معرفی بازی Starfield


سارا میرشریف
نظرات 0
content-main-img

اگر شما عاشق بازی با کنسول‌های بازی هستید و یکی از طرفداران سر سخت کنسول‌های ایکس باکس می‌باشید، باید به شما این مژده را بدهیم که بازی استار فیلد برای ایکس باکس سری اس و سری ایکس در راه است. استودیوی Bethesda Game که یکی از معروف‌ترین استودیوهای سازنده بازی است قصد دارد این بازی جذاب را به زودی منتشر کند. حال به شما پیشنهاد می‌کنیم تا آخر این مطلب با ما همراه باشید تا به معرفی بازی starfield بپردازیم و این بازی را از تمامی جوانب بررسی کنیم.

مشاهده لیست قیمت و خرید کنسول بازی ایکس باکس  از فروشگاه اینترنتی کالاتیک

بررسی محیط و گیم پلی بازی Starfield

محیط بازی استار فیلد همان گونه که شاید از اسمش مشخص باشد، فضای خارج از زمینی است. بازیکن با قرار گرفتن در فضایی با سیاره‌های متعدد و ستاره‌ها باید به مأموریت‌ها و اکتشافات خود بپردازد و به این ترتیب بازی را پیش ببرند.

قصه این بازی در قرن 24 و در آینده‌ای دور و غیر قابل تصور اتفاق می‌افتد و ماجرا از تمرکز دو جناحی که بین آن‌ها تنش زیادی وجود دارد آغاز می‌شود. جدا از این دو جناح اصلی، گروهی از اتحادهای کوچک‌تر شامل: اجساد، دزدان دریایی، فرقه‌های بنیادگرای مذهبی هم در بازی وجود دارند.

استار فیلد قرار است تأکید زیادی بر اختلاف بین گروه‌ها داشته باشد و کل سناریو بازی مرتبط به این اختلافات است. همچنین باید به این موضوع اشاره کرد که استار فیلد از 200000 خط دیالوگ تشکیل شده است که اجرای این دیالوگ‌ها بستگی به سرعت گیمر دارد.

محیط بازی استارفیلد

اکتشاف در بازی استار فیلد

Bethesda اعلام کرد که بیش از 1000 سیاره در استار فیلد وجود دارد که بازیکن می‌تواند به آنها سفر و در رابطه با آنها تحقیق و تفحص کند. این موضوع نشان دهنده آن است که یکی از مهم ترین اهداف بازی استار فیلد، پرورش حس ماجراجویی مخاطب و امکان اکتشاف در این بازی است.

نقش کشتی‌ های ستاره‌ای و سفینه‌ های فضایی در بازی

از ابزارهای اکتشاف در استار فیلد، کشتی‌های ستاره‌ای و سفینه‌های فضایی هستند که بازیکن باید از این لوازم حمل و نقل در بازی برای ترک هر سیاره و سفر به سیاره دیگر باید بهره ببرد. باوجود اینکه هنوز مشخص نیست که بازیکن چگونه اولین کشتی ستاره‌ای خود را پیدا می‌کند، اما این احتمال وجود دارد که مدل اولیه این کشتی‌ها که از عملکردهای ابتدایی برخوردار هستند، ابتدای بازی در دسترس بازیکن قرار می‌گیرد و بازیکن باید برای ارتقا آن‌ها تلاش بیشتری کند.

مقاله مرتبط:

بهترین ترفند های بازی کال آف دیوتی

بررسی قابلیت‌ های بازی STARFIELD

استارفیلد دارای امکانات و قابلیت‌های جذاب و منحصر به فردی است که از مهم ترین این قابلیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کنیم:

امکان تنظیم کشتی‌ها و تفنگ‌های استار فیلد برای بازیکنان

در بازی استار فیلد، گیمر می‌تواند علاوه بر استفاده از کشتی‌های پیش ساخته، کشتی منحصر به فرد خود را طراحی کند و مواردی مانند: ظاهر، طرح و عملکرد آن‌ها را با هزاران گزینه سفارشی‌سازی کند. همچنین یک سیستم ساخت مشابه به گیمرها اجازه می‌دهد تا زرادخانه سلاح‌های گرم فضایی خود را تغییر داده و سفارشی سازی کنند. با نگاهی اجمالی به مکانیک‌های ساخت بازی می‌توان این موضوع را فهمید که بازیکنان حتی می‌توانند لوله، دستگیره، اپتیک و پوزه تفنگ‌ها را هم به دلخواه خود تغییر دهند.

امکان خلق شخصیت، مهارت‌ها و ویژگی‌های شخصیت‌های استار فیلد

یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب استار فیلد، امکان خلق شخصیت‌ها و اضافه کردن مهارت‌ها و ویژگی‌های دلخواه است که این مورد یکی دیگر از مواردی است که استار فیلد را به یک بازی همه چیز تمام تبدیل کرده است. در ابزار‌های خلق شخصیت بازی، گزینه‌های زیادی برای تغییر فرم بدن و رنگ پوست وجود دارد که شما می‌توانید آن‌ها را به دلخواه خود انتخاب کنید. لازم به ذکر است زمانی که سطح شما ارتقا پیدا می‌کند، می‌توانید شخصیت خود را بیشتر سفارشی کنید، مهارت‌های جدید را انتخاب کرده و به کمک چالش‌های خاص، کاراکتر خود را ارتقا دهید.

قابلیت هاید بازی استارفیلد

بررسی تاریخ انتشار Starfield

اولین بار قرار بود بازی استار فیلد در 11 نوامبر 2022 منتشر شود؛ اما این تاریخ به تعویق افتاد و با توجه به ویدئوی تازه منتشر شده از سوی کمپانی Bethesda، استار فیلد قرار است در تاریخ 6 سپتامبر (15 شهریور 1402) عرضه شود.

Starfield در چه کنسول‌ هایی قابل اجرا است؟

ظاهراً کمپانی Bethesda قرار است این بازی را تنها برای سیستم‌های وابسته به مایکروسافت عرضه کند، این یعنی شما می‌توانید استار فیلد را روی رایانه شخصی یا کنسول‌های ایکس باکس سری اس و ایکس اجرا کنید. همچنین باید به این موضوع اشاره کرد که متأسفانه کاربران PS5 این بار شانس اجرای استار فیلد را در این کنسول ندارند.

مقایسه استار فیلد با سایر بازی‌ های Bethesda

استار فیلد مانند سایر بازی‌های Bethesda دارای گیم پلی بسیار جذاب و داستان غیر قابل پیش بینی است. انتقال بازیکن از کشتی به یک زمین بایر در فضای این بازی، بسیار شبیه به بازی Fallout است.

بررسی بازی استارفیلد

سخن آخر

باوجود اینکه هنوز Starfield عرضه نشده است؛ اما مواردی که در این مطلب اشاره کرده‌ایم دور از انتظار نیست و قطعاً کمپانی بتسدا می‌تواند بار دیگر با عرضه این بازی بسیار خوش بدرخشد. پروژه استار فیلد یک بازی بزرگ، جدید و چالش‌برانگیز خواهد بود و بازی می‌تواند قطعا به یکی از بهترین بازی‌های سال برای کنسول‌های ایکس باکس تبدیل شود.

پرسش‌ های متداول

در استار فیلد بازیکن چه کارهایی باید انجام دهد؟

در این بازی گیمر می‌تواند شخصیت دلخواه خود را خلق کند و در سفری کاوشگرایانه بزرگ‌ترین رمز و راز بشریت را کشف نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این بازی مطالعه این مطلب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

زمان بازی استار فیلد چقدر است؟

زمان تقریبی که برای Starfield در نظر گرفته شده است، حدود 30-40 ساعت برای پیش بردن داستان اصلی و مأموریت‌ها است.

بازی استار فیلد چند گیگابایت است؟

این بازی هیجان انگیز یک بازی 125 گیگابایتی قابل اجرا روی تمامی دستگاه‌های مایکروسافتی است.

قیمت استار فیلد چقدر است؟

با توجه به اینکه سونی، اکتیویژن و اکنون مایکروسافت قیمت استاندارد بازی را به 70 دلار افزایش داده‌اند، به نظر می‌رسد که قرار است استار فیلد با افزایش قیمت عرضه شود. 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.