معرفی بهترین تبلت های سامسونگ


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

سامسونگ، تبلت‌های متنوعی برای اقشار مختلف از جمله کودکان گرفته تا طراحان داخلی، تصویرگران کتاب و سایر هنرمندان تولید و عرضه کرده است. سامسونگ همواره تبلت‌های در عین حال با کیفیت و با کارایی بالایی را تولید کرده و ما در این مطلب از مجله فناوری کالاتیک قصد داریم به معرفی بهترین تبلت های سامسونگ بپردازیم. تبلت‌هایی که د راین مطلب معرفی شدند، از جدیدترین تبلت‌های این کمپانی بوده؛ بنابراین از نظر سخت‌افزار و نرم‌افزار کاملا به‌روز و قابل اعتماد هستند. همچنین سعی شده تا طیف وسیعی از قیمت را در نظر بگیریم تا با هر بودجه‌ای که در اختیار دارید بتوانید یک تبلت سامسونگ متناسب با نیاز خود خریداری کنید.

خرید و مشاهده لیست قیمت تبلت سامسونگ در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

لپ تاپ تاشو اپل

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S8

تبلت گلکسی S8 با صفحه نمایش بزرگ 11 اینچی و نرخ نوسازی 120 هرتز یکی از بهترین تبلت‌های این راهنمای خرید از نظر صفحه نمایش است. این تبلت با ابعاد 253.8 در 165.4 در 6.3 میلی‌متر و متریال ساخت فلز آلومینیوم برای قاب پشتی و فریم؛ همچنین شیشه محافظ گوریلا گلس 5 از مقاومت و استحکام کافی در برابر ضربه‌های احتمالی برخوردار است.

گلکسی S8 در رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای، صورتی و طلایی به فروش می‌رسد که می‌توانید با توجه به سلیقه شخصی خود یکی از این رنگ‌ها را خریداری نمایید. همان‌طور که گفته شد، صفحه نمایش 11 اینچی این تبلت سامسونگ دارای نرخ نوسازی 120 هرتز بوده و با توجه به وضوح تصویر 1600 در 2560 پیکسل و تراکم پیکسلی 276 پیکسل در هر اینچ، تصاویر واضح و با کیفیتی را ارائه می‌دهد.

در بخش سخت‌افزار، سامسونگ برای این تبلت خود از تراشه قدرتمند و پرچمدار 4 نانومتری و 8 هسته‌ای Snapdragon 8 Gen 1 استفاده کرده که در دو پیکربندی حافظه رم 8 گیگابایت با 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی و 12 گیگابایت رم با فضای ذخیره سازی 256 گیگابایت عرضه می‌شود. ترکیب تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 و رم 12 گیگابایتی، عملکردی بسیار سریع و روانی را ارائه می‌دهد که برای طراحان یک تبلت مناسب و عالی خواهد بود.

تبلت سامسونگ گلکسی تب S8

در قاب پشتی Galaxy S8 ماژول دوربین دوگانه قرار دارد که شامل دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی از نوع عریض و لنز 6 مگاپیکسلی اولترا واید است. همچنین یک دوربین 12 مگاپیکسلی سلفی نیز در بالای صفحه نمایش آن در نظر گرفته شده که در مجموع پرتره‌های قابل قبولی را ثبت می‌کند.

یکی از ویژگی‌های این تبلت، پشتیبانی از قلم S Pen بوده که برای طراحان و نقاشان دیجیتالی بسیار کارآمد و مفید است. این قلم از دقت و سرعت بالایی برخوردار بوده و می‌توانید به راحتی و به کمک این قلم طرح‌ها و ایده‌های خود را روی Galaxy Tab S8 پیاده کنید.

از دیگر ویژگی‌های تبلت S8 سامسونگ، باتری قدرتمند 8000 میلی‌آمپر ساعتی است که یک روز کامل را در استفاده از برنامه‌های گرافیکی سنگین دوام خواهد آورد و پس از آن با یک شارژر سریع 45 واتی در 80 دقیقه از 0 به 100 درصد شارژ خواهد رسید.

خرید تبلت گلکسی S8 سامسونگ از کالاتیک

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab A8

تبلت گلکسی A8 سامسونگ یکی از بهترین تبلت‌های مقرون به صرفه این برند است. گلکسی A8 سامسونگ با ابعاد 246.8 در 161.9 در 6.9 میلی‌متر و صفحه نمایش 10 اینچی یک تبلت بزرگ و مناسب آن دسته از افرادی است که می‌خواهند برای شروع طراحی یک تبلت اقتصادی تهیه کنند.

سامسونگ برای گلکسی A8 خود نیز از متریال مناسب و مستحکم فلز آلومینیوم برای قاب پشتی و شیشه برای پنل جلویی استفاده کرده است تا ارزش خرید آن را بالا ببرد. این تبلت 10 اینچی در سه رنگ خاکستری، نقره‌ای و رزگلد به فروش می‌رسد.

صفحه نمایش 10.5 اینچی گلکسی A8 سامسونگ از نوع TFT LCD بوده و با نرخ نوسازی 60 هرتز و رزولوشن 1200 در 1920 پیکسل تصاویر روان و شفافی را ارائه می‌دهد. همان‌طور که گفته شد این تبلت برای آن دسته از کاربرانی که به تازگی اقدام به نقاشی دیجیتال کرده‌اند مناسب است.

تبلت سامسونگ گلکسی تب A8

در بخش سخت‌افزار، سامسونگ از تراشه 8 هسته‌ای Unisoc Tiger T618 استفاده کرده و در 3 پیکربندی، 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی، 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی به فروش می‌رساند. پیکربندی 128 گیگابایتی بهترین میزان رم و فضای ذخیره‌سازی برای شما خواهد بود.

در قاب پشتی نیز شاهد تنها یک لنز دوربین 8 مگاپیکسلی از نوع عریض هستیم که نمی‌توان انتظار زیادی از این دوربین داشت. گلکسی تب A8 به یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی در بالای صفحه نمایش مجهز بوده که سلفی نیز مانند تصاویری که با دوربین اصلی ثبت می‌شود، چندان خوب به نظر نمی‌رسد. البته باید توجه داشته باشید که عملکرد تبلت‌ها برای کارهای گرافیکی و طراحی بوده و دوربین نقش پررنگی در عملکرد آن ندارد.

گلکسی تب A8 به یک باتری 7040 میلی‌آمپر ساعتی مجهز است که از نظر شارژدهی چندان توفیری با گلکسی تب S8 ندارد و یک روز کامل را دوام خواهد آورد و پس از آن با یک شارژ سریع 15 واتی شارژ خواهد شد که فرایند شارژ آن نسبتا طولانی است و نباید از یک تبلت اقتصادی انتظار شارژ سریع را داشت.

خرید تبلت A8 سامسونگ از کالاتیک

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S8 Ultra

تبلت سامسونگ گلکسی S8 Ultra برترین تبلت این راهنمای خرید است و چنانچه محدودیتی در بودجه خود نداشته باشید می‌توانید سراغ این تبلت پرچمدار بروید. S8 Ultra برای طراحان و گرافیست‌های حرفه‌ای و آن دسته از کاربرانی که به طور حرفه‌ای و جدی به کار تصویرگری کتاب می‌پردازند بسیار کارآمد است.

تبلت S8 Ultra دارای یک صفحه نمایش بزرگ 14.6 اینچی بوده و با توجه به ابعاد 326.4 در 208.6 در 5.5 میلی‌متر می‌تواند مانند یک لپ‌تاپ اندرویدی عمل کند. به عنوان یک طراح می‌توانید دید کامل و واضحی به طرحی داشته باشید که درحال کشیدن آن هستید. در ساخت این تبلت در بخش قاب پشتی و فریم از فلز آلومینیوم و در پنل جلویی نیز از شیشه گوریلا گلس 5 استفاده شده که استحکام و مقاومت آن را در برابر خط و خش و ضربه‌های احتمالی تضمین می‌کند.

صفحه نمایش 14.6 اینچی Super AMOLED این تبلت پرچمدار دارای نرخ نوسازی 120 هرتز و وضوح تصویر 1848 در 2960 پیکسل است که قادر به نمایش +HDR10 تصاویر است. در مجموع می‌توان گفت که با یکی از بهترین صفحه نمایش‌های تبلت سامسونگ روبه‌رو هستیم. از دیگر ویژگی این صفحه نمایش می‌توان به پشتیبانی از قلم نوری اشاره کرد.

تبلت سامسونگ گلکسی تب S8 اولترا

در بخش سخت‌افزار، گلکسی تب S8 Ultra به پردازنده پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 1 مجهز بوده که دارای 1 هسته 3.0 گیگاهرتز Cortex-X2 و 3 هسته 2.50 گیگاهرتز Cortex-A710 و 4 هسته 1.80 گیگاهرتز Cortex-A510 است. این تبلت در سه پیکربندی رم 8، 12 و 16 گیگابایت به همراه حافظه ذخیره سازی 128، 256 و 512 گیگابایت به فروش می‌رسد که با توجه به میزان حجم کارهای گرافیکی خود می‌توانید یکی از این سه پیکربندی را انتخاب کنید.

تبلت پرچمدار گلکسی تب S8 Ultra مانند S8 استاندارد در قاب پشتی خود دو لنز دوربین واید و اولتراواید داشته که لنز اصلی واید آن 13 مگاپیکسل و لنز اولتراواید نیز 6 مگاپیکسل است. دوربین سلفی نیز 12 مگاپیکسل بوده که پرتره‌هایی طبیعی و با جزئیات کاملی را ثبت می‌کند.

در نهایت به باتری می‌پردازیم. S8 Ultra برای تامین انرژی مورد نیاز خود به یک باتری بسیار قدرتمند و بزرگ 11200 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که با توجه به صفحه نمایش بزرگی که دارد، این باتری منطقی به نظر می‌رسد و بیش از یک روز کاری دوام می‌آورد. باترین این تبلت از شارژ سریع 45 واتی پشتیبانی می‌کند که قادر است در 82 دقیقه شارژ باتری را از 0 به 100 درصد برساند.

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S8 Plus

تبلت گلکسی S8 Plus یکی دیگر از بهترین تبلت های سامسونگ بوده که از قلم S Pen پشتیبانی می‌کند و با توجه به ویژگی‌های سخت‌افزاری که ارائه می‌دهد و قیمت مناسبی که نسبت به S8 Ultra دارد می‌تواند برای هنرمندان طراح و نقاش یک انتخاب ایده‌آل باشد. همچنین صفحه نمایش 12.4 اینچی آن نیز به شما یک چشم‌انداز وسیع نسبت به کاری که در حال انجام آن هستید خواهد داد.

سامسونگ برای تبلت گلکسی S8 Plus با ابعاد 285 در 185 در 5.7 میلی‌متر از متریال فلز آلومینیوم در قاب پشتی و فریم استفاده کرده است. همچنین برای محافظت از صفحه نمایش نیز در قاب جلویی خود از شیشه گوریلا گلس 5 استفاده کرده است. این تبلت سامسونگ در چهار رنگ خاکستری، نقره‌ای، صورتی و طلایی به فروش می‌رسد.

صفحه نمایش 12.4 اینچی Super AMOLED این تبلت با نرخ نوسازی 120 هرتز و وضوح تصویر 1752 در 2800 پیکسل قادراست تصاویر زنده و درخشانی را به نمایش بگذارد و در هنگام بخش ویدیو نیز هیچ تاخیر یا مکثی ندارد. از دیگر ویژگی‌های صفحه نمایش گلکسی تب S8 Plus می‌توان به پشتیبانی از محتوای +HDR10 و قلم S Pen اشاره کرد.

تبلت سامسونگ گلکسی تب S8‌پلاس

گلکسی تب S8 Plus به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 مجهز بوده که دارای 1 هسته 3.0 گیگاهرتز Cortex-X2 و 3 هسته 2.50 گیگاهرتز Cortex-A710 و 4 هسته 1.80 گیگاهرتز Cortex-A510 است. این تراشه با پردازنده گرافیکی Adreno 730 قادر است به راحتی تمامی برنامه‌های گرافیکی سنگین را بدون هیچ مشکل و تاخیری اجرا کند. این تبلت در سه پیکربندی، 8 گیگابایت رم به همراه 128 گیگابایت حافظه داخلی، 8 گیگابایت رم به همراه 256 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت رم به همراه 256 گیگابایت حافظه داخلی به فروش می‌رسد که به طور قطع، پیکربندی رم 12 و حافظه 256 به همراه تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 بهترین عملکرد را به شما ارائه می‌دهد.

تبلت S8 Plus نیز مانند S8 استاندارد و Ultra به دوربین دوگانه 13 مگاپیکسلی عریض و 6 مگاپیکسلی اولتراواید در قاب پشتی مجهز شده و دوربین سلفی آن نیز 12 مگاپیکسل است. در بخش باتری نیز، این تبلت به یک باتری بزرگ 10090 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که به دلیل برخورداری از شارژ سریع 45 واتی در مدت زمان 82 دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود.

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab A7 Lite

یکی دیگر از بهترین تبلت‌های اقتصادی این راهنمای خرید، تبلت گلکسی A7 لایت است که از نمایشگر 8.7 اینچی بهره برده و دارای ابعاد 212.5 در 124.7 در 8 میلی‌متر است. همچنین از فلز آلومینیوم در ساخت قاب پشتی و فریم آن استفاده شده است. شاید بتوان با توجه به ابعاد کوچک و وزن کم این تبلت و نیز استحکام و قیمت مناسبی که دارد، آن را تبلتی مناسب برای کودکان دانست.

صفحه نمایش 8.7 اینچی TFT LCD این تبلت دارای نرخ نوسازی 60 هرتز بوده و از وضوح تصویر 800 در 1340 پیکسل برخوردار است. اگرچه صفحه نمایش این تبلت، بهترین صفحه نمایش در میان تبلت‌های سامسونگ نیست؛ اما بسیار بهتر از سایر تبلت‌های بازار از برندهای دیگر در این بازه قیمتی است.

تبلت سامسونگ گلکسی تب A7 لایت
گلکسی تب A7 Lite به تراشه Helio P22T با 8 هسته پردازشی که شامل 4 هسته 2.3 گیگاهرتز Cortex-A53 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتز Cortex-A53 می‌شود، مجهز شده است. این تراشه پایه، با 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی قادر است عملکردی نسبتا خوب و روانی ارائه دهد که برای تماشای ویدیو و یا بازی‌هایی با گرافیک سبک کاملا مناسب است.

در بخش دوربین حرفی برای گفتن وجود ندارد. همانطور که پیش‌تر به آن اشاره شد، دوربین‌ در تبلت‌ها نقش تعیین کننده‌ای ندارد و A7 لایت نیز از این قاعده مستثنا نیست. این تبلت اقتصادی سامسونگ به یک دوربین 8 مگاپیکسلی از نوع عریض در قاب پشتی و یک دوربین 2 مگاپیکسلی سلفی در بالای صفحه نمایش مجهز است. در نهایت، تبلت سامسونگ گلکسی تب A7 Lite به باتری لیتیوم پلیمری 5100 میلی‌آمپر ساعتی مجهز بوده که توسط یک شارژ سریع 15 واتی شارژ می‌شود.

خرید تبلت گلکسی A7 Lite سامسونگ از کالاتیک

سخن آخر

تبلت‌های معرفی شده در این مطلب همگی بهترین و جدید‌ترین تبلت‌ های سامسونگ بوده که می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که در نظر دارید و آنچه که از یک تبلت انتظار دارید، یکی از موارد بالا را انتخاب کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و چنانچه از یکی از تبلت‌ های سامسونگ استفاده می‌کنید تجربه کاربری خود را با ما در بخش دیدگاه‌ سایت درمیان بگذارید.

پرسش‌های متداول

کدام تبلت سامسونگ از صفحه نمایش بزرگی برخوردار است؟

تبلت سامسونگ گلکسی تب S8 Ultra و گلکسی تب S8 Plus به ترتیب با صفحه نمایش‌های 14 و 12 اینچی، بزرگ‌ترین صفحه نمایش‌ را در میان تبلت‌های سامسونگ به خود اختصاص داده است.

بهترین تبلت اقتصادی سامسونگ که برای شروع کار نقاشی مناسب باشد کدام است؟

تبلت گلکسی تب A8 سامسونگ بهترین تبلت اقتصادی بوده که برای شروع نقاشی دیجیتال بسیار مناسب و ایده‌آل است.

بهترین تبلت سامسونگ برای کودکان کدام است؟

گلکسی تب A7 Lite با توجه به ابعاد کوچک و وزن سبکی که دارد و نیز استحکام و قیمت مناسب آن، برای کودکان مورد مناسبی به نظر می‌رسد.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.