هرآنچه باید قبل از خرید پنکه رومیزی بدانید


سارا میرشریف
نظرات 0
content-main-img

با اینکه بسیاری از ما عاشق فصل تابستان هستیم؛ اما از کارکردن در گرما بیزار هستیم و برای تحمل گرما در فصل تابستان از لوازم سرمایشی مانند کولر و پنکه استفاده می‌کنیم. پنکه‌ها یکی از لوازم کاربردی هستند که در تابستان از آن‌ها استفاده زیادی می‌شود و به کمک آن‌ها می‌توان انواع فضا با شرایط مختلف را در کمترین زمان خنک کرد. یکی از پنکه‌هایی که از آن می‌توان در فضاهای کوچک استفاده کرد، پنکه‌های رومیزی هستند که این مدل پنکه‌ها به دلیل قیمت مناسب و ابعادی که دارند، یکی از محصولات پرفروش در بین وسایل سرما زا به حساب می‌آیند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی پنکه‌های رومیزی و نکات مهمی که باید قبل از خرید پنکه رومیزی بدانید، بپردازیم.

چرا باید پنکه رومیزی بخریم؟

همانطور که گفتیم، پنکه‌های رومیزی یکی از گزینه‌های اقتصادی در بین لوازم سرما زا به حساب می‌آیند. اکثر پنکه‌های رومیزی موجود در بازار دارای طراحی جذاب و جمع و جوری هستند که می‌توانند به راحتی با دکوراسیون فضا هماهنگ شده و در کوچک‌ترین فضاها بدون هیچ مشکلی قرار بگیرند. بعضی از مدل‌های پنکه‌های رومیزی دارای قابلیت نصب روی دیوار هستندکه می‌توانید آن ها را روی دیوار فضای موردنظرتان نصب کنید.

مقالات مرتبط:

هر آنچه باید قبل از خرید پنکه پایه بلند بدانید

معرفی بهترین برندهای پنکه رومیزی و پایه بلند

چرا باید پنکه رومیزی بخریم؟

معرفی انواع پنکه رومیزی:

• پنکه‌های رومیزی برقی: یکی از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین مدل‌های پنکه‌های رومیزی، پنکه‌های رومیزی برقی هستند. این مدل پنکه‌ها دارای ابعاد کوچک و جمع و جوری هستند و شما می‌توانید آنها را در هر جایی که دوست دارید قرار دهید. مثلاً می‌توانید پنکه رومیزی برقی را روی میز کارتان قرار دهید و از وزش باد خنک در حین کار لذت ببرید.

• پنکه رومیزی شارژی: این مدل پنکه‌ها شباهت زیادی با پنکه‌های رومیزی برقی دارند با این تفاوت که از این نوع پنکه حتی می‌توان در صورت قطعی برق استفاده کرد. همچنین از این مدل پنکه‌ها برای مسافرت‌ها، تعطیلات خانوادگی و محل کار می‌توان استفاده کرد.

• پنکه رومیزی بدون تیغه: این مدل پنکه رومیزی یکی از جدیدترین مدل‌هایی است که بدون هیچ گونه تیغه‌ای طراحی می‌شود. این مدل پنکه‌ها دارای ظاهر جذاب و قیمت به نسبت بالایی است. با توجه به اینکه، این مدل دستگاه‌ها دارای تیغه نیستند اگر بچه‌ کوچک یا حیوانات خانگی در خانه خود دارید، گزینه مناسبی برای شما به حساب می‌آیند.

در خرید پنکه‌های رومیزی باید به چه مواردی توجه کنیم؟

همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر تنوع پنکه‌های رومیزی بازار بسیار زیاد است و هرکدام از آن‌ها دارای خصوصیات منحصر به فردی هستند؛ بنابراین، هنگام انتخاب و خرید پنکه رومیزی مناسب، باید به فاکتورهای زیادی توجه کنیم که از مهم‌ترین این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. اندازه پنکه رومیزی

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب و خرید پنکه‌های رومیزی، اندازه آن‌ها است که با توجه محل قرارگیری و مساحت فضای مورد نظر باید دستگاه مناسبی را خریداری کرد. از پنکه‌های رومیزی با ابعاد کوچک می‌توان برای خنک کردن فضاهای کوچک مانند آشپزخانه، اتاق‌های کوچک یا مغازه‌های کوچک استفاده کرد. همچنین از پنکه‌های رومیزی با ابعاد بزرگ می‌توان برای خنک کردن فضاهای بزرگ‌تری مانند سالن کنفرانس یا سالن غذاخوری استفاده کرد.

2. میزان صدای دستگاه

فاکتور مهم بعدی که باید در خرید پنکه رومیزی مد نظر قرار داد، میزان صدای دستگاه است. از آنجایی که از پنکه‌های رومیزی معمولاً در فضاهای خواب و کار استفاده می‌شود باید به دنبال دستگاهی با صدای کم بود. معمولاً پنکه‌های رومیزی بی کیفیت صدای زیادی ایجاد می‌کنند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم در خرید پنکه رومیزی حتماً به دنبال محصول با کیفیت و شناخته شده‌ای باشید.

3. کیفیت ساخت

در گذشته بدنه پنکه‌های رومیزی از جنس فولاد یا آهن می‌ساخته‌اند؛ اما با پیشرفت تکنولوژی در حال حاضر تمامی پنکه‌ها با مواد پی وی سی و پلاستیک‌های نشکن با وزن سبک ساخته می‌شوند. توجه به کیفیت ساخت بدنه پنکه می‌تواند به شما کمک کند تا محصولی با دوام و مقاومی را خریداری کنید.

4. میزان چرخش پنکه رومیزی

میزان چرخش در پنکه‌ها یکی از موارد مهمی است که در کارایی پنکه‌ها نقش مؤثری دارند. بهتر است به دنبال دستگاهی باشید که دارای قابلیت چرخش تا 180 درجه باشد تا بتواند فضای گسترده‌تری را خنک کند و بازدهی بیشتری داشته باشد.

موارد مهم در خرید پنکه رومیزی

5. قطعات جداشونده

قابلیت جدا شدن قطعات پنکه‌های رومیزی به شما کمک می‌کند تا بتوانید دستگاه را به آسانی تمیز کنید و حتی در صورت نیاز آن را آسان‌تر حمل و جا به جا کنید؛ بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم در زمان خرید پنکه رومیزی حتماً به دنبال یک پنکه با قابلیت تفکیک و جداسازی قطعات باشید.

6. توان مصرفی دستگاه

توان مصرفی در لوازم برقی یکی از مهم‌ترین عواملی است که روی کارکرد و کیفیت دستگاه تأثیر زیادی دارد. پنکه‌های رومیزی موجود در بازار معمولاً دارای توان مصرفی 50 تا 100 وات هستند که هرچقدر این میزان بالاتر برود مصرف برق و همچنین قدرت دستگاه افزایش پیدا می‌کند.

7. قابلیت کنترل سرعت

یکی از امکانات فوق‌العاده‌ای که می‌تواند بازدهی پنکه‌های رومیزی را افزایش دهد و استفاده از آن را بهبود ببخشد، قابلیت کنترل سرعت دستگاه است. بیشتر پنکه‌های رومیزی موجود در بازار دارای سه سطح تنظیم سرعت: کم، متوسط و زیاد هستند که شما می‌توانید سرعت مد نظرتان را با توجه به شرایط محیط به دلخواه انتخاب کنید.

8. استفاده آسان از دستگاه

در زمان خرید پنکه رومیزی حتماً به کاربری آسان دستگاه توجه داشته باشید. یک پنکه رومیزی مناسب باید دارای امکانات کنترل سرعت آسان، ریموت کنترل و قابلیت تنظیم جهت باشد تا کاربر بتواند به راحتی عملکرد پنکه را مدیریت کنید. 

9. میزان مصرف برق

همان‌طور که می‌دانید پنکه‌های رومیزی یکی از گزینه‌های اقتصادی از نظر میزان مصرف برق به حساب می‌آید؛ بنابراین در زمان خرید پنکه‌های برقی حتماً به میزان توان مصرفی دستگاه توجه کنید و به دنبال کم مصرف‌ترین دستگاه باشید.

10. وزن دستگاه

وزن پنکه یکی دیگر از فاکتورهای مهم برای خرید پنکه‌های رومیزی است. در خرید پنکه‌های رومیزی توجه داشته باشید که حتماً پنکه‌های سبک خریداری کنید تا جابه‌جایی آن برای شما آسان باشد و شما بتوانید آن را به راحتی جابه‌جا کنید.

خرید پنکه رومیزی

سخن آخر

با توجه به این مطلب فهمیدیم که خرید پنکه رومیزی یکی از راه‌حل‌های کاربردی برای مطبوع کردن هوا در روزهای گرم تابستان است. در اینجا ما به شما نکاتی که باید در خرید پنکه‌های رومیزی به آن توجه کنید را معرفی کرده‌ایم تا شما بتوانید با توجه به این نکات مناسب‌ترین دستگاه را خریداری کنید.

پرسش‌های متداول

میزان صدای پنکه‌های رومیزی به چه فاکتوری بستگی دارد؟

اصولاً پنکه‌ها دارای صدایی هستند که این صدا به نویز سفید معروف هستند و اگر شما با چنین صدایی مشکلی ندارید می‌توانید از پنکه‌های رومیزی استفاده کنید. همچنین میزان صدای پنکه رومیزی به قطر پره آن هم بستگی دارد و هرچقدر قطر پره بلندتر باشد، صدای دستگاه کاهش میابد.

چرا باید پنکه رومیزی بخریم؟

دارای قیمت مناسبی هستند.

کارکرد آسانی دارند

حمل و جابه‌جایی آسان

پنکه رومیزی 3 پره بهتر است بخریم یا 5 پره؟

هنگامی که صحبت از طراحی و زیبایی دستگاه می‌شود، پنکه سقفی 3 پره از پنکه 5 پره دارای جذابیت بیشتری است . اما با این وجود پنکه‌های رومیزی، 5 پره می‌توانند باد بیشتری تولید کنند؛ زیرا فاصله تیغه تا پره نزدیک‌تر است.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.