راهنمای خرید بهترین گوشی برای عکاسی تا ۳۰ میلیون


زهرا آریایی
نظرات 0
content-main-img
در این مقاله به فاکتورهای مهم و قابل توجه برای خرید گوشی مناسب عکاسی می‌پردازیم و در آخر چند مدل از بهترین گوشی‌ها را برای این کار معرفی می‌کنیم.

بهترین گوشی مناسب عکاسی تا ۳۰ میلیون تومان کدام است؟ معمولا کاربران به دنبال گوشی‌هایی هستند که بهترین عملکرد را در بخش دوربین و عکاسی داشته باشد. هر گوشی موبایلی با حسگرها و لنزهای مختلف طراحی و تولید می‌شود که هر کدام از آن‌ها بر کیفیت و وضوح عکس و فیلم تاثیر می‌گذارند.

برای اینکه بهترین گوشی مناسب عکاسی را انتخاب کنید، فاکتورهایی وجود دارد که باید آن‌ها را مورد توجه قرار دهید. در ادامه این مقاله هم به معرفی این فاکتورهای مهم و هم بررسی چند مدل گوشی برای عکاسی با قیمت مناسب می‌پردازیم.

قیمت انواع گوشی موبایل مناسب عکاسی

فاکتورهای قابل بررسی در انتخاب بهترین گوشی ها برای عکاسی

این روزها یکی از اولین فاکتورهایی که کاربران در زمان خرید به آن توجه می‌کنند، ویژگی و کیفیت دوربین است. با انتخاب یک گوشی با کیفیت عکسبرداری عالی، دیگر به یک دوربین حرفه‌ای نیاز نخواهید داشت. از همین رو بهترین کار این است که یک گوشی همراه با بهترین کیفیت دوربین انتخاب کنید. اگر به دنبال بهترین گوشی برای عکاسی هستید، باید فاکتورهای زیر را مورد توجه قرار دهید تا خرید بهتر و هوشمندانه‌تری داشته باشید.

1. اندازه دیافراگم

اولین فاکتوری که می‌توانید برای خرید گوشی مناسب عکس‌برداری مورد توجه قرار دهید، دیافراگم لنز است. گوشی‌های بالارده سامسونگ و اپل به‌عنوان غول‌های بزرگ صنعت تولید گوشی، دریچه دیافراگم کوچک‌تری نسبت به گوشی‌های ارزان‌قیمت دارند؛ از همین رو کیفیت تصویرشان هم بهتر است. به طور کلی دیافراگم، میزان نور ورودی دوربین را تنظیم می‌کند و بر کیفیت و وضوح تصویر اثر می‌گذارد.

2. مگاپیکسل

همه گوشی‌هایی که در لیست بهترین گوشی از نظر دوربین قرار می‌گیرند، بین ۱۲ تا ۲۱ مگاپیکسل هستند. هر چقدر مگاپیکسل دوربین گوشی بیشتر باشد، ابعاد آن هم بیشتر می‌شود ولی در نظر داشته باشید که این کیفیت تصویر به فاکتورهای دیگری هم بستگی دارد.

بهترین گوشی برای عکاسی

3. صفحه نمایش بزرگ

یکی دیگر از مهم‌ترین فاکتورهایی که در گوشی برای عکاسی اهمیت پیدا می‌کند، صفحه نمایش بزرگ آن است. هر چقدر صفحه نمایش بزرگ‌تر باشد، قاب شما هم بزرگ‎‌تر می‌شود و این برای عکاسی عالی خواهد بود. در این مورد به یاد داشته باشید که وجود یک محافظ گوریلا گلس از آن در برابر خراش محافظت می‌کند.

بهترین گوشی برای عکاسی

نکته دیگری که درباره صفحه نمایش یک گوشی هوشمند در جهت عکاسی اهمیت پیدا می‌کند، وضوح تصویر آن است. امروزه در دنیای تولید گوشی، رقابت عجیبی در کاهش حاشیه گوشی و طراحی بدون بریدگی وجود دارد. در واقع هرچقدر میزان درصد صفحه نمایش نسبت به کل گوشی بیشتر باشد، عکس‌برداری با آن بهتر و لذت‌بخش‌تر خواهد بود.

4. لرزش‌گیر اپتیکال تصویر

لرزش‌گیر اپتیکال تصویر یکی از ویژگی‌هایی است که برخی از گوشی‌های هوشمند دارند. این قابلیت به شما کمک می‌کند که در زمان عکاسی با گوشی تاثیر لرزش دست در حین عکسبرداری به حداقل ممکن برسد. بدون این قابلیت، با هر حرکت دست در حین عکسبرداری، عکس شما خراب می‌شود. علاوه بر آن قابلیت لرز‌شگیر اپتیکال تصویر می‌تواند به بهبود کیفیت فیلم‌ها هم بیفزاید.

رتبه اول دوربین گوشی

5. انواع لنز

با پیشرفت تصاعدی دوربین گوشی‌های هوشمند، استفاده از چند مدل دوربین برای طراحی یک گوشی رایج شده است. به همین منظور لنزهای مختلفی برای تولید گوشی هوشمند استفاده می‌شود که هر یک از آن‌ها را در ادامه بررسی می‌کنیم.

  • لنز تله‌فوتو

زوم تله‌فوتو اصطرلاحی است که به طور کلی به دوربین‌ها نسبت داده می‌شود و اکثر کاربران در رابطه با گوشی هوشمند با آن مواجه می‌شوند. تله‌فوتو از تنظیمات لنز قدرتمند برای زوم روی سوژه با ضریب 2 برابر یا بیشتر استفاده می‌کند.

  • لنز ماکرو

با استفاده از لنز ماکرو می‌توانید تصاویری با کوچک‌ترین جزئیات را ثبت کنید. استفاده از این لنز برای عکس‌برداری از سوژه‌های کوچکی مثل حشرات مناسب است، بدون اینکه نگران تغییر شکل و کاهش کیفیت تصویر آن باشید.

  • لنز واید

یکی دیگر از لنزهایی که در زمان بررسی و انتخاب گوشی مناسب عکاسی با آن مواجه می‌شوید، لنز عریض است. در واقع این لنز با زاویه دید عریض برای ثبت تصاویر با وسعت بیشتر کاربرد دارد. لنز عریض هم برای دوربین اصلی و هم برای دوربین سلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی لنز عریض بهترین گزینه برای عکسبرداری از مناظر زیبا یا هر نوع سوژه دیگر به حساب می‌آید.

  • لنز اولتراواید

لنز اولتراواید در زمان عکاسی با گوشی موبایل یک نمای بزرگ از سوژه به شما می‌دهد که این نما به دلیل فاصله کانونی کوتاه آن است. به طور کلی این لنز، میزان دید وسیع‌تری به شما ارائه می‌دهد.

۶. HDR

محدوده دینامیکی بالا یا HDR یکی از فاکتورهایی است که مدت‌هاست در عکاسی وجود دارد و حالا سازندگان دوربین‌های گوشی هوشمند، در تولیدات خود از آن بهره می‌برند. از این قابلیت برای عکسبرداری از مناظر و پرتره در فضای باز یا زیر نور خورشید استفاده می‌شود.

گوشی با دوربین عالی

بررسی چند گوشی مناسب عکاسی حرفه ای

همانطور که گفتیم یک سری از فاکتورها در گوشی هستند که آن‌ها را در لیست بهترین‌ها برای عکاسی با موبایل قرار می‌دهند. با این حال علاوه بر همه فاکتورهایی که بررسی کردیم، نکات کلی دیگری هم وجود دارند که به انتخاب یک گوشی با دوربین عالی و قیمت مناسب کمک می‌کنند. انتخاب یک گوشی مناسب این کار، نیازمند بررسی گوشی‌های موبایل با زوایای مختلف است. از همین رو در ادامه چند مدل از بهترین مدل‌های گوشی در بازه ۲۵ تا ۳۰ میلیون برای عکاسی را بررسی می‌کنیم.

گوشی موبایل سامسونگ مدل S23 FE

گوشی موبایل سامسونگ S23 FE را به‌عنوان رتبه اول دوربین در این لیست قرار می‌دهیم. جنس این محصول در قسمت جلو و پشت بدنه از شیشه و در قسمت فریم از جنس آلومینیوم است. استاندارد IP68 در سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اف ای، مقاومت آن را در برابر گردوغبار و فرو رفتن در آب تا عمق 1 متر تضمین می‌کند تا با خیال راحت در زمان ورزش و سفر از آن استفاده کنید.

صفحه نمایش گوشی سامسونگ Galaxy S23 Fe از نوع Dynamic AMOLED 2X است که با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل تصاویر را نمایش می‌دهد. سامسونگ این گوشی را با سیستم‌عامل اندروید ۱۳ عرضه کرده که قابلیت ارتقا تا اندروید ۱۴ را دارد. این سیستم‌عامل با رابط کاربری One UI 6.1 عملکردی فوق‌العاده و روان دارد.

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۳۰ میلیون

در خصوص قدرت عکس‌برداری در گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اف ای باید گفت که یک حسگر ۵۰ مگاپیکسلی با لنز عریض، یک حسگر ۸ مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو و یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید دوربین‌های سه‌گانه این گوشی موبایل را تشکیل می‌دهند.

این گوشی به پردازنده Exynos 2200 مجهز شده است که پردازنده گرافیکی Xclipse 920 بخش سخت‌افزاری آن را تکمیل می‌کند. باتری هر گوشی موبایلی خصوصا برای کاربرد عکاسی اهمیت زیادی پیدا می‌کند که در S23 FE ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد. این باتری به صورت بی‌سیم و باسیم قابل شارژ است که در حالت شارژ سیمی در عرض نیم ساعت، ۵۰ درصد شارژ می‌شود. با همه این ویژگی‌ها، آموزش تنظیمات دوربین گوشی‌های سامسونگ می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین عملکرد را با گوشی سامسونگ گلکسی S23 Fe داشته باشید.

قیمت گوشی سامسونگ مدل S23 Fe

گوشی موبایل تکنو مدل Phantom V Flip

یکی از گزینه‌هایی که باید آن را در لیست راهنمای خرید تا ۳۰ میلیون تومان قرار دهیم، موبایل تکنو مدل Phantom V Flip است. این گوشی موبایل با یک صفحه نمایش LTPO AMOLED و اندازه ۶.۹ اینچ کیفیت قابل توجهی را ارائه می‌دهد. این صفحه نمایش تاشو با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و روشنایی ۱۰۰۰ نیت کیفیت مطلوبی از خود ارائه می‌دهد. تصاویر در صفحه نمایش گوشی تکنو مدل Phantom V Flip با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۶۴۰ پیکسل نمایش داده می‌شود.

تکنو برای این گوشی موبایل، سیستم‌عامل اندروید ۱۳ را در نظر گرفته که در کنار رابط کاربری HIOS 13.5 عملکردی عالی از خود ارائه می‌کند. گوشی تکنو فانتوم وی فلیپ از پردازنده Mediatek Dimensity 8050 بهره می‌برد و Mali-G77 MC9 پردازش گرافیکی آن را انجام می‌دهد.

گوشی موبایل مناسب عکاسی تا ۳۰ میلیون

این گوشی با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت حافظه رم به بازار عرضه می‌شود. در آخر باید گفت یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برای گوشی تکنو فانتوم وی فلیپ در نظر گرفته شده است که از شارژر با توان 45 وات نیز پشتیبانی می کند. با این شارژر و باتری در عرض ۱۵ دقیقه، 50 درصد از شارژ باتری پر خواهد شد.

دوربین دوگانه‌ای که پشت گوشی موبایل قرار گرفته است، شامل یک حسگر ۶۴ مگاپیکسلی با لنز عریض و یک حسگر ۱۳ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید می‌شود که این ویژگی‌ها در دوربین تکنو فانتوم وی فلیپ، از آن یک گوشی مناسب عکاسی می‌سازد.

قیمت گوشی تکنو مدل Phantom V Flip

گوشی موبایل وان پلاس مدل OnePlus Ace Pro

یکی دیگر از گزینه‌ها برای عکاسی با موبایل، گوشی موبایل وان پلاس ایس پرو است که در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شد. این گوشی با وزن ۲۰۳.۵ گرم شاید کمی سنگین به نظر برسد ولی باتری پرقدرت آن، تا حد زیادی وزن آن را توجیه می‌کند. صفحه نمایش Fluid AMOLED در گوشی One Plus Ace Pro با اندازه ۶.۷ اینچ و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۱۲ پیکسل، می‌تواند ۱ میلیارد رنگ را به نمایش بگذارد.

عکاسی با گوشی تا ۳۰ میلیون

دوربین سه‌گانه پشت گوشی موبایل شامل حسگر ۵۰ مگاپیکسلی با لنز عریض، حسگر ۸ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و حسگر ۲ مگاپیکسلی با لنز ماکرو است. دوربین سلفی آن هم یک حسگر ۱۶ مگاپیکسلی با لنز عریض است که عکس‌های باکیفیتی را برای شما ثبت می‌کند. باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این محصول با شارژر سیمی ۱۵۰ واتی می‌تواند تا ۱ روز گوشی وان پلاس OnePlus Ace Pro را روشن نگه دارد.

در ضمن این گوشی موبایل از یک پردازنده Snapdragon 8+ Gen 1 4 nm پشتیبانی می‌کند و پردازش گرافیکی آن هم بر عهده Adreno 730 است. وان پلاس، این گوشی موبایل را با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت، حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۶ گیگابایت و در نهایت حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت و رم ۱۶ گیگابایت به بازار عرضه کرده است.

قیمت گوشی وان پلاس مدل One Plus Ace Pro

گوشی موبایل شیائومی مدل 13T

شیائومی 13T در لیست انواع گوشی مناسب عکاسی در بازه قیمتی تا ۳۰ میلیون تومان، قرار می‌گیرد که در بخش جلو از جنس شیشه، در بخش پشتی از جنس شیشه یا پلیمر سیلیکون و در قسمت فریم از جنس پلاستیک است. استاندارد IP68 مقاومت خوب گوشی شیائومی ۱۳ تی را در برابر گردوغبار و فرو رفتن در آب تا عمق 1.5 متر تضمین می‌کند.

صفحه نمایش این گوشی از نوع AMOLED است که ۶۸ میلیارد رنگ را نمایش می‌دهد و با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز رزولوشن ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسلی دارد. سیستم‌عاملی که برای گوشی شیائومی مدل 13T در نظر گرفته شده،‌ اندروید ۱۳ است که تا اندروید ۱۴ قابلیت ارتقا دارد و در کنار رابط کاربری HyperOS عملکردی روان و عالی خواهد داشت.

بهترین گوشی برای عکاسی

دوربین سه‌گانه پشت گوشی موبایل یک حسگر ۵۰ مگاپیکسلی با لنز عریض، یک حسگر ۵۰ مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو و یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید را در برمی‌گیرد. در ضمن دوربین سلفی آن هم شامل یک حسگر ۲۰ مگاپیکسلی با لنز عریض است که عکس‌های سلفی خوبی برای شما ثبت خواهد کرد. باتری قدرتمند گوشی موبایل شیائومی 13T با ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ظرفیت تا ۱ روز کامل دستگاه را روشن نگه می‌دارد.

قیمت گوشی شیائومی مدل 13T

سخن آخر

در این مقاله از کالاتیک به ۵ مدل از بهترین گوشی ها برای عکاسی در بازه قیمتی تا ۳۰ میلیون تومان پرداختیم که هر کدام ویژگی‌ها و مزایای خاصی نسبت به مدل‌های دیگر داشتند. همانطور که گفتیم برای یک گوشی مخصوص عکاسی، علاوه بر دوربین فاکتورهای دیگری مثل صفحه نمایش هم قابل بررسی بودند. به نظر شما جای کدام یک از گوشی‌های مناسب عکاسی در این لیست خالی است؟

پرسش‌های متداول

بهترین گوشی تاشو مناسب عکاسی کدام است؟

بهترین گوشی تاشو برای عکاسی تکنو مدل Phantom V Flip است.

دیافراگم در دوربین گوشی موبایل چه کاربردی دارد؟

دیافراگم در دوربین گوشی موبایل میزان نور ورودی دوربین را مشخص می‌کند و هرچقدر بزرگ‌تر باشد، کیفیت عکس هم بهتر می‌شود.

خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.