بررسی بازی اسپایدرمن Spider-Man 2


سارا میرشریف
نظرات 0
content-main-img

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که در اوقات فراغت خود به سراغ بازی‌های پرطرفدار می‌روید، محال است که تابه‌حال نام بازی اسپایدرمن به گوشتان نخورده باشد! بازی Marvel’s Spider-Man یکی از بهترین و موفق‌ترین تولیدات سونی است که در سال 2018 عرضه شد و توانست به یکی از بهترین بازی‌های ابرقهرمانی تاریخ تبدیل شود.

مشاهده لیست قیمت و خرید کنسول بازی PlayStation از فروشگاه اینترنتی کالاتیک

سه سال پس از عرضه بازی Marvel’s Spider-Man و در رویداد پلی‌استیشن 5، سونی از بازی اسپایدرمن 2 نیز رونمایی و تاریخ انتشار آن را، اکتبر 2023 اعلام کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی بازی Spider-Man 2 بپردازیم و هر آنچه که باید از این بازی بدانید را به شما بگوییم.

بازی اسپایدرمن 2

نکات مثبت بازی:

داستان مهیج

گرافیک فوق‌العاده

نبردهای متنوع

 دنیای آزاد با قابلیت گشت و گذار

جزئیات بالای شخصیت‌ها

 موسیقی متن متنوع بازی

طراحی هنرمندانه لباس‌ها

نرخ فریم ثابت و عملکرد مطلوب

نکات منفی بازی:

 ماموریت‌های جانبی، غیرقابل پیش‌بینی هستند

سیستم مبارزات سطحی و کم‌عمق باعث یکنواخت شدن نبردها می‌شود.

لوکیشن‌های جدید اضافه شده به بازی تاثیری روی کیفیت بازی نگذاشته‌اند.

بازی Marvel's Spider-Man 2 چه زمانی عرضه می شود؟

پس از رونمایی از بازی، تاریخ انتشار بازی Spider-Man 2 را کمپانی سونی  اکتبر 2023 اعلام کرد. این بازی برای پلی استیشن 5، عرضه شده است، اما انتظار می‌رود مانند سری‌های قبلی سونی این بازی را برای پی سی نیز منتشر کند.

ویژگی‌ های جدید بازی Marvel's Spider-Man 2

در نسخه جدید بازی اسپایدرمن، بازیکنان می‌توانند در یک نسخه دیجیتالی بکر از شهر نیویورک پرسه بزنند، گانگسترها و ابرشرورها را شکست دهند و طیف وسیعی از ماموریت‌های جانبی، ماموریت‌های اصلی و فعالیت‌های دیگری را انجام دهند.

یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های جدید بازی Spider-Man 2 این است که گیمرها می‌توانند به راحتی و آزادانه بین پیتر پارکر و مایلز مورالس جابه جا شوند و تغییر شخصیت دهند. علاوه بر این خصوصیات، نبردهای این سری با وجود افزایش مهارت‌های پیتر پارکر و مایلز مورالس بسیار لذت‌بخش‌تر از سری‌های قبلی شده و با وجود این ویژگی‌ها، قطعا این بازی می‌تواند به یکی از بهترین بازی‌های سال تبدیل شود.

در Marvel's Spider-Man 2 شما می‌توانید باشخصیت‌های شرور جدید و نمادین از جمله Venom ،Kraven The Hunter, Lizard و غیره به نبردهای حساس و هیجان‌انگیز بپردازید و آن‌ها را شکست دهید، توکن دریافت کنید و از امکانات فوق‌العاده بازی لذت ببرید.

ویژگی های بازی اسپایدرمن 2

گیم پلی بازی Marvel's Spider-Man 2

در واقع بازی Spider-Man 2 ادامه بازی 1 Marvel’s Spider-Man در این مجموعه است که توسط استودیو بازی سازی Insomniac Games ساخته شده؛ اینسامنیاک گیمز، دنباله داستان بازی منتشر شده در سال 2020 یعنی Marvel's Spider-Man: Miles Morales را در این بازی قرار داده است که از تریلرها و نمایش‌های پیشین هم کاملا قابل انتظار بود.

در بازی مرد عنکبوتی 2، شما قادر خواهید بود پیتر پارکر و مایلز مورالس را در حین ورود به فصل بعدی زندگی خود کنترل کنید. گیمرها می‌توانند در خیابان‌های نیویورک بازی را پیش ببرند و فضای جدیدی را نسبت به فصل قبلی بازی تجربه کنند.

داستان بازی Marvel's Spider-Man 2

داستان بازی مرد عنکبوتی 2 دقیقا 10 ماه بعد از ماجراهای سری اول این سری یعنی بازی Marvel's Spider-Man: Miles Morales اتفاق می‌افتد. در این سری بازی، مایلز مهارت‌های خود را افزایش داده و از این به بعد می‌تواند بهتر از قبل به پیتر پارکر در حفاظت از شهر کمک کند.

پیتر پارکر در بازی Spider-Man 2 به دنبال ایجاد توازن بین زندگی شخصی‌اش و زندگی ابرقهرمانانه‌اش است؛ از طرفی او باید به عنوان مرد عنکبوتی، به دنبال نجات مردم نیویورک و از طرفی دیگر، باید به فکر سر و سامان دادن رابطه‌اش با معشوقه خود یعنی مری جین واستون (MJ) باشد.

در طول بازی پیتر پارکر و مایلز مورالس، برای یک ماجراجویی جدید آماده می‌شوند و در شهر نیویورک با دشمنان خود به مبارزه می‌پردازند. شما می‌توانید با کنترل کردن این شخصیت، در بازی «مرد عنکبوتی 2» در نیویورک پرسه بزنید، مبارزه کنید و به سرعت بین پیتر پارکر و مایلز مورالس جابه‌جا شده تا داستان‌های مختلف و قدرت‌های جدید حماسی را تجربه کنید.

معرفی شخصیت‌ های بازی Marvel's Spider-Man 2

1. گانکه لی (Ganke Lee): شخصیت گانکه لی در واقع یکی از بهترین دوستان مایلز مورالز است که در بازی Spider-Man 2 با تولید ابزار و لباس‌های جدید به ابرقهرمان بازی کمک می‌کند.

2. هری آزبورن (Harry Osborn): کاراکتر هری آزبورن در واقع دوست صمیمی پیتر پارکر است که احتمالاً در این سری بازی نقش ونوم را ایفا کند.

3. کریون شکارچی (Kraven The Hunter): این کاراکتر یکی از شخصیت‌های منفی بازی است که در واقع به شکل یک شکارچی عظیم‌الجثه به مبارزه با مرد عنکبوتی می‌پردازد. با وجود ظاهر ترسناکی که کریون دارد، انتظار نمی‌رود این شخصیت قوی‌تر از کاراکتر ونوم باشد.

4. کرت کانرز (Lizard): دکتر Curt Connors یا Lizard در واقع پزشک ژنتیکی است که با ساخت سرم خزنده و تزریق آن تبدیل به مارمولک می‌شود.

5. مری جین واتسون (Mary-Jane Watson): مری جین در داستان بازی با نام ام جی شهرت دارد و در واقع معشوقه و همکار احساسی پیتر پارکر به حساب می‌آید.

6. مارتین لی (Martin Li/Mister Negative): مارتین لی که در بازی با نام «آقای نگاتیو» شهرت دارد، یکی دیگر از شخصیت‌های منفی بازی است که با پیتر پارکر به نبرد می‌پردازد.

7. نورمن آزبورن (Norman Osborn): این کاراکتر در واقع پدر هری، دوست صمیمی پیتر پارکر و شهردار نیویورک است که نقش کلیدی در قصه بازی ایفا می‌کند.

8. مایلز مورالس (Miles Morales): یکی از شخصیت‌های عنکبوتی بازی، مایلز مورالس است که در سری قبلی بازی، بعد از ترور پدرش در یک حادثه تروریستی و ورود به پناهگاه F.E.A.S.T با پیتر پارکر و عمه‌اش آشنا و پس از حادثه‌ای به مرد عنکبوتی تبدیل شد.

9. پیتر پارکر (Peter Parker): در واقع کاراکتر اصلی بازی بازی Spider-Man 2، شخصیت پیتر پارکر است که در طی بازی به مبارزه باشخصیت‌های منفی بازی می‌پردازد.

10. ونوم (Venom): شرور اصلی بازی Spider-Man 2، شخصیت Venom است که احتمال می‌رود این شخصیت همان دوست پیتر باشد.

11. ریث (Wraith): شخصیت ریث در واقع یک کاراکتر پارتیزانی و در واقع کاپیتان پلیس نیویورک و یکی از متحدان قدیمی اسپایدرمن به حساب می‌آید.

12. میستریو (Mysterio): به جرات می‌توان گفت یکی از عجیب‌ترین کاراکترهای اسپایدرمن 2 که در واقع جز شخصیت‌های شرور بازی است که در طی بازی چالش‌های مرد عنکبوتی را بیشتر می‌کند.

13. جی. جونا جیمسون (J. Jonah Jameson): یکی از نمادین‌ترین کاراکترهای بازی اسپایدرمن، شخصیت جی جونا جیمسون است که در واقع سردبیر انتشارات Daily Bugle است که همیشه نوشته‌هایش، علیه مرد عنکبوتی است.

14. بلک کت (Black Cat): یکی دیگر از شخصیت‌های شرور بازی اسپایدرمن 2 است که به ردیابی شخصیت‌های فراانسانی بازی می‌پردازد.

15. پرالر (Prowler): آرون دیویس (Aaron Davis) یا پرالر یکی دیگر از کاراکترهای بازی Spider-Man 2 است که در سری قبلی با فعالیت غیرقانونی که در حوزه تکنولوژی داشت، از خانواده طرد و با مایلز مورالز مقابله کرد.

شخصیت های بازی اسپایدرمن 2

در Marvel's Spider-Man 2 بازیکن کنترل چه شخصیت‌هایی را دارد؟

شما به عنوان بازیکن در این بازی می‌توانید هم در نقش پیتر پارکر و مایلز مورالز به نبرد با دشمن‌های خود بپردازید. در واقع، شما می‌توانید در این بازی کاراکترها را به سرعت تغییر داده و از قابلیت‌های هر دو کاراکتر بهره ببرید.

هر یک از توکن‌‌های بازی اسپایدرمن 2 چه خصوصیاتی دارند؟

اگر شما در این بازی حرفه‌ای باشید، می‌دانید که در چنین بازی‌هایی، برای استفاده از اشیا، امکانات و لباس‌های خاص نیاز به استفاده از توکن‌ها است. برای دریافت توکن در بازی Spider-Man 2، شما می‌توانید با انجام مأموریت‌های فرعی، پاداش دریافت کنید و از امکانات اضافی بازی لذت ببرید. حال در ادامه به معرفی ویژگی‌های توکن‌های این بازی می‌پردازیم:

1. توکن تک پارتز (Tech Parts) که رنگ خاکستری دارد، در واقع اصلی‌ترین ارز بازی اسپایدرمن 2 به حساب می‌آید. در طی بازی با انجام مأموریت‌های اصلی و فرعی شما می‌توانید مقداری تک پارتز دریافت کنید؛ همچنین در طی بازی شما می‌توانید با متوقف کردن حوادث غیرقابل پیش‌بینی، مقدار زیادی از این توکن را به دست بیاورید.

2. توکن سیتی توکنز (City Tokens) که به رنگ آبی هستند معمولاً در این بازی با انجام فعالیت‌هایی مثل عکاسی و کارهای دستوری به شما تعلق می‌گیرد.

3. توکن ریر تک پارتز (Rare Tech Parts) و هیرو توکنز (Hero Tokens) که به ترتیب با رنگ‌های زرد و قرمز هستند در واقع باارزش‌ترین و در عین حال کمیاب‌ترین ارز اسپایدرمن 2 به حساب می آید.

چه تفاوتی بین بازی Marvel's Spider-Man 2 و قسمت قبلی این بازی وجود دارد؟

سری اول بازی مرد عنکبوتی به دلیل سیستم حرکت آزاد و مبارزات روان و هیجان انگیزش توانست به موفقیت بالایی برسد و در بین کاربران به محبوبیت زیادی دست پیدا کند؛ در این سری از بازی همان‌طور که در طول مطلب اشاره کردیم، بازی مایلز مورالز با تقویت توانایی‌های خاص این شخصیت، بهبود پیدا کرده و همین موضوع باعث هیجان‌انگیزتر شدن این سری از بازی در مقایسه با سری‌های قبلی می‌شود.

در بازی اسپایدرمن 2023 همان‌طور که مایلز به عنوان مرد عنکبوتی اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کند، محدوده گسترده‌تری برای قدرت‌های بیوالکتریکی خود به دست می‌آورد. او همچنین توانایی‌های جدیدی مانند توانایی رعد و برق زنجیره‌ای که می‌توان از آن برای متفرق کردن جمعیت استفاده کرد را دارا است.

از سایر توانایی‌های این شخصیت می‌توان به قابلیت Web Grabber که از آن می‌توان برای عبور از تونل‌های باد در شهر با سرعت بالا استفاده نمود، اشاره کرد. این ویژگی یکی از قابلیت‌های فوق‌العاده است که طراح بازی برای این نسخه در نظر گرفته است.

در بازی Spider-Man 2 پیتر با لباس جدید و خارق‌العاده‌ای ظاهر می‌شود که این لباس مهارت‌های جدیدی را به پیتر پارکر می‌بخشد. در حالی که بازی‌های قبلی در منهتن تنظیم شده بودند، این سری از بازی در مناطق کوئینیز و بروکلین با مناظر جدید پیش برده می‌شود.

 ماسک هر دو مرد عنکبوتی در این سری، مجهز به فناوری واقعیت افزوده هستند که فعالیت‌های شخصیت‌های بازی را از طریق نمادهای هولوگرافی که در میدان دید ما ظاهر می‌شوند، به نمایش می‌گذارد. یکی دیگر از ویژگی‌های این سری از بازی امکان انتخاب بازیکن از بین نرخ فریم‌های 30، 40 و 60 است که دست بازیکن را از همه جهات باز گذاشته است.

اطلاعات باز اسپایدرمن 2

اطلاعات قیمت و خرید بازی Spider-Man 2

بازی Spider-Man 2 با قیمتی معادل 69.99 دلار برای نسخه استاندارد در فروشگاه رسمی پلی استیشن، به فروش می رسد. با پیش‌سفارش بازی شما می توانستید پاداش‌های درون بازی مانند لباس Arachknight برای پیتر پارکر و لباس Shadow-Spider برای مایلز مورالس، در کنار گجت Web-Grabber و 3 امتیاز مهارت برای شروع به کار در ارتقای شخصیت های بازی، دریافت کنید.

نسخه دیجیتال لوکس بازی اسپایدرمن جدید برای ps4 نیز با قیمت 79.99 دلار که شامل پاداش‌های گفته شده، به همراه 10 لباس خارق العاده و دو امتیاز مهارت ارتقای بیشتر است. در نهایت، نسخه Collector's Edition این بازی با قیمت 229.99 دلار وجود دارد که این نسخه از بازی هم دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است.

آیا بازی اسپایدرمن 2 برای PC عرضه می شود؟

در حالی که انتشار بازی Spider-Man 2 برای کامپیوتر هنوز به طور رسمی تایید نشده، اما انتظار می‌رود سونی مانند سری قبلی از نسخه پی سی این بازی رونمایی کند. البته این اولین باری نیست که سونی بازی‌های انحصاری‌اش را برای کامپیوترهای شخصی منتشر می‌کند؛ در گذشته، بازی‌های دیگر این کمپانی مثل God of War، Days Gone و The Last of Us Part 1 هم برای کامپیوترهای شخصی منتشر شدند.

مدت زمان بازی Marvel's Spider-Man 2 چقدر است؟

طبق گفته‌های سازنده و طراح بازی، کلیه مأموریت‌های بازی مارول اسپایدرمن 2 برای PS5 حدود 17 الی 25 ساعت طول می کشد؛ البته باید به این موضوع اشاره کرد که این مدت زمان با توجه به مهارت گیمر قابل تغییر است و کم یا زیاد می‌شود.

سخن آخر

در آخر باید گفت انتشار بازی مرد عنکبوتی 2 در سال 2023 یکی از بهترین اتفاقات برای گیمرها و علاقه2مندان به دنیای گیم و کنسول است. بازی Spider-Man 2 با گیم پلی و داستان جذاب به همراه شخصیت‌های متنوعی که دارد،نه‌تنها یکی از بهترین بازی‌های سال 2023، بلکه  یک اتفاق مهم در کارنامه کاری کمپانی سونی به حساب می‌آید. در این مقاله تمامی اطلاعات بازی اسپایدرمن 2 را به شما گفته‌ایم، اگر شما دنبال تجربه‌ای هیجان انگیز و جدید هستید، بازی مارولز اسپایدرمن2 می‌تواند انتخاب خوبی برای شما به حساب بیاید.

پرسش‌های متداول

موضوع اصلی بازی Spider-Man 2 چیست؟

در بازی مرد عنکبوتی 2، شخصیت اصلی داستان یعنی پیتر پارکر باید بین قهرمان بودن و شخصیت اصلی خود تعادل برقرار کند و این موضوع پیتر را با چالش‌های زیادی روبرو کرده است. داستان اصلی بازی نیز در رابطه با نبرد ابر قهرمانان بازی یعنی پیتر پارکر و مایلز مورالز با شخصیت های شرور شهر است.

شخصیت‌های شرور در بازی مرد عنکبوتی 2 چه افرادی هستند؟

اصلی‌ترین شخصیت شرور این بازی کاراکتر Venom است؛ با این حال شخصیت‌هایی مثل کراوون و لیزارد از شخصیت‌های شرور این بازی به حساب می‌آیند که مرد عنکبوتی می‌تواند در طول بازی با این شخصیت‌های منفور به مبارزه بپردازد.

آیا بازی اسپایدرمن 2 یک بازی چندین نفره است؟

خیر؛Marvel's Spider-Man 2 در واقع یک بازی تک نفره است که شما در آن می‌توانید هم به‌عنوان پیتر پارکر و هم مایلز مورالز بازی کنید و در ماجراجویی‌های مبارزه با جرم و جنایت شهر، بین مردان عنکبوتی قهرمان جابه‌جا شوید.

بازی اسپایدرمن 2 در مجموع چند مرحله دارد؟

طبق گفته‌های کمپانی سازنده، بازی Marvel's Spider-Man 2 در مجموع دارای 32 ماموریت داستانی اصلی است که در مدت زمان 17 الی 25 ساعته به طول می‌انجامد.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.