نقد و بررسی گوشی موبایل آنر مجیک 6 پرو


زهرا آریایی
نظرات 0
content-main-img
در این مقاله به یکی از بهترین گوشی‌های پرچمدار سال 2024، آنر مجیک 6 پرو می‌پردازیم و آن را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار می‌دهیم.

آنر مجیک 6 پرو چه مزایا و معایبی دارد؟ دنیای فناوری و گوشی هوشمند، همیشه در حال توسعه و پیشرفت است؛ از همین رو گاهی انتخاب برند و محصولی که بتواند همه نیازهای شما را برآورده کند، کمی سخت می‌شود. برند Honor یکی از گزینه‌هایی است که در دنیای تکنولوژی، رویکردی نوآورانه و مبتکرانه نسبت به ارائه دستگاه‌های جدید خود دارد.

گوشی موبایل Honor Magic 6 Pro یکی از بهترین گوشی های آنر است که با ویژگی‌های جدید و عملکردی قدرتمند در ابتدای سال 2024 پا به میدان گذاشت. در این مقاله قصد داریم به این گوشی پرچمدار قدرتمند، جدید و جذاب از برند بپردازیم و ویژگی‌های آن را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

قیمت گوشی موبایل

بررسی آنر مجیک 6 پرو از نظر فنی

مشخصات گوشی موبایل آنر Magic 6 Pro
صفحه نمایش LTPO OLED
ابعاد و وزن

162.5x75.8x8,9 میلیمتر

225 تا 229 گرم

رم 12و 16 گیگابایت
حافظه داخلی 256 و 512 و 1 ترابایت
دوربین سلفی حسگر 50 مگاپیکسلی با لنز عریض
دوربین اصلی

حسگر 50 مگاپیکسلی با لنز عریض

حسگر 180 مگاپیکسلی با لنز پریسکوپ تله‌فوتو

حسگر 50 مگاپیکسلی با لنز اولتراواید

تراشه

کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 3

سیستم‌عامل اندروید 14
باتری 5600 میلی‌آمپر ساعت
سرعت شارژ

80 وات سیمی

66 وات بی‌سیم

نقاط مثبت:

  • صفحه نمایش باکیفیت
  • عملکرد سریع
  • دوربین عالی
  • باتری قدرتمند

نکات منفی:

  • جذب گردوغبار اطراف صفحه نمایش
  • محدودیت عرضه در برخی کشورها

طراحی و کیفیت ساخت آنر مجیک 6 پرو

  • دارای استاندارد IP68
  • روکش چرم گیاهی پشت بدنه

اولین فاکتوری که برای بررسی گوشی موبایل آنر Magic 6 Pro به سراغ آن می‌رویم، طراحی و کیفیت ساخت آن است. ابعاد گوشی آنر مجیک 6 پرو 162.5 در 75.8 میلیمتر با ضخامت 8.9 میلیمتر اندازه‌گیری شده که برای کسانی که گوشی‌های کوچک‌تر را ترجیح می‌دهنئد، گزینه مناسبی به نظر نمی‌رسد.

honor magic 6 pro قیمت

وزن این گوشی حدود 225 تا 229 گرم تخمین زده شده که از جهت این ویژگی با گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا برابری می‌کند. در طراحی و مواد اولیه گوشی موبایل آنر مجیک 6 پرو خبری از تیتانیوم نیست ولی همچنان از استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر گردوغبار و فرو رفتن در آب تا عمق 1.5 متر برای 30 دقیقه برخوردار است.

آنر برای ساخت بدنه این گوشی، از شیشه یا سیلیکون پلیمر استفاده کرده که یک روکش چرمی هم پشت بدنه را می‌پوشاند و حس متفاوتی از کار با گوشی را به شما القا کند. دوربین سه‌گانه آن هم با طراحی متفاوت از گوشی‌های رایج بازار پشت گوشی جای گرفته‌اند.

صفحه نمایش گوشی آنر مجیک 6 پرو

  • روشنایی بالا
  • دارای محافظ نانو کریستال

گوشی موبایل آنر مجیک 6 پرو همچون اکثر پرچمداران موجود در بازار، از یک صفحه نمایش LTPO OLED برخوردار است. صفحه نمایش پرچمدار آنر، با نرخ نوسازی 120 هرتز و اندازه 6.8 اینچ 1 میلیارد رنگ را نمایش می‌دهد. یکی از مهم‌ترین مشخصاتی که در گوشی Honor Magic 6 Pro وجود دارد، محافظ صفحه NanoCrystl Shield است که مقاومت گوشی را تا 10 برابر افزایش می‌دهد.

گوشی آنر مجیک 6 پرو

حداقل روشنایی در این صفحه نمایش در شرایط عادی 1600 نیت است و حداکثر آن به 5000 نیت می‌رسد. با این میزان از روشنایی می‌توانید به‌راحتی از گوشی موبایل زیر نور مستقیم خورشید استفاده کنید. در ضمن صفحه نمایش به قابلیت‌های HDR و Dolby Vision تجهیز شده تا تصاویر را روشن‌تر، غنی‌تر با جزئیات بهتر نمایش دهد.

نرم‌افزار آنر مجیک 6 پرو

  • سیستم‌عامل اندروید 14
  • امکان به‌روزرسانی تا 4 سال

یکی دیگر از فاکتورهایی که باید در زمان خرید یک گوشی هوشمند مورد بررسی قرار دهید، سیستم‌عامل و رابط کاربری آن است. این گوشی موبایل پرچمدار همچون گوشی آنر مجیک 6 با سیستم‌عامل اندروید 14 عرضه می‌شود.

بررسی آنر مجیک 6 پرو

پوسته این سیستم‌عامل شامل رابط کاربری MagicOS است که ویژگی‌هایی مثل امکان شخصی‌سازی HomeScreen، افزایش سرعت عملکرد و فشار کمتر به سخت‌افزار دارد. در نهایت، آنر به 4 سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل اندروید آنر مجیک 6 پرو و 5 سال به‌روزرسانی امنیتی آن متعهد شده است.

سخت‌افزار و عملکرد آنر مجیک 6 پرو

  • دارای آخرین نسل چیپست کوالکام
  • مناسب اجرای بازی

آنر از جدیدترین چیپست کوالکام یعنی Snapdragon 8 Gen 3 برای قلب تپنیده این پرچمدار استفاده کرده است. اسنپدراگون 8 نسل 3 در حال حاضر آخرین نسل از پردازنده‌های کوالکام به حساب می‌آید که در غول‌هایی همچون گوشی موبایل سامسونگ گلکسی S24 Ultra هم به کار رفته‌اند. این چیپست در کنار رم 12 و 16 گیگابایتی آنر مجیک 6 پرو، عملکردی بی‌نظیر را به کاربر ارائه می‌کند.

بررسی آنر مجیک 6 پرو

با این ویژگی به‌راحتی می‌توانید از گوشی برای وب‌گردی، ارسال پیام، پخش ویدیو باکیفیت و اجرای بازی‌های موبایلی استفاده کنید. علاوه بر آن، پردازنده گرافیکی Adreno 750 وظیفه پردازش بخش گرافیکی این گوشی موبایل را بر عهده دارد. حافظه داخلی و رم آنر مجیک 6 پرو به ترتیب 256، 512، 1 ترابایت و رم آن 12 و 16 گیگابایت است. این تنوع حجم در رم و حافظه داخلی برای اکثر کاربران کافی و رضایت‌بخش خواهد بود.

این مطلب را هم بخوانید:
آموزش تغییر فونت در گوشی آنر

دوربین آنر مجیک 6 پرو

  • حسگر 50 مگاپیکسلی با لنز عریض
  • حسگر 50 مگاپیکسلی با لنز اولتراواید
  • حسگر 108 مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو

دوربین هر گوشی موبایل، فاکتور مهمی است که بسیاری از کاربران پیش از خرید گوشی موبایل به آن توجه ویژه‌ای دارند. آنر مجیک 6 پرو مانند سایر گوشی‌های پرچمدار، در زمینه عکاسی عملکردی عالی دارد. در ابتدا باید به لنز عریض با حسگر 50 مگاپیکسلی آن اشاره کنیم که یک دیافراگم قابل تنظیم F/1.4-2.0 دارد و البته این ویژگی را سال‌هاست در گوشی‌های هوشمند ندیده‌ایم.

مشخصات گوشی honor magic 6 pro

یک حسگر 180 مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو پریسکوپ هم جزو این دوربین سه‌گانه است و قابلیت زوم اپتیکال 2.5 برابر را دارد. در ضمن یک حسگر 50 مگاپیکسلی با لنز اولتراواید هم در این گوشی وجود دارد که دوربین‌های اصلی آن را تکمیل می‌کند. یکی از مهم‌ترین مشخصات گوشی Honor Magic 6 Pro لنز تله‌فوتو آن است که عکس‌های گرفته‌شده با این لنز جزئیات را به صورت کاملا واضح و زیبا نمایش می‌دهد.

عملکرد لنز عریض این گوشی هم به همین ترتیب عالی و تحسین‌برانگیز بود و تصاویر را با وضوح بالا نمایش می‌داد. از طرف دیگر یک حسگر 50 مگاپیکسلی با لنز عریض در آنر مجیک 6 پرو وجود دارد که عکس‌های باکیفیتی را به ثبت می‌رساند.

باتری و شارژ گوشی موبایل آنر مجیک 6 پرو

  • دارای باتری 5600 میلی‌آمپر ساعتی
  • پشتیبانی از شارژ 80 وات سیمی و 66 وات بی‌سیم

در نهایت باید به باتری سیلیکونی کربنی آنر مجیک 6 پرو بپردازیم که 5700 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد و در زمان استفاده معمولی از گوشی، یک روز و نیم شارژ را نگه می‌دارد. آنر مجیک 6 پرو به‌عنوان آخرین پرچمدار این برند، از شارژ سیمی 80 واتی و شارژ بی‌سیم 66 واتی پشتیبانی می‌کند.

آنر مجیک 6 پرو

طبق ادعای این برند، شارژ کامل گوشی موبایل Honor Magic 6 Pro در عرض 40 دقیقه به صورت کامل شارژ می‌شود. طبق آزمایشی که انجام شد، گوشی موبایل Honor Magic 6 Pro پس از 46 دقیقه شارژ کامل شد که نسبت به گوشی های شیائومی 14 و وان پلاس 12 سرعت کمتری در شارژ داشت.

آیا گوشی آنر مجیک 6 پرو ارزش خرید دارد؟

در این مقاله از کالاتیک به یکی از بهترین گوشی‌ سال 2024 یعنی آنر مجیک 6 پرو پرداختیم. گوشی موبایل Honor Magic 6 Pro اولین گوشی موبایلی بود که با باتری سیلیکونی کربنی به بازار عرضه شد. صفحه نمایش بزرگ و فوق‌العاده آنر مجیک 6 پرو برای تجربه تماشای فیلم یا بازی کردن عملکردی ایده‌آل خواهد داشت. در مجموع این محصول با ویژگی‌های نوآورانه، همه انتظارات شما از یک گوشی پرچمدار برآورده می‌کند.

پرسش‌های متداول

آیا گوشی موبایل Honor Magic 6 Pro در برابر آب مقاوم است؟

بله؛ آنر مجیک 6 پرو دارای استاندارد IP68 است که تا عمق 1.5 متر برای 30 دقیقه دوام می‌آورد.

آیا گوشی آنر مجیک 6 پرو برای بازی کردن مناسب است؟

با توجه به اینکه آنر، در این گوشی از پردازنده قدرتمند کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 3 استفاده کرده، در اجرای بازی‌های ویدیویی عملکرد خوبی خواهد داشت.

خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.