هرآنچه قبل از خرید هیتر برقی باید بدانید


سارا میرشریف
نظرات 0
content-main-img

با شروع فصل سرما لوازم گرمایشی مانند بخاری‌ها و هیترهای برقی اهمیت زیادی پیدا می‌کنند. هیتر های برقی از لوازم گرمایشی بسیار کاربردی به‌شمار می‌رود که از آن می‌توان در فضاهای کوچک و بزرگ استفاده کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی هر آنچه که باید قبل از خرید هیتر برقی، بپردازیم و هر کدام را برای شما بررسی کنیم.

فن هیتر چه کاربرد هایی دارد؟

فن هیترها در حقیقت لوازمی هستند که به کمک انرژی الکتریکی، گرمای مطلوبی در فضا ایجاد می‌کنند. همان‌طور که از نام فن هیتر مشخص است این دستگاه به فن مجهز شده که دقیقا عملکردی مانند پنکه دارد، با این تفاوت که باد گرم را به فضا منتقل می‌کند. یکی از دغدغه‌هایی که در استفاده از لوازم گرمایشی برقی وجود دارد، مصرف برق است. خوشبختانه فن هیترها به کمک ویژگی‌هایی مثل ترموستات و تایمر قابل تنظیم از کم مصرف ترین لوازم گرمایشی برقی به حساب می‌آیند.

کاربرد هیتر برقی

فن هیتر ها چه مزایایی دارند؟

فن هیترها دارای مزایای زیادی نسبت به سایر لوازم گرمازا هستند که از مهم‌ترین این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نیاز نداشتن به گاز

نصب آسان

ایمنی بالا برای فضاهای بسته

حمل آسان

قیمت مناسب

تنوع بالای دستگاه

در خرید هیتر برقی باید به چه مواردی توجه کنیم؟

موارد مهم زیادی وجود دارند که شما باید برای خرید بهترین هیتر برقی به آنها توجه کنید. در ادامه به معرفی مهم‌ترین این موارد خواهیم پرداخت:

1. قابلیت تنظیم دما

یک فن هیتر استاندارد باید از قابلیت تنظیم دما برخوردار باشد. شما به کمک این قابلیت می‌توانید میزان حرارت دستگاه را بهتر کنترل و به دمای مورد نظر خود را اعمال کنید. همچنین قابلیت تنظیم دما در هیترهای برقی باعث صرفه جویی در مصرف برق نیز می‌شود که این مورد در تمامی لوازم برقی اهمیت ویژه‌ای دارد.

2. بهره‌مندی از تایمر برای جلوگیری از اتلاف انرژی

وجود تایمر در هیتر برقی باعث جلوگیری از اتلاف انرژی می‌شود؛ زیرا گاهی اوقات ممکن است که فراموش کنید دستگاه خود را خاموش کرده‌اید و این موضوع امکان دارد باعث نگرانی شما از بابت هزینه‌های قبض برق شود. وجود تایمر در هیتر های برقی باعث می‌شود تا دستگاه هر چند وقت یکبار در درجه حرارت معینی خاموش شود و این موضوع می‌تواند از اتلاف انرژی جلوگیری کند.

مقاله مرتبط:

هر آنچه باید قبل از خرید پنکه پایه بلند بدانید

3. گارانتی و ضمانت نامه معتبر

یکی از مهم‌ترین مواردی که در خرید تمامی لوازم برقی از جمله هیتر های برقی باید به آن توجه کرد، وجود گارانتی و ضمانت نامه معتبر شرکتی است که این ویژگی می‌تواند نشانگر کیفیت بالای محصول باشد.

فاکتورهای مهم در خرید هیتر برقی

4. وزن دستگاه و قابلیت حمل آن

از ویژگی‌های مهمی که در زمان خرید هیتر برقی باید به آن توجه کنید، وزن دستگاه و قابلیت حمل آسان آن است. هیتر های برقی باید وزن بسیار سبکی داشته باشند تا بتوان آن‌ها را در فضاهای مختلف قرار داد. لازم به ذکر است که در برخی از هیترهای برقی چرخ تعبیه شده تا جابه‌جایی دستگاه بسیار آسان‌تر شود.

5. ایمنی هیتر برقی

در لوازم گرمایشی ایمنی یکی از مهم‌ترین فاکتورها است. خوشبختانه هیتر های برقی جز لوازمی است که به علت استفاده از اتصال برقی، از ایمنی بالایی برخوردار شده و با خیال راحت می‌توانید از آن در فضاهایی همچون اتاق خواب و سایر فضاهای منزل استفاده کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید هیتر برقی، به گواهی ایمنی و برچسب ایمنی دستگاه توجه داشته باشید.

6. توان گرمایشی دستگاه

توان گرمایشی یکی دیگر از موارد مهم در انتخاب و خرید هیترهای برقی است که می‌تواند روی بازدهی گرمایشی دستگاه تأثیر بگذارد. برای محاسبه توان گرمایشی مناسب لازم دارید مساحت فضا را در نظر بگیرید. به‌طور کلی برای گرم شدن هر متر مربع به 10 وات قدرت گرمایی نیاز دارد و پیشنهاد می‌کنیم با مدنظر قرار دادن این مسئله فن هیتر مناسب فضای خود را پیدا کنید.

7. میزان صدای دستگاه

یکی از پارامترهای دیگری که باید در زمان خرید هیتر برقی در نظر داشت، میزان صدای دستگاه است. قطعاً صدای هیتر برقی اگر بیش از حد باشد می‌تواند در آسایش افراد اختلال ایجاد کند و آزار دهنده به‌نظر برسد. برای بررسی میزان صدای تولید شده به عدد دسی بل دستگاه توجه کنید. هر چقدر این میزان کمتر باشد، دستگاه دارای صدای کمتری است و گزینه بهتری به حساب می‌آید.

خرید هیتر برقی

8. قیمت دستگاه

قیمت فن هیتر یکی از مهم‌ترین مواردی است که اکثر افراد در زمان خرید فن هیتر به آن توجه ویژه‌ای می‌کنند. این قیمت گذاری بر اساس امکانات، برند، ابعاد و سایر موارد تعیین می‌شود. شما می‌توانید با توجه به نیاز و بودجه‌ای که دارید و با توجه به موارد گفته شده، مناسب‌ترین هیتر برقی را انتخاب و خریداری کنید.

سخن آخر

هیترهای برقی یکی از لوازم گرمایشی قابل حمل است که به کمک آن می‌توان فضاها را با متراژ گوناگونی به سرعت بالایی گرم کرد. در این مقاله قصد داشتیم به معرفی مهم‌ترین فاکتورهایی که باید قبل از خرید هیتر برقی بدانید، پرداختیم تا شما بتوانید با رعایت این موارد مناسب‌ترین دستگاه را انتخاب و خریداری کنید.

پرسش‌ های متداول

چگونه یک هیتر برقی مناسب برای اتاق خواب خریداری کنیم؟

برای انتخاب هیتر برقی مناسب فضای اتاق خواب، مهم‌ترین فاکتور توان گرمایشی دستگاه با توجه به مساحت فضا است. به طور کلی هیترهای برقی موجود در بازار از 500 وات 0.5 کیلووات تا 3 کیلووات یا 3000 وات قدرت دارند و برای گرم کردن یک اتاق، بخاری 2 تا 3 کیلووات را توصیه می‌کنیم

آیا هیتر برقی ارزش خرید دارد؟

با توجه به این که هیترهای برقی لوازم کم مصرف و بسیار کاربردی هستند، خرید آن را به شما توصیه می‌کنیم.

آیا هیترهای برقی پر مصرف هستند؟

هیترهای برقی استاندارد به علت وجود سیستم قطع خودکار، لوازم بسیار کم مصرفی به حساب می‌آیند.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.