بهترین بازی های PS5 در سال 2023


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین بازی های PS5 در سال 2023 بپردازیم که برخی از آن‌ها از قبل منتشر شده‌اند و برخی دیگر نیز در سال 2023 در دسترس گیمرها قرار می‌گیرند. با توجه به موفقیت بالای صنعت بازی در سال 2022، انتظار می‌رود که امسال نیز بازی‌های فوق‌العاده برای این کنسول بازی محبوب منتشر شود و طرفداران آن را خوشحال کند.

مشاهده لیست قیمت و خرید کنسول بازی PlayStation از فروشگاه اینترنتی کالاتیک

موردی که می‌توان از آن به عنوان بهترین بازی پلی استیشن 2023 یاد کرد بسیار سلیقه‌ای است و امکان دارد برخی از آن‌ها نیز برای عده‌ای خوشایند نباشند؛ اما ما تلاش کرده‌ایم تا بازی‌های متنوعی را بر اساس امتیاز و نظرات کاربران در این مطلب قرار دهیم تا هر کاربر با هر سلیقه‌ای را در بر بگیرد. با کالاتیک همراه باشید.

بهترین بازی های پلی استیشن 5 سال 2023

در سال 2023 قرار است شاهد انتشار بازی های متعدد و بسیار جذابی باشیم که در این مطلب به معرفی 10 تا از جذاب ترین بازی های پلی استیشن 5 2023 خواهیم پرداخت. اگر از طرفداران پلی استیشن فایو هستید بازی های این مقاله رو از دست ندهید.

1. بازی Resident Evil 4

تاریخ عرضه: 24  مارچ 2023 (4 فروردین ‍402)

ژانر: معمایی، تیراندازی سوم‌شخص، ترسناک، اکشن، ماجراجویی

حالت بازی: تک نفره

ناشر: Capcom

بازی رزیدنت اویل 4

داستان بازی:

سری بازی‌های رزیدنت اویل یا همان شیطان درون یکی از مشهور ترین و پرطرفدارترین بازی های تاریخ محسوب می‌شود که توانسته به لیست بهترین بازی های PS5 در سال 2023 نیز راه پیدا کند. نسخه ریمیک شده و جدید رزیدنت اویل 4 با بازی لئون کندی (Leon S. Kennedy) بازمانده راکون سیتی، بازگشته تا به یک دهکده دور افتاده در اسپانیا به نام El Pueblo سفر کند تا دختر رئیس جمهور را که توسط یک فرقه مرموز ربوده شده، نجات دهد. این بازی در نسخه جدید از گرافیک و کنترل‌های مدرن گرفته تا داستان آن با بهبودهایی همراه شده که یک تجربه جدید و در عین حال جذاب را در اختیار طرفداران بازی های ترسناک قرار می‌دهد.

2. بازی STREET FIGHTER 6

تاریخ عرضه: 2 ژوئن 2023 (12 خرداد 1402)

ژانر: ماجراجویی، مبارزه، اکشن

حالت بازی: تک نفره، چند نفره

ناشر: Capcom

بازی استریت فایتر 6

داستان بازی:

یکی از بهترین بازی های پلی استیشن 5 در سال 2023 بازی STREET FIGHTER 6 نام دارد که توسط کمپانی کپکام توسعه داده شده است. این بازی در سه حالت میدان مبارزه، تور جهانی و  نبرد با ایفای نقش 18 شخصیت مبارز اجرا می‌شود. شخصیت‌های حاضر در این بازی شامل استادان افسانه‌ای و اشخاصی مانند ریو، چون لی، لوک، جیمی، کیمبرلی و موارد دیگر می‌شود که هر کدام از آن‌ها از طراحی جدید و جلوه‌های سینمایی هیجان‌انگیز برخوردارند. به‌جرئت می‌توان گفت بازی استریت فایتر 6 یک رقیب جدی برای مورتال کامبت و تیکن محسوب می‌شود که اگر از طرفدارهای بازی‌ فایتینگ یا مبارزه‌ای هستید پیشنهاد می‌کنیم که آن را حتما تجربه کنید.

3. بازی Monster Hunter Rise: Sunbreak

تاریخ عرضه: 28 آپریل 2023 (8 اردیبهشت 1402)

ژانر: اکشن، نقش‌آفرینی

حالت بازی: تک نفره، چند نفره

ناشر: Capcom

شکارچی هیولای تازه‌کار

داستان بازی:

ششمین نسخه از مجموعه بازی های Monster Hunter با عنوان Sunbreak از جمله بهترین بازی های پی اس فایو 2023 محسوب می‌شود که توجه به امتیاز و نظرات کاربران محبوبیت بالایی دارد. بهبودهایی صورت گرفته. بازی Sunbreak می‌تواند تجربه‌ای جدید و فوق‌العاده‌ای را در اختیار شما قرار دهد و ساعت‌ها سرگرمتان کند.

داستان بازی به این صورت است که به‌عنوان شکارچی هیولا تازه‌کار وارد دهکدهٔ کامورا می‌شوید که پس از ورود و شروع مأموریت‌ها متوجه اتفاقاتی که 50 سال گذشته در این دهکده رخ داده که Rampage نام دارد می‌شوید. حال این اتفاقات مجدداً در حال تکرار است و گروه عظیمی از هیولاها به این دهکده حمله کردند که شما در نقش یک شکارچی باید بتوانید با این واقعه مقابله کنید.

4. بازی STAR WARS JEDI SURVIVOR

تاریخ عرضه: 28 آپریل 2023 (8 اردیبهشت 1402)

ژانر: ماجراجویی، اکشن

حالت بازی: تک نفره

ناشر: Electronic Arts

نسخه جدید بازی جنگ ستارگان

داستان بازی:

پس از گذشت چهار سال در دنباله بازی Star Wars Jedi: Fallen Order با نسخه جدید این فرنچایز محبوب به نام Star Wars: Jedi Survivor در بهترین بازی های PS5 در سال 2023 مواجه خواهیم بود که مانند نسخه پیشین، یک اثر اکشن ماجراجویی و پر از لحظات سینمایی است.

بازی STAR WARS JEDI: SURVIVOR در واقع پنج سال بعد از وقایع فالن اوردر روایت می‌شود که در این قسمت گریز، مرین و سیر دیگر کل کستیس را همراهی نمی‌کنند. در شروع بازی کل کستیس را در نقش یک شوالیه را مشاهده خواهیم کرد که وارد سیاره کروسکنت می‌شود تا علاوه بر نابودی نیروهای Imperial، اطلاعاتی را از سناتور داهو سجن سرقت کنند. با این حال اتفاقات پیش‌بینی شده مطابق میل او پیش نمی‌رود و سفینه منتیس خراب می‌شود. حال کل کستیس برای تعمیر سفینه منتیس وارد سیاره Koboh شده تا در عین ملاقات با گریز سفینه خود را نیز درست کند.

5. بازی Humanity

تاریخ عرضه: 16 می 2023 (26 اردیبهشت 1402)

ژانر: اکشن، پازل، استراتژی

حالت بازی: تک نفره

ناشر: Enhance

بازی عجیب و غریب Humanity

داستان بازی:

از جمله عجیب غریب‌ترین و بهترین بازی های پلی استیشن 5 در سال 2023 که قصد معرفی آن را داریم بازی Humanity است که با ترکیبی بی‌نظیر از حل پازل و سکوبازی، سرنوشت تمام بشریت را در دستان شما قرار می‌دهد. در این بازی شما نقش سگی به‌نام Shiba Inu را دارید که وظیفه فرماندهی به جمعیتی انبوه را برای پریدن، چرخیدن، هل دادن، شناور شدن، تیراندازی و نجات بشریت را برعهده دارید.

در مجموع 90 مرحله برای گذراندن در بازی Humanity وجود دارد؛ البته نکته جالبی که خوب است بدانید که یک Stage Maker هم درون بازی قرار دارد که به شما اجازه می‌دهد تا مراحل خود را خلق کرده یا مراحل خلق شده توسط بازیکنان دیگر را نیز تجربه کنید.

6. بازی God of War Ragnarok

تاریخ عرضه: 9 نوامبر 2022 (18 آبان 1401)

ژانر: ماجراجویی، اکشن، مبارزه‌ای

حالت بازی: تک نفره

ناشر: Sony Interactive Entertainment

نهمین قسمت از فرنچایز بازی‌ خدای جنگ

داستان بازی:

جای تعجبی وجود ندارد که بازی God of War Ragnarok در لیست بهترین بازی های PS5 در سال 2023 قرار بگیرد؛ چرا که از جمله بازی هایی است که می‌تواند تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما رقم بزند. این بازی با ژانر اکشن، ماجراجویی و مبارزه‌ای به‌صورت زاویه دوربین سوم‌شخص و به‌صورت hack and slash طراحی شده است.

بازی God of War Ragnarok نهمین قسمت از فرنچایز خدای جنگ به شمار می‌رود و دنباله نسخه پیشین که در سال 2018  منتشر شده بود، محسوب می‌شود. نسخه رگناروک مانند گذشته با الهام گرفتن از اساطیر اسکاندیناوی و در نروژ باستان روایت می‌شود که کریتوس به‌عنوان شخصیت اصلی بازی ایفای نقش می‌کند.

افزون بر این داستان بازی اقتباس گرفته شده از وقایع راگناروک به معنای مجموعه اتفاقاتی که باعث از بین رفتن خدایان یا پایان جهان در اساطیر اسکاندیناوی می‌شود، است. از جمله مهم‌ترین تغییرات صورت‌گرفته در این بازی بهبود روند مبارزات است که از بین رفتن دشمنان را با تبر Leviathan و Blades of Chaos برای گیمرها جذاب‌تر می‌کند.

7. بازی Dead Island 2

تاریخ عرضه: 21 آپریل 2023 (1 اردیبهشت 1402)

ژانر: اکشن، ترسناک، تفننی

حالت بازی: تک نفره

ناشر: Deep Silver

نسخه جدید بازی سرزمین مردگان 2

داستان بازی:

داستان نسخه جدید بازی سرزمین مردگان 2 در واقع درباره 10 سال پس از اتفاقات پیشین را روایت می‌کند که حال دیگر تمام شهر توسط زامبی‌ها اشغال شده و دیگر به‌آسانی نمی‌توان آن‌ها را از بین برد. به همین منظور تصمیم دولت برای سخت‌تر شدن قرنطینه شدت می‌گیرد؛ اما همان‌طور که احتمالاً می‌دانید تأثیری نخواهد داشت.

در همین حین هواپیمایی حاوی مسافران عاری از زامبی‌ها بوده مورد حمله قرار گرفته و در نهایت سقوط می‌کند که از این مرحله به بعد کنترل شخصیت اصلی به شما سپرده می‌شود و باید از میان 6 قهرمان موجود یعنی امی، جیکوب، دنی، کارلا، رایان و برونو یکی را برای ادامه دادن به مسیر بازی انتخاب کنید. از بازی Dead Island 2 به‌عنوان بهترین بازی های پلی استیشن فایو 2023 یاد می‌شود که می‌توانید آن را در لیست بازی های محبوب PS5 خود قرار دهید.

8. بازی Dead Space Remake

تاریخ عرضه: 27 ژانویه 2023 (7 بهمن 1402)

ژانر: ماجراجویی، ترسناک، بقا، تیراندازی سوم‌شخص

حالت بازی: تک نفره

ناشر: Electronic Arts

نسخه ریمیک شده بازی Dead Space

داستان بازی:

در مطلب بهترین بازی های PS5 2023 نسخه ریمیک شده بازی Dead Space را خواهیم داشت که مجدداً داستان نسخه اول را روایت می‌کند. داستان بازی Dead Space در آینده‌ای دور اتفاق می‌افتد؛ جایی که بشر برای کشف و جمع‌آوری مواد و منابع حیاتی و باارزش، از سفینه‌های بزرگ استفاده می‌کند. در همین میان سفینه قدیمی و بزرگ USG Ishimura در موقعیت خطرناکی قرار می‌گیرد که اخباری از خدمه آن در دسترس نیست و ارتباط با آن قطع شده است.

از همین رو Isaac Clarke که یکی از مهندسین سفینه است به همراه دیگر متخصصین به ایشیمورا اعزام می‌شوند تا بررسی کنند که چه اتفاقی برای این سفینۀ فضایی رخ داده است، غافل از این که انگل‌های فضایی ترسناک با نام نکرومورف‌ در کشتی تکثیر شده و اکثر خدمه نیز کشته یا از فرم انسانی خود خارج شده‌اند. حال شما در نقش آیزاک قرار می‌گیرید و مسئولیت دارید تا از سرگذشت خدمه‌ها و سفینه اطلاعات کسب کنید. خبر خوب این است که کلیت داستان بازی Dead Space تغییری نداشته و تنها بخش‌هایی از آن دچار تغییراتی شده که به پیشرفت روند بازی کمک شایانی کرده است.

9. بازی Spider-Man 2

تاریخ عرضه: 20 اکتبر 2023 (28 مهر 1402)

ژانر: اکشن، ماجراجویی، مبارزه‌ای

حالت بازی: تک نفره

ناشر: Sony Interactive Entertainment

قسمت جدید بازی اسپایدر من

داستان بازی:

در قسمت جدید بازی اسپایدر من شاهد ادامه سفر پیتر پارکر و مایلز مورالس با یکدیگر خواهیم بود که شخصیت شرور بازی این دفعه ونوم‌ها هستند و پیتر پارکر باید با آن‌ها مقابله کند. Marvel’s Spider-Man 2 به‌صورت انحصاری برای PS5 عرضه می‌شود و تنها به‌صورت تک نفره قابل اجرا خواهد بود.

10. بازی Hogwarts Legacy

تاریخ عرضه: 7 فوریه 2023 (18 بهمن 1401)

ژانر: اکشن، نقش‌آفرینی، جهان باز

حالت بازی: تک نفره

ناشر: Warner Bros. Games

بازی هاگوارتز لگاسی

داستان بازی:

بازی Hogwarts Legacy حدود اواخر قرن 19 میلادی رخ داده است؛ زمانی که هری پاتر و حتی دامبلدر نیز متولد نشده‌اند و شما به‌عنوان یک جادوگر سال پنجمی و جوان برای اولین‌بار وارد هاگوارتز می‌شوید. به این صورت که شخصیت اصلی بازی به دلیل استعدادهای ویژه‌ای که دارد دعوت‌نامه‌ای را از سمت پروفسور ویزلی دریافت می‌کند و از همین رو به همراه استاد خود یعنی پروفسور فیگ سوار کالسکه پرنده می‌شود و سمت مدرسه جادوگری هاگوارتز حرکت می‌کند.

در این حین اتفاقات عجیبی برای آن‌ها رخ می‌دهد و  سر از بانک جادوگری گرینگوتز در می‌آورند. همین موقع است که داستان اصلی بازی شروع شده و کشف یک جادوی باستانی، مسیر زندگی شخصیت اصلی و پروفسور فیگ را دست خوش تغییرات می‌کند.

اگر از طرفدارهای سری هری پاتر به قلم جی کی رولینگ هستید، این بازی می‌تواند برای شما بسیار جذاب باشد و لحظات خوبی را براتان رقم بزند؛ به همین منظور است که توانسته به مقاله معرفی بهترین بازی های پلی استیشن 5 در سال 2023 راه پیدا کند.

سخن آخر

در مقاله معرفی بهترین بازی های PS5 در سال 2023 تلاش کردیم بر اساس علایق و نظرات کاربران بهترین بازی های موجود برای این کنسول بازی محبوب را در این لیست قرار دهیم تا بتوانید بر اساس سلیقه خود بازی موردنظرتان را انتخاب کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. به نظر شما جای چه بازی در مقاله بهترین بازی های پلی استیشن فایو 2023 خالی است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

بهترین بازی های PS5 کدامند؟

از جمله بهترین بازی های پلی استیشن 5 در سال 2023 بازی God of War Ragnarok، Resident Evil 4، STREET FIGHTER 6 و STAR WARS JEDI SURVIVOR محسوب می‌شوند.

بهترین بازی پلی استیشن فایو در سال 2023 کدام است؟

بهترین بازی PS5 در سال 2023 به رزیدنت اویل 4 تعلق می‌گیرد.

مورد انتظار ترین بازی PS5 در سال 2023 کدام است؟

اسپایدر من 2 از جمله مورد انتظار ترین بازی های 2023 است که افراد بسیاری منتظر انتشار آن هستند.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.