مقایسه گوشی Galaxy S24 Ultra با Xiaomi 14 Pro


زهرا آریایی
نظرات 0
content-main-img
در این مقاله به ویژگی‌های دو گوشی Galaxy S24 Ultra و Xiaomi 14 Pro پرداختیم تا با عملکرد این دو محصول به‌خوبی آشنا شوید.


با توجه به اینکه سامسونگ به‌تازگی از جدیدترین پرچمدار جذاب و پر زرق‌وبرقش رونمایی کرد، همه در پی مقایسه آن با گوشی‌های مختلف هم‌رده‌اش هستند. یکی از گوشی‌هایی که در مقام مقایسه با Samsung Galaxy S24 Ultra قرار می‌گیرد، Xiaomi 14 Pro است.

برای مقایسه گلکسی S24 Ultra با Xiaomi 14 Pro باید این دو محصول را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه این مقاله قصد داریم مقایسه گلکسی S24 Ultra با شیائومی 14 پرو را انجام دهیم.

مقایسه مشخصات فنی Samsung Galaxy S24 Ultra با Xiaomi 14 Pro

مشخصات Samsung Galaxy S24 Ultra Xiaomi 14 Pro
صفحه نمایش

Dynamic LTPO AMOLED

رزولوشن ۱۴۴۰×۳۱۲۰ پیکسل

محافظ گوریلا گلس آرمور 

LTPO AMOLED

رزولوشن ۱۴۴۰×۳۲۰۰ پیکسل

محافظ لانگجینگ گلس شیائومی

ابعاد و وزن

۸.۶×۷۹×۱۶۲.۳ میلیمتر

۲۳۲ گرم

۱۶۱.۴×۷۵.۳×۸.۵ میلیمتر

۲۲۳ گرم

رم ۸ گیگابایت ۱۲، ۱۶ گیگابایت
حافظه ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت، ۱ ترابایت ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت، ۱ ترابایت

دوربین سلفی

۱۲ مگاپیکسل ۳۲ مگاپیکسل

دوربین اصلی

۲۰۰ مگاپیکسل لنز واید

۵۰ مگاپیکسل لنز پریسکوپ تله فوتو

۱۰ مگاپیکسل لنز تله فوتو

۱۲ مگاپیکسل لنز اولترا واید

۵۰ مگاپیکسل لنز واید

۵۰ مگاپیکسل لنز تله فوتو

۵۰ مگاپیکسل لنز اولترا واید

تراشه

Qualcomm SM8650-AC

Snapdeagon 8 Gen 3 (4nm)

octa-core

سیستم‌عامل

Android 14

One UI 6.1

Android 14

HyperOS

باتری 5000 mAh 4880 mAh
سرعت شارژ

۴۵ وات شارژ سیمی

۱۵ وات شارژ بی‌سیم

۱۲۰ وات شارژ سیمی

۵۰ وات شارژ بی‌سیم

گواهی IP IP68 IP68

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت Samsung Galaxy S24 Ultra با Xiaomi 14 Pro

طراحی و کیفیت ساخت، اولین فاکتوری است که در این مقاله به آن می‌پردازیم. در ابتدا باید بگوییم که طراحی بدنه این دو محصول تفاوت زیادی با یکدیگر دارند؛ چراکه گوشی S24 Ultra با لبه‌های تیز و گوشی شیائومی 14 Pro با لبه‌های گرد، طراحی و تولید شده‌اند. گوشی موبایل شیائومی ۱۴ پرو از یک بدنه با ترکیبی از مواد مختلف ساخته شده است.

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت s24 ultra و xiaomi 14 pro

پنل پشتی و جلویی شیائومی ۱۴ پرو جنس شیشه‌ای دارد که بر زیبایی آن اثرگذار بوده و فریم آن از آلومینیوم یا تیتانیوم ساخته شده است. در مقابل، بخش جلویی و پشتی گوشی موبایل سامسونگ S24 Ultra از شیشه ساخته شده و فریم آن تیتانیومی است. در پنل پشتی گوشی 14 پرو شیائومی یک ماژول دوربین سه‌گانه وجود دارد ولی شیوه قرارگیری دوربین‌های اصلی گوشی موبایل سامسونگ S24 Ultra به شکل جزیره‌ای طراحی شده است.

در ضمن گوشی موبایل سامسونگ با ۲۳۲ گرم وزن، نسبت به گوشی Xiaomi 14 Pro با ۲۲۳ گرم سنگین‌تر است. به علاوه ابعاد سامسونگ S24 Ultra با ۱۶۲.۳ در ۷۹ در ۸.۶ میلی‌متر کمی بزرگ‌تر از گوشی Xiaomi 14 Pro با ابعاد ۱۶۱.۴ در ۷۵.۳ و ضخامت ۸.۵ میلی‌متر است. این نکته را در نظر داشته باشید که هر دو گوشی شیائومی ۱۴ پرو و اس ۲۴ اولترا با استاندارد IP68 مقاومت بالایی در برابر گردوغبار و آب دارند.

مقایسه صفحه نمایش Samsung Galaxy S24 Ultra با Xiaomi 14 Pro

صفحه نمایش یکی از مهم‌ترین قسمت‌های گوشی است که باید در زمان خرید به کیفیت و نوع آن توجه کافی داشته باشید. صفحه نمایش گوشی موبایل Xiaomi 14 Pro ابعاد ۶.۷۳ اینچی دارد و از نوع AMOLED است و ۸۹.۶ درصد از پنل جلوی دستگاه را در برمی‌گیرد.

مقایسه صفحه نمایش s24 ultra و xiaomi 14 pro

این صفحه نمایش، تصویر را با رزولوشن 2K ارائه می‌دهد و با یک محافظ Xiaomi Longjing Glass پوشانده شده است. در طرف مقابل، گوشی سامسونگ S24 Ultra با صفحه نمایش Dynamic LTPO AMOLED ابعاد 6.8 اینچی دارد و حدودا ۸۸.۵ درصد از بخش جلویی را به خود اختصاص می‌دهد.

در ضمن این صفحه نمایش، تصاویر را با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ مگاپیکسل نمایش می‌دهد و یک محافظ Corning Gorilla Glass Armor روی صفحه نمایش را پوشانده است. در مجموع می‌توان گفت که گوشی S24 Ultra با Xiaomi 14 Pro از جهت صفحه نمایش تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

مقایسه نرم‌افزار Samsung Galaxy S24 Ultra با Xiaomi 14 Pro

هر دو گوشی شیائومی 14 پرو و سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا از سیستم‌عامل اندورید 14 برخوردارند. تفاوت این دو محصول در بخش نرم‌افزار به رابط کاربری آن‌ها محدود می‌شود که سامسونگ S24 Ultra با رابط کاربری One UI 6.1 و Xiaomi 14 Pro با رابط کاربری Hyper OS عرضه می‌شوند.

رابط کاربری One UI 6.1 نسخه به‌روزشده One UI 6.0 است که تغییر چندانی را در آن شاهد نیستیم؛ تغییرات جزئی در این رابط کاربری شامل صفحه قفل و نمایشگر همیشه روشن آن است. به جز این موارد سامسونگ تغییرات جزئی دیگری هم ایجاد کرده است که به سهولت هر چه بیشتر در استفاده از گوشی کمک می‌کند. علاوه بر همه ویژگی‌هایی که درباره رابط کاربری One UI 6.0 ذکر کردیم باید بگوییم که انیمیشن‌های این رابط روان‌تر است و تجربه لذت‌بخش‌تری از کار با گوشی ارائه می‌دهد.

مقایسه نرم افزار s24 ultra و xiaomi 14 pro

در مقابل گوشی موبایل شیائومی ۱۴ پرو با رابط کاربری HyperOS ارائه شده که فضای سیستم‌عامل آن کاملا متفاوت است. شیائومی ادعا می‌کند که این رابط کاربری، تجربه بسیار بهتری را از کار کردن با گوشی رقم می‌زند. رابط کاربری HyperOS بر پایه لینوکس و سیستم Vela طراحی شده و با سرعت بالاتر، ویژگی‌های جدیدتری را ارائه می‌کند.

مقایسه عملکرد و سخت‌افزار Samsung Galaxy S24 Ultra با Xiaomi 14 Pro

سخت‌افزار یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که می‌توانیم در این دو گوشی بررسی و مقایسه کنیم و می‌توان گفت که در این بخش دو گوشی S24 Ultra و Xiaomi 14 Pro تقریبا هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. شیائومی 14 پرو از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 استفاده می‌کند که شامل پردازنده هشت هسته‌ای و پردانده گرافیکی Adreno 750 می‌شود. چنین سخت‌افزاری برای گلکسی اس 24 اولترا هم در نظر گرفته شده، ولی در بخش پردازنده گرافیکی و عصبی (NPU) شاهد شخصی‌سازی‌های سامسونگ هستیم.

مقایسه عملکرد و سخت افزار xiaomi 14 pro و s24 ultra

پرچمدار جدید سامسونگ در نسخه‌های مختلف با حافظه داخلی ۲۵۶ ،۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت به همراه حافظه رم ۱۲ گیگابایتی و در مقابل، گوشی شیائومی 14 پرو با حافظه داخلی ۲۵۶ ،۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت به همراه حافظه رم ۱۲ و ۱۶ گیگابایت به بازار عرضه شده‌اند.

شایان ذکر است که شیائومی 14 پرو و اس 24 اولترا دو دستگاه قدرتمند بازار به حساب می‌آیند که توانایی اجرای تمامی بازی‌های سنگین منتشرشده روی سیستم‌عامل اندورید را با بالاترین تنظیمات گرافیکی دارند.

مقایسه دوربین Samsung Galaxy S24 Ultra با Xiaomi 14 Pro

پرچمدار قدرتمند سامسونگ در بخش دوربین، شما را شگفت‌زده خواهد کرد؛ پنل پشتی گلکسی اس 24 اولترا از چهار دوربین با ساختار جزیره‌ای میزبانی می‌کند که شامل دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی عریض، دوربین 50 مگاپیکسلی پریسکوپ تله‌فوتو، دوربین 10 مگاپیکسلی تله‌فوتو و در نهایت دوربین 10 مگاپیکسلی اولتراواید می‌شود. همچنین در حفره بخش جلویی شاهد قرارگیری حسگر 12 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی هستیم.

عکس‌های گرفته‌شده با دوربین‌های Galaxy S24 Ultra از کیفیت و وضوح بسیار بالایی برخوردارند و برای کاربر امکان عکاسی و فیلمبرداری با کیفیت بالا را فراهم می‌کند.

مقایسه دوریسن s24 ultra و xiaomi 14 pro

ماژول دوربین شیائومی 14 پرو از سه حسگر با وضوح 50 مگاپیکسل از نوع عریض، تله‌فوتو و اولتراواید استفاده می‌کند. در بخش بررسی کیفیت فیلمبرداری هر دو گوشی سامسونگ S24 Ultra و Xiaomi 14 Pro با قابلیت فیلمبرداری تا 8K بهترین فیلم‌ها را برای شما به ثبت می‌رسانند.

مقایسه باتری و شارژر گوشی Samsung Galaxy S24 Ultra با Xiaomi 14 Pro

گوشی موبایل S24 Ultra همچون چند نسل قبل گوشی‌های Ultra سامسونگ، از باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد و می‌توان امیدوار بود که با بهبود کارایی تراشه جدید اس ۲۴ اولترا عمر باتری بالاتری داشته باشد.

مقایسه باتری و شارژر s24 ultra و xiaomi 14 pro

در ضمن S24 Ultra همچون سری قبلی گوشی سامسونگ، از قابلیت شارژ سیمی ۴۵ وات و شارژ بی‌سیم ۱۵ وات پشتیبانی می‌کند و در مقابل، گوشی موبایل شیائومی ۱۴ پرو با ظرفیت ۴۸۸۰ میلی‌آمپر ساعت و شارژ سیمی 120 وات در عرض ۴۰ دقیقه، ۱۰۰ درصد شارژ می‌شود.

گوشی سامسونگ S24 Ultra بخریم یا Xiaomi 14 Pro؟

خوب است که به بهانه مقایسه گوشی Samsung Galaxy S24 Ultra با Xiaomi 14 Pro به طور کلی این دو برند را مورد مقایسه قرار دهیم. به جرئت می‌توان گفت که سامسونگ از بسیاری جهات بهتر از شیائومی است و عمر بالاتری هم دارد.

این به معنای کیفیت پایین شیائومی نیست، ولی اگر با دقت نگاه کنیم، سامسونگ از خیلی جهات مثل بهینه‌سازی رابط کاربری و چندین سال به‌روزرسانی در رتبه بالاتری قرار می‌گیرد. با این حال شیائومی هم مزایای خودش را دارد و به دلیل قیمت مناسبش طرفداران زیادی را جذب کرده است.

گاهی اوقات به دلیل عملکرد خوب و نزدیک به هم دو گوشی شیائومی 14 پرو و سامسونگ S24 اولترا انتخاب یکی از آن‌ها کمی سخت می‌شود. در مجموع هر دو گوشی می‌توانند یک گزینه عالی برای خرید باشند. با این حال به جرئت می‌توان گفت در مقایسه گوشی سامسونگ S24 اولترا و شیائومی 14 پرو، پرچمدار سامسونگ عملکرد بهتری در بخش دوربین، باتری و صفحه نمایش دارد. با اختلاف قیمت اندکی که بین این دو گوشی وجود دارد، می‌توانید با توجه به بودجه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

پرسش‌های متداول

قیمت گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra چقدر است؟

قیمت گوشی پرچمدار S24 Ultra حدود ۱۲۰۰ تا ۱۶۰۰ دلار اعلام شده است.

گوشی S24 Ultra برای گیمینگ مناسب‌تر است یا Xiaomi 14 Pro؟

با توجه به قدرتی که هر دو گوشی دارند، برای کاربرد گیمینگ پیشنهاد می‌شوند.

کدام گوشی در برابر آب و گردوغبار مقاوم است؟

هر دو گوشی به دلیل داشتن استاندارد IP68 در برابر آب و گردوغبار مقاومت بالایی دارند.
خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.