راهنمای خرید بهترین گوشی گیمینگ تا 25 میلیون


سارا میرشریف
نظرات 0
content-main-img
با ورود تکنولوژی‌های جدید ساخت گوشی‌های هوشمند و انتشار بازی‌های موبایلی جذاب، بازی‌های موبایل طی سال‌های اخیر به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی بسیاری از افراد تبدیل شده‌اند.

بازی‌های موبایلی با گرافیک خیره‌کننده و گیم‌پلی‌های جذاب، تجربه لذت‌بخشی را برای کاربران رقم می‌زنند؛ اما برای اجرای روان این بازی‌ها، به گوشی با سخت‌افزار و صفحه‌نمایش قدرتمندی نیاز است. در این مقاله، به معرفی بهترین گوشی‌های گیمینگ تا 25 میلیون تومان می‌پردازیم. با مطالعه این راهنمای جامع، می‌توانید گوشی مناسب خود را با توجه به نیازها و سلیقه‌تان انتخاب و خریداری کنید.

لیست قیمت روز گوشی گیمینگ

در زمان خرید گوشی گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

  • سخت افزار: مهم‌ترین بخش یک گوشی گیمینگ، قسمت سخت‌افزاری آن است. تراشه‌های Snapdragon 8 Gen 2 و +Dimensity 9200 جزو قدرتمندترین پردازنده‌های حال حاضر بازار برای اجرای روان بازی‌های سنگین هستند.
  • رم: هرچقدر میزان رم گوشی گیمینگ بالاتر باشد، بازی‌های موبایلی بدون افت فریم و با سرعت بالاتری اجرا می‌شوند. برای تجربه روان بازی‌های موبایلی، پیشنهاد می‌شود گوشی با رم حداقل 8 گیگابایت را انتخاب کنید.
  • حافظه داخلی: حافظه داخلی گوشی باید به‌اندازه‌ای باشد تا بتوانید بازی‌ها و فایل‌های خود را در آن ذخیره کنید. پیشنهاد می‌شود گوشی گیمینگ با حافظه داخلی حداقل 128 گیگابایت را انتخاب کنید.
  • صفحه نمایش: صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت، تجربه لذت‌بخش‌تری از بازی را برای شما به ارمغان می‌آورد. پیشنهاد می‌شود گوشی با صفحه نمایش حداقل 6.4 اینچی و رزولوشن +Full HD را خریداری کنید.
  • باتری: هرچقدر میزان ظرفیت باتری گوشی گیمینگ بیشتر باشد، شما می‌توانید زمان بیشتری بدون نگرانی با گوشی بازی کنید. پیشنهاد کنیم برای انتخاب گوشی گیمینگ، گوشی با باتری حداقل 4500 میلی‌آمپر ساعت به بالا را انتخاب کنید.

معرفی بهترین گوشی گیمینگ تا 25 میلیون تومان

با توجه به تنوع بالای گوشی‌های گیمینگ در بازار، انتخاب گوشی مناسب می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. در ادامه به معرفی بهترین گوشی گیمینگ تا 25 میلیون تومان می‌پردازیم:

1. گوشی هوآوی مدل nova 10 Pro

هوآوی نوا 10 پرو یک گوشی میان‌رده پریمیوم است که در جولای 2022 معرفی شد. این گوشی با وجود عدم پشتیبانی از سرویس‌های گوگل، به دلیل طراحی زیبا، دوربین قدرتمند و مشخصات فنی قابل قبولی که دارد، توانسته به یکی از محبوب‌ترین گوشی های هوآوی تبدیل شود. در ساخت هوآوی nova 10 Pro از تراشه Qualcomm SM7325 Snapdragon 778G 4G استفاده شده است. این تراشه باوجود اینکه قدرتمندترین تراشه بازار نیست، اما برای اجرای بازی‌های محبوب مانند کالاف دیوتی موبایل و پابجی موبایل با تنظیمات گرافیکی متوسط تا بالا عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد.

گوشی هوآوی مدل nova 10 Pro 

اگر قصد خرید این گوشی برای استفاده گیمینگ را دارید، پیشنهاد می‌کنیم نسخه رم 8 گیگابایتی آن را خریداری کنید؛ زیرا وجود رم 8 گیگابایتی، سرعت اجرای بازی را روان تر می‌کند. این گوشی با بهره‌مندی از صفحه نمایش 6.67 اینچی OLED با نرخ نوسازی 120 هرتز، تجربه بصری جذابی را از بازی های موبایلی برای کاربر به ارمغان می آورد. همچنین هوآوی نوا 10 پرو می‌تواند بازی‌های محبوب مانند کالاف دیوتی موبایل، پابجی موبایل و آسفالت 9 را با تنظیمات گرافیکی متوسط تا بالا به راحتی اجرا کند.

باتری 4000 میلی‌آمپر ساعت این گوشی برای یک روز استفاده معمولی کافی است؛ اما اگر زیاد بازی می‌کنید، باید در طول روز گوشی خود را شارژ کنید. در بخش سیستم خنک‌کنندگی این گوشی گیمینگ، هوآوی از سیستم خنک‌کننده مایع استفاده می‌کند که از داغ شدن بیش از حد گوشی هنگام بازی جلوگیری کرده و عملکرد خوبی در زمینه خنک‌کنندگی دستگاه در اجرای برنامه‌های همزمان دارد.

گوشی هوآوی مدل nova 10 Pro

2. گوشی موتورولا مدل Edge 30 Fusion 5G

موتورولا Edge 30 Fusion 5G یک گوشی میان‌رده گیمینگ با سخت افزار بسیار قدرتمند است که در سپتامبر 2022 وارد بازار شد. این گوشی با طراحی زیبا، دوربین قدرتمند و مشخصات فنی قابل‌قبولی که دارد، می‌تواند نظر بسیاری از کاربران گیمینگ را به خود جلب کند. موتورولا Edge 30 Fusion 5G با تراشه Qualcomm SM8350 Snapdragon 888+ 5G و رم 6 یا 12 گیگابایت، می‌تواند تمام بازی‌های محبوب مانند کالاف دیوتی موبایل، پابجی موبایل و آسفالت 9 را با تنظیمات گرافیکی بالا به‌راحتی اجرا کند.

گوشی موتورولا مدل Edge 30 Fusion 5G

صفحه نمایش6.55 اینچی با رزولوشن1080 در 2400 پیکسل و نرخ نوسازی 144 هرتزی این گوشی، می‌تواند بازی‌ها و محتوای تصویری را با کیفیت فوق‌العاده‌ای به نمایش بگذارد. همچنین، بلندگوهای استریو این گوشی، تجربه لذت‌بخشی از صداهای درون بازی را برای شما به همراه دارد. باتری 4400 میلی‌آمپر ساعت این گوشی برای یک روز استفاده معمولی کافی است. اما اگر زیاد بازی می‌کنید، باید در طول روز گوشی خود را شارژ کنید.

گوشی موتورولا مدل Edge 30 Fusion 5G

3. گوشی موبایل وان پلاس مدل OnePlus Ace Pro 5G

وان پلاس Ace Pro 5G یک از پرچم‌داران محبوب این شرکت چینی است که در آگوست 2022 عرضه شد. این گوشی با طراحی زیبا، دوربین قدرتمند و مشخصات فنی قابل قبولی که دارد، می‌تواند نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. وان پلاس Ace Pro 5G با تراشه Qualcomm SM8475 Snapdragon 8+ Gen 1 و رم 12 یا 16 گیگابایت، می‌تواند تمام بازی‌های محبوب مانند کالاف دیوتی موبایل، پابجی موبایل و آسفالت 9 را با تنظیمات گرافیکی و سرعت بالا به راحتی اجرا کند.

گوشی موبایل وان پلاس مدل OnePlus Ace Pro 5G

صفحه‌نمایش 6.7 اینچ با رزولوشن 1080 در 2412 و نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی این گوشی، تجربه بصری خوبی را از بازی‌ها به شما می‌دهد. همچنین، سیستم خنک کننده مایع گوشی از داغ شدن بیش از حد آن هنگام بازی جلوگیری می‌کند. این گوشی از فناوری HyperBoost 5.0 استفاده می‌کند که به طور خاص برای بهبود عملکرد بازی طراحی شده است.

باتری 4800 میلی‌آمپر ساعت این گوشی برای یک روز استفاده معمولی کافی است ولی انتظار می رفت وان پلاس برای این گوشی ، از باتری با ظرفیت بالاتری استفاده کند. در مجموع باید گفت، وان پلاس Ace Pro 5G یک گوشی گیمینگ عالی است که می‌تواند نیازهای تمام گیمرها را به طور کامل برآورده کند. این گوشی با تراشه قدرتمند، رم بالا، صفحه‌نمایش با نرخ نوسازی بالا و سیستم خنک‌کننده مایع، تجربه لذت‌بخشی از بازی را به شما می‌دهد.

گوشی وان پلاس مدل OnePlus Ace Pro 5G

4. گوشی موبایل آنر مدل Honor 90 5G

آنر 90 5G یک گوشی میان‌رده گیمینگ شرکت چینی آنر است که در سال 2023 معرفی شد. این گوشی با طراحی زیبا، دوربین قدرتمند و مشخصات فنی قابل‌قبولی که دارد، می‌تواند نظر کاربران با نیازهای مختلفی را به خود جلب کند. آنر 90 با تراشه Qualcomm Snapdragon 7 Gen 1 Accelerated Edition و رم 8 ،ا 12 یا 16 گیگابایت، می‌تواند بازی‌های محبوب مانند کالاف دیوتی موبایل، پابجی موبایل و آسفالت 9 و سایر بازی‌های سنگین موبایلی را اجرا کند.

گوشی موبایل آنر مدل Honor 90 5G

صفحه‌نمایش 6.7 اینچی با نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی این گوشی، تجربه بسیار روانی را در بازی‌ها به شما می‌دهد. باتری5000 میلی‌آمپر ساعت می‌تواند یک روز کامل دوام بیاورد و شما را در طول روز از شارژ مجدد بی‌نیاز کند. در مجموع آنر 90 یک گوشی گیمینگ مناسب برای کاربران است که به دنبال یک گوشی با قیمت مناسب و عملکرد خوب هستند. این گوشی با تراشه قدرتمند، رم بالا، صفحه‌نمایش با نرخ نوسازی بالا و بلندگوهای استریو، تجربه لذت‌بخشی از بازی را به شما می‌دهد. در ساخت این مدل گوشی آنر از فناوری GPU Turbo X استفاده شده که به طور خاص برای بهبود عملکرد بازی طراحی شده است.

گوشی موبایل آنر مدل Honor 90 5G

5. گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X6 Pro 5G

یکی دیگر از گوشی‌هایی که می‌توانید در این بازه قیمتی برای پرداختن به گیم و کارهای روزمره خریداری کنید، پوکو ایکس ۶ پرو است که از بهترین گوشی‌های میان رده در بازار به شمار می‌رود. 

همچنین گوشی شیائومی مدل Poco X6 Pro 5G با بهره‌مندی از استاندارد IP54 مقاومت خوبی در برابر پاشش آب و ذرات گرد و غبار دارد. شیائومی در بخش جلوی این محصول از صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی از نوع امولد استفاده کرده که این پنل توانایی نمایش محتوا با رزولوشن ۲۷۱۲*۱۲۲۰ پیکسل را دارد. حداکثر میزان روشنایی این پنل ۱۸۰۰ نیت است که نشان می‌دهد این دستگاه قدرت خوبی در نمایش محتوا زیر نور مستقیم آفتاب را دارد. بنابراین می‌توانید با خیال راحت در هر محیطی با گوشی Poco X6 Pro 5G شیائومی بازی کنید و از لحظات خود لذت ببرید.

این شرکت چینی در بخش سخت‌افزار گوشی Poco X6 Pro 5G از تراشه دایمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا شرکت مدیاتک استفاده کرده که این تراشه در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G615 MC6 عملکردی فوق‌العاده در پردازش و اجرای بازی‌های روز را از خود به نمایش می‌گذارد.

گوشی Poco X6 Pro 5G

مورد مهمی که در خرید گوشی گیمینگ باید به آن توجه کنید، میزان حافظه دستگاه است که Poco X6 Pro 5G ظرفیت مناسبی برای نصب بازی‌های ویدیویی دارد. در حقیقت این گوشی با بهره‌مندی از از ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی می‌تواند گزینه خوبی برای نصب انواع بازی‌ها با حجم بالا باشد.

وظیفه تامین انرژی Poco X6 Pro 5G هم بر عهده باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است که امکان یک بازی طولانی مدت و هیجان‌انگیز را برای کاربر فراهم می‌کند. باتری این دستگاه از قابلیت شارژ سریع ۶۷ واتی بهره می‌برد و می‌تواند گوشی را در مدت ۴۵ دقیقیه به شارژ کامل برساند.

گوشی موبایل Poco X6 Pro 5G شیائومی

سخن آخر

در این مقاله از کالاتیک سعی کردیم تا بهترین گوشی‌های گیمینگ تا 25 میلیون تومان را به شما معرفی کنیم. انتخاب نهایی بهترین گوشی گیمینگ به نیازها و سلیقه شما بستگی دارد. اگر به دنبال گوشی گیمینگ با عملکرد باتری مناسب هستید، Honor 90 5G گزینه خوبی به حساب می‌آید و اگر به دنبال یک گوشی پرچمدار گیمیگ هستید، پیشنهاد می‌کنیم OnePlus Ace Pro 5G را خریداری کنید.

پرسش های متداول

در زمان خرید گوشی گیمینگ باید به چه فاکتورهایی توجه کرد؟

  • واحد پردازش گرافیکی یا GPU
  • باتری قدرتمند
  • صفحه نمایش و وضوح تصویر گوشی
  • مکانیزم خنک کننده
  • سیستم بهینه سازی نرم افزار

آیا گوشی‌های گیمینگ برای استفاده روزمره خوب هستند؟

بله؛ با وجود سخت افزار، باتری و صفحه نمایش قدرتمندی که گوشی‌های گیمینگ از آن‌ها برخوردارند، این گوشی‌ها برای استفاده روزمره بسیار مناسب هستند.

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.