بررسی گوشی موتورولا ریزر 40 اولترا


امیرمحمد جواهری زاده
نظرات 0
content-main-img
در مقاله پیش رو قصد معرفی گوشی موتورولا ریزر 40 اولترا را داریم. البته توجه داشته باشید که این محصول هنوز به‌صورت رسمی معرفی نشده است و صرفا شایعاتی برای این دستگاه وجود دارد که به آن‌ها می‌پردازیم.

موتورولا در سال 2022 گوشی تاشوی خود را با نام Razr 2022 روانه بازار کرد که توانست توجه‌های بسیاری را به خود جلب کند. Razr 2022 امکانات و قابلیت‌های فراوانی داشت و نسبت به رقبای تاشوی خود عملکرد بسیار بهتری نیز ارائه می‌داد. اما زمزمه‌های بسیاری در رابطه با نسل جدید گوشی تاشو موتورولا به گوش می‌رسد که احتمالا با پیشرفت‌های بسیاری روانه بازار می‌شود. اگر به دستگاه‌های تاشو علاقه مندید تا آخر این مطلب همراه کالاتیک باشید.

خرید گوشی موتورولا

گوشی تاشو Motorola Razr 40 Ultra

جدیدترین محصول تاشوی شرکت موتورولا با نام‌های متعددی مانند Motorola Moto Razr 2023، Motorola Razr 4 و Motorola Razr gen 4 شناخته می‌شود که در ادامه به معرفی اجمالی مشخصات فنی این گوشی می‌پردازیم تا بیشتر با ریزر 40 اولترا آشنا شوید.

مشخصات فنی موتورولا ریزر 40 اولترا

مشخصات Motorola Razr 40 Ultra
صفحه نمایش

6.7 اینچ Foldable AMOLED
120 یا 144 هرتز
+HDR10
یک میلیارد رنگ
رزولوشن 2640 × 1080 پیکسل
محافظت با گوریلا گلس
------------------------
صفحه نمایش خارجی:

3.5 اینچ AMOLED
120 هرتز
رزولوشن 1066 × 1056 پیکسل
محافظت با گوریلا گلس

ابعاد و وزن باز شده:

نامشخص

بسته شده:

نامشخص

رم

8/12 گیگابایت

حافظه ذخیره‌سازی

128/256/512 گیگابایت

UFS 3.1

دوربین سلفی

32 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4
حداکثر کیفیت ویدئو: FullHD با سرعت 30/60 فریم بر ثانیه
دوربین اصلی

12 مگاپیکسل دوربین اصلی عریض با f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال به همراه فوکوس خودکار تشخیص فاز
13 مگاپیکسل اولتراواید با f/2.2، فوکوس خودکار و میدان دید 120 درجه‌ای

قابلیت‌های دوربین: HDR، پانوراما، فلش LED

حداکثر کیفیت ویدئو: 8K با سرعت 30 فریم بر ثانیه

تراشه

Qualcomm SM8550-AB Snapdragon 8 Gen 2
4 نانومتری

GPU: Adreno 740

------------------------

Qualcomm SM8475 Snapdragon 8+ Gen 1
4 نانومتری

GPU: Adreno 730

سیستم عامل  

اندروید 13

باتری 3640 میلی‌آمپرساعت
سرعت شارژ

شارژ‌ سریع 33 وات

گواهی IP

طراحی آب گریز (Water-repellent coating)

قیمت و زمان معرفی گوشی تاشو موتورولا Razr 40 Ultra

شرکت موتورولا در طی اعلامیه‌ای به‌صورت غیر مستقیم اعلام کرده است که 1 ژوئن زمان رونمایی از گوشی تاشوی Razr 40 Ultra خواهد بود. البته زمان دقیقی را نمی‌توان برای زمان عرضه آن اعلام کرد؛ به همین علت باید کمی منتظر ماند و دید شرکت Lenovo چه سیاست‌هایی در پیش گرفته است.

طراحی پنل پشتی گوشی ریزر 40 اولترا

قیمت موتورولا ریزر 40 اولترا هنوز به‌صورت رسمی اعلام نشده است؛ با این حال اگر نگاهی به دیگر محصولات تاشوی داخل بازار و نسل قبلی این گوشی بیندازیم، می‌توانیم بگوییم که حدودا 1000 هزار دلار قیمت گذاری خواهد شد.

طراحی و صفحه نمایش گوشی Razr 40 Ultra

رندرهای منتشر شده در سطح اینترنت نشان دهنده بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش خارجی ریزر 40 اولترا نسبت به مدل‌های قبلی این شرکت هستند. طراحی Flip مانند همچنان پابرجا است و زمانی که گوشی از حالت تاشو خارج شود با دستگاهی مشابه به گوشی‌های هوشمند روبه‌‌رو می‌شوید. بر اساس اطلاعات افشا شده، این گوشی تاشوی موتورولا به صفحه نمایشی AMOLED با وضوح 2640 در 1080 مجهز خواهد شد که از فناوری HDR و نرخ نوسازی 120 هرتزی یا 144 هرتزی مانند ریزر 2022 پشتیبانی خواهد کرد. همچنین گفتنی است که استفاده از نرخ نوسازی بالاتر بعید به‌نظر می‌رسد.

طراحی موتورولا ریزر 2022

هنوز به‌طور دقیق و واضح مشخص نیست که گوشی تاشوی موتورولا ریزر 40 اولترا به صفحه نمایشی با چه ابعادی مجهز شود؛ اما با استناد به تصاویر منتشر شده از وب‌سایت XDA احتمالا این گوشی بسیار مشابه با مدل قبلی خود یعنی موتورولا ریزر 2022 خواهد بود؛ در واقع این خبر نشان می‌دهد که گوشی هوشمند تاشوی جدید موتورولا از صفحه نمایشی 6.7 اینچی بهره خواهد برد. همچنین در صورت استفاده از رزولوشن 2640 شاهد صفحه نمایش کشیده‌تری خواهیم بود. با این حال، صفحه نمایش کاور یا همان خارجی باید تغییرات چشم‌گیری را تجربه کند؛ شایعات به صفحه نمایشی 3.5 اینچی اشاره می‌کنند و تصاویر لو رفته نشان می‌دهد که این صفحه نمایش تقریبا نیمی از نمای بیرونی Razr 40 Ultra را اشغال کرده است.

طبق گفته XDA صفحه نمایش خارجی وضوح 1056 در 1066 پیکسلی را ارائه می‌دهد، اما اطلاعات تکمیلی دیگری وجود ندارد. برخورداری از این ابعاد در صفحه نمایش خارجی اجازه می‌دهد تا کاربران روی تمامی برنامه‌های خود تسلط داشته باشند؛ از این رو این صفحه باید به‌قدری بزرگ باشد تا بتوانید به کیبورد نیز دسترسی داشته باشید. رندرهای رسمی Motorola Razr Ultra 40 Ultra که توسط Evan Blass اشتراک‌گذاری شده‌اند، تا حدودی صفحه نمایش بزرگ را تایید می‌کنند.

دوربین های موتورولا Razr 40 Ultra

طبق اطلاعات فاش شده از سایت XDA گوشی ریزر 40 اولترا دارای دو دوربین عقب و یک دوربین سلفی تکی خواهد بود که جای تعجبی ندارد؛ زیرا این چینش دوربین در اکثر دستگاه‌های تاشوی بازار دیده می‌شود. سنسور دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی سونی IMX563 است، در حالی که گفته می‌شود لنز دوم 13 مگاپیکسلی SK Hynix Hi 1336 با زاویه دید عریض مجهز خواهد شد. متاسفانه، به نظر می‌رسد که این یک پسرفت نسبت به Motorola Razr 2022 محسوب شود؛ زیرا مدل قبلی دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی به همراه لنز 13 مگاپیکسلی با زاویه فوق عریض دارد.

دوربین های گوشی Razr 40 Ultra

به‌نظر می‌رسد که دوربین سلفی نیز مشابه با نسل قبلی خود باشد؛ اطلاعاتی درباره نحوه قرارگیری این سنسور وجود ندارد، ولی می‌توان گمان کرد که مانند اکثر گوشی‌های امروزی داخل حفره در وسط صفحه نمایش قرار بگیرد. در حال حاضر به‌دلیل اینکه گوشی هنوز به‌صورت رسمی معرفی و عرضه نشده است نمی‌توانیم نظری درباره کیفیت عکس‌برداری و فیلم‌برداری آن نظر دهیم. البته با توجه به‌اینکه وضوح حسگر اصلی کاهش پیدا کرده است، می‌تواند تا حدودی روی خروجی عکس‌های آن تاثیر بگذارد.

سخت افزار و عملکرد گوشی موبایل موتورولا ریزر 40 اولترا

با توجه به اطلاعاتی که از سوی وب‌سایت XDA منتشر شده است، به‌نظر می‌رسد که Razr 40 Ultra در بخش سخت افزاری عملکرد ضعیف‌تری نسبت به دیگر پرچمدارهای سال 2023 داشته باشد. بر اساس این ادعا، موتورولا برای جدیدترین دستگاه تاشوی خود از تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 استفاده خواهد کرد که قبل‌تر نیز در Motorola Razr 2022 به‌کار رفته است. البته توجه داشته باشید که تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 همچنان به عنوان یکی از بهترین و قدرتمندترین تراشه‌های موجود در بازار شناخته می‌شود؛ اما در مقابل اسنپدراگون 8 نسل 2 عملکرد ضعیف‌تری را در بخش‌های مصرف انرژی و توان پردازشی ارائه می‌دهد.

رنگ بندی گوشی موبایل Motorola Razr 40 Ulta

به همین دلیل امکان دارد در مقابل گلکسی زد فلیپ 5 که با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 عرضه می‌شود، امتیاز کمتری دریافت کند؛ اگر به یاد داشته باشید سری گلکسی S23 به دلیل برخورداری از اسنپدراگون 8 نسل 2 پیشرفت چشم‌گیری را نسبت به سری S22 تجربه کرد. البته موارد گفته غیر رسمی هستند و نمی‌توان به آن‌ها استناد کرد. همچنین گفته می‌شود که این گوشی با 12 گیگابایت حافظه رم و حداکثر حافظه داخلی 512 گیگابایتی عرضه خواهد شد. هیچ صحبتی درباره اینکه دستگاه مورد انتظار با چه مدل‌هایی عرضه می‌شود، وجود ندارد؛ ولی در صورتی که نگاهی به مدل قبلی بیندازیم، می‌توانیم حدس بزنیم که نسخه‌های دیگر این گوشی 128/8 گیگابایتی و 256/8 گیگابایتی باشند.

باتری و شارژر ریزر 40 اولترا موتورولا

با توجه به افشای اطلاعاتی که از سوی MySmartPrice در ماه مارس صورت گرفت، احتمالا موتورولا ریزر پلاس که همان 40 اولترا نام دارد به باتری با ظرفیت 3640 میلی‌آمپر ساعتی مجهز خواهد شد که با توجه به ظرفیت Motorola Razr 2022 پیشرفت خوبی به حساب می‌آید.

همچنین این سایت ادعا می‌کند که ریزر جدید از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می‌کند که جایگزین شارژ 30 وات شده است که موجب افزایش سرعت شارژ دستگاه می‌شود و می‌توانیم حدس بزنیم که این آداپتور شارژ مانند مدل قبلی، داخل جعبه تعبیه خواهد شد تا کاربران آن را جداگانه خریداری کنند.

سخن آخر

در مقاله‌ای که خواندید به توضیح دادن هر آنچه باید مورد گوشی موتورولا ریزر 40 اولترا بدانید، پرداختیم. صفحه نمایش بزرگ‌تر یکی از نکات مثبت این گوشی محسوب می‌شود؛‌ اما استفاده از تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 نگران کننده به‌نظر می‌رسد. در نگاه اول شاید استفاده از حسگر 12 مگاپیکسلی در دوربین اصلی نکته منفی به‌شمار برود؛ اما تجربه ثابت کرده است که عوامل متعدد دیگری نیز در کیفیت عکس‌ها دخیل هستند. اگر موتورولا قصد دارد که بسیار موفق‌تر از سامسونگ عمل کند، احتمالا قیمت گوشی موتورولا ریزر 40 اولترا را کمتر از گلکسی زد فلیپ 5 اعلام کند.

پرسش‌های متداول

قیمت گوشی موبایل موتورولا ریزر 40 اولترا چقدر است؟

قیمت ریزر 40 اولترا موتورولا هنوز به‌صورت رسمی اعلام نشده است؛ اما با توجه به شایعات و روند قیمت گذاری دستگاه‌های تاشو می‌توان انتظار داشت که حداقل 1000 دلار برچسب قیمتی روی این محصول قرار بگیرد.

از کجا می‌توان برای خرید Motorola Razr 40 Ultra اقدام کرد؟

اگر علاقه‌مند به خرید گوشی موبایل تاشو موتورولا 40 اولترا هستید، می‌توانید در صورت موجود شدن در بازار ایران به فروشگاه کالاتیک مراجعه کنید.

مشخصات فنی Razr 40 Ultra چیست؟

ریزر 40 اولترا موتورولا به احتمال فراوان به تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 مجهز می‌شود و حافظه رم 12 گیگابایتی و حافظه ذخیره‌سازی 512 گیگابایتی نیز آن را همراهی می‌کند تا کاربران مشکلی برای ذخیره کردن اطلاعات خود نداشته باشند.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.