راهنمای خرید ایکس باکس


کالاتیک
نظرات 1
content-main-img

اگر قصد دارید یک کنسول بازی جدید بخرید؛ زمان آن رسیده که درباره کنسول‌های بازی موجود در بازار و مشخصاتشان تحقیق کنید و با توجه به قابلیت‌های آن‌ها و انتظاری که از سیستم بازی‌تان دارید، بهترین خرید ایکس باکس را تجربه کنید.

خرید و مشاهده قیمت کنسول ایکس باکس از فروشگاه اینترنتی کالاتیک

در این مقاله قصد داریم به کمک شما بیاییم تا با کنسول ‌های بازی موجود در بازار بیشتر آشنا بشید تا بتوانید در نهایت به خرید کنسول بازی مورد نیاز‌تان اقدام کنید.

نگاه کلی به ایکس باکس ها

تحقیق درباره کنسول‌های بازی کمک می‌کند تا شما دریابید که آیا بازی‌های مورد‌علاقه‌تان برای سیستم‌ شما پشتیبانی می‌شود؟ و آیا نسخه جدیدی از این بازی روی کنسول بازی شما قابل اجراست یا خیر. علاوه بر اجرای بازی‌های مورد علاقه‌تان باید به قابلیت چند رسانه بودن، پشتیبانی از بازی‌های آنلاین و یک سری از معیارهای مهم دیگر که در ادامه مقاله به آن‌ها اشاره خواهیم کرد قبل از خرید ایکس باکس توجه کنید.

بیش از یک سال از معرفی دو ایکس باکس سری x و s می‌گذرد و با ارائه جدید‌ترین بازی‌های نسل بعدی ارزش خرید هر دو محصول قابل سنجش است. با این حال انتخاب بین خرید دو کنسول کمی مشکل به نظر می‌رسد و ما در ادامه سعی داریم به ارائه مشخصات انواع کنسول بپردازیم.

خرید ایکس باکس

به لحاظ هزینه نهایی محصول می‌توان گفت که ایکس باکس سری X هزینه بیشتری را برای شما در پی خواهد داشت و به صورت کلی قیمت ایکس باکس سری S تقریبا نصف ایکس باکس سری X پرچم‌دار است. با توجه به این اختلاف قیمتی و در نظر گرفتن میزان بودجه خود می‌توانید به انتخاب و خرید ایکس باکس مناسب‌تان اقدام کنید.

دلیل قیمت بالای ایکس باکس سری X برتری سخت افزاری آن نسبت به سری S است. با در نظر گرفتن این نکته که هر دو کنسول از پردازنده Zen 2 هشت هسته‌ای استفاده می‌کنند اما به دلیل ظرفیت حافظه داخلی و رم همچنین پردازنده گرافیکی به کار گرفته شده در دستگاه تفاوت قابل توجهی با یک دیگر دارند.

Xbox Series X Xbox Series S
قیمت جهانی 500 دلار 300 دلار
پردازنده سفارشی  Zen 2
8 هسته‌ای
3.8 گیگاهرتز
سفارشی Zen 2
8 هسته‌ای
3.8 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی AMD RDNA 2
12 ترافلاپس
1.8 گیگاهرتز
AMD RDNA 2
4 ترافلاپس
1.6 گیگاهرتز
رم 16 گیگابایت 10 گیگابایت
فضای ذخیره سازی 1 ترابایت 512 گیگابایت
رزولوشن (هدف) 4K با 60 فریم بر ثانیه 1440p با 60 فریم بر ثانیه
رزولوشن (حداکثر) 8K با 120 فریم بر ثانیه 1440p با 120 فریم بر ثانیه

کنسول بازی ایکس باکس سری X

در نگاه اول طراحی ایکس باکس سری X بسیار ساده و شیک به نظر می‌رسد اما وجود ابعاد بزرگ 151 × 151 × 301 میلی‌متری و وزن 4.45 کیلوگرمی آن که به صورت کلی حجم زیادی را از محیط پیرامونش اشغال می‌کند برای برخی افراد شاید کمی ناخوشایند به نظر برسد.

سری ایکس کنسول‌های مایکروسافت با 12 ترافلاپس قدرت پردازشی که با ترکیب شدن آخرین نسل معماری پردازنده‌های Zen 2 شرکت AMD و RDNA 2 در کنار درایو SSD از نوع NVME و ظرفیت مقدار سفارشی 1 ترابایتی در نظر گرفته شده برای این سیستم بازی، باعث شده ایکس باکس سری ایکس به یکی از قوی‌ترین کنسول جهان تبدیل شود و چشم هر گیمری را به خود خیره می‌کند.

هنگامی که به لحاظ عملکردی نسل نهم ایکس باکس را با سری‌های پیشین مقایسه می‌کنیم شاهد تفاوت چشمگیر آن نسبت به سری Xbox One X خواهیم بود. این کنسول از نظر عملکرد و سخت افزار به قدری قوی ظاهر شده که می‌تواند پرچم مایکروسافت را تا مدت‌ها برافراشته در میان کنسول‌های بازی نگه دارد.

قبل استفاده از تمام قدرت باید مراحل راه اندازی Xbox Series X را به درستی طی کنید. لازم است بدانید فرایند راه اندازی کنسول از طریق اپلیکیشن Xbox انجام می‌شود که برای این کار نیاز دارید در گوشی اندرویدی یا iOS خود این اپلیکیشن را نصب کنید. به طور کلی فرایند فعال‌سازی و راه‌اندازی سری ایکس بسیار ساده و سریع صورت می‌گیرد و کاربران با چالش جدی رو‌به‌رو نخواهند شد. با بررسی‌های صورت گرفته دریافتیم که برنامه Xbox بدون مشکل در گوشی‌های هوشمند کار می‌کند و ایرادی خاصی مشاهده نمی‌شود. تنها نکته منفی هنگام فعال سازی دستگاه، اجبار برای به‌روزرسانی ایکس باکس سری ایکس بوده که با توجه به سرعت اینترنت‌تان زمان انتظار متفاوتی را تجربه می‌کنید.

 خرید ایکس باکس سری x

در بررسی عملکرد Xbox Series X شاهد قدرت پردازش بالای کنسول بازی نسل نهم مایکروسافت هستیم که اجازه می‌دهد تا عناوین جدید را در حالت استاندارد با رزولوشن 4K و 60 فریم بر ثانیه به حالت بی‌نظیری تجربه کنید. در حالی که ایکس باکس سری x می‌تواند از نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی پشتیبانی کند قابلیت اجرا بازی‌ها حداکثر تا 120 فریم بر ثانیه را نیز فراهم می‌کند.

با توجه به مشخصات ایکس باکس کنسول نسل نهمی سری ایکس، سخت افزاری قدرتمند طراحی ساده‌تر و کوچکتری نسبت به هم‌رده‌ خودش در کمپانی رقیبش یعنی پلی استیشن 5 دارد. سرعت لود بالای بازی از طریق حافظه سریع SSD و Quick Resume نیز از دیگر ویژگی‌های این کنسول است. می‌توان گفت که مایکروسافت قدمی بزرگ برای موفق شدن در نسل نهم دارد. اگر دنبال خرید کنسولی قدرتمند با قابلیت‌های کاربردی و به روز هستید خرید Xbox Series X را در صدر لیست خود قرار دهید.

خرید کنسول بازی مایکروسافت Xbox Series X از کالاتیک

کنسول بازی ایکس باکس سری S

اگر قصد خرید یک کنسول بازی با قیمت اقتصادی را دارید که قابلیت پشتیبانی از تمام بازی‌های سری ایکس و نسل‌های قبلی را داشته باشد و از طرفی نیز با طراحی کوچک، وزن کم و تولید حداقل صدا بتوان آن را به سادگی در هر مکانی و موقعیتی قرارداد انتخاب ایکس باکس سری S برای شما از ارزش خرید بالایی برخوردار خواهد بود.

ایکس باکس سری S با ابعاد 65 × 151 × 275 میلی‌متر به عنوان کوچکترین کنسول مایکروسافت شناخته می‌شود که با وجود دریچه فن مشکی در قسمت بالایی دستگاه، طراحی آن شباهت بسیار زیادی به یک بلندگو دارد. این دریچه برای خارج شدن گرمای کنسول تعبیه شده است که این امکان را فراهم می‌کند حتی زمانی که فشار بالایی به کنسول وارد می‌کنید، آن را به صورت کارآمد و بدو صدای اضافی خنک نگه دارد.

جالب است بدانید برای پخش محتوا و بازی‌های کنسولی نیازی به نمایشگر 4K ندارید و می‌توانید با ارائه خروجی QHD در سری S از کیفیت و وضوح تصویر بالا در رزولوشن‌های پایین‌تر برخوردار شوید. شاید تصور کنید پایین بودن سطح سخت افزاری می‌تواند شما را دچار چالش کند اما لازم است بدانید به دلیل حذف درایو نوری که یکی از قطعات محرک سیستم بازی است باعث شده طول عمر سری S بالاتر رود و دیرتر خراب شود.

خرید ایکس باکس سری S

کنسول خانگی ایکس باکس سری اس، از یک پردازنده هشت هسته‌ای سفارشی AMD، پردازنده گرافیکی با سرعت 4 ترافلاپس و 10 گیگابایت رم DDR6 ساخته شده است. از بهترین ویژگی‌های کنسول سری اس این است که از SSD استفاده می‌کند که باعث اجرای بازی‌ها با سرعت بیشتری می‌شود. ایکس باکس سری اس با سری ایکس شباهت‌های بسیاری دارد تنها در بخش گرافیکی تفاوت جزئی دارند که این تفاوت جزئی در GPU تنها در خروجی تصویر احساس می‌شود. سری اس می‌تواند بازی‌ها را با وضوح 1440p و سرعت 60 فریم بر ثانیه و در برخی بازی‌ها می‌تواند تا 120 فریم بر ثانیه افزایش یابد.

از مشخصات ایکس باکس سری S می‌توان نتیجه گرفت که این دستگاه با ابعاد کوچک و مشخصات سخت افزاری مشابه سری X می‌تواند گزینه اقتصادی مناسبی برای گیمر‌های صنعت گیم باشد.

خرید کنسول بازی مایکروسافت Xbox Series S از کالاتیک

سازگاری بازی‌ها با انواع ایکس باکس

در بخش رقابت مایکروسافت با سایر رقبا در عرضه عناوین انحصاری می‌توان گفت که مایکروسافت نسبتا ضعیف‌تر عمل کرده است؛ با این حال در زمان معرفی و عرضه ایکس باکس سری ایکس بازی‌های مختلفی در کنارش عرضه شدند که می‌توان به عناوین مانند Assassin's Creed valhalla، Watch Dogs: Legion، ِDirt 5 و Yakuza: Like a Dragon اشاره کرد. البته باید گفت که هیچ کدام از بازی‌های ذکر شده برای استودیو اختصاصی مایکروسافت نبودند و این کمپانی با خرید استودیوهایی نظیر بتسدا و اکتیویژن بلیزارد در تلاش است که در رقابت با سونی حرفی برای گفتن داشته باشد. وضعیت بازی‌های انحصاری خوشبختانه بهبود یافته و بازی‌های بسیار خوبی به این آرشیو اضافه شده‌اند.

قیمت کنسول های ایکس باکس

به لحاظ هزینه نهایی محصول می‌توان گفت که ایکس باکس سری X هزینه بیشتری را برای شما در پی خواهد داشت و به صورت کلی قیمت ایکس باکس سری S تقریبا نصف ایکس باکس سری X پرچمدار است. با توجه به این اختلاف قیمتی و در نظر گرفتن میزان بودجه خود می‌توانید به انتخاب و خرید ایکس باکس مناسب‌تان اقدام کنید. قیمت کنسول ایکس باکس سری X در بازار جهانی حدود 500 دلار در مقابل قیمت سری S معادل 300 دلار است.

خرید ایکس باکس و کنسول از کالاتیک

چرا ایکس باکس بخریم؟

مایکروسافت به عنوان یکی از تولیدکننده‌های کنسول‌های بازی در جهان با تولید کنسول‌های سری ایکس و سری اس توانست توجه گیمر‌های بی‌شماری را در سراسر جهان به خود جلب کند. یکی از دلایل مهمی که توصیه‌ می‌شود کنسول‌های مایکروسافت را در سبد خرید خود قرار دهید؛ وجود سرویس‌های اشتراکی مقرون به صرفه‌ای است که می‌توانید برای سیستم‌تان تهیه کنید. جالب است بدانید ایکس‌ باکس‌های سری اس و سری ایکس فقط کنسول بازی نیستند و با قابلیت‌های در نظر گرفته‌‌شده برای آن‌ها می‌توانید به سرویس‌های اشتراکی فیلم‌ و سریال نیز دسترسی داشته باشید.

علاوه‌بر ویژگی‌های کاربردی اشاره شده در کنسول‌های نسل جدید مایکروسافت می‌توان به قابلیت اجرای بازی کنسول‌های نسل گذشته که مایکروسافت همواره این قابلیت پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل را در دستگاه‌هایش قرار داده است.

سخن آخر

در مقاله پیش‌رو به راهنمای خرید از بین دو کنسول خانگی مایکروسافت یعنی ایکس باکس سری X و ایکس باکس سری s پرداختیم و با ارائه ویژگی و قابلیت‌‌های موجود در هر دستگاه سعی کردیم شما را در انتخاب بهتر همراهی کنیم. برای افرادی سطح مبتدی در حوزه گیم دارند و بودجه محدودی هم در اختیار دارند خرید ایکس باکس سری s و برای افراد حرفه‌ای که در پی تجربه‌های جدید و بی‌نظیر بازی‌های ژانر شوتر، تریسینگ و ترسناک در جدیدترین نسل کنسول‌های خانگی هستند خرید سری x می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

پرسش‌های متداول

 برای خرید بهترین ایکس باکس به کجا مراجعه کنیم؟

برای خرید ایکس باکس مورد نظر خود می‌توانید از طریق سایت فروشگاهی کالاتیک به همراه ارائه گارانتی معتبر اقدام کنید. خرید از کالاتیک بسیار سریع و آسان بوده و با مراجعه به سایت اصلی در قسمت کنسول‌های بازی می‌توانید ثبت سفارش کنید تا در کمترین زمان ممکن ایکس‌ باکس‌ دلخواهتان به دست شما برسد.

 مهم‌ترین ویژگی یک ایکس باکس خوب چیست؟

حافظه ذخیره سازی و سخت افزار قوی از جمله عواملی است که باید در هنگام خرید کنسول بازی به آن توجه کنید علاوه بر این میزان ابعاد و وزن دستگاه و همچنین پشتیبانی‌های نرم افزاری نیز از جمله عوامل مهم در شناسایی یک ایکس باکس خوب به حساب می‌آید.

 ایکس باکس سری X بهتره یا سری S ؟

اگر بودجه شما محدود است پیشنهاد می‌کنیم خرید سری S را در اولویت قرار دهید زیرا در دسترسی‌های موجود و تراشه به کار رفته همچنین قابلیت‌های نرم افزاری مشابه سری ایکس باکس X عمل می‌کند. در مقابل اگر سخت افزار و حافظه همچنین سرعت عملکرد برای شما اولویت مهم‌تری دارد از خرید ایکس باکس سری X غافل نشوید.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (1)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
Homayun | میهمان
20 آبان 1402
ولی من میگم هنوزم هیچی ps4 نمیشه