی حرفه‌ای باشد. یکی دیگر از مزایای قابل‌توجه نمایشگر لپ تاپ Zenbook Pro 14 Duo OLED UX8402ZE برخورداری از میزان روشنایی 550 نیت است که به کاربر این اجازه را می‌دهد تا در نور زیاد به راحتی با لپ تاپ کار کند.

در قسمت سخت افزار لپ تاپ Zenbook Pro 14 Duo OLED UX8402ZE از پردازنده پر قدرت INTEL CORE I7 12700H استفاده شده است که توانایی اجرای برنامه‌های سنگین و حرفه‌ای بدون لگ و کندی را دارد.

وجود پردازنده گرافیکی NVIDIA RTX 3050 Ti با حافظه مجزای ۴ گیگابایت سبب می‌شود تا برنامه‌های سنگین گرافیکی، طراحی و برنامه‌نویسی و همچنین بازی‌های حرفه‌ای به صورت کاملا روان اجرا شوند. در این لپ تاپ لمسی ایسوس از ۱ ترابایت حافظه داخلی و ۱۶ گیگابایت حافظه رم استفاده شده که در اجرای چندین برنامه‌ به صورت همزمان و بدون افت سرعت تاثیرگذار خواهد بود.

ایسوس با قرار دادن یک باتری ۴ سلولی لیتیوم یونی با ظرفیت ۷۶ وات‌ساعت بر روی لپ تاپ Zenbook Pro 14 Duo OLED UX8402ZE، انرژی مورد نیاز قطعات را به خوبی تامین می‌کند؛ به طوری‌که کاربر می‌تواند پس از هر بار شارژ کامل، ۴ الی ۷ ساعت از لپ‌تاپ استفاده کند.

خرید لپ تاپ ایسوس مدل Zenbook Pro 14 Duo OLED UX8402ZE

در آخر؛ ارزش خرید کدام یک از لپ تاپ های صفحه لمسی بیشتر است؟

در این مقاله از کالاتیک چند گزینه از بهترین مدل های لپ تاپ لمسی بازار را معرفی کردیم. هرکدام از این محصولات دارای قابلیت‌هایی هستند که می‌توانند نیازهای شما را در زمینه‌های مختلف رفع کنند. برای مثال یکی از مدل‌ها برای انجام کارهای سبک و دیگری برای انجام کارهای سنگین و حرفه‌ای مناسب است. یک مدل در کنار قیمت مقرون به صرفه امکانات کمتری دارد و دیگری دارای امکانات بیشتر به همراه قیمت بالاتر است.

پس اینکه کدام یک از لپ تاپ های لمسی معرفی شده را برای خرید انتخاب کنید، به معیارها و بودجه مدنظرتان بستگی خواهد داشت.

در حالت کلی، هرچه یک لپ تاپ قیمت بالاتری داشته باشد، از امکانات بیشتری برخوردار بوده و می‌تواند پاسخگوی تمام نیازهای شما در زمینه‌های مختلف باشد. بنابراین اگر می‌خواهید محصولی را بخرید که از امکانات بسیاری برخوردار باشد و بتواند شما را حتی در انجام کارهای فوق سنگین و حرفه‌ای همراهی کند، پیشنهاد می‌کنیم لپ تاپ 14.5 اینچی ایسوس مدل Zenbook Pro 14 Duo OLED UX8402ZE (i7 12700H-16GB-RTX 3050-1TB SSD) را در اولویت لیست خرید خود قرار دهید.

پرسش های متداول

بهترین لپ تاپ لمسی با قلم کدام است؟

لپ تاپ ExpertBook B3 Flip B3402FBA و لپ تاپ ایسوس مدل Zenbook Pro 14 Duo OLED UX8402ZE از بهترین لپ تاپ های لمسی با قلم هستند.

لپ تاپ لمسی بهتر است یا معمولی؟

انتخاب لپ تاپ بین دو گزینه لمسی و معمولی موضوعی کاملا انتخابی است و به نیاز کاربر بستگی دارد. اگر دانشجو، طراح یا گیمر هستید، خرید لپ تاپ لمسی به دلیل استفاده آسان و سریع می‌تواند برای شما گزینه بهتری نسبت به لپ تاپ معمولی باشد.

کدام برند برای لپ تاپ لمسی بهتر است؟

ایسوس و مایکروسافت از بهترین و باکیفیت‌ترین برندهای تولید لپ تاپ لمسی هستند که می‌توانید با مراجعه به لینک‌های قرار داده شده در مقاله، محصول مورد نظر خود را به صورت غیرحضوری خریداری کنید.

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.