راهنمای خرید گوشی تا 18 میلیون تومان


سارا میرشریف
نظرات 0
content-main-img
گوشی های موبایل در حال حاضر یکی از ضروری‌ترین ابزارهای ارتباطی روزمره ما به‌حساب می‌آیند و همه ما در طول روز به آن‌ها نیاز داریم.

باتوجه‌به تنوع بالای گوشی‌های موجود در بازار، انتخاب بهترین گوشی باتوجه‌ به بودجه، کار آسانی نیست. در حال حاضر گوشی های میان رده زیر 20 میلیون تومان و در رنج قیمتی 18 میلیون تومان، جزو پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند هستند؛ علت محبوبیت گوشی‌های میان‌رده، ارائه حداکثر امکانات و کیفیت در کنار قیمت متوسط آن‌ها است. اگر شما هم جزو افرادی هستید که قصد خرید گوشی تا 18 میلیون تومان را دارید، مطالعه این مقاله می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

خرید گوشی موبایل

معرفی بهترین گوشی تا 18 میلیون تومان

همانطور که در ابتدا گفتیم، گوشی‌های هوشمند موجود در رنج قیمتی 15 میلیون تا 18 میلیون از تنوع به نسبت بالایی برخوردارند؛ در ادامه به معرفی بهترین گوشی تا 18 میلیون خواهیم پرداخت:

1. گوشی موبایل گوگل Pixel 6a 

نکات مثبت

  • طراحی جذاب و کاربرپسند
  • بهره‌مندی از رتبه IP67
  • دوربین‌های قدرتمند
  • صفحه‌نمایش باکیفیت

نکات منفی

  • بدنه از جنس پلاستیک
  • عدم پشتیبانی از شارژ بی‌سیم

گوشی گوگل Pixel 6a یکی از بهترین گوشی‌ها تا 18 میلیون تومان است که دارای طراحی جذاب و کیفیت دوربین فوق العاده ای در بین گوشی های میان رده است. در طراحی این گوشی، گوگل از شیشه برای صفحه نمایش و پلاستیک برای پنل پشتی استفاده کرده‌است؛ همچنین پنل پشتی و جلویی این گوشی به کمک قاب آلومینیومی به هم متصل شده اند.

گوشی موبایل گوگل Pixel 6a 

پیکسل 6a با بهره‌مندی از صفحه‌نمایش 6.1 اینچی OLED و وزن 178 گرم جزو گوشی‌های خوش‌دست و سبک وزن به‌حساب می‌آید. طراحی خاص این محصول باعث شده تا با در دست گرفتن آن، حس یک گوشی بالارده به کاربر القا شود. گوشی گوگل Pixel 6a مجهز به دوربین دوگانه متشکل از یک سنسور اصلی 12.2 مگاپیکسلی، یک سنسور 12 مگاپیکسلی اولترا واید و در بخش سلفی نیز مجهز به یک دوربین 8 مگاپیکسلی است. در مجموع دوربین‌های این گوشی میان رده، عملکرد خوبی دارند و حتی می‌توانتد با گوشی های قیمت بالاتر، به رقابت بپردازند.

در بخش سخت‌افزار، گوگل در ساخت این گوشی از چیپ اختصاصی خود یعنی تراشه Google Tensor استفاده کرده است. باوجود اینکه تراشه Google Tensor عملکرد بسیار قدرتمندی ندارد، اما به‌راحتی می‌تواند از پس کارهای نیمه‌سنگین و سنگین بربیاید. در بخش باتری، این گوشی میان رده گوگل مجهز به باتری 4410 میلی آمپر ساعتی است که می‌تواند در استفاده متوسط 6 ساعت و 29 دقیقه دوام بیاورد. لازم به ذکر است که گوشی Pixel 6a از شارژ تا 18 وات پشتیبانی می‌کند؛ اما متاسفانه آداپتور 18 واتی در جعبه قرار گرفته نشده و کاربر باید آن را به‌صورت جداگانه تهیه کند.

مشخصات گوشی موبایل گوگل Pixel 6a
تراشه (SOC) Google Tensor (5 nm)
پردازنده گرافیکی Mali-G78 MP20
تعداد سیم‌کارت تک سیم کارت
کیفیت دوربین 12 + 12.2 مگاپیکسل
سیستم عامل اندروید 12 (Snow Cone)
حافظه داخلی 128 گیگابایت
حافظه رم 6 گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه ندارد
ظرفیت باتری 4410 میلی‌آمپر ساعت

 

گوشی گوگل Pixel 6a 

2. گوشی موبایل موتورولا مدل Edge 40

نکات مثبت 

  • کیفیت ساخت بالا
  • بهره‌مندی از رتبه IP68
  • سخت‌افزار قدرتمند 
  • پشتیبانی از شارژ بی‌سیم

نکات منفی

  • عمر متوسط باتری

موتورولا اج 40 یکی از بهترین گوشی‌های میان رده موتورولا در رنج قیمتی 18 میلیون تومان است که با سخت افزار قدرتمند، کیفیت ساخت بالا و دوربین قوی می‌تواند در لیست بهترین گوشی تا 20 میلیون قرار بگیرد. موتورولا اج 40 با بهره‌مندی از صفحه نمایش 6.55 اینچی منحنی با نرخ نوسازی 144 هرتز، رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل و تراکم پیکسلی 402 ppi ، می‌تواند تصاویر بسیار پویا و واضحی را به‌نمایش بگذارد.

گوشی موبایل موتورولا مدل Edge 40

در بخش دوربین، این گوشی موتورولا دارای دوربین دوگانه متشکل از سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی و یک سنسور اولترا واید 13 مگاپیکسلی است که در شرایط نوری مطلوب می‌تواند تصاویر بسیار باکیفیتی را ثبت کند. این گوشی در بخش سلفی، مجهز به دوربین 32 مگاپیکسلی است که در بین گوشی های معرفی شده، در زمینه ثبت عکس سلفی، عملکرد بهتری دارد. به همین دلایل است که این دستگاه در لیست بهترین گوشی پیشنهادی ما قرار گرفته است.

موتورولا اج 40 با تراشه مدیاتک Dimensity 8020 عرضه می‌شود که می‌تواند عملکرد به نسبت خوبی در اجرای برنامه‌های سنگین و بازی‌ها داشته باشد؛ با این‌حال این گوشی در اجرای برنامه‌های سنگین با افزایش حرارت روبرو شده و کمی تاخیر نیز در اجرای دستورات ایجاد می‌کند. Edge 40 دارای یک باتری 4400 میلی آمپر ساعتی است که می‌تواند در استفاده متوسط بین 5 تا 6 ساعت دوام بیاورد. این گوشی از شارژ 68 واتی نیز پشتیبانی می‌کند که به کمک این ویژگی می‌توان در کمتر از یک ساعت، گوشی را شارژ کرد.

مشخصات گوشی موبایل موتورولا مدل Edge 40
تراشه (SOC) Mediatek Dimensity 8020 (6 nm)
پردازنده گرافیکی Mali-G77 MC9
تعداد سیم‌کارت تک سیم کارت
کیفیت دوربین 13 + 50 مگاپیکسل
سیستم عامل اندروید 13 (Tiramisu)
حافظه داخلی 256 گیگابایت
حافظه رم 8 گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه ندارد
ظرفیت باتری 4400 میلی‌آمپر ساعت

 

گوشی موتورولا مدل Edge 40

3. گوشی موبایل ناتینگ فون 1

نکات مثبت

  • کیفیت ساخت بالا
  • طراحی منحصر به فرد
  • عمر بالای باتری
  • دوربین با کیفیت

نکات منفی 

  • افت کیفیت دوربین در نورکم
  • عدم وجود آداپتور در جعبه

یکی دیگر از بهترین گوشی های میان رده در رنج قیمتی 15 تا 18 میلیون، ناتینگ فون 1 است. ناتینگ در طراحی این گوشی، نهایت خلاقیت را به‌خرج داده؛ طراحی ناتینگ فون 1، ترکیبی از آیفون 12 اپل و استفاده از گلیف‌هایی است که جذابیت گوشی را چندین برابر کرده‌اند. گوشی Nothing Phone 1، دارای صفحه نمایش 6.55 اینچی با بهره‌مندی از پنل OLED فول اچ‌دی پلاس ، نرخ نوسازی 120 هرتز، میزان روشنایی 1200 نیت و نرخ پاسخ‌دهی 240 هرتز است که تمامی این ویژگی ها باعث شده تا این گوشی عملکرد بهتری از نظر صفحه نمایش با رقبای میان رده خود داشته‌باشد.

گوشی موبایل ناتینگ فون 1

این گوشی دارای دو دوربین 50 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی 16 مگاپیسکلی است. سنسور اصلی دارای قابلیت لرزش گیر اپتیکال OIS است که امکان عکسبرداری بدون لرزش را درحال حرکت برای کاربر فراهم می‌کند. در بخش سخت افزار، ناتینگ فون 1 مجهز به تراشه Snapdragon 778G Plusاست که می‌تواند عملکرد خوبی در اجرای برنامه‌های اندرویدی و بازی‌های نیمه سنگین داشته باشد. Nothing phone 1 در بخش باتری نیز، مجهز به باتری 4500 میلی آمپر ساعتی است که این باتری در حالت استفاده مداوم از گوشی، می‌تواند تا 5 ساعت دوام بیاورد.

مشخصات گوشی ناتینگ فون 1
تراشه (SOC) Snapdragon 778G+ 5G
پردازنده گرافیکی Adreno 642L
تعداد سیم‌کارت دو سیم کارت
کیفیت دوربین 50 + 50 مگاپیکسل
سیستم عامل اندروید 12
حافظه داخلی 256 گیگابایت از نوع UFS 3.1
حافظه رم 8 گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه ندارد
ظرفیت باتری 4500 میلی‌آمپر ساعت

 

گوشی ناتینگ فون 1

4. گوشی سامسونگ مدل Galaxy A54 5G

نکات مثبت

  • طراحی مینیمال و جذاب
  • دوربین قدرتمند
  • بهره مندی از رتبه IP67
  • کیفیت بالای صفحه نمایش

نکات منفی

  • عملکرد متوسط سنسور ماکرو 
  • سرعت به نسبت پایین شارژ

یکی دیگر از بهترین گوشی های میان رده سامسونگ در رنج قیمتی 18 میلیون تومان، موبایل سامسونگ گلکسی A54 است. این گوشی دارای صفحه‌نمایش 6.40 اینچی با نرخ نوسازی 120 هرتز، وضوح 1080 در 2340 پیکسل است که می‌تواند تصاویر را با کیفیت بسیار بالایی به‌نمایش بگذارد. در بخش سخت افزار، گلکسی A54 از تراشه Exynos 1380 بهره‌مند است که عملکرد خوبی در اجرای انواع بازی دارد. سامسونگ گلکسی A54 5G از سیستم عامل اندروید 13 پشتیبانی کرده و انرژی خود را از یک باتری غیرقابل تعویض 5000 میلی آمپر ساعتی تامین می‌کند.

گوشی سامسونگ مدل Galaxy A54 5G

یکی از نقاط قوت این گوشی میان رده، دوربین سه گانه قدرتمند آن است. دوربین گلکسی A54 از یک سنسور 50 مگاپیکسلی، سنسور 12 مگاپیکسلی اولترا واید و یک سنسور ماکرو 5 مگاپیکسلی تشکیل شده‌است. این گوشی همچنین در بخش سلفی، مجهز به یک دوربین 32 مگاپیکسلی است که می‌تواند تصاویر را با وضوح و کیفیت فوق العاده‌ای ثبت کند.

مشخصات گوشی سامسونگ مدل Galaxy A54 5G  
تراشه (SOC) Exynos 1380 (5 nm)
پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP5
تعداد سیم‌کارت دو سیم کارت
کیفیت دوربین 5 + 12 + 50 مگاپیکسل
سیستم عامل اندروید 13 (Tiramisu)
حافظه داخلی 256 گیگابایت
حافظه رم 8 گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد/ microSDXC
ظرفیت باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت

 

گوشی سامسونگ مدل Galaxy A54 5G

5. گوشی شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus 5G

نکات مثبت

  • دوربین اصلی با کیفیت
  • شارژ سریع 120 وات
  • طراحی زیبا و چشم‌نواز

گوشی شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس

نکات منفی

  • عملکرد نه‌چندان مطلوب سایر لنزهای دوربین

برای خرید گوشی تا 18 میلیون تومان می‌توانید به برند شیائومی و گوشی Redmi Note 12 Pro Plus هم فکر کنید! این گوشی از طراحی زیبا و جذابی برخوردار است و به خوبی در دست جای می‌گیرد. صفحه‌نمایش گوشی ردمی نوت 12 پرو پلاس یکی از نقاط قوت این گوشی است که با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل، محتوا را با وضوح بالا و رنگ‌های درخشان نمایش می‌دهد. نرخ نوسازی 120 هرتز دیگر ویژگی مثبت این صفحه‌نمایش است که با استفاده از آن می‌توانید بازی‌های گرافیکی را بدون مشکل اجرا کرد.

دوربین اصلی Xiaomi Redmi Note 12 Pro Plus با سنسور 200 مگاپیکسلی تصاویر را با کیفیت بالا تثبت می‌کند. دیگر سنسورهای دوربین پشتی هم کیفیتی قابل‌قبول دارند و دوربین سلفی هم با سنسور 16 مگاپیکسلی عملکرد مطلوبی دارد. در بخش سخت‌افزار شیائومی از تراشه MediaTek MT6877V Dimensity 1080 استفاده کرده که در کنار آن پردازنده گرافیکی Mali-G68 هم به کار رفته. در بخش باتری، این گوشی میان رده شیائومی مجهز به باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی است که از شارژ سریع 120 واتی هم پشتیبانی می‌کند.

گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus 5G با اندروید 12 و رابط کاربری MIUI 14 عرضه شده است. در مجموع این گوشی یکی از بهترین گوشی های زیر 18 میلیون بازار است که با طراحی جذاب و مشخصات فنی خب، ارزش خرید بالایی دارد.

مشخصات شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus 5G  
تراشه (SOC) MediaTek MT6877V Dimensity 1080
پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP5
تعداد سیم‌کارت دو سیم کارت
کیفیت دوربین 2 + 8 + 200 مگاپیکسل
سیستم عامل اندروید 12 
حافظه داخلی 256 گیگابایت
حافظه رم 8 گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه ندارد
ظرفیت باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت

گوشی شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus 5G

سخن آخر

در این مقاله به معرفی پرفروش ترین و بهترین گوشی های تا 18 میلیون تومان پرداخته‌ایم. با مطالعه این مقاله شما می‌توانید با توجه به نیازهایتان مناسب‌ترین گوشی میان‌ رده را انتخاب و خریداری کنید. امیدواریم که مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. خوشحال می‌شویم نظرات خود را در بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

پرسش های متداول

بهترین گوشی تا 18 میلیون تومان از نظر دوربین کدام است؟

گوشی گلکسی A54 یکی از بهترین گوشی تا 18 میلیون تومان از نظر کیفیت دوربین به حساب می‌آید.

کدام گوشی تا 18 میلیونی بهترین عملکرد باتری را دارد؟

ناتینگ فون 1 و گلکسی A54 بهترین میان رده های این لیست از نظر طول عمر باتری به حساب می‌آیند.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.