راهنمای خرید PS5 + مقایسه مدل های موجود در بازار


کالاتیک
نظرات 2
content-main-img

پلی استیشن 5 یا به عبارتی PS5 کنسول نسل نهم سونی محسوب شده که به طور رسمی در 12 نوامبر 2020 به بازار عرضه شد. این کنسول در حال حاضر به عنوان یکی از پایه‌های اصلی دنیای بازی شناخته می‌شود و از محبوبیت بالایی میان گیمرها برخوردار است. طبق آمار به دست آمده از منابع خبری معتبر، نسل قبلی آن یعنی پلی‌استیشن 4 یکی از محبوب‌ترین کنسول‌های بازی تمام دوران است که تا جولای 2021 بیش از 116 میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است؛ البته پلی استیشن 2 از این تعداد نیز پیشی گرفته است.

خرید و مشاهده قیمت کنسول بازی در فروشگاه کالاتیک

به همین منظور ممکن است این سوال مطرح شود که آیا پلی استیشن 5 به اندازه‌ای خوب بوده که بتواند گیمرهای سراسر جهان را به خود جذب کند؟ با توجه به اینکه پلی استیشن 5 بیشترین خواهان را در بازار ایران داشته، اگر شما هم شخصی هستید که قصد خرید PS5 را دارید اما اطلاعات کافی درباره آن ندارید، در ادامه قصد داریم به هر آنچه که باید درباره پلی استیشن 5 بدانید بپردازیم. با مقاله راهنمای خرید PS5 + مقایسه مدل های موجود در بازار با کالاتیک همراه باشید.

پلی استیشن 5 سونی چیست؟

طبق روال همیشگی سونی معمولا پس از عرضه آخرین کنسول بازی روند توسعه کنسول بازی بعدی آغاز می شود؛ به همین منظور معمار ارشد سونی، مارک سونی مدت کوتاهی پس از عرضه موفقیت‌آمیز PS4 فعالت خود را برای عرضه PS5 آغاز کرد. در حال حاضر پلی استیشن 5 آخرین نسل کنسول‌ بازی خانگی سونی محسوب می‌شود که با نام‌های Sony PlayStation 5 یا به‌اختصار PS5 از آن یاد می‌شود. نحوه نام‌گذاری آن روند گذشته را طی کرده و مانند همیشه از طرح نام‌گذاری یکسانی برای کنسول‌های بازی خود استفاده کرده است.

پلی استیشن 5 سونی چیست؟

پلی استیشن 5 سونی را می‌توان یک جهش بزرگ نسبت به نسل قبلی خود دانست که مشخصات قدرتمندتر و طراحی زیباتری را به کاربران ارائه می‌دهد. رقبای اصلی پلی استیشن 5 را می‌توان Xbox Series X و Series S و تا حدی Nintendo Switch معرفی کرد. به طور کلی کنسول نسل نهم سونی نسبت به نسخه قبلی خود تا حد زیادی ابعاد بزرگتری دارد؛ اما در عین حال از یک کامپیوتر سریع و قدرتمندتر به همراه حافظه پر سرعت SSD برخوردار شده که نتیجه آن می‌تواند پردازش سریع‌تر آن برای اجرای بازی‌ها باشد.

از جمله موارد دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد برخورداری PS5 از یک کنترلر بی‌سیم دوال‌سنس (Dual Sense) به جای دوال‌شاک (Dual Shock) است که  به دلیل برخورداری از محرک‌های تطبیقی و بازخورد لمسی تجربه مطلوبی را از بازی در اختیارتان قرار می‌دهد.

برای اینکه بتوانید به رزولوشن 4K پلی استیشن 5 دسترسی داشته باشید باید تلویزیون مورد استفاده شما از این کیفیت پشتیبانی کند. همچنین این کنسول از صدای Tempest 3D و نوعی از صدای فضایی برای تجربه واقعی شما از فضای بازی هنگام استفاده از هدفون را داراست.

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های PS5 که می‌توان به آن اشاره کرد سازگاری آن با کنسول‌های نسل قبلی خود است؛ به این منظور که می‌توانید بازی‌های PS4 را روی آن بدون هیچ مشکلی اجرا کنید. البته تعداد بازی‌های انحصاری پلی استیشن 5 روز به روز در حال افزایش است که برای مشاهده لیست آن می‌توانید به مقاله بهترین بازی های PS5 در سال 2023 مراجعه کنید.

انواع پلی استیشن 5

به طور کلی دو مدل PS5 وجود دارد که می‌توانید بر اساس نیاز خود یک مورد را برای خرید انتخاب کنید.

PlayStation 5 Standard (نسخه استاندارد) با قیمت 500 دلار

PlayStation 5 Digital Edition (نسخه دیجیتال) با قیمت 400 دلار

در ادامه به مقایسه هر یک از این کنسول ‌های پلی استیشن 5 با یکدیگر خواهیم پرداخت تا تفاوت‌های آن‌ها را کاملا متوجه شده و مدل موردنظر خود را انتخاب و نسبت به خرید آن اقدام کنید.

تفاوت PS5 دیجیتال با استاندارد

هر دو کنسول‌های بازی استاندارد و دیجیتال شباهت نسبتا زیادی با یکدیگر از نظر مشخصات فنی دارند؛ با این تفاوت که نسخه دیجیتال فقط بازی‌های دانلود شده دیجیتالی را اجرا می‌کند و توانایی اجرای بازی‌های مبتنی بر دیسک را ندارد؛ به علاوه درایو UHD Blu-ray در نسخه اصلی گنجانده نشده است. با توجه به عدم  پشتیبانی نسخه دیجیتال از دیسک درایو کمی کوچکتر و سبک‌تر از مدل استاندارد خواهد بود.

در مجموع تهیه نسخه دیجیتال باید بازی‌های مدنظر خود را دانلود کرده و اجرا کنید؛ اما دلایلی وجود دارد که باعث می‌شود به خرید پلی استیشن استاندارد فکر کنید. به‌عنوان مثال هنگامی که مدتی از عرضه بازی‌های جدید می‌گذرد، نسخه دیسک آن‌ها معمولا با قیمت کمتری به فروش می‌رسد. علاوه بر این اگر از نسخه قدیمی یعنی PS4 به PS5 آمده باشید می‌توانید بازی‌های آن را روی پلی استیشن 5 به راحتی اجرا کنید.

تفاوت PS5 دیجیتال با استاندارد

افزون بر موارد فوق درایو SSD موجود در هر دو کنسول یکسان است و به کاربران 825 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی با توان عملیاتی خام 5.5 گیگابایت بر ثانیه تا 9 گیگابایت بر ثانیه داده‌های فشرده را ارائه می‌دهد. البته باید توجه داشته باشید که تنها 667.2 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی قابل استفاده در اختیارتان قرار داده می‌شود. تفاوت جزئی دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد در وزن و ابعاد بین PS5 و Digital Edition است که چندان شایان توجه نیست.

PS5 دیجیتال بخریم یا استاندارد؟

اگر پس از مطالعه موارد فوق این سوال برای شما پیش آمده PS5 دیجیتال بخریم یا استاندارد؟ در ادامه نکاتی را برای شما مطرح خواهیم کرد که به شما می‌گوید که آیا پلی استیشن 5 دیجیتال برای شما مناسب است یا خیر.

اتصال اینترنت

مورد اولی که باید به آن بسیار توجه داشته باشید سرعت اینترنت شما است؛ چرا که PS5 دیجیتال کاملاً به اتصال اینترنت وابسته است و باید بتواند بارگیری‌های 100 گیگابایتی را به راحتی انجام دهد. اگر بنا به هر دلیل مشکل اینترنتی دارید بهتر به سراغ کنسول بازی PS5 استاندارد بروید.

نسخه فیزیکی بازی‌ها

بسیاری از لپ‌تاپ‌ها درایوهای نوری را کنار گذاشته‌اند و دیگر اثری از آن مشاهده نمی‌شود؛ از همین رو کنسول‌های بازی نیز به سمت همین مسیر در حال حرکت هستند و این‌طور که مشاهده می‌شود قصد حذف درایوهای نوری را دارند. برخی از افراد به سی‌دی‌های بازی علاقه زیادی دارند و ترجیح می‌دهند از نسخه‌های فیزیکی برای اجری بازی استفاده کنند؛ اما اگر شما شخصی هستید که این موضوع اهمیت چندانی برایتان ندارد، نسخه دیجیتالی کنسول بازی پلی استیشن 5 برای شما گزینه مطلوبی خواهد بود.

طراحی متقارن

برای برخی از افراد طراحی محصولی که قصد خرید آن را دارند بسیار مهم است؛ اما برخی از وفاداران به پلی استیشن اهمیتی نمی‌دهند که طراحی کنسول چگونه است و اگر با سلیقه آن‌ها مطابقت نداشته باشد، مشکلی در انتخاب آن‌ها ایجاد نخواهد کرد. بسیاری از افراد به دلیل برآمدگی که درایو نوری روی طراحی کنسول بازی پلی استیشن 5 استاندارد ایجاد کرده با آن موافق نبوده و ترجیح می‌دهند نسخه دیجیتال را به دلیل طراحی زیباتر و متقارن آن انتخاب کنند.

قیمت

از جمله مواردی که می‌تواند برای بسیاری از افراد مهم باشد، بودجه کمتری است که برای خرید PS5 دیجیتال قرار است بپردازید؛ به این معنا که حدود 100 دلار با خرید پلی استیشن 5 دیجیتال پس‌انداز خواهید کرد.

استفاده از بازی‌های محبوب PS4

استفاده از بازی‌های محبوب PS4

PS5 سازگاری محدودی با نسخه پشتیبان دارد؛ به این معنا که تنها از 100 تقریبا بازی برتر PS4 پشتیبانی می‌کند. اگر قصد دارید از بازی‌های پلی استیشن 4 خود برای کنسول بازی جدید خود استفاده کنید باید به سراغ نسخه استاندارد آن بروید.

مجموعه DVD و Blu-ray به صورت همزمان

اگر کنسولی را ترجیح می‌دهید که بتواند از بازی، دی‌وی‌دی و بلوری پشتیبانی کند، PS5 استاندارد بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

ویژگی ‌های پی اس فایو سونی

در ادامه نیز نکاتی را برای شما مطرح خواهیم کرد که توضیحات پیش‌تر گفته شده را برای شما کامل‌تر می‌کند و این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

محبوب ترین بازی‌ها با گرافیک بسیار بالا

از جمله ویژگی‌های برجسته پلی استیشن 5 که آن را نسبت به سایر کنسول‌های بازی نسل گذشته متفاوت می‌کند، استفاده از سخت افزار گرافیکی بسیار قدرتمند و جدیدتر است که باعث بالا رفتن رزولوشن و کیفیت تصویر نیز می‌شود. افزون بر موارد فوق به سرعت فریم آن بیشتر بوده و فضاسازی و شخصیت‌پردازی داخل آن بسیار دقیق‌تر صورت می‌گیرد که باعث می‌شود نزدیکی بیشتری به واقعیت داشته باشد.

سرعت بسیار بالا

سرعت خام و تعداد هسته‌های این کنسول بازی باعث شده تا شاهد عملکرد و توان پردازشی بالاتری نسبت به گذشته باشید که حین اجرای بازی به‌صورت دقیق متوجه آن خواهید شد.

رابط کاربری بهینه‌تر

رابط کاربری بهینه‌تر

پلی استیشن 5 از فضای ذخیره‌سازی SSD یا حالت جامد استفاده می‌کند و جزو قدرتمندترین کنسول‌های بازی محسوب می‌شود که امکان ناوبری سریع نیز برای آن در نظر گرفته شده است. به‌عنوان مثال در صورت روشن کردن این کنسول کمتر از 20 ثانیه زمان نیاز دارد تا شما را وارد صفحه اصلی کند یا تنها 6 ثانیه زمان می‌برد تا از حالت استندبای خارج شود.

از دیگر قابلیت‌های آن می‌توان به فعالیت‌ها یا Activities اشاره کرد که امکان پشتیبانی از پنجره‌های اطلاعاتی و ردیاب‌های پیشرفته را می‌دهد. همچنین ویژگی پخش ویدیویی تصویر در تصویر و نقاط پرش فوری که امکان باز کردن حالت چند نفره را بدون هیچ گونه حرکت اضافی برای آن وجود دارد. در مجموع به وجود آمدن تکامل و بهینه سازی‌های که در بخش سیستم‌عامل برای پی اس 5 در نظر گرفته شده باعث جذابیت بیشتر و سرعت بالای دستگاه شده است.

دسته بازی یا کنترلر جدید

پشتیبانی از گسترده از لوازم جانبی متنوع و در نظر گرفتن اکسسوری‌های جدید برای پلی استیشن 5 از دیگر قابلیت‌های مثبت پی اس فایو محسوب می‌شود. یکی از اصلی‌ترین تغییرات در لوازم جانبی مربوط به دسته بازی یا کنترلر آن می‌شود که کاملا دچار تغییرات شده و از دوال‌شاک (Dual Shock) به دوال‌سنس (Dual Sense) تبدیل شده است.

کنترلرهای این دسته بازی به صفحه لمسی و دکمه‌های اشتراک‌گذاری مجهز شده‌اند و طراحی آن طوری انجام شده تا مقاومت بیشتری را از خود نشان دهد. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به بلندگو، میکروفون داخلی و پورت USB_C اشاره کرد.

فضای ذخیره سازی

با خرید پلی استیشن 5 یک فضای ذخیره‌سازی SSD از نوع NVMe را دریافت خواهید کرد که ظرفیت آن به 825 گیگابایت می‌رسد. البته همان‌طور که پیش‌تر گفته شد برخی برنامه‌های از پیش نصب شده هستند که ناخودآگاه باعث پر شدن حافظه خواهند شد. در نتیجه تنها 667 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در اختیار دارید که باید دقت کنید تا پر نشود.

برخی از بازی‌ها فضای زیادی را به خود اختصاص می‌دهند؛ البته جای نگرانی وجود ندارد می‌توانید از طریق اسلات کارت حافظه نسبت به افزایش فضای داخلی کنسول بازی PlayStation 5 اقدام کنید. به‌علاوه این قابلیت را دارد که بازی‌هایی که  فعلا به آن‌ها نیازی ندارید را به یک دستگاه خارجی دیگر انتقال دهید و به‌عنوان آرشیو نگه‌داری کنید.

لوازم جانبی کنسول بازی پلی استیشن 5

هر کنسولی که وارد  بازار می‌شود، همراه خود لوازم جانبی جدیدی می‌آورد که لذت بازی را برای گیمرها بیشتر می‌کند. در ادامه به تمامی لوازم جانبی که می‌توانید برای PS5 تهیه کنید، خواهیم پرداخت.

دسته بازی دوال سنس

بعد از گذشت سال‌ها که سونی کنسول‌های بازی خود را با دسته بازی دوال‌شاک وارد بازار می‌کرد، پس از عرضه پلی استیشن 5 شاهد تغییر بزرگی بوده‌ایم و برای اولین‌بار دسته بازی جدید خود را تحت عنوان دوال‌سنس معرفی کرد. این کنترلر را می‌توان به عنوان دسته بازی نسل نهمی معرفی کرد که به همراه کنسول بازی و داخل جعبه PS5 قرار گرفته که ویژگی‌های خاص خود را دارد. از جمله برجسته‌ترین تغییرات آن می‌توان به ارگونومی آن اشاره کرد که نسبت به گذشته دچار تغییرات پیشرفته‌تری شده است و راحتی در استفاده از آن افزایش داشته است.

دسته بازی دوال سنس

تغییراتی که باعث شده توجه بسیاری افراد به دسته بازی دوال سنس جلب شود ماشه‌های تطبیق‌پذیر (آداپتور تریگر) و بازخورد لمسی (هپتیک فیدبک) هستند. بازخورد لمسی در واقع به موتورهای لرزشی‌های جدید و پیشرفته‌ای گفته می‌شود که باعث می‌شود بازیکن احساس نزدیک بودن به اتفاقات بازی را تجربه کند. در طرف دیگر همان‌طور که از نام ماشه‌های تطبیق‌پذیر پیداست به دکمه به دکمه‌های R2 و L2 و میزان مقاومت آن‌ها گفته می‌شود گه توسط کاربران میزان آن تعیین می‌شود.

خرید دسته بازی دوال سنس از کالاتیک

دسته بازی دوال‌سنس اج

نسخه پیشرفته دسته دوال سنس با نام دوال‌سنس اج عرضه شده که ویژگی‌های بیشتر و امکانات خرفه‌ای تری را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد. این کنترلر نسبت به نسخه معمولی از قیمت بالاتری برخوردار شده اما در عین حال ویژگی‌هایی مانند کنترل‌های با شخصی‌سازی فراوان، قابلیت ذخیره‌سازی چند پروفایل‌ شخصی‌سازی شده برای دسته بازی خود، رابط کاربری روی دسته بازی، روکش‌های آنالوگ قابل‌تعویض و اضافه‌شدن دکمه‌های پشتی را به کاربر ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است که ویژگی‌های دسته بازی Dual Sense معمولی نیز در داخل این کنترلر حفظ شده که آن را به یک گزینه بسیار عالی برای بازی تبدیل می‌کند.

دسته بازی دوال‌سنس اج

هدست و دسته واقعیت مجازی سونی PlayStation VR2

از جمله دستگاه‌های واقعیت مجازی جدید که برای ‌PS5 طراحی شده است، پلی‌استیشن وی‌آر 2 محسوب می‌شود. این دستگاه که تنها از طریق کابل USB Type-C به کنسول بازی متصل خواهد شد، به یک صفحه نمایش OLED  پشتیبانی از رزولوشن 4K و HDR مجهز شده که به‌ازای هر چشم دارای رزولوشن 2000 در 2040 پیکسل‌ با نرخ فریم 90/120 هرتز است.

پلی ‌استیشن وی ‌آر 2

علاوه‌بر موارد فوق همراه دستگاه واقعیت مجازی پلی‌استیشن وی ‌آر 2، دو کنترلر تحت عنوان سنس (Sense) همراه شده که از قابلیت‌هایی مانند بازخورد لمسی و فناوری ماشه‌ (تریگر) تطبیق‌پذیر بهره می‌برد. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، این است که قیمت این محصول کمی بالا بوده و برای خرید آن باید 549.99 دلار بپردازی؛ اما با توجه به تعداد بازی‌های گسترده‌ای که چه از سوی سونی و چه از سوی شرکت‌های دیگر برای پلی‌استیشن وی‌آر 2 عرضه شده توجه بالای کاربران را به این هدست واقعیت مجازی نشان ‌می‌دهد.

خرید هدست و دسته واقعیت مجازی PlayStation VR2 از کالاتیک

هدست پالس سه‌ بعدی سونی

یکی از بهترین هدست‌های گیمینگ که می‌توانید برای PS5 تهیه کنید، پالس سه‌بعدی سونی است که تناسب مطلوبی با این کنسول بازی دارد. همچنین اگرچه این هدست برای کنسول بازی نسل نهم سونی تولید و عرضه شده؛ اما می‌توانید از آن برای کامپیوتر یا گوشی‌ موبایل هم استفاده کنید.

هدست پالس سه‌ بعدی سونی

پشتیبانی هدست گیمینگ سونی مدل PULSE 3D از صدای 7.1 کاناله و سه‌بعدی پیشرفته باعث می‌شود تا تجربه گیمینگ لذت‌بخش‌تری را داشته باشید. علاوه بر این کیفیت میکروفون آن نیز برای بازی های آنلاین مناسب خواهد بود و می‌تواند انتخاب خوبی برای پلی‌استیشن 5 باشد.

خرید هدست پالس سه‌بعدی سونی از کالاتیک

کوله پشتی Deadskull

یکی از مشکلاتی که ممکن است گیمرها با آن مواجه شوند جابه‌جایی کنسول بازی پلی استیشن 5 است که به دلیل ابعاد بزرگی که دارد کمی چالش برانگیز به نظر می‌رسد. کوله پشتی Deadskull که مناسب برای هر دو مدل پلی استیشن 5 استاندارد و دیجیتال است یکی از بهترین روش‌های جابه‌جایی و محافظت این کنسول در برابر جریان برق، گرد و غبار و لرزش است. همچنین این کیف دارای 10 جیب مخصوص دیسک بازی و فضای مخصوص لوازم جانبی PS5 است که حمل آن را برای کاربران کاملا آسان می‌سازد.

کوله پشتی Deadskull

خرید کوله پشتی Deadskull پلی استیشن 5 از کالاتیک

داک شارژر دسته بازی سونی

یکی از لوازم جانبی‌هایی که اگر بازی با کنسول را به‌صورت حرفه‌ای انجام می‌دهید می‌تواند برایتان مفید باشد، داک شارژر دسته بازی سونی است که امکان شارژ هم‌زمان دو دسته را فراهم می‌کند. همچنین کیفیت ساخت بالا، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع و جلوگیری از شارژ شدن اضافه از نکات مثبت استند شارژ دوال سنس محسوب می‌شود که باعث بالا رفتن ارزش خرید آن نیز می‌شود.

داک شارژر دسته بازی سونی

خرید داک شارژر دسته بازی پلی استیشن 5 از کالاتیک

تشخیص ریجن های PS5

کمپانی سونی نیز مانند تمامی برندهای مطرح دنیا کنسول‌های بازی خود را در ریجن‌های مختلف و برای مناطق متفاوت دنیا تولید می‌کند تا بتواند کنترل بهتری روی آن‌ها داشته باشد. به طور کلی فروش تمامی کنسول‌های تولید شده توسط کمپانی سونی در شش ریجن یا منطقه مختلف صورت می‌گیرد؛ به همین منظور این کمپانی محبوب به هر منطقه یک عدد اختصاص داده است تا به راحتی قابل تشخیص باشند. در ادامه به کد مخصوص هر منطقه یا ریجن پلی استیشن 5 خواهیم پرداخت.

ریجن نام  منطقه
ریجن 1 آمریکا و کانادا
ریجن 2 ژاپن، اروپا، خاورمیانه و آفریقای جنوبی
ریجن 3 آسیای شرقی
ریجن 4 استرالیا و آمریکای لاتین
ریجن 5 روسیه و آفریقا
ریجن 6 چین

علاوه بر موارد فوق هر ریجن یا منطقه یک کد مشخصی دارد که به راحتی می‌توانید از طریق فرم CFI-10XX آن را تشخیص دهید؛ به این صورت که به‌جای عبارت XX اعداد ریجن‌های مختلف قرار می‌گیرد که در ادامه به هر کدام از آن‌‌ها خواهیم پرداخت.

کد ریجن نام منطقه
00 ژاپن
02 اقیانوسیه (نیوزلند و استرالیا)
08 آسیای مرکزی، هندوستان، روسیه، اوکراین
14 آمریکای لاتین، مکزیک، آمریکای مرکزی، آمریکای جنوبی
15 آمریکای شمالی (کانادا، ایالات متحده)
16 اروپا، خاورمیانه، آفریقا
18 کره جنوبی

به عنوان مثال PS5 ریجن ژاپن با فرم کلی CFI-1002 می‌توان شناسایی کرد.

خرید اینترنتی کنسول بازی پلی استیشن 5 از کالاتیک

اگر قصد خرید پلی استیشن 5 را دارید اما نمی‌دانید باید به کجا مراجعه کنید، فروشگاه اینترنتی کالاتیک با گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا به همراه 7 روز مهلت تست این کنسول بازی محبوب را برای فروش در اختیار کاربران قرار داده است؛ به همین منظور با خیال راحت می‌توانید این محصول را خریداری کنید و از بازی کردن نهایت لذت را ببرید.

سخن آخر

در مقاله راهنمای خرید PS5 + مقایسه مدل های موجود در بازار به هر آنچه که باید درباره پلی استیشن 5 بدانید پرداختیم تا اگر قصد خرید این کنسول بازی محبوب دارید بتوانید اطلاعات کافی درباره آن داشته باشید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشید نسبت به خرید پلی استیشن 5 مورد نظر خود اقدام کنید. نظر شما درباره کنسول بازی نسل نهم سونی چیست؟

پرسش‌های متداول

تفاوت اصلی PS5 دیجیتال با استاندارد چست؟

تنها دو تفاوت اصلی میان پلی استیشن 5 استاندارد و پلی استیشن 5 یکی در درایو نوری آن‌ها است که در نسخه دیجیتال مشاهده نمی‌شود و دیگری کیفیت بلوری است که در نسخه استاندارد شاهد آن خواهیم بود.

قیمت پلی استیشن 5 چقدر است؟

در حال حاضر قیمت PS5 در بازه 25 تا 298 میلیون تومان قرار می‌گیرد؛ اما شما می‌توانید برای مشاهده قیمت دقیق این کنسول بازی به صفحه مربوطه آن در فروشگاه اینترنتی کالاتیک مراجعه کنید.

آیا پلی ‌استیشن 5 ارزش خرید دارد؟

بله. با توجه به بهینه سازی‌های گسترده سخت افزاری و تغییر طراحی PS5 باعث شده به یکی از محبوب‌ترین کنسول بازی در حال حاضر بازار تبدیل شود که از ارزش خرید بالایی نیز برخوردار است؛ البته ممکن است تعداد بازی‌های انحصاری آن کمی محدود به نظر برسد که روزبه‌روز در حال افزایش است.

چه بازی ‌هایی را می‌ توان روی PS5 اجرا کرد؟

تمامی بازی‌های انحصاری این کنسول بازی به همراه حدود 100 بازی PS4 را می‌توان روی پلی استیشن 5 اجرا کرد.

چه لوازم جانبی هایی را می توان برای پلی استیشن 5 خریداری کرد؟

از جمله لوازم جانبی‌هایی که می‌توانید برای PS5 خریداری کنید می‌توان به دسته بازی کنترلر دوال‌سنس، پلی‌استیشن وی‌آر 2، هدست پالس سه‌بعدی، داک شارژر دسته بازی سونی و کوله پشتی Deadskull اشاره کرد.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (2)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
سید حسین حسینی | میهمان
20 آبان 1402

PS5 کی می‌خره،‌ فقط ایکس باکس سری ایکس

حامد | میهمان
20 آبان 1402

مرسی به نظرم خیلی مقاله جامعی واسه خرید پلی استیشن 5 بود همه موارد رو گفته بودید و واقعا به دردم خورد.