8 نکته مهم حین بازی Spider-Man 2 که باید رعایت کنید


امیرمحمد جواهری زاده
نظرات 0
content-main-img
اسپایدرمن 2 یکی از بهترین بازی های PS5 محسوب می‌شود که می‌تواند ساعت‌های پلیرها را سرگرم کند. برای اینکه بتوانید تجربه مناسبی از این بازی داشته باشید باید به نکاتی توجه کنید که در این مطلب 8 نکته مهم حین بازی Spider-Man ۲ رعایت کنید، بازگو خواهیم کرد.

جدیدترین بازی انحصاری کنسول بازی سونی پلی استیشن 5 در حال اسپایدرمن 2 است که بسیاری از کاربران در حال تجربه کردن این اکشن، جهان باز هستند. در ادامه 8 نکته مهم بازی Spider-Man 2 که باید رعایت کنید، بازگو خواهیم کرد تا تجربه بهتری در این عنوان داشته باشید.

مشاهده لیست قیمت کنسول بازی پلی استیشن 5 از فروشگاه کالاتیک

8 مورد از مهم ترین نکات مهم بازی Spider-Man 2

در اوایل بازی اسپایدر من 2، حس تماشا کردن فیلم اکشن ابرقهرمانی را به کاربر منتقل می‌کند و شاید اگر مشکل تمام شدن باتری دسته بازی PS5 نبود، می‌توانست جایگزین مناسبی برای فیلم مرد عنکبوتی که در سال ۲۰۲۲ اکران شد، باشد. با اینکه محیط بازی بسیار عظیم است، اما پلیرهای معمولی نیز می‌توانند به راحتی با المان‌های داخل بازی ارتباط برقرار کنند و از مواردی مانند حرکات ژیمناستیکی متنوع، تار پرت کردن و استفاده از اسکین‌های مختلف بهره ببرند.

مدیر ارشد بخش برنامه نویسی و توسعه بازی Insomniac Games می‌گوید: «ما باید برای اینکه بازیکنان بتوانند تجربه بی‌نقصی از  بازی اسپایدر من 2 داشته باشند، آموزش می‌دادیم.» از همین رو پیشنهاد می‌کنیم مقاله 8 نکته مهم بازی Spider-Man 2 که باید رعایت کنید، تا انتها مطالعه کنید تا بتوانید نهایت لذت را از یکی از بهترین بازی های PS5 در سال 2023 ببرید.

1. سطح سختی بازی را مطابق با خودتان تغییر دهید

در حال حاضر چهار سطح سختی برای بازی Spider-Man 2 جدید وجود دارد که شامل Friendly Neighborhood، Friendly، Amazing و Spectacular می‌شود؛ اما تفاوت این درجه سختی‌ها در چیست؟ طبق گفته مدیر ارشد برنامه نویسی بازی مرد عنکبوتی جدید، با افزایش میزان سختی بازی، ضربه‌های دریافتی از دشمنان افزایش می‌یابد و زمان بندی حمله‌ها سریع‌تر می‌شود.

سطح سختی بازی اسپایدر من 2 را تغییر دهید

اگر هنگام مواجه شدن با دشمنان داخل بازی نتوانستید با آن‌ها به خوبی مبارزه کنید، پیشنهاد می‌کنیم که از طریق منوی تنظیمات وارد بخش Gameplay شوید و درجه سختی خود را کاهش دهید. بازیکنان جدیدی که نتوانسته باشند به خوبی با فیزیک و درجه سختی بازی هماهنگ شوند یا تمایل به کشته شدن توسط موجودات دیگر داخل محیط نداشته باشند، پیشنهاد می‌شود تا درجه سختی را روی Friendly Neighborhood قرار دهید.

2. از Web Wings استفاده کنید

شیهان (Sheahan) می‌گوید که بزرگ‌ترین تاثیر Web Wing در بازی، افزایش سرعت مانور دادن است و باعث می‌شود بتوانید به سرعت در شهر نیویورک جابه‌جا شوید. برای استفاده از این قابلیت و سریع جابه‌جا شدن، مرد عنکبوتی را به بالاترین نقطه شهر یعنی آسمان خراش نیویورک ببرید و سپس به پایین بپرید. زمانیکه از سرعت کافی برخوردار شدید، بال‌های لباس خود یا همان Web Wings را باز کنید تا بتوانید برای مدت طولانی روی آسمان شهر پرواز کنید و به سرعت به مقصد خود برسید.

3. در موقعیت مناسب از Parry استفاده کنید

مانند بال‌ها که بالاتر به آن اشاره کردیم، قابلیت ضد حمله یا همان Parry نیز در این بازی جدید است. در واقع قابلیت Parry یا ضدحمله باعث می‌شود بدون اینکه ضربه‌ای به بازیکن وارد شود، نسبت به حملات دشمنان جاخالی دهد. هنگام مبارزات دقت کنید که با توجه به موقعیت قرار گرفته، جاخالی بدهید یا ضد حمله کنید.

استفاده از پری در اسپایدر من

4. کاراکترهای خود را تغییر دهید

نسخه اول و دوم سری مرد عنکبوتی فقط یک شخصیت قابل انتخاب داشتند، اما Spider-Man 2 با تلفیق دو بازی Spider-Man و Miles Morales کاربران می‌توانند دو شخصیت پیتر پارکر یا مایلز مورالز را انتخاب کنند. برای شخصیت بازی خود، فقط کافی است که انگشت خود را روی تاچ پد دسته بازی از راست به چپ عوض کنند. لازم به ذکر است که شخصیت مایلز برای حمالات دور برد مهارت دارد و پیتر پارکر برای نبردهای نزدیک مناسب محسوب می‌شوند.

5. از Fast Travel استفاده کنید

استفاده از Fast Travel کاملا دستخوش تغییر شده است و قدرت کنسول نسل نهمی سونی را به کاربر منتقل می‌کند. دیگر با استفاده از Fast Travel نیازی به انتظار طولانی مدت برای لود شدن بازی ندارید و می‌توانید بعد از جابه‌جا شدن به راحتی به بازی برگردید. البته باید توجه داشته باشید که قابلیت فست تراول در ابتدای بازی محدود به منطقه‌های بسیار اندکی است و با پیشرفت در داستان بازی مناطق جدید باز می‌شوند که می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید.

6. سرعت بازی را تعییر دهید

طبق گفته آقای شیهان، اسپایدرمن 2 بازی بسیار سریعی است و می‌تواند برای بسیاری از بازیکنان سخت و طاقت‌فرسا باشد. به همین منظور می‌توانید به تنظیمات رفته و بخش Accessibility را باز کنید. سپس گزینه Game Speed را مشاهده می‌کنید که می‌توانید میزان سرعت بازی را با توجه به ترجیح خود افزایش یا کاهش دهید.

 استفاده از web wings

7. خلاصه بازی را مشاهده کنید

در ابتدای بازی با گزینه‌ای تحت عنوان Recap مواجه می‌شوید که خلاصه‌ای از اتفاقات رخ داده در سری‌های گذشته را نمایش می‌دهد. اگر نسخه‌های قبلی را مشاهده نکرده باشید، در این صورت به‌طور در جریان تمامی رویداد‌های رخ داده قرار می‌گیرید. همچنین برا اساس گفته مدیر ارشد توسعه دهندگان برای تجربه این بازی نیازی به دانش از دنیای‌های موازی مارول ندارید.

8. منوی Accessibility را بررسی کنید

تجربه بازی Spider-Man 2 بسیار لذت بخش است و کاربران می‌توانند با توجه به ترجیحات خود برخی از تنظیمات بازی را تغییر دهند. تعداد دیگری از تنظیمات داخل تنظیمات Accessibility قرار دارد که می‌توان به برخی از آن‌ها نظیر تغییر کنتراست تصویر، میزان حساسیت حرکتی برای خاموش کردن لرزش‌های دوربین و گزینه تکمیل خودکار برای quick time events اشاره کرد. همچنین استودیو سازنده ادعا دارد که تا پایان سال گزینه‌های جدیدتری به این بخش از تنظیمات مانند صفحه خوان (Screen Reader) اضافه خواهد شد.

سخن آخر

در این مطلب به بازگو کردن ۸ نکته مهم حین تجربه بازی Spider-Man 2 پرداختیم که می‌توانید با رعایت کردن این چند نکته ساده، تجربه بازی خود را از اسپایدرمن 2 بهبود دهید. چنانچه از نکات دیگری با خبر هستید که در این مطلب ذکر نشده است می‌توانید در بخش نظرات برایمان بنویسید تا دیگران نیز از آن‌ها مطلع شوند.

پرسش‌های متداول

آیا Spider Man 2 روی PS4 نیز قابل اجرا است؟

خیر. بازی مرد عنکبوتی جدید فقط برای کنسول PS5 عرضه شده است و روی کنسول PS4 قابل اجرا نخواهد بود.

اسپایدر من 2 چند شخصیت دارد؟

بازی جدید Spider-Man 2 دارای دو شخصیت پیتر پارکر و مایلز مورالز است که کاربران می‌توانند این کاراکتر را به‌صورت همزمان استفاده کنند.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.