بهترین بازی های ترسناک ایکس باکس 2023


سارا میرشریف
نظرات 0
content-main-img

با تمام شدن فصل امتحانات و شروع تعطیلات، بازار گیم‌ها دوباره داغ شده است. همانطور که می‌دانید یکی از کنسول‌های بازی پرطرفدار، کنسول‌های ایکس باکس هستند که کمپانی‌های بازی‌سازی معروف زیادی سالانه به عرضه بازی‌های جذاب برای این کنسول می‌پردازند. یکی از ژانرهای محبوب در بین نوجوانان، بازی‌هایی با ژانر ترسناک و هیجانی هستند که در این مطلب ما می‌خواهیم به معرفی بهترین آن‌ها در سال 2023 بپردازیم.

مشاهده لیست قیمت و خرید کنسول بازی ایکس باکس  از فروشگاه اینترنتی کالاتیک

معرفی بهترین بازی‌ های ترسناک Xbox

همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم، کمپانی‌های بازی سازی زیادی به عرضه بازی‌های ترسناک ایکس باکس با گیم پلی و سناریو های متنوعی پرداخته‌اند که از بهترین این بازی‌ها در سال 2023 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بازی The Callisto Protocol

بازی Scorn

بازی Resident Evil Village

بازی Resident Evil 4

بازی Alien Isolation

بازی Dead Space Remake

بازی Dead by Daylight

بازی The Evil Within 2

بازی Alan Wake Remastered

بازی The Quarry

بهترین بازی ایکس باکس

بررسی بهترین بازی‌ های ترسناک Xbox

تا به اینجای کار اسامی بهترین بازی‌های ترسناک ایکس باکس 2023 را به شما معرفی کرده‌ایم، حال در ادامه به بررسی سناریو و جزئیات این بازی‌ها می‌پردازیم:

مقاله مرتبط:

بهترین بازی های ایکس باکس سری اس و سری ایکس 2023

1. بازی The Callisto Protocol

اگر شما یکی از طرفداران بازی Gore هستید، پس بازی The Callisto Protocol می‌تواند یکی از مناسب‌ترین بازی‌ها برای شما به حساب بیاید. این بازی جذاب اولین ساخته کمپانی Striking Distance است. قصه کالیستو پروتکل در زمان آینده دور در جریان است و ماجرای خلبان حرفه‌ای به نام جیکوب لی را دنبال می‌کند که با انتقال هوایی انواع و اقسام محموله‌ها به سیارات مختلف، روزگار خود را سپری می‌کند.

کالیستو پروتکل

قصه اصلی بازی از آن جایی شروع می‌شود که جیکوب قصد انتقال مرسوله‌ای به‌ مقصد سیاره کالیستو را دارد که این محموله باعث دردسر جیکوب می‌شود و او را راهی زندانی ناشناخته می‌کند.

2. بازی Scorn

اگر شما یکی از طرفداران آثار هنری HR Giger هستید پس حتماً بازی Scorn یکی از بازی‌هایی است که از انجام آن لذت خواهید برد. این بازی یکی از مرموزترین و ترسناک‌ترین بازی‌های Xbox Game Pass است که طرفداران زیادی دارد . این بازی دارای شخصیت‌های مرموز مانند: موجودات انگلی، خون‌آشام و غیره است که همین موارد توانسته باعث شگفت‌انگیزی Scorn شود.

بازی اسکورن

داستان بازی Scorn در سیاره‌ای بیگانه آغاز می‌شود و گیمر باید به کنترل یک موجود بیگانه انسان نما که در یک کابوس گیر افتاده است، بپردازد. یکی از نکات مهمی که در رابطه با این بازی وجود دارد، توجه زیاد طراح به جزئیات و بهره‌گیری از فضای هنری است. یکی از معایب بازی Scorn ابهام در سناریو آن محسوب می‌شود که این ابهام سؤالات زیادی را برای گیمر در حین بازی ایجاد می‌کند و بازیکن تنها باید با فرضیات خود بازی را پیش ببرد.

3. بازی Resident Evil Village

سری بازی‌های رزیدنت اویل یکی از پرطرفدار ترین بازی‌های ژانر وحشت به‌شمار می‌رود. یکی از جذاب‌ترین این سری بازی‌ها، بازی Resident Evil Village است که در ادامه نسخه قبلی این بازی‌ها شروع می‌شود.

بازی رزیدنت اویل ویلج

داستان بازی از آن جایی آغاز می‌شود که ایتن وینترز به همراه میا، همسرش و همین‌طور دخترش یک زندگی آرام را تجربه می‌کنند که ناگهان با دزدیده شدن دختر ایتن وینترز همه چیز به هم می‌ریزد. این موضوع باعث باز شدن پای وینترز به روستایی مخوف می‌شود. در طول بازی شما با دشمنان مختلفی مثل خون‌آشام‌های بسیار بزرگ روبرو می‌شوید که این موضوع هیجان بازی را چندین برابر خواهد کرد.

4. بازی Resident Evil 4

Resident Evil 4 یکی از محبوب‌ترین بازی‌های کمپانی کپکام است. این بازی با بهره‌گیری از سرعت و هیجان می‌تواند حس جذابی را به بازیکن القا کند که شاید در کمتر بازی بتوان این حس را تجربه کرد.

بازی رزیدنت اویل 4

قصه این بازی از آنجایی آغاز می شود که دختر رئیس جمهور آمریکا، Ashley Graham توسط گروهی ناشناخته دزدیده شده است و و مامور مورد اعتماد رئیس جمهور Graham یعنی Leon S. Kennedy عازم روستایی در دل اسپانیا می‌شود که طبق آخرین اطلاعات، برای آخرین بار Ashley در آن منطقه مرموز دیده شده است و قصه حول محور این منطقه مرموز و ماجراهایش ادامه پیدا می‌کند.

5. بازی Alien Isolation

بازی Alien Isolation یکی دیگر از بازی های ترسناکی است که توانسته تمام انتظارات را از یک بازی فوق العاده با سناریویی هیجان انگیز بر آورده کند.

بازی ترسناک ایکس باکس

داستان این بازی مربوط به 15 سال پس از داستان فیلم Alien است و بازیکن باید شخصیتی به نام Amanda Ripley را که برای پیدا کردن مادرش در ایستگاه فضایی Nostromo منتقل شده را کنترل کند که در این میان با حمله بیگانگان مواجه می شود. در طول بازی گیمر با چالش‌های هیجان انگیزی مانند Mini Game-های روبرو می‌شوند که همین موضوع Alien Isolation را از سایر بازی های این لیست متفاوت کرده است.

6. بازی Dead Space Remake

Dead Space یکی از بازی‌هایی است که هر کسی که عاشق ترس و هیجان است باید آن را یک بار هم که شده امتحان کند.

بازی دد اسپیس

Dead Space مرتبط به زمان آینده دور است و شخصیت های آن زمان به دنبال کشف و جمع‌آوری منابع حیاتی به کمک سفینه‌های بزرگ هستند که در این بین یک کشتی قدیمی با نام USG Ishimura در موقعیتی خطرناک قرار می‌گیرد و کارکنان آن مفقود می شوند. بازیکن در این بازی در نقش شخصیتی اصلی به نام آیزاک مسئول یافتن خدمه کشتی است.

7. بازی Dead by Daylight

در بازی Dead By Daylight شما سبک متفاوتی از بازی های ترسناک را تجربه می کنید؛ زیرا این بازی تنها بازی چندنفره ترسناک است که به صورت آنلاین به صورت 2 تا 4 نفره برگزار می‌شود.

بازی دد بای دیلایت

در Dead By Daylight یک نفر نقش قاتل را بازی می کند و سایر افراد باید برای زنده ماندن از دست قاتل فرار کنند. از نقاط قوت این بازی می‌توان به کیفیت گرافیک بالا و افکت های صوتی بسیار با کیفیت اشاره کرد.

8. بازی The Evil Within 2

بازی جذاب The Evil Within 2 یا شیطان درون یک بازی ویدئویی ترسناک برای ایکس باکس است که آن را کمپانی شناخته شده بتسدا طراحی و عرضه کرده است. این بازی ادامه نسخه قبلی اش است و داستان را سه سال بعد از سری قبلی روایت می‌کند.

بازی د اویل ویتین 2

The Evil Within 2 این گونه آغاز می‌شود که مردی تنها و زخمی در قسمتی از یک رستوران در حال تماشای کابوسی در رابطه با زندگی خود است تا این که از کابوس بیدار می‌شود و با افرادی پلید مواجه می‌شود که از او درخواست ساده‌ای دارند که این درخواست با مرگ دختر وی مرتبط است و شما باید در این زمینه به سباستین کمک کنید و به این ترتیب بازی را پیش ببرید.

9. بازی Alan Wake 2

یکی از جذاب ترین و جدید ترین بازی‌های این لیست، بازی هیجان انگیز Alan Wake 2 است. Alan Wake 2 دارای سناریویی ترسناک است که با بقا و زنده ماندن بازیکنان سر و کار دارد.

الن ویک2

داستان این بازی این گونه آغاز می شود که تعدادی قاتل‌ زنجیره ای خطرناک با ترساندن شهروندان Bright Falls امنیت شهر را به خطر انداخته اند. یک مأمور FBI حرفه‌ای به نام سگا اندرسون برای تحقیقات بیشتر وارد شهر می‌شود. همچنین الن ویک نویسنده‌ای است که قصد فرار از کابوس‌های خود را دارد و با نوشتن داستان ترسناکی درباره شکل دادن به واقعیت اطرافش می‌خواهد از کابوس‌ها فرار کند و وارد دنیای واقعی شود. این دو شخصیت قهرمانان داستان بازی هستند که نقش کلیدی در بازی ایفا می‌کنند.

10. بازی The Quarry

The Quarry یکی از بازی های روایتی ترسناک و بسیار هیجان انگیز است که در رابطه با 9 نوجوان است که به یک سفر تابستانی در کمپ Hackett's Quarry به مدت دو ماه رفته اند تا اتفاقاتی می‌افتد که طی آن شما باید تلاش کنید هر 9 جوان را زنده نگه دارید.

بهترین بازی های ترسناک2023

یکی از توصیه هایی که سازندگان این بازی به بازیکنان دارند این است که پس از تمام کردن بازی با شروع مجدد بازی و انتخاب‌ مسیرهای جدید، می توانید روایت جدیدی را از بازی کشف کنید. شما بعد از تمام شدن بازی و شروع مجدد بازی، می‌توانید حداکثر سه بار زمان را به عقب برگردانید و از مرگ شخصیت‌های بازی جلوگیری کنید. این قابلیت یکی از ویژگی‌هایی است که سازندگان بازی برای بالا بردن ارزش تکرار داستان در این عنوان قرار داده‌اند.

سخن آخر

در این مقاله ما قصد داشتیم به معرفی برترین بازی های ترسناک سال 2023 بپردازیم. به شما پیشنهاد می کنیم اگر علاقمند به بالارفتن سطح آدرنالین خونتان هستید و هیجان را دوست دارید حداقل 5 تا از بازی های گفته شده را برای کنسول ایکس باکس خریداری و آن ها را امتحان کنید و از این تجربه لذت ببرید.

پرسش های متداول

بهترین بازی ترسناک 2023 کدام است ؟

سری Resident Evil یکی از ترسناک‌ترین و هیجان‌انگیزترین بازی‌های این لیست به حساب ‌می‌آید.

جدید ترین بازی ترسناک این لیست کدام است؟

Alan Wake 2 یکی از جدیدترین بازی‌های لیست است که هنوز منتشر نشده است.

مرموز ترین بازی در بین بازی‌ های ترسناک ایکس باکس کدام است؟

اگر به دنبال یک بازی ترسناک و مرموز هستید، ما به شما بازی Scorn را پیشنهاد می‌کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.